Uusi persu on syntynyt kansanedustaja Pekka Aittakumpu vaihtaa keskustasta perussuomalaisiin
Kommentit (297)
Onko siis niin ettÀ jos ei Lestadiolainen on nÀhnyt jotain, se on valhetta ja heti mustamaalausta? Jos he haluaisivat, voisivat juoruta vaikka seiskaan juttunsa, ovat korrekteja ja odottavat jonkun muun ulostuloa. KyllÀ totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
HÀnen somessa on kyllÀ niin kiukkuisia kommentteja ihmisiltÀ, ettÀ ei mitÀÀn rajaa. Huomaa miten pahoinvoivia ihmiset on, kun yhden erilainen ratkaisu saa oman olon niin sekavaksi. Monilla ilmeisesti oma tasapainon ja turvan tunne perustuu siihen, ettÀ kaikki ajattelee asioista kuin minÀ. Ja kun ei ajattelekkaan vaan joku uskaltaa julkisesti seurata omaa kutsumusta, alkaa hirveÀ lynkkaus. Jos itse on sinut omien valintojen kanssa ja seisoo tukevasti niiden pÀÀllÀ, pitÀisi kestÀÀ erilaisiakin ajattelu- ja toimintatapoja. Muussa tapauksessa herÀÀ epÀilys onko oma ajattelu omaa ajattelua ja itse valittua kun toisen eri ajatukset koetaan uhkana.
Oma kutsumus voi tosiaan olla salasuhteen pitÀminen, vaimon pettÀminen. Samalla koko elÀmÀstÀ voi tehdÀ feikki. MitenkÀ luotettava tÀllainen ihminen mielestÀsi on hoitamaan yhtÀÀn mitÀÀn? Mutta persuille se onkin arkipÀivÀÀ, alkaen Halla-ahosta. NÀmÀ uskovaiset ihmiset jotka nÀkevÀt keskustassa vain vikoja, eivÀt huomaa persuissa mitÀÀn vikaa, vaikka joka toinen olisi rikoksesta tuomittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HÀnen somessa on kyllÀ niin kiukkuisia kommentteja ihmisiltÀ, ettÀ ei mitÀÀn rajaa. Huomaa miten pahoinvoivia ihmiset on, kun yhden erilainen ratkaisu saa oman olon niin sekavaksi. Monilla ilmeisesti oma tasapainon ja turvan tunne perustuu siihen, ettÀ kaikki ajattelee asioista kuin minÀ. Ja kun ei ajattelekkaan vaan joku uskaltaa julkisesti seurata omaa kutsumusta, alkaa hirveÀ lynkkaus. Jos itse on sinut omien valintojen kanssa ja seisoo tukevasti niiden pÀÀllÀ, pitÀisi kestÀÀ erilaisiakin ajattelu- ja toimintatapoja. Muussa tapauksessa herÀÀ epÀilys onko oma ajattelu omaa ajattelua ja itse valittua kun toisen eri ajatukset koetaan uhkana.
Oma kutsumus voi tosiaan olla salasuhteen pitÀminen, vaimon pettÀminen. Samalla koko elÀmÀstÀ voi tehdÀ feikki. MitenkÀ luotettava tÀllainen ihminen mielestÀsi on hoitamaan yhtÀÀn mitÀÀn? Mutta persuille se onkin arkipÀivÀÀ, alkaen Hall
Jos salasuhdehuhu on totta, asia muuttuu monimutkaisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitÀ nÀmÀ huhutut Pekan nais- ja viinaseikkailut ovat? Ei kai rakas uskonveli ole joutunut synnin tielle ja eksynyt maailmaan? :)
Taitavat olla panettelua ja katkeruutta kun lÀhti toisaalle.
Vaikuttaa aidosti hyvÀlle, rehelliselle ja maltilliselle miehelle. Siis erinomaista vahvistusta konservatiiviedustukselle. Mukavaa ettÀ tÀllÀisiÀ jÀrkipolitiikkoja osuu yhÀ enemmÀn ps leiriin.
SinÀkin olevinaan jokin "kanssasisar" tai "veli" ja vihjailet vain ettÀ jotakin reposteltavaa olisi joka kannattaa pitÀÀ salassa, hÀvytön ihminen
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietÀÀ, ketkÀ tai mitkÀ nÀitÀ "Hyvin Luotettavia LÀhteitÀ" on, en halua tuomita ennen kuin tiedÀn totuuden. Toki pÀÀtösten ÀkkinÀisyys vetÀÀ mietteliÀÀksi, mutta haluaisin uskoa ettÀ sille olisi muukin syy kuin huonoille teille eksyminen?
En usko yhtÀÀn ettÀ on ÀkkinÀinen pÀÀtös, ainoastaan lÀhti kerralla, nikottelematta. PitkÀÀn punnittuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietÀÀ, ketkÀ tai mitkÀ nÀitÀ "Hyvin Luotettavia LÀhteitÀ" on, en halua tuomita ennen kuin tiedÀn totuuden. Toki pÀÀtösten ÀkkinÀisyys vetÀÀ mietteliÀÀksi, mutta haluaisin uskoa ettÀ sille olisi muukin syy kuin huonoille teille eksyminen?
Ei tÀÀllÀ voi nimiÀ sanoa, mutta sanon vaan ettÀ useat eri puolueiden kansanedustajat, omin silmin nÀhneet. MikÀ tarve heillÀ olisi valehdella, ovat olleet useat itsekin tosi jÀrkyttyneitÀ. Juurikin Pekan taustan takia.
Kuulostaapa taas paskapuheelta.
Vierailija kirjoitti:
Pekka "ALFA" Aittakumpu
SiinÀ on ÀijÀllÀ leukaa huhhuh. Olisihan se pitÀnyt tietÀÀ ettÀ tÀmÀ on ÀijÀ. En olettanutkaan ettÀ joku Antti "hiirulainen" Karvinen Kurvinen mikÀ hessu onkaan liittyisi. Tuskin olisi pÀÀstetty sitÀ.
Sopii persuihin nÀmÀ selkÀrangattomat ÀÀriliikkeen edustajat kuin nenÀ pÀÀhÀn. Lestadiolaisissa nÀyttÀÀ olevan pelkoa ettei kepu nousekaan seuraavaan hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tulee Hoskosellekin nyt painetta lÀhteÀ. Varmasti miettii tÀnÀÀnkin illalla ettÀ jÀÀnkö minÀ tÀnne keskustaan vielÀ.
Onko tÀmÀ Hoskonen se luontoa vihaava sekopÀÀ? Sopii persuihin.
NÀmÀ höppönÀt kuuluvat aina joko persuihin, kristillisdemokraatteihin tai kepuun.
Kepussa on muuten nyt iso pelko persiissÀ. Pelko siitÀ, ettÀ menettÀvÀt L-positiiviset toiseen poliittiseen kotiin.
Lestadiolaiset ovat tottuneet vallanpitoon pohjoisessa. Koska kepu ei kykene sitÀ todennÀköisesti enÀÀ tarjoamaan, sopiva puoluevaihtoehto sille on sitten persut.
Vierailija kirjoitti:
Pekalla alkoi maa polttaa jalkojen alla, hÀn tiesi tulleensa kÀrÀytetyksi salasuhteesta. TÀmÀ ÀkkikÀÀnnös takasi sen, ettei tarvitse selitellÀ keskustassa tekosiaan, saatikka olla rehellinen kenellekÀÀn. Persujen viina veljet kyllÀ omasta juomakaverista huolen pitÀÀ. Niin surullinen tarina.
Kaikki epÀilyt, mitÀ vuoden sisÀllÀ tapahtunut on saanut vahvistuksen. LisÀÀ silminnÀkijöitÀ ja todisteita kaksoiselÀmÀstÀ tullut.
HÀllÀ pokkaa kiistÀÀ kaikille kyselijöille. Oikein kutsuu ettÀ tulkaa kysymÀÀn.
Valehtelija tie on Kivinen, joskus siinÀ saattaa onnistua, saadessaan uudet hölmöt uskomaan omiin vslheisiinsa. NÀyttÀvÀt jo asettuneen rintamaan valheen puolesta saarnaajiksi.
VielÀköhÀn sanoo olevansa vanhoillislestadiolainen?
En tunne koko tyyppiÀ, enkÀ lÀhde arvioimaan vÀitteitÀ "viina- ja naisseikkailuiden" todenperÀisyydestÀ, mutta mitÀ se puolueen vaihtaminen muka sellaisessa tilanteessa muka auttaisi? EiköhÀn niitÀ tekosiaan joutuisi selittelemÀÀn perhepiirissÀ ja uskonveljien keskuudessa ihan siitÀ huolimatta, missÀ puolueessa on, vai onko politiikassa lainkaan. Luuleeko joku, ettÀ jossain keskustan eduskuntaryhmÀssÀ joku juopottelu ja salasuhde olisi joku uskomaton ja ennennÀkemÀtön skandaali? Ei niistÀ keskustan edustajista suurin osa kuitenkaan ole lestoja. Toki juoruilu on aina mukavaa, mutta kyllÀ ne seuraamukset tuollaisesta toiminnasta tulisivat kohdattavaksi enimmÀkseen jossain ihan muualla kuin omassa eduskuntaryhmÀssÀ.
EpÀilen kyllÀ, ettÀ jotain henk. koht. syitÀ voi olla ideologisten syiden lisÀksi nÀin nopeassa takinkÀÀnnössÀ, mutta tuo on niin naurettava vÀite puolueen vaihtamisen pohjimmaisesta syystÀ, ettÀ asettaa kyllÀ kyseenalaiseen valoon sen, onko tuollaista oikeasti edes tapahtunut.
Siis johonkin persuedustajaanko muka on suhde hÀnellÀ. Uskon ettÀ asia tulee ilmi jossakin kohtaa mutta siihen asti ajattelen ettÀ on vain ilkeÀÀ juoruilua.
Kepulle soivat pian hells bellsit puolueena. Kiitos lestisten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitÀ nÀmÀ huhutut Pekan nais- ja viinaseikkailut ovat? Ei kai rakas uskonveli ole joutunut synnin tielle ja eksynyt maailmaan? :)
Taitavat olla panettelua ja katkeruutta kun lÀhti toisaalle.
Vaikuttaa aidosti hyvÀlle, rehelliselle ja maltilliselle miehelle. Siis erinomaista vahvistusta konservatiiviedustukselle. Mukavaa ettÀ tÀllÀisiÀ jÀrkipolitiikkoja osuu yhÀ enemmÀn ps leiriin.
Persuihin huoraajat sopivat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tule saamaan enÀÀ entisiÀ kannattajiaan takaisin eivÀtkÀ persut ÀÀnestÀ hÀntÀ myöskÀÀn. Tulee saamaan rökÀletappion kuntavaaleissa.
Onko edes ehdolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kutsumus voi tosiaan olla salasuhteen pitÀminen, vaimon pettÀminen. Samalla koko elÀmÀstÀ voi tehdÀ feikki. MitenkÀ luotettava tÀllainen ihminen mielestÀsi on hoitamaan yhtÀÀn mitÀÀn? Mutta persuille se onkin arkipÀivÀÀ, alkaen Hall
Unohdit linkin vÀitteellesi, ettÀ joka toinen persu on tuomittu rikollinen. Paraskin puhuja jonkun luotettavuudesta, kun itse puhut paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin ettÀ jos ei Lestadiolainen on nÀhnyt jotain, se on valhetta ja heti mustamaalausta? Jos he haluaisivat, voisivat juoruta vaikka seiskaan juttunsa, ovat korrekteja ja odottavat jonkun muun ulostuloa. KyllÀ totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.
KyllÀ silloin vÀistÀmÀttÀ kÀy mielessÀ, ettei ole vÀlttÀmÀttÀ puhtaat jauhot pussissa tÀllÀ juorun kertojalla. Rehellisyys kunniaan. Itse ainakin haluan aina nÀhdÀ todistusaineistoa ennen kuin voin tuomita, eikÀ kaikkiin tietolÀhteisiin missÀÀn tapauksessa kannata luottaa. Itse olen kuullut aivan toisenlaista tarinaa kuin tÀÀllÀ ja pidÀn sitÀ hyvin paljon todenmukaisempana, arvot eivÀt vain yksinkertaisesti enÀÀ kohdanneet Keskustapuolueen kanssa ja that's it. Ei siihen tarvita alkoholia tai muita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekalla alkoi maa polttaa jalkojen alla, hÀn tiesi tulleensa kÀrÀytetyksi salasuhteesta. TÀmÀ ÀkkikÀÀnnös takasi sen, ettei tarvitse selitellÀ keskustassa tekosiaan, saatikka olla rehellinen kenellekÀÀn. Persujen viina veljet kyllÀ omasta juomakaverista huolen pitÀÀ. Niin surullinen tarina.
Kaikki epÀilyt, mitÀ vuoden sisÀllÀ tapahtunut on saanut vahvistuksen. LisÀÀ silminnÀkijöitÀ ja todisteita kaksoiselÀmÀstÀ tullut.
HÀllÀ pokkaa kiistÀÀ kaikille kyselijöille. Oikein kutsuu ettÀ tulkaa kysymÀÀn.
Valehtelija tie on Kivinen, joskus siinÀ saattaa onnistua, saadessaan uudet hölmöt uskomaan omiin vslheisiinsa. NÀyttÀvÀt jo asettuneen rintamaan valheen puolesta saarnaajiksi.
VielÀköhÀn sanoo olevansa vanhoillislestadiolainen?
En tunne koko tyyppiÀ, enkÀ lÀhde arvioimaan vÀitteitÀ "viina- j
Se on kuule aika oikeaan osunut arvaus, tÀmÀn tyyppinen ihminen joka kÀÀntÀÀ takin 360 astetta, jÀÀ kiinni ihan pÀinvastaisesta toiminnasta mitÀ on itse opettanut, niin pitÀÀ löytÀÀ turvapaikka. Persut varmasti pitÀÀ huolta omistaan.
Ja usko vaan epÀilykset anteeksi, useiden kansanedustajien silmÀt ovat nÀhneet kaikenlaista, ne eivÀt ole keksittyjÀ. KÀytös on muuttunut jo vuosi sitten kun homma alkoi.