Uusi persu on syntynyt kansanedustaja Pekka Aittakumpu vaihtaa keskustasta perussuomalaisiin
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa tässä äänen meneminen hukkaan. Äänestin keskustaa, en persuja. Pekalla oli hyviä teemoja koskien perhepolitiikkaa ja metsäpolitiikkaa. Olen henkeen ja vereen kepulainen ja Pekan arvot olivat pitkälti hyvinkin alkiolaiset. Piti myös aktiivisesti yhteyttä ja oli aidosti kuunteleva ja hyvä poliitikko. Voisi kai sanoa, että helmiä sioille. Pekan äänestäjissä oli muitakin kuin uskovaisia, itsekin olen tapakristitty ateisti. Kyllä muutkin kuin uskossa olevat kaipasivat niitä hyviä perusarvoja ripauksella alkiolaista sivistystä.
Tämä keskustelu on kuin jostain romaanista. On varmasti luettu raamattua paljon.
Vierailija kirjoitti:
Minua harmittaa tässä äänen meneminen hukkaan. Äänestin keskustaa, en persuja. Pekalla oli hyviä teemoja koskien perhepolitiikkaa ja metsäpolitiikkaa. Olen henkeen ja vereen kepulainen ja Pekan arvot olivat pitkälti hyvinkin alkiolaiset. Piti myös aktiivisesti yhteyttä ja oli aidosti kuunteleva ja hyvä poliitikko. Voisi kai sanoa, että helmiä sioille. Pekan äänestäjissä oli muitakin kuin uskovaisia, itsekin olen tapakristitty ateisti. Kyllä muutkin kuin uskossa olevat kaipasivat niitä hyviä perusarvoja ripauksella alkiolaista sivistystä.
Eiköhän alkiolaiset sivistykset voi jättää sinne menneeseen aikaan. Tulee mieleen, kun Soini haikaili jotain SMP. Kyllä nyt eletään vuotta 2024 ja päätöksiä voisi tehdä sen mukaan, miltä nykyinen yhteiskunta näyttää ja sen ehdoilla.
Oisko vaikka siksi, että Pekalla lähti tuossa loppusuoralla ajatukset laukalle? Minun arvomaailmassani ei ole sijaa köyhien kurittamiselle ja Alkio on ykkönen.
Miksi kepulainen äänestäisi puoluetta joka hallituksessa toimiessaan on ajanut terveydenhuollon alasajamista maaseudulla, aiheuttanut enemmän työttömyyttä kuin demarihallitus ja leikannut kaikista heikoimmassa asemassa olevilta? Alkio puhui köyhän asiasta ja sivistyksestä. Kuulostavatko nämä hallituksen toimet erityisen ajattelevaisilta köyhiä kohtaan tai erityisen edistyksellisiltä? Harva keskustalainen on valmis äänestämään myöskään alkoholin kotiinkuljetuksen puolesta, Alkio oli kova raittiusmies.
Ymmärrän Pekan ajatusten taustalla olleen kenties myös hänen uskonnollinen vakaumuksensa, ehkäpä arvot eivät enää jostain syystä natsanneet uskonnollisen ideologian kanssa. Ihailin hänen aiempaa omistautumistaan vakaumukselleen, mutta nyt kun persuilta on hillotolppaa lupailtu, on valmis joustamaan. Aatteellisuutta ei tainnut ollakaan niin paljon kuin me kannattajat olisimme toivoneet.
Lähtokohtaisesti arvostan ihmisiä jotka todella ovat sanansa mittaisia ja toimivat omien oppiensa mukaisesti. Tämä on iso häviö keskustalle, tuskin Pekka olisi ilman perussuomalaisten vaikuttimia muuttunut. Loikkariin on aina vaikea luottaa, mistä tietää minkä puolueen loikkari seuraavaksi keksii sopivan jälleen muuttuneille arvoilleen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän alkiolaiset sivistykset voi jättää sinne menneeseen aikaan. Tulee mieleen, kun Soini haikaili jotain SMP. Kyllä nyt eletään vuotta 2024 ja päätöksiä voisi tehdä sen mukaan, miltä nykyinen yhteiskunta näyttää ja sen ehdoilla.
Miltä yhteiskunnan tila sinusta näyttää, onko kovin sivistynyttä menoa? Joka päivä saamme lukea väkivaltarikoksista, häädöistä, päihdeongelmista, sodista, Pisa-tulosten heikentymisestä vuosi vuodelta alemmalle tasolle. Samaan aikaan hallitus ajaa asumistukiin leikkauksia ja aiheuttaa lisää kodittomuutta, leikkaa opiskelijoilta jotta köyhän lapset eivät varmasti pääse kouluttautumaan, ovat helpottamassa päihteiden hankkimista kotiinkuljetuksen voimin ja vielä ovat valmiita leikkaamaan mm. kehitysvammaisten lasten opetuksesta ja oppimateriaaleista? Kyllä minun korvaani kuulostaa siltä, että sivistykselle ja tasa-arvolle todella olisi tilausta tässä ajassa. En tiedä minkälaisten linssien läpi te persut maailmaa katsotte. Kokoomuskin oli ennen erinomainen sivistyspuolue, nykyään täynnä persahtavia öyhöjä. Siksi Keskusta.
Miten miehen istumapaikka nyt muuttui? Tuossahan jonkun muunkin istumapaikka muuttui samalla. Hyvä järjestys olisi se, että jokaisen saliin saapuvan pitäisi vaan istua järjestyksessä ensimmäiselle vapaalle paikalle.
Kokoomus nauraa matkalla pankkiin kun kaikki laitetaan pershupakoiden piikkiin 😁 Ei persreppanat koskaan opi.
Melkoinen myyrä ja äänestäjien pettäjä tuo Pekka. Mutta hän onkin persu.
Joo, eiköhän tämä lopulta käänny Kokoomuksen voitoksi ja erittäin hyvä niin. Kokoomus ei petä koskaan, tietää mitä saa kun äänestää. Siksi Kokoomus.
Vierailija kirjoitti:
Joo, eiköhän tämä lopulta käänny Kokoomuksen voitoksi ja erittäin hyvä niin. Kokoomus ei petä koskaan, tietää mitä saa kun äänestää. Siksi Kokoomus.
LOL
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
LOL
Etkö ymmärrä vitsiä?
Yleensä etenkin valtakunnan politiikassa loikkaukset tapahtuvat toisinpäin, hallituksesta oppositioon, kun ei olla tyytyväisiä hallituksen tekemisiin. Pekka on tässäkin suhteessa eri maata, oppositiosta innokkaaksi hallituksen puolustajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummasti tuntuu vasuriuleja kiukuttavan jos kepulainen alkaa persuksi. Mitä se teitä liikuttaa?
Eiköhän se kanssakirjoittelijoiden vasemmistolaisuus ole harhaista kuvitelmaasi. Olet niin syvällä, että näet vasemmistolaisuutta kaikkialla.
Eikös tämä ole persuilla ongelmana. Ovat itse oikeistolaisuuden äärilaidalla, niin keskustaoikeistolainen puoluekin vaikuttaa vasemmistolaiselta?
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/8c0fd752-5f84-4588-9362-c1eb2dbd1…
IL:n saama puoluetutkimus paljastaa: Kannatusalhossa rämpivä puolue tekee nyt hurjaa nousua
SDP on kokonaisimagossa tasoissa kokoomuksen kanssa. Keskusta kirii perussuomalaisia kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Onko Pekka Aitakumpu koskaan hymyillyt?
Komea mies. Ollut varmasti nuorena todella hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen myyrä ja äänestäjien pettäjä tuo Pekka. Mutta hän onkin persu.
Hah, Marin veti kyllä pohjat äänestäjien pettämisessä.
https://www.supla.fi/episode/5eee6cee-23c0-4659-b595-084e39eab445
Siinä kerrotaan, Pekka Persubileissä. Ei lestadiolaiset yleensä bileissä ole käyneet, vaikka tuossa ei juomisesta ja naisista puhuta(paikalla toimittajia) niin aika oireellista, siellä hyvin luontevasti pyörii juoppojen seassa.
Jos entiset arvot on voimassa, niinkuin väittää, että se on täytyy ihmetellä tällaista toimintaa. Voihan sitä tuonkin selittää parhain päin, jos on pokkaa.
Keskustan kommareiden apupuolueena olo viime hallituksessa oli kyllä noloa katsottavaa. Ryhis Saarikko täysin pihalla valtiovarainministerin tehtävässä ja 40 miljardia (43 kilometriä korkea pino tiukkaan pinottuja 100€ seteleitä) pistettiin menemään.
Ei ihme että täyspäistä miestä on ruvennut *ituttmaan.
Hienot on perhearvot persuilla ihan puheenjohtajaa myöten🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
https://www.supla.fi/episode/5eee6cee-23c0-4659-b595-084e39eab445
Siinä kerrotaan, Pekka Persubileissä. Ei lestadiolaiset yleensä bileissä ole käyneet, vaikka tuossa ei juomisesta ja naisista puhuta(paikalla toimittajia) niin aika oireellista, siellä hyvin luontevasti pyörii juoppojen seassa.
Jos entiset arvot on voimassa, niinkuin väittää, että se on täytyy ihmetellä tällaista toimintaa. Voihan sitä tuonkin selittää parhain päin, jos on pokkaa.
Kiinnostava podcast.
No miksi ette te Pekkaan pettyneet loikkaa mukana kun Pekkakin kehui persujen arvoja?