Uusi persu on syntynyt kansanedustaja Pekka Aittakumpu vaihtaa keskustasta perussuomalaisiin
Kommentit (297)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lestadiolaisia sukulaisia, ja olen viime vuosina ollut yllättynyt siitä miten useampi on puhunut myönteiseen sävyyn persuista, yksi vanhempi täti-ihminen kertoi jopa äänestäneensä perussuomalaista eduskuntavaaleissa mitä olin pitänyt mahdottomana. Monen mielipide tuntuu olevan, että persuissa on kyllä uskovaiselle sopimatonta ääriajattelua mutta sinänsä monet persujen ajamat asiat (suomalaisten perinteiden vaaliminen, monikulttuurisuuden ja sateenkaarijuttujen kritisoiminen, anti-woke yleensäkin) sopii kyllä lestadiolaisten ajatusmaailmaan oikein hyvin. Ei sinänsä yllätä, tuleehan persut kristillistenkin kanssa toimeen.
Täällä yksi Lesta. Omissa (keskustalaisissa) somekanavissa kyllä tuomitaan aika yksimielisesti loikka. Harva lesta tuntuu pitävän persuja arvojen mukaisena. Itse näin vasemman laidan kannattajana ihmettelen miten rasismiin ja vihapuheeseen profiloitunut puolue voi mitenkään olla kristillisten arvojen mukainen.
Jonkin verran tuntuu keskusta-kokoomus akselilta lestojen ääniä nykyään menevän kristillisille ja sdp:lle. Ilmeisesti pohjoisemmassa persuillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokohan persut kohta kieltävät ehkäisyn kuten tää Aittakumpu?
Synnytystalkoot pystyyn ja naiset kotiin.
Eikös ne synnytystalkoot ole demareiden ohjelmistoa.
Eikös mulukkutalakoot ole savon vastine ryhmäseksille. Voisiko nämä jotenkin yhdistää, joku vaan äkkiä tämmöisiä tapahtumia ympäri Suomen järjestämään. Voisi kuvitella että osallistujaryntäys olisi takuuvarma.
Lestapässi typerys vaihtaa paskasakkiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lestadiolaisia sukulaisia, ja olen viime vuosina ollut yllättynyt siitä miten useampi on puhunut myönteiseen sävyyn persuista, yksi vanhempi täti-ihminen kertoi jopa äänestäneensä perussuomalaista eduskuntavaaleissa mitä olin pitänyt mahdottomana. Monen mielipide tuntuu olevan, että persuissa on kyllä uskovaiselle sopimatonta ääriajattelua mutta sinänsä monet persujen ajamat asiat (suomalaisten perinteiden vaaliminen, monikulttuurisuuden ja sateenkaarijuttujen kritisoiminen, anti-woke yleensäkin) sopii kyllä lestadiolaisten ajatusmaailmaan oikein hyvin. Ei sinänsä yllätä, tuleehan persut kristillistenkin kanssa toimeen.
Täällä yksi Lesta. Omissa (keskustalaisissa) somekanavissa kyllä tuomitaan aika yksimielisesti loikka. Harva lesta tuntuu pitävän persuja arvojen mukaisena. Itse näin vasemman laidan kannattajana ihmettelen miten rasismiin ja vihapuheeseen profiloitunut
Vl-lahko on rasistinen ja syrjivä . Vain me - pelastumme oppi on pelottelua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet lappilaiset kepulaiset ovat lestadiolaisia. Onko Aittakumpukin? Jos on, niin outoa, että vaihtoi persuihin.
kahden tutkinnon mies
Aittakumpu on Oulusta, siis Pohjois-Pohjanmaalta. Kyseinen alue on vl-lahkon valta-aluetta. Lapissa tuo lahko vaikuttaa Ranualla
Loikkari-Pekan kansanedustajan ura saa seuraavissa vaaleissa arvoisensa päätöksen.
Eipä taida tosiaan olla arvoista kiinni, äänestää alkoholin kotiinkuljetuksen puolesta. Mitä mahtaa lestadiolaiset kannattajat tästä vedosta tykätä?
Minäkin ihmettelen muuttunutta suuntaa myös alkoholin suhteen. Miksi Pekan selkäranka ei kestänyt kepulaisten arvoja, mutta on uskovaisena valmis äänestämään hallituksen esittämän alkoholilain puolesta? Kyllä tässä jokin nyt on vinksallaan ja kyse jostain täysin muusta kuin arvovalinnoista. Keskustalaisissa piireissä olen kuullut myös tämän pikkujoulutarinan, viini kuulemma virrannut. En ole vanhoillislestadiolainen itse mutta olen kuullut, että siellä on pettymys hyvin suuri hänen touhuunsa. Sipiläkin oli lestadiolainen, ei tosin vanhoillinen, mutta teki hyvin inhimillistä politiikkaa verrattuna persujen nykyiseen talouspolitiikkaan. Hyvin kesti arvot seistä keskustan takana. Miksei Pekalla onnistu? Onko kyse muusta kuin arvoista?
Ei todellakaan tule saamaan enää entisiä kannattajiaan takaisin eivätkä persut äänestä häntä myöskään. Tulee saamaan rökäletappion kuntavaaleissa.
Pekan toiminta on kerta kaikkiaan pöyristyttävää. Perussuomalaisissa hänellä ei ole mitään mahdollisuutta tehdä sellaista perhepolitiikkaa, jonka vuoksi me keskustalaiset häntä äänestimme. Hyvään perhe-elämään kuuluu nähdäkseni mm. oma koti, mutta tällä hallituskaudella häätöjen määrät ovat jatkuvasti vain kasvaneet. Työpaikkakin olisi vanhemmilla hyvä olla, missäs ovat ne hallituksen lupaamat uudet työpaikat? Niitä ei ole. Persujen politiikalla ei tueta lapsiperheitä eikä luoda perheellistymiseen kannustavaa ilmapiiriä, päinvastoin.
Alkoholin kotiinkuljetuksen puolesta äänestäminen oli myös suuri yllätys ja järkytys. Tupailloissa Pekan puheissa vilisi Alkio, keskustapuolueen perustaja ja absolutisti. Tiesittekö, että ennen Keskustan nuorisojärjestökin toimi nimenomaan raittiusseurana? Tämä linja täytyy keskustalaisten pitää, alkoholin vaarat tunnemme ja varmasti jokainen meistä suomalaisista on nähnyt alkoholismin karut seuraukset yksilölle ja lähipiirille. Keskustalaisena ja uskovaisena pitäisi olla tiukka linja alkoholin suhteen.
Raahen paikallislehdessä Pekan avustaja kertoi lukeneensa lehdestä loikkaamisuutisesta eikä ollut tietoinen Pekan aikeista sen aikaisemmin kuin kukaan muukaan. Tukiyhdistyksellekään ei ilmoitettu mitään aikaisemmin, vaikka tulevia tapahtumia ja tilaisuuksia olikin jo ehditty suunnitella.
Minulle uskovaisena nämä ovat kaukana kristillisistä arvoista. Pekan äänestäjät antoivat äänensä keskustapuolueelle, eivät perussuomalaisille. Äänestämme jaloillamme seuraavissa vaaleissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lestadiolaisia sukulaisia, ja olen viime vuosina ollut yllättynyt siitä miten useampi on puhunut myönteiseen sävyyn persuista, yksi vanhempi täti-ihminen kertoi jopa äänestäneensä perussuomalaista eduskuntavaaleissa mitä olin pitänyt mahdottomana. Monen mielipide tuntuu olevan, että persuissa on kyllä uskovaiselle sopimatonta ääriajattelua mutta sinänsä monet persujen ajamat asia8t (suomalaisten perinteiden vaaliminen, monikulttuurisuuden ja sateenkaarijuttujen kritisoiminen, anti-woke yleensäkin) sopii kyllä lestadiolaisten ajatusmaailmaan oikein hyvin. Ei sinänsä yllätä, tuleehan persut kristillistenkin kanssa toimeen.
Täällä yksi Lesta. Omissa (keskustalaisissa) somekanavissa kyllä tuomitaan aika yksimielisesti loikka. Harva lesta tuntuu pitävän persuja arvojen mukaisena. Itse näin vasemman laidan kannattajana ihmettelen miten rasismiin ja vihapuheeseen profiloitunut
Ja täällä toinen Lesta, ja todellakin persujen kannattajia on myös Lestoissa paljon. Ihan omasta puolestasi vain puhut. Arvoista jos puhutaan, niin KD taitaa olla siinä lähimpänä. Persujen ja kepun arvot eroavat sillä, että persuilla on vielä "koti, uskonto ja isänmaa" henkeä, kepu on hukannut arvonsa lähtemällä mukaan vihervassareiden öyhötyksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lestadiolaisia sukulaisia, ja olen viime vuosina ollut yllättynyt siitä miten useampi on puhunut myönteiseen sävyyn persuista, yksi vanhempi täti-ihminen kertoi jopa äänestäneensä perussuomalaista eduskuntavaaleissa mitä olin pitänyt mahdottomana. Monen mielipide tuntuu olevan, että persuissa on kyllä uskovaiselle sopimatonta ääriajattelua mutta sinänsä monet persujen ajamat asia8t (suomalaisten perinteiden vaaliminen, monikulttuurisuuden ja sateenkaarijuttujen kritisoiminen, anti-woke yleensäkin) sopii kyllä lestadiolaisten ajatusmaailmaan oikein hyvin. Ei sinänsä yllätä, tuleehan persut kristillistenkin kanssa toimeen.
Täällä yksi Lesta. Omissa (keskustalaisissa) somekanavissa kyllä tuomitaan aika yksimielisesti loikka. Harva lesta tuntuu pitävän persuja arvojen mukaisena. Itse näin vasemman laidan kannattajana ihme
Onko sin7äusta ihminen uskovainen ja seisoo kristillisten arvojen takana, kun kiskoo viinaa ja pettää puolisoa?
Oudoksi on mennyt kun millään ei ole väliä. Persujen arvot kyllä on tiedossa, ei mitään kristillistä siinä puolueessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tule saamaan enää entisiä kannattajiaan takaisin eivätkä persut äänestä häntä myöskään. Tulee saamaan rökäletappion kuntavaaleissa.
Höpöhöpö. Pekan kannatus vain nousee, kun uskalsi lähteä politiikassa oikeaan suuntaan. Tätä monet ihmiset kunnioittavat. Vasemmalla laidalla ei ole tulevaisuutta.
mitä nämä huhutut Pekan nais- ja viinaseikkailut ovat? Ei kai rakas uskonveli ole joutunut synnin tielle ja eksynyt maailmaan? :)
Vierailija kirjoitti:
mitä nämä huhutut Pekan nais- ja viinaseikkailut ovat? Ei kai rakas uskonveli ole joutunut synnin tielle ja eksynyt maailmaan? :)
Taitavat olla panettelua ja katkeruutta kun lähti toisaalle.
Minua kiinnostaisi tietää, ketkä tai mitkä näitä "Hyvin Luotettavia Lähteitä" on, en halua tuomita ennen kuin tiedän totuuden. Toki päätösten äkkinäisyys vetää mietteliääksi, mutta haluaisin uskoa että sille olisi muukin syy kuin huonoille teille eksyminen?
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää, ketkä tai mitkä näitä "Hyvin Luotettavia Lähteitä" on, en halua tuomita ennen kuin tiedän totuuden. Toki päätösten äkkinäisyys vetää mietteliääksi, mutta haluaisin uskoa että sille olisi muukin syy kuin huonoille teille eksyminen?
Ei täällä voi nimiä sanoa, mutta sanon vaan että useat eri puolueiden kansanedustajat, omin silmin nähneet. Mikä tarve heillä olisi valehdella, ovat olleet useat itsekin tosi järkyttyneitä. Juurikin Pekan taustan takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä voi nimiä sanoa, mutta sanon vaan että useat eri puolueiden kansanedustajat, omin silmin nähneet. Mikä tarve heillä olisi valehdella, ovat olleet useat itsekin tosi järkyttyneitä. Juurikin Pekan taustan takia.
Sen verran itsekin olen "sisäpiiriä" että luulisin jotain oikeasti nähneeni tai kuulleeni joltain toiselta lestadiolaiselta. Nämä huhujen levittävät ovat muita kuin lestadiolaisia, pitäkääpä sekin mielessänne.
Hei, suosittelen lämpimästi kanssasisaria- ja veljiä siirtymään keskustelemaan omissa suljetuissa verkostoissa. Nämä ovat yksityisiä asioita eivätkä oikeastaan kuulu keskustelupalstan reposteltaviksi. Facebook ja whatsapp täynnä omia rinkejä konservatiivi kepulaisille. Älkääkä juorutko, se ei ole sen pienempi paha kuin oletettu juopottelu.
Asuvatko Oulun seudulla?