Aloitan maanantaina painonpudotuksen ja mietin tapaa
Kokemuksia ja ehdotuksia kaipaan tämän sivuston tietäjiltä/kokemuksia omaavilta.
Olen miettinyt muutamaa vaihtoehtoa:
-vähäkalorinen ja rasvaton ruokavalio
-vhh-ruokavalio
-kasvisruokavalio
Laitan itse ruokani enkä käytä eineksiä ruokavaliosta riippumatta.
Olen 155/72, joten pudotettavaa riittää. Ikäni on 66v.
Kommentit (54)
vähemmän ruokaa enemmän kuntoilua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaastolla sain parissa vuodessa 14 kg pois.
Sitten yksi lääkäri suositteli laihdutuslääkettä. Sillä sain 15 kg pois 4 kuukaudessa. Se on kiihdyttänyt aineenvaihduntaa ja auttanut myös kiinteytymisessä. Se on kallis lääke, mutta toisaalta ruokaan menee vähemmän rahaa kun ei tee mieli syödä juuri mitään.
Tällaisia sairaita neuvoja ei kaivata. Terveys on tärkein myös painonpudotuksessa.
Mikä tuossa on sairasta?
Sekö että painonpudotus on onnistunut ja siihen on saanut tukea lääkäriltä sekä seurantaa.
Veriarvot ovat taas hyvät enkä tarvitse kolesterolilääkitysta. Kolesteroli oli ennen laihtumista sillä rajalla, että puhuttiin jo lääkityksen aloittamisesta. Verenpainekin oli koholla. Ei ole enää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vasta maanantaina? Miksei nyt heti?
No kun se on helpompaa siirtää tulevaisuuteen ja keksiä jokin tekosyy olla aloittamatta ollenkaan.
Ruokavaliolla ei ole mitään väliä. Tärkeintä on, että syöt kaloreita vähemmän, mitä kulutat. Siihen se painonpudotus loppujen lopuksi perustuu. Joten valitsisin ruokavalion sen mukaan, mikä on helpointa arjessa toteuttaa. Tärkeintä on kalorivaje.
Pazkanjauhaja vol.2875!
Mässää, pässi. Mässää!
Lähetä rahaa minullekin.
VHH ja pätkäpaasto, itse ollut muutaman kuukauden välillä lipsuen ja olutta juoden, toista kymmentä kiloa pudonnut ja vanhat farkutkin taas mahtuu päälle. 14:sta tunti ikkunaa käytän syömättömyydessä ja hiilarit alle 100, tuntuu toimivan.
VHH, minkä ei tarvitse olla kovin tiukkapipoinen. Mulle toimii, kun jättää pois leivät, pastan, riisin, perunan, herkut ja korvaa näitä marjoilla ja hedelmillä. Lisäski hyviä rasvoja siemenistä, pähkinöistä ja kasviöljyistä. Ei tarvitse mättää kasakaupalla kananmunia, pekonia, juustoa ja voita, vaan voi käyttää vähärasvaisia lihoja (kanaa jne), kalaa, vähärasvaisia maitotuotteita ja tosiaan paljon kasviksia ja sopivasti marjoja.
"Ensi maanantaina" Kuis Seitsemästä veljeksestä. Vedä v päähäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan suunnitella ensin.
No unohda noi "kuurit" alkuunsa. Syö ihan normaalia, ravitsevaa kotiruokaa. Nuo vhh't, vähärasvaiset jne. sisältävät kaikki ruokarajoitteita, joten mikä on syynä päätyä niihin?
Olen useammat dieetit käynyt läpi. Varma konsti laihtua on pysyä 500 kcal:ssa/vrk. Satavarmasti laihtuu 6 kuukaudessa sen 15 kg. Mutta heti, kun palaa normaaliin ruokavalioon alkaa kilot tulla takaisin. Näin minulle on käynyt joka kerta. Nuorena pysyin ilman mitään sirkustemppuja 42 kilossa. Nyt kun ikää on tullut, niin painoa tulee herkästi. Olen aina syönyt paljon pullaa, keksejä ja karkkia. Ihan sama vaikkei oikeaa ruokaa näkisikään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se tähän ja muille kuuluu? Jospa on vaikka synttärit, ja haluaa vetää perseet. Pääasia on aloittaa, ja näyttää siltä, että harkittu on, kun kyselee täälläkin mielipiteitä.
Aina jonkun täytyy tulla pätemään, anna vaikka jotain vinkkejä, jos niitä on.
Syö vähemmän ja liiku enemmän. Älä aloita liian tiukkaa ruokavaliota, älä ajattele painonpudotusta kuurina, älä tee liian suurta kertarepäisyä. Sellainen ei vaan kestä alkuinnostusta pidemmälle.
Niin kuin joku muukin jo kertoi, sellaisia muutoksia jotka saa pidettyä pysyvänä. Mitkään jättiremontit ei välttämättä oikein kestä, ja sitten kun palaa entiseen, tulee kilotkin takaisin.
Yksi keino on ihan vaan annosten pienentäminen, jolloin saa syödä kaikkea mitä nytkin, mutta vaan vähemmän. Lisäksi voi miettiä onko jotain mistä voisi luopua kokonaan, vähentää reilummin tai korvata jollain muulla, varsinkin sokerisista ja rasvaisista syömisistä.
Itse olen esimerkiksi jättänyt pois aamupalalta juustolla ja lauantaimakkaralla päällystetyn paahtoleivän, enkä ole sitä kaivannut yhtään. Samalla on jäänyt lauantain syönti ja ostaminenkin kokonaan pois, juustoa syön joskus mutta harvoin. Vehnäleivän tilalle vaihdoin täysjyväkauraleivän, joka on pienen totuttelun jälkeen jopa paremman makuistakin. Päälliseksi becel goldia, jossa parempi rasvakoostumus, ja makkaran/juuston sijasta kurkkusiivuja. Noilla pääsi jo alkuun, mutta painon lasku pysähtyi noin 9 kilon kohdalle. Nyt on taas tultu pari kiloa alas päin, kun sain jätettyä jäätelön napostelun pois. Ei sitäkään enää osaa kaivata. Sitten taas jotain pientä muutosta lisää tarpeen mukaan, niin eiköhän se siitä...
Vierailija kirjoitti:
Minä pudotin painoa noin 15 kg muuttamatta ruokavaliota yhtään. Syön melko usein pullaa, pizzaa jne. Mutta aloin harrastamaan urheilua, ja paljon. Käsipainoja ja vatsalihasliikkeitä joka toinen päivä. Juoksulenkki 3x viikkoon, vähintään 30min/kerta. Työ- ja kauppamatkat aina pyörällä. Sää ei ole tekosyy
Toki helpotti asiaa että oli aiempaa urheilutaustaa. Mutta reilu kymmenen vuotta olen saanut pidettyä pudotetun painon poissa. Mutta kohta maamot varmaan julistaa että liikunta on pahasta ja keksit hyvästä. Ok..
Joo, pulla ja pizzaa ja hitosti rääkkiliikuntaa. Tervettä??
Onko tämä eka kerta kun laihdutat? Jos vaikka kuinka mones niin suosittelen että käännyt ihan lääkärin puoleen. Laihdutuslääkkeistä voi olla iso apu. Ite en olisi saanut laihdutusta käyntiin ilman niitä. Nyt -17 kg. Jäljellä toisrt 17 mutta ei haittaa vaikkei noin paljon enää putoaisikaan. Mysimba käytössä. Noissa se huono puoli että saattaa tarvita lopun elämää ja se hinta. Mutta jos tarvii lopun elämää niin ei se laihdutus ja painonhallinta sitten onnistuisi ilman lääkkeitäkään eli ite valitsen pysyvän painonhallinnan ja lääkkeet kuin jatkuvan jojoilun.
Mä noudatan pätkäpaastoa mutten ole sen suhteen ehdoton. Koitan kuunnella kehon omia tuntemuksia. Kaikkea kohtuudella. Joskus syön enemmän ja joskus vähemmän. Itelläkin vielä opettelua. Parhaiten paino putoaa jos välttää hiilareita ja syö kevyesti. Toi ei toimi pitkällä aikavälillä ainakaan mulla koska vatsa ei kestä sitten niitä satunnaisia hiilareita eli esim juhlissa ei voi ottaa mitään karppiruokavalion ulkopuolelta koska tulee maha niin kipeäksi. Mä noudatan varmaan sit tota rasvaton ja vähäkalorinen ruokavaliota mutten ole siinäkään ehdoton. Siinäkin huomaan herkkävatsaisena sen että jos syö pitkään liian kevyesti niin sitten ei vatsa kestä sitä rasvaisuutta yhtään. Se kultainen keskitie olisi paras ja sen löytäminen on oma tavoite.
Vierailija kirjoitti:
VHH ja pätkäpaasto, itse ollut muutaman kuukauden välillä lipsuen ja olutta juoden, toista kymmentä kiloa pudonnut ja vanhat farkutkin taas mahtuu päälle. 14:sta tunti ikkunaa käytän syömättömyydessä ja hiilarit alle 100, tuntuu toimivan.
Ja tuossa pätkäpaastossa syön 2-3 ateriaa päivässä eikä mitään välipaloja sillä syömistapahtuma nostaa insuliinia ja se haittaa rasvanpolttoa niin kauan kun se on koholla. Loppujen lopuksi helppoa kun se muuttuu rutiiniksi.
Vierailija kirjoitti:
Kusjpiä on suunnitellut 66 vuotta! Mistä näitä tyhjäpäitä sikiää?
Kielenkäytöstäsi päätellen kuulut itse mainitsemaasi ihmisryhmään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan suunnitella ensin.
No unohda noi "kuurit" alkuunsa. Syö ihan normaalia, ravitsevaa kotiruokaa. Nuo vhh't, vähärasvaiset jne. sisältävät kaikki ruokarajoitteita, joten mikä on syynä päätyä niihin?
Mikä on se "normaali"? Ja MIKSI se on "normaali"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kun se on helpompaa siirtää tulevaisuuteen ja keksiä jokin tekosyy olla aloittamatta ollenkaan.
Minä laihdutin liki 50 kiloa, mutta aikansa se vei, että lopullisen matkan pääsin aloittamaan. Minäkin "maanantailaihduttaja". Paino on hyvin pysynyt halutuissa lukemissa.
Tunnen muitakin painoaan pudottaneita, ja melkein aina aloitetaan "maanantaina". Joillain onnistuu, joillain ei. Ei kuulu silti sinulle mitenkään.
Älä viitsi laittaa sanoja kenenkään suuhun tai ajatuksia anonyymien päähän. Jos ei itse aiheesta ole ASIALLISTA sanottavaa, niin pysy poissa. Otsikosta näet yleensä mitä ketju pitää sisällään.
Minä pudotin painoa noin 15 kg muuttamatta ruokavaliota yhtään. Syön melko usein pullaa, pizzaa jne. Mutta aloin harrastamaan urheilua, ja paljon. Käsipainoja ja vatsalihasliikkeitä joka toinen päivä. Juoksulenkki 3x viikkoon, vähintään 30min/kerta. Työ- ja kauppamatkat aina pyörällä. Sää ei ole tekosyy
Toki helpotti asiaa että oli aiempaa urheilutaustaa. Mutta reilu kymmenen vuotta olen saanut pidettyä pudotetun painon poissa. Mutta kohta maamot varmaan julistaa että liikunta on pahasta ja keksit hyvästä. Ok..