Uusi persu on syntynyt kansanedustaja Pekka Aittakumpu vaihtaa keskustasta perussuomalaisiin
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Lestadiolaiset ovat tottuneet vallanpitoon pohjoisessa. Koska kepu ei kykene sitä todennäköisesti enää tarjoamaan, sopiva puoluevaihtoehto sille on sitten persut.
Näin minäkin ajattelen.
Samanlaisia ihmisiä kuin muutkin mutta jos hänellä on ollut toinen nainen, kyllähän se on iso syytös, tietäisi luultavasti avioliiton rikkoutumista. Ei ole mikään pikku asia. Päihteiden kokeilun voi ymmärtää jollakin tasolla mutta jos on salasuhde ei siitä toinen osapuoli pääse yli millään vaan yleensä perhe hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Siksi pettämis puheita ei saa laittaa turhasta liikkeelle eikä ainakaan sillätavalla kepulaiset kostaisi loikkarille. Perhe suurin kärsijä olisi. Pitäisi olla varma asiasta ennenkuin puhuu juoruja eteen päin ettei syyttömät kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Pekalla alkoi maa polttaa jalkojen alla, hän tiesi tulleensa käräytetyksi salasuhteesta. Tämä äkkikäännös takasi sen, ettei tarvitse selitellä keskustassa tekosiaan, saatikka olla rehellinen kenellekään. Persujen viina veljet kyllä omasta juomakaverista huolen pitää. Niin surullinen tarina.
Kaikki epäilyt, mitä vuoden sisällä tapahtunut on saanut vahvistuksen. Lisää silminnäkijöitä ja todisteita kaksoiselämästä tullut.
Hällä pokkaa kiistää kaikille kyselijöille. Oikein kutsuu että tulkaa kysymään.
Valehtelija tie on Kivinen, joskus siinä saattaa onnistua, saadessaan uudet hölmöt uskomaan omiin vslheisiinsa. Näyttävät jo asettuneen rintamaan valheen puolesta saarnaajiksi.
Vieläköhän sanoo olevansa vanhoillislestadiolainen?
Rehellistä juoppoa ei olekaan.
Eikö rehellistä poliitikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Samanlaisia ihmisiä kuin muutkin mutta jos hänellä on ollut toinen nainen, kyllähän se on iso syytös, tietäisi luultavasti avioliiton rikkoutumista. Ei ole mikään pikku asia. Päihteiden kokeilun voi ymmärtää jollakin tasolla mutta jos on salasuhde ei siitä toinen osapuoli pääse yli millään vaan yleensä perhe hajoaa ennemmin tai myöhemmin. Siksi pettämis puheita ei saa laittaa turhasta liikkeelle eikä ainakaan sillätavalla kepulaiset kostaisi loikkarille. Perhe suurin kärsijä olisi. Pitäisi olla varma asiasta ennenkuin puhuu juoruja eteen päin ettei syyttömät kärsi.
Samaa mieltä kyllä. Tosin tuon ei pitäisi vaikuttaa toimintaan poliitikkona ja ei tuollainen seikka taida vaikuttaa muilla kuin lestoilla, siis äänestäjillä. Tosin jos on julkisesti perheihminen ja jos todella jäisi kiinni pettämisestä, niin onhan se melkoinen kohellus kenelle tahansa... ei kyllä voi olla kovin uskottava poliitikko perheasioissa. Voi pettäjämies toki olla hyvä isä, mutta ei varmaan vakuuta perheitä, jos ei saa pidettyä omaa perhettä kasassa.
Eiköhän Pekan valinta ollut pitkään ja tarkkaan harkittu, ei hän yhdessä yössä tuota päätöstä ole tehnyt. Toki kuten joku täällä mainitsikin, olisi ollut kiva jos hän olisi kertonut aikeistaan avustajalleen hyvissä ajoin sekä tukiyhdistykselleen. Uskoisin, että taustalla on puhtaasti poliittiset syyt. Keskusta on mennyt aivan liian vihervasemmistolaiseen suuntaan.
Minä en usko että kyseessä on niinkään mikään henkilökohtainen asia, eiköhän ole vain arvoristiriidoista kyse. Pekan puheille eikä arvoille ollut tilausta ja hän näki persuissa markkinaraon. Politiikka on hyvin yksinkertaista loppujen lopuksi, tärkeintä on miellyttää suuria massoja. Laskukykyinen ihminen jolla on poliittiseen uraan vielä paloa ymmärtää jättää uppoavan laivan.
En vieläkään ymmärrä sitä logiikkaa, että miten persuihin hyppääminen persuedustajan kanssa pettämisen ja ryyppäämisen jälkeen auttaisi lestadiolaista pastoria ja perheenisää säilyttämään kasvonsa. En väitä, että nuo eivät voisi olla totta, en tiedä asiasta yhtää mitään - mutta miten se persuihin loikkaaminen parantaisi asiaa tuossa tilanteessa? Mielestäni se on aika kyseenalainen selitys tuolle loikkapäätökselle.
Eiköhän tässä ole kyse jostain hillotolpasta. Persut ovat luvanneet ministerin salkun tai jonkin muun hyvän pestin puolueestaan kun ovat huomanneet Pekan yhteisen linjan persujen kanssa. Ei tässä sen kummemasta ole kyse, poliittista peliä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole panettelua, Pekka on hakeutunut niin rajuun tilanteeseen, että tosiasiat julkisesti myöntäessään maailma romahtaisi. Tämä on hyvin Luotettavista lähteistä kuultua, hän kyllä itse nyt vakuuttaa muuta, mutta jos useat silminnäkijät kertovat muuta, miten hän pystyy tuohon? Asiat ovat niin huonosti kuin niistä puhutaan.
Kaikki äkkinäisyys selittyy tragedia lla. Itse entinen äänestäjä, pettynyt ja surullinen.
Eiköhän nyt viimeistään kun loikkasi, olisi nämä "luotettavat lähteet" ja "useat silminnäkijät" avanneet sanaisen arkkunsa ja vuotaneet tietonsa medialle. Hiljaista on.
Sinäkin, entinen äänestäjä olisit vain tyytyväinen, kun tämä syntinen Pekka vaihtoi puoluetta.
Persut ja oikeisto ovat rakentamassa kristillisnationalistista Suomea Unkarin ja Yhdysvaltojen tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole panettelua, Pekka on hakeutunut niin rajuun tilanteeseen, että tosiasiat julkisesti myöntäessään maailma romahtaisi. Tämä on hyvin Luotettavista lähteistä kuultua, hän kyllä itse nyt vakuuttaa muuta, mutta jos useat silminnäkijät kertovat muuta, miten hän pystyy tuohon? Asiat ovat niin huonosti kuin niistä puhutaan.
Kaikki äkkinäisyys selittyy tragedia lla. Itse entinen äänestäjä, pettynyt ja surullinen.
Eiköhän nyt viimeistään kun loikkasi, olisi nämä "luotettavat lähteet" ja "useat silminnäkijät" avanneet sanaisen arkkunsa ja vuotaneet tietonsa medialle. Hiljaista on.
Sinäkin, entinen äänestäjä olisit vain tyytyväinen, kun tämä syntinen Pekka vaihtoi puoluetta.
Juuri näin
Vierailija kirjoitti:
Persut ja oikeisto ovat rakentamassa kristillisnationalistista Suomea Unkarin ja Yhdysvaltojen tapaan.
Mahtavaa. Olen innostunut tästä. Jesjesjes!
Pekka on tolkku sanansa mittainen mies.
No ensi kerralla ulisijat äänestätte sitten kepulaista ehdokasta jos noin ottaa aivoon. Persujen laariin satoi nyt äänet👍
Pekka kyllä syntyi jo 80-luvulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä lestadiolainen ja Pekan entinen äänestäjä. Hurjia juttuja kuullut alkoholista ja naisseikkailuista. Mahtaako olla enää tämän kauden jälkeen edes papin virkaa mihin palata?
No jos papin virkaan haluaa palata, naisseikkailut ja viini on vaan eduksi. Nehän oikein retostelee julkisuudessa tuollaisilla. On pettäjä-pappia ja vaikka mitä. Ite tykkään vanhanajan papeista, joita ei ikinä haastatella mihinkään.
Elävässä uskossa olevan ei pidä levitellä epäuskoisten pahoja puheita. Mene heti keventämään syntitaakkasi aidossa uskossa olevalle .
Kuinka kauan menee ennenkuin sanoo tai tekee jotain typerää persujen malliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtavaa. Olen innostunut tästä. Jesjesjes!
Kannatus 5%
Jep. Eiköhän nämä ole katkerien ihmisten (kepulaiset) liikkeelle laittamia huhuja.
Minua harmittaa tässä äänen meneminen hukkaan. Äänestin keskustaa, en persuja. Pekalla oli hyviä teemoja koskien perhepolitiikkaa ja metsäpolitiikkaa. Olen henkeen ja vereen kepulainen ja Pekan arvot olivat pitkälti hyvinkin alkiolaiset. Piti myös aktiivisesti yhteyttä ja oli aidosti kuunteleva ja hyvä poliitikko. Voisi kai sanoa, että helmiä sioille. Pekan äänestäjissä oli muitakin kuin uskovaisia, itsekin olen tapakristitty ateisti. Kyllä muutkin kuin uskossa olevat kaipasivat niitä hyviä perusarvoja ripauksella alkiolaista sivistystä.
No ainakin omassa tiedossa on ollut reilusti 25 vuoden ajan tarinoita tai tietoja siitä, kun lestadiolaiset käyttää päihteitä ja oma käsitys on ollut, että osa käyttää ja osa ei käytä. Kyllä ne jopa omissa porukoissaan keskenään saattaa käyttää päihteitä. Varsinkin nuoriso. Osa sellaisista ehkä jättää lestadiolaisuuden ja osa jää. Päihteidenkäyttö lestadiolaisilla ei ole mikään uusi ilmiö, mut saattaa jäädä piiloon ja on varmaan jonkin pienen piirin touhuja siellä. Minä ainakin olen tiennyt, että vanhoillislestadiolaiset käyttää päihteitä ja väitän niin.