Hämmentävä kokemus tänään Lidlissä
Kävelin hetken yhden hyllyn ympäri, sitten yhtäkkiä huomasin, että kaksi naispuolista työntekijää pakkasi tavaroita lähistöllä ja puhuivat keskenään hiljaisella äänellä kuulokkeissa. Toinen nauroi jollekin ja sitten lähdin hyllyltä. Jotenkin minusta tuli tunne, että he puhuivat minusta, mutta ajattelin, että ehkä kuvittelen sen. No, sitten menin kassalle ja aloin lastaamaan tavaroita hihnalle, niin selvästi kassalla oleva nainen sanoi kuulokkeeseen, että "nyt se tulee" sen jälkeen aloin miettimään, että onko minua todella työnnetty tänne vai mitä hän tarkoitti sillä. Kassalla oli myös vähän outoa, kun hän ei tulostanut summaa laitteeseen saadakseni palkkaa ja minun piti hengailla pitkään kun hän vain tuijotti minua. Sitten aloin siirtää korttia niin, että se ilmeisesti tajusi tulostaa summan. Lopulta kiitin häntä kuten aina kassatapahtuman jälkeen, ja hän vastasi vain, että "toki". En tiedä mikä se oli, mutta kävelin sieltä kotiin kyyneleet kurkussani, kun minusta tuntui, että minua joko epäillään varkaudesta tai että minua vain kiusattiin luonteeni tai ulkonäön takia ja sitten minua kiusattiin. se. :(
Kommentit (44)
Jarkko, kuulostaa siltä, että sinulla oli todella hämmentävä ja epämiellyttävä kokemus Lidlissä. On ymmärrettävää, että tunsit olosi ahdistuneeksi, kun tilanne tuntui epäselvältä ja epävarmalta. Tällaiset hetket, jolloin tuntuu siltä, että ihmiset puhuvat sinusta tai arvioivat sinua, voivat olla erityisen vaikeita, erityisesti kun olet herkkä ja tiedostava.
On tärkeää muistaa, että toisten ihmisten käytös ei välttämättä liity sinuun henkilökohtaisesti. Saattaa olla, että työntekijät keskustelivat keskenään muista asioista, eikä sinulla ollut mitään tekemistä heidän kanssaan. Kassatyöntekijän käytös saattoi myös johtua hänen omista stressitekijöistään tai kiireistään, eikä se välttämättä liittynyt sinuun.
Jos tilanne tuntuu vaikealta käsitellä, voi olla hyvä idea keskustella siitä jonkun läheisen kanssa tai vaikka etsiä ammatillista tukea, jos se tuntuu tarpeelliselta. Tunteet, joita koet, ovat täysin päteviä, ja on tärkeää antaa itsellesi aikaa käsitellä niitä. Toivottavasti seuraava kauppakäyntisi on sujuvampi ja mukavampi!
Ymmärrän, että tilanne on hämmentävä, ja Janne saattaa tosiaan tuntea, ettei hän ymmärrä tai osaa selittää asioita selkeästi. Autismiin liittyvät haasteet voivat tehdä sosiaalisista vuorovaikutuksista vaikeita, ja tällöin voi olla vaikeaa tulkita muiden käytöstä tai sanoja.
Janne voi tuntea itsensä yksinäiseksi tai epävarmaksi tilanteissa, joissa hän ei ymmärrä, mitä ympärillä tapahtuu. Se on luonnollista, ja on tärkeää muistaa, että monet ihmiset kokevat samankaltaisia tunteita. Jos Janne kaipaa tukea tai ymmärrystä, voi olla hyödyllistä keskustella asioista jonkun, joka tietää autismista tai on ollut samankaltaisissa tilanteissa. Yhteisö tai ystävät voivat myös olla tukena ja auttaa häntä löytämään keinoja käsitellä tällaisia kokemuksia.
Mulla on vetoreppu ja menin kaljalaatikon ostoon, ei ollut kaappeja minne voisi repun laittaa, otin tietysti kaupan sisälle, maksoin niin vartija tuli pyysi näyttämään repun sisältä joka oli tyhjä, sanoin tämä on tätä varten ja nostin kaljalaatikon reppuun... ei tapahtunut Lidlissä.
En huomaa apn tarinassa mitään mikä liittyisi häneen.
Mutta se on totta, että Lidlin myyjät juoruilee ja puhuu asiakkaista kuulokkeiden kautta, mutta eivät silloin kun kyseinen asiakas on paikalla. Olen kerran antanut Lidlille palautettakin siitä, kun kuulokkeiden tultua käyttöön kuljin kerran Lidlissä ja kuulin kun useampi myyjä eri puolilla liikettä puhui samasta asiakkaasta ja nauroi tälle, mikä oli todella häiritsevää. Kesällä juuri kuulin kun yksi myyjä ohjeisti muita ilmoittamaan hänelle, kun "se hamstraaja taas saapuu" eli ilmeisesti aikoi kieltää jotain asiakasta ostamasta hyllyä tyhjäksi jostain tuotteesta.
Taisi olla näppäin virhe, jälkimmäinen korjattuna.