Uusi persu on syntynyt kansanedustaja Pekka Aittakumpu vaihtaa keskustasta perussuomalaisiin
Kommentit (297)
Onko siis niin että jos ei Lestadiolainen on nähnyt jotain, se on valhetta ja heti mustamaalausta? Jos he haluaisivat, voisivat juoruta vaikka seiskaan juttunsa, ovat korrekteja ja odottavat jonkun muun ulostuloa. Kyllä totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Hänen somessa on kyllä niin kiukkuisia kommentteja ihmisiltä, että ei mitään rajaa. Huomaa miten pahoinvoivia ihmiset on, kun yhden erilainen ratkaisu saa oman olon niin sekavaksi. Monilla ilmeisesti oma tasapainon ja turvan tunne perustuu siihen, että kaikki ajattelee asioista kuin minä. Ja kun ei ajattelekkaan vaan joku uskaltaa julkisesti seurata omaa kutsumusta, alkaa hirveä lynkkaus. Jos itse on sinut omien valintojen kanssa ja seisoo tukevasti niiden päällä, pitäisi kestää erilaisiakin ajattelu- ja toimintatapoja. Muussa tapauksessa herää epäilys onko oma ajattelu omaa ajattelua ja itse valittua kun toisen eri ajatukset koetaan uhkana.
Oma kutsumus voi tosiaan olla salasuhteen pitäminen, vaimon pettäminen. Samalla koko elämästä voi tehdä feikki. Mitenkä luotettava tällainen ihminen mielestäsi on hoitamaan yhtään mitään? Mutta persuille se onkin arkipäivää, alkaen Halla-ahosta. Nämä uskovaiset ihmiset jotka näkevät keskustassa vain vikoja, eivät huomaa persuissa mitään vikaa, vaikka joka toinen olisi rikoksesta tuomittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänen somessa on kyllä niin kiukkuisia kommentteja ihmisiltä, että ei mitään rajaa. Huomaa miten pahoinvoivia ihmiset on, kun yhden erilainen ratkaisu saa oman olon niin sekavaksi. Monilla ilmeisesti oma tasapainon ja turvan tunne perustuu siihen, että kaikki ajattelee asioista kuin minä. Ja kun ei ajattelekkaan vaan joku uskaltaa julkisesti seurata omaa kutsumusta, alkaa hirveä lynkkaus. Jos itse on sinut omien valintojen kanssa ja seisoo tukevasti niiden päällä, pitäisi kestää erilaisiakin ajattelu- ja toimintatapoja. Muussa tapauksessa herää epäilys onko oma ajattelu omaa ajattelua ja itse valittua kun toisen eri ajatukset koetaan uhkana.
Oma kutsumus voi tosiaan olla salasuhteen pitäminen, vaimon pettäminen. Samalla koko elämästä voi tehdä feikki. Mitenkä luotettava tällainen ihminen mielestäsi on hoitamaan yhtään mitään? Mutta persuille se onkin arkipäivää, alkaen Hall
Jos salasuhdehuhu on totta, asia muuttuu monimutkaisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä nämä huhutut Pekan nais- ja viinaseikkailut ovat? Ei kai rakas uskonveli ole joutunut synnin tielle ja eksynyt maailmaan? :)
Taitavat olla panettelua ja katkeruutta kun lähti toisaalle.
Vaikuttaa aidosti hyvälle, rehelliselle ja maltilliselle miehelle. Siis erinomaista vahvistusta konservatiiviedustukselle. Mukavaa että tälläisiä järkipolitiikkoja osuu yhä enemmän ps leiriin.
Sinäkin olevinaan jokin "kanssasisar" tai "veli" ja vihjailet vain että jotakin reposteltavaa olisi joka kannattaa pitää salassa, hävytön ihminen
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää, ketkä tai mitkä näitä "Hyvin Luotettavia Lähteitä" on, en halua tuomita ennen kuin tiedän totuuden. Toki päätösten äkkinäisyys vetää mietteliääksi, mutta haluaisin uskoa että sille olisi muukin syy kuin huonoille teille eksyminen?
En usko yhtään että on äkkinäinen päätös, ainoastaan lähti kerralla, nikottelematta. Pitkään punnittuaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua kiinnostaisi tietää, ketkä tai mitkä näitä "Hyvin Luotettavia Lähteitä" on, en halua tuomita ennen kuin tiedän totuuden. Toki päätösten äkkinäisyys vetää mietteliääksi, mutta haluaisin uskoa että sille olisi muukin syy kuin huonoille teille eksyminen?
Ei täällä voi nimiä sanoa, mutta sanon vaan että useat eri puolueiden kansanedustajat, omin silmin nähneet. Mikä tarve heillä olisi valehdella, ovat olleet useat itsekin tosi järkyttyneitä. Juurikin Pekan taustan takia.
Kuulostaapa taas paskapuheelta.
Vierailija kirjoitti:
Pekka "ALFA" Aittakumpu
Siinä on äijällä leukaa huhhuh. Olisihan se pitänyt tietää että tämä on äijä. En olettanutkaan että joku Antti "hiirulainen" Karvinen Kurvinen mikä hessu onkaan liittyisi. Tuskin olisi päästetty sitä.
Sopii persuihin nämä selkärangattomat ääriliikkeen edustajat kuin nenä päähän. Lestadiolaisissa näyttää olevan pelkoa ettei kepu nousekaan seuraavaan hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti tulee Hoskosellekin nyt painetta lähteä. Varmasti miettii tänäänkin illalla että jäänkö minä tänne keskustaan vielä.
Onko tämä Hoskonen se luontoa vihaava sekopää? Sopii persuihin.
Nämä höppönät kuuluvat aina joko persuihin, kristillisdemokraatteihin tai kepuun.
Kepussa on muuten nyt iso pelko persiissä. Pelko siitä, että menettävät L-positiiviset toiseen poliittiseen kotiin.
Lestadiolaiset ovat tottuneet vallanpitoon pohjoisessa. Koska kepu ei kykene sitä todennäköisesti enää tarjoamaan, sopiva puoluevaihtoehto sille on sitten persut.
Vierailija kirjoitti:
Pekalla alkoi maa polttaa jalkojen alla, hän tiesi tulleensa käräytetyksi salasuhteesta. Tämä äkkikäännös takasi sen, ettei tarvitse selitellä keskustassa tekosiaan, saatikka olla rehellinen kenellekään. Persujen viina veljet kyllä omasta juomakaverista huolen pitää. Niin surullinen tarina.
Kaikki epäilyt, mitä vuoden sisällä tapahtunut on saanut vahvistuksen. Lisää silminnäkijöitä ja todisteita kaksoiselämästä tullut.
Hällä pokkaa kiistää kaikille kyselijöille. Oikein kutsuu että tulkaa kysymään.
Valehtelija tie on Kivinen, joskus siinä saattaa onnistua, saadessaan uudet hölmöt uskomaan omiin vslheisiinsa. Näyttävät jo asettuneen rintamaan valheen puolesta saarnaajiksi.
Vieläköhän sanoo olevansa vanhoillislestadiolainen?
En tunne koko tyyppiä, enkä lähde arvioimaan väitteitä "viina- ja naisseikkailuiden" todenperäisyydestä, mutta mitä se puolueen vaihtaminen muka sellaisessa tilanteessa muka auttaisi? Eiköhän niitä tekosiaan joutuisi selittelemään perhepiirissä ja uskonveljien keskuudessa ihan siitä huolimatta, missä puolueessa on, vai onko politiikassa lainkaan. Luuleeko joku, että jossain keskustan eduskuntaryhmässä joku juopottelu ja salasuhde olisi joku uskomaton ja ennennäkemätön skandaali? Ei niistä keskustan edustajista suurin osa kuitenkaan ole lestoja. Toki juoruilu on aina mukavaa, mutta kyllä ne seuraamukset tuollaisesta toiminnasta tulisivat kohdattavaksi enimmäkseen jossain ihan muualla kuin omassa eduskuntaryhmässä.
Epäilen kyllä, että jotain henk. koht. syitä voi olla ideologisten syiden lisäksi näin nopeassa takinkäännössä, mutta tuo on niin naurettava väite puolueen vaihtamisen pohjimmaisesta syystä, että asettaa kyllä kyseenalaiseen valoon sen, onko tuollaista oikeasti edes tapahtunut.
Siis johonkin persuedustajaanko muka on suhde hänellä. Uskon että asia tulee ilmi jossakin kohtaa mutta siihen asti ajattelen että on vain ilkeää juoruilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mitä nämä huhutut Pekan nais- ja viinaseikkailut ovat? Ei kai rakas uskonveli ole joutunut synnin tielle ja eksynyt maailmaan? :)
Taitavat olla panettelua ja katkeruutta kun lähti toisaalle.
Vaikuttaa aidosti hyvälle, rehelliselle ja maltilliselle miehelle. Siis erinomaista vahvistusta konservatiiviedustukselle. Mukavaa että tälläisiä järkipolitiikkoja osuu yhä enemmän ps leiriin.
Persuihin huoraajat sopivat oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tule saamaan enää entisiä kannattajiaan takaisin eivätkä persut äänestä häntä myöskään. Tulee saamaan rökäletappion kuntavaaleissa.
Onko edes ehdolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma kutsumus voi tosiaan olla salasuhteen pitäminen, vaimon pettäminen. Samalla koko elämästä voi tehdä feikki. Mitenkä luotettava tällainen ihminen mielestäsi on hoitamaan yhtään mitään? Mutta persuille se onkin arkipäivää, alkaen Hall
Unohdit linkin väitteellesi, että joka toinen persu on tuomittu rikollinen. Paraskin puhuja jonkun luotettavuudesta, kun itse puhut paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko siis niin että jos ei Lestadiolainen on nähnyt jotain, se on valhetta ja heti mustamaalausta? Jos he haluaisivat, voisivat juoruta vaikka seiskaan juttunsa, ovat korrekteja ja odottavat jonkun muun ulostuloa. Kyllä totuus tulee julki ennemmin tai myöhemmin.
Kyllä silloin väistämättä käy mielessä, ettei ole välttämättä puhtaat jauhot pussissa tällä juorun kertojalla. Rehellisyys kunniaan. Itse ainakin haluan aina nähdä todistusaineistoa ennen kuin voin tuomita, eikä kaikkiin tietolähteisiin missään tapauksessa kannata luottaa. Itse olen kuullut aivan toisenlaista tarinaa kuin täällä ja pidän sitä hyvin paljon todenmukaisempana, arvot eivät vain yksinkertaisesti enää kohdanneet Keskustapuolueen kanssa ja that's it. Ei siihen tarvita alkoholia tai muita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pekalla alkoi maa polttaa jalkojen alla, hän tiesi tulleensa käräytetyksi salasuhteesta. Tämä äkkikäännös takasi sen, ettei tarvitse selitellä keskustassa tekosiaan, saatikka olla rehellinen kenellekään. Persujen viina veljet kyllä omasta juomakaverista huolen pitää. Niin surullinen tarina.
Kaikki epäilyt, mitä vuoden sisällä tapahtunut on saanut vahvistuksen. Lisää silminnäkijöitä ja todisteita kaksoiselämästä tullut.
Hällä pokkaa kiistää kaikille kyselijöille. Oikein kutsuu että tulkaa kysymään.
Valehtelija tie on Kivinen, joskus siinä saattaa onnistua, saadessaan uudet hölmöt uskomaan omiin vslheisiinsa. Näyttävät jo asettuneen rintamaan valheen puolesta saarnaajiksi.
Vieläköhän sanoo olevansa vanhoillislestadiolainen?
En tunne koko tyyppiä, enkä lähde arvioimaan väitteitä "viina- j
Se on kuule aika oikeaan osunut arvaus, tämän tyyppinen ihminen joka kääntää takin 360 astetta, jää kiinni ihan päinvastaisesta toiminnasta mitä on itse opettanut, niin pitää löytää turvapaikka. Persut varmasti pitää huolta omistaan.
Ja usko vaan epäilykset anteeksi, useiden kansanedustajien silmät ovat nähneet kaikenlaista, ne eivät ole keksittyjä. Käytös on muuttunut jo vuosi sitten kun homma alkoi.