Uusi persu on syntynyt kansanedustaja Pekka Aittakumpu vaihtaa keskustasta perussuomalaisiin
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin ettÀ jos ei Lestadiolainen on nÀhnyt jotain, se on valhetta ja heti mustamaalausta? Jos he haluaisivat, voisivat juoruta vaikka seiskaan juttunsa, ovat korrekteja ja odottavat jonkun muun ulostuloa. KyllÀ totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.
KyllÀ silloin vÀistÀmÀttÀ kÀy mielessÀ, ettei ole vÀlttÀmÀttÀ puhtaat jauhot pussissa tÀllÀ juorun kertojalla. Rehellisyys kunniaan. Itse ainakin haluan aina nÀhdÀ todistusaineistoa ennen kuin voin tuomita, eikÀ kaikkiin tietolÀhteisiin missÀÀn tapauksessa kannata luottaa. Itse olen kuullut aivan toisenlaista tarinaa kuin tÀÀllÀ ja pidÀn sitÀ hyvin paljon todenmukaisempana, arvot eivÀt vain yksinkertaisesti enÀÀ kohdanneet Keskustapuolueen kanssa ja that's it. Ei siihen tarvita alkoholia tai muita naisia.
Ei ne ole mitÀÀn juoruja, vaan tapahtuneita asioita. Nyt ymmÀrrÀn miksi Pekka ÀÀnesti Rydmanin luottamuksen puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin ettÀ jos ei Lestadiolainen on nÀhnyt jotain, se on valhetta ja heti mustamaalausta? Jos he haluaisivat, voisivat juoruta vaikka seiskaan juttunsa, ovat korrekteja ja odottavat jonkun muun ulostuloa. KyllÀ totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.
KyllÀ silloin vÀistÀmÀttÀ kÀy mielessÀ, ettei ole vÀlttÀmÀttÀ puhtaat jauhot pussissa tÀllÀ juorun kertojalla. Rehellisyys kunniaan. Itse ainakin haluan aina nÀhdÀ todistusaineistoa ennen kuin voin tuomita, eikÀ kaikkiin tietolÀhteisiin missÀÀn tapauksessa kannata luottaa. Itse olen kuullut aivan toisenlaista tarinaa kuin tÀÀllÀ ja pidÀn sitÀ hyvin paljon todenmukaisempana, arvot eivÀt vain yksinkertaisesti enÀÀ kohdanneet Keskustapuolueen kanssa ja that's it. Ei siihen tarvita alkoholia tai muita naisia.
Ei ne ole mitÀÀn j
MistÀ sinÀ sen tiedÀt?
Vierailija kirjoitti:
Edellinen jatkaa: kai ymmÀrrÀtte, ettÀ tÀllaiset juorut voivat rikkoa perheitÀ, vaikkei ne pitÀisikÀÀn paikkaansa? TeidÀn hauska juoru voi maksaa toiselle ihmiselle hÀnen perheensÀ. MinÀ en usko hetkeÀkÀÀn nÀitÀ alkoholi- tai naisspekulaatioita, koska tiedossa on ketkÀ niitÀ ovat enimmÀkseen jo ennen loikkausta levittÀneet.
Voi kun tilanne on ollut jo vuoden pÀÀllÀ. Ei kukaan halunnut uskoa juttuja. Nyt vaan suhde ei enÀÀ ole pysynyt niin salassa, ettÀ useita ihmisiÀ on nÀhnyt tympeitÀ asioita. TÀmÀ ei valitettavasti muuksi sinun uskomiseöla kummenekkaan. Asia tulee jollakin tapaa vielÀ julki ja sinunkin maailmasi konservatiivi kristitystÀ miehestÀ romahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietÀÀ, ketkÀ tai mitkÀ nÀitÀ "Hyvin Luotettavia LÀhteitÀ" on, en halua tuomita ennen kuin tiedÀn totuuden. Toki pÀÀtösten ÀkkinÀisyys vetÀÀ mietteliÀÀksi, mutta haluaisin uskoa ettÀ sille olisi muukin syy kuin huonoille teille eksyminen?
En usko yhtÀÀn ettÀ on ÀkkinÀinen pÀÀtös, ainoastaan lÀhti kerralla, nikottelematta. PitkÀÀn punnittuaan.
Vuoden, ennenkuin alkoi tulla tukalaa, sitten tapahtui se, ettÀ joku nÀki jotakin liikaa. TÀmÀ on totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TietolÀhteet on 100%
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KyllÀ silloin vÀistÀmÀttÀ kÀy mielessÀ, ettei ole vÀlttÀmÀttÀ puhtaat jauhot pussissa tÀllÀ juorun kertojalla. Rehellisyys kunniaan. Itse ainakin haluan aina nÀhdÀ todistusaineistoa ennen kuin voin tuomita, eikÀ kaikkiin tietolÀhteisiin missÀÀn tapauksessa kannata luottaa. Itse olen kuullut aivan toisenlaista tarinaa kuin tÀÀllÀ ja pidÀn sitÀ hyvin paljon todenmukaisempana, arvot eivÀt vain yksinkertaisesti enÀÀ kohdanneet Keskustapuolueen kanssa ja that
MistÀ on tÀmmöiset 100% tietolÀhteet? Olisin hyvin varovainen nÀiden kanssa, itse olen nimenomaan keskustalaisilta kuullut niin ristiriitaisia kertomuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei tarvita mutta eihÀn vauviksen trolleille kelpaa.
KyllÀpÀs tÀÀllÀ kiehuu! Eikö keskustalaisten nyt olisi syytÀ katsoa peiliin ja miettiÀ, mikÀ on mennyt pieleen, ettÀ Pekka loikkasi? KyllÀ nÀitÀ juttuja kuultu on, mutta kenestÀpÀ ei juoruiltaisi. Toivoisin, ettÀ uskon asiat pidettÀisiin myös tÀstÀ keskustelusta erillÀÀn. Se on jokaisen yksityisasia. Jos on huoli toisen henk.koht. asioista ja mahdollisesta maallistumisesta, suosittelisin ensisijaisesti olemaan yhteyksissÀ itse henkilöön, johon huoli kohdistuu. SelÀn takana puhuminen ei selkeytÀ tilannetta, jos haluatte kysymyksiin vastauksia, kysykÀÀ suoraan.
Nyt kannattaisi keskittÀÀ energia loikkaamisen poliittisiin syihin. MitÀ keskusta teki vÀÀrin, ettÀ nÀin pÀÀsi kÀymÀÀn?
Vierailija kirjoitti:
KyllÀpÀs tÀÀllÀ kiehuu! Eikö keskustalaisten nyt olisi syytÀ katsoa peiliin ja miettiÀ, mikÀ on mennyt pieleen, ettÀ Pekka loikkasi? KyllÀ nÀitÀ juttuja kuultu on, mutta kenestÀpÀ ei juoruiltaisi. Toivoisin, ettÀ uskon asiat pidettÀisiin myös tÀstÀ keskustelusta erillÀÀn. Se on jokaisen yksityisasia. Jos on huoli toisen henk.koht. asioista ja mahdollisesta maallistumisesta, suosittelisin ensisijaisesti olemaan yhteyksissÀ itse henkilöön, johon huoli kohdistuu. SelÀn takana puhuminen ei selkeytÀ tilannetta, jos haluatte kysymyksiin vastauksia, kysykÀÀ suoraan.
Nyt kannattaisi keskittÀÀ energia loikkaamisen poliittisiin syihin. MitÀ keskusta teki vÀÀrin, ettÀ nÀin pÀÀsi kÀymÀÀn?
Syyt on Pekan henkilökohtaiset syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyt on Pekan henkilökohtaiset syyt.
KyllÀhÀn tÀssÀ tÀytyy muutakin olla kuin henkilökohtaisia syitÀ. Olkoot niitÀkin, mutta eikö tÀÀllÀkin kirjoittaneiden kannattaisi keskittyÀ myös puolueeseen ja miettiÀ, mitÀ tÀlle voisi keskustalaiset tehdÀ? Pekka itse sanoi tiedotteessaan kyseessÀ olevan arvoristiriidat. MielestÀni olisi hedelmÀllisempÀÀ ja mielekkÀÀmpÀÀ keskustella siitÀ, millaiseksi puolueeksi keskusta jatkossa haluaa profiloitua. Aiemmin aina sanottiin, ettÀ seinÀt on leveÀllÀ ja katto korkealla. PyrittÀisiinkö jatkossa taas siihen? Pekka teki valintansa ja turha on itkeÀ kun p*skat on jo housuissa.
Onko tÀmÀ tapaus nyt sitten sellainen "uudesti syntynyt" kun vaihtaa lahkosta toiseen?
-winner-
Oululaisilla on kyllÀ jotain erikoista siellÀ vesijohtovedessÀ ;DDD
-winner-
HÀn on myös vahvasti ollut raittiusmies ja puhunut jopa tÀysin raittiista Oulusta. Kun pettÀÀ yhdessÀ asiassa on helppo pettÀÀ periaatteensa ja itsensÀ myös seuraavassa ja sitÀ seuraavassa. Nyt persuna kelpaa vapaa alkoholipolitiikka ja viinan kotiinkuljetus.
Vierailija kirjoitti:
Tosi vaikea uskoa Pekasta nÀitÀ huhuja ettÀ olisi suhde johonkin persu naiseen. HÀn on niin vahvasti ollut perhearvojen kannalla ja vienyt lapsiperheiden asioita. LisÀksi tausta nÀkyvÀnÀ vl-hahmona ja pappina. En usko millÀÀn ettÀ olisi samalla elÀnyt kaksoiselÀmÀÀ ja puhunut perheiden puolesta. Mutta samalla herÀÀ epÀilys josko kuitenkin. Jos huhut ei pidÀ paikkansa, toivottavasti niiltÀ katkaistaan siivet pian. Jos pitÀÀ, sekin tulee esille kun kyse on julkisuuden henkilöstÀ. Moni on jÀrkyttynyt nyt.
No lestadiolaiset on ihan normaaleja ihmisiÀ eikÀ paljon poikkea muista kirkon jÀsenistÀ muutenkaan eli siellÀ on monenlaista moraalia ja monenlaista tossunkuluttajaa. En mÀ yllÀty, jos joku vÀhÀn pettÀisi tai kÀyttÀisi huumeita lestojen joukossa. Sattuuhan sitÀ ns. paremmissakin piireissÀ. Ainakin itse tiesin yhen lestan, joka oli kokeillut huumeita ja muutenkin vaihtoi muijansa parempaan. Ehdotti myös baarikierrosta nii olisin pÀÀssyt lestan kanssa baarikierrokselle, mut en mennyt. Olisi varmaan pitÀnyt lÀhteÀ kokemaan, millaista on lestan kanssa baarissa, mut se tuntui silloin jotenkin hankalalta ei lestalle lÀhteÀ lestan kanssa juopottelemaan :)
Vierailija kirjoitti:
HÀn on myös vahvasti ollut raittiusmies ja puhunut jopa tÀysin raittiista Oulusta. Kun pettÀÀ yhdessÀ asiassa on helppo pettÀÀ periaatteensa ja itsensÀ myös seuraavassa ja sitÀ seuraavassa. Nyt persuna kelpaa vapaa alkoholipolitiikka ja viinan kotiinkuljetus.
Veikkaan, ettÀ tuo pitÀÀ kyllÀ tiukasti omat arvonsa ja periaatteensa jatkossakin ja saattaa jopa ÀÀnestÀÀ vastaan sekÀ ÀnkyröidÀ. MiehestÀ tulee vaikutelma, ettÀ tuon piirteen takia voi joutua lÀhtemÀÀn vielÀ monestakin puolueesta. JÀÀ nÀhtÀvÀksi, meneekö persuissakin sukset riskiin, koska periaatteen ihminen tuskin edistÀÀ kaikkia persujen projekteja yhtÀ myötÀmielisesti. Mielenkiintoinen seurattava poliitikko, kun omaa selvÀsti ÀnkyrÀÀ luonnetta ja itsepÀisyyttÀ. Viihdearvoa on ainakin kuten PÀivi RÀsÀsellÀkin on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Kummasti tuntuu vasuriuleja kiukuttavan jos kepulainen alkaa persuksi. MitÀ se teitÀ liikuttaa?
EiköhÀn se kanssakirjoittelijoiden vasemmistolaisuus ole harhaista kuvitelmaasi. Olet niin syvÀllÀ, ettÀ nÀet vasemmistolaisuutta kaikkialla.
"Aittakumpu sanoi, ettÀ kun hÀn on vuosien aikana tutustunut perussuomalaisiin, suomukset ovat pudonneet silmiltÀ."
Taisi kÀydÀ niin, ettÀ lompakkoloisella nousi suomukset silmille, kun totesi, ettÀ ÀÀrioikeistolaisen ja ÀÀriuskonnollisen ajatusmaailman takia ainoat mahdollisuudet edetÀ on taantumuksellisessa persuloidipuolueessa.
Vierailija kirjoitti:
TÀÀllÀ lestadiolainen ja Pekan entinen ÀÀnestÀjÀ. Hurjia juttuja kuullut alkoholista ja naisseikkailuista. Mahtaako olla enÀÀ tÀmÀn kauden jÀlkeen edes papin virkaa mihin palata?
No jos papin virkaan haluaa palata, naisseikkailut ja viini on vaan eduksi. NehÀn oikein retostelee julkisuudessa tuollaisilla. On pettÀjÀ-pappia ja vaikka mitÀ. Ite tykkÀÀn vanhanajan papeista, joita ei ikinÀ haastatella mihinkÀÀn.
Edellinen jatkaa: kai ymmÀrrÀtte, ettÀ tÀllaiset juorut voivat rikkoa perheitÀ, vaikkei ne pitÀisikÀÀn paikkaansa? TeidÀn hauska juoru voi maksaa toiselle ihmiselle hÀnen perheensÀ. MinÀ en usko hetkeÀkÀÀn nÀitÀ alkoholi- tai naisspekulaatioita, koska tiedossa on ketkÀ niitÀ ovat enimmÀkseen jo ennen loikkausta levittÀneet.