Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En oikein ymmärrä Saariselän politiikkaa, että latujen kunnosta kertovasta karttatiedosta pitäisi maksaa!

Vierailija
18.10.2024 |

Sehän on mainosta paikalle, että näkee, onko ladut kunnossa! Keräisivät rahat sitten hotelleilta ja alueen matkailuyrityksiltä. Itse en periaatteesta suostu tuollaisia maksamaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hur få pengar av flataskidare? Spåren skall vara gratis och max inköp är en kaffe och en munk. Vem vill på riktigt ha sådana?

Vierailija
2/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmaisia lounaita. Persulle pappa maksaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et nyt tajunnut pointtia. Jos minä olisin valitsemassa matkakohdetta, menenkö sinne, josta näen, että ladut on priimakunnossa, vai menenkö sinne, josta en löydä latutietoja?

Eli ihan itselleen tekevät vaan haittaa tällaisella ahneella rahastuksella.

Vierailija
4/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et nyt tajunnut pointtia. Jos minä olisin valitsemassa matkakohdetta, menenkö sinne, josta näen, että ladut on priimakunnossa, vai menenkö sinne, josta en löydä latutietoja?

RKP:n palkkaamat pakkoruotsilänkyttäjät eivät ole niitä nuuskapussin parhaimpia makuja.

Vierailija
5/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö sinne, jossa ladut on priimakunnossa vai sinne, mistä näet, että latutietoja päivitetään jotenkin?

Latujen ylläpito maksaa, jollain ne kulut on katettava. Saariselän ladut ovat kyllä priimakunnossa sesonkiaikana. Mitä se haittaa, vaikka siitä joutuu vähän maksamaankin?

Vierailija
6/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö sinne, jossa ladut on priimakunnossa vai sinne, mistä näet, että latutietoja päivitetään jotenkin?

Latujen ylläpito maksaa, jollain ne kulut on katettava. Saariselän ladut ovat kyllä priimakunnossa sesonkiaikana. Mitä se haittaa, vaikka siitä joutuu vähän maksamaankin?

Koska olisi loogista, että hiihtomatkailijoista rahaa saavat firmat (hotellit, ravintolat jne) rahoittaisivat sen.

Vierailija
7/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olisi loogista, että hiihtomatkailijoista rahaa saavat firmat (hotellit, ravintolat jne) rahoittaisivat sen.

Mutta kun eivät vaan rahoita? Taitaa siellä matkailijoita riittää muutenkin. Niitäkin, jotka ovat valmiita maksamaan muutaman roposen latutiedoista.

Vierailija
8/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkinä itse valitsin taannoin Imatran matkakohteeksi, kun näin milloin koskessa virtaa vesi. Viittaan siihen, että kuinka moni lähtee Saariselälle jos ei aio hiihtää?

Ihan sama missä kunnossa vaikka jossain Tampereella on ladut, kun harva sinne hiihtämään lähtee. Asiaa voisi verrata siihen, että Vapriikin tai Särkänniemen tiedot näkee vain jos maksaa... =järjetöntä.

Vierailija
9/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on yleistä Suomessa, ettei markkinointia ja palvelua ajatella loppuun asti. Suosittelen suuntaamaan Ruotsin tai Norjan puolelle.

Vierailija
10/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä itse valitsin taannoin Imatran matkakohteeksi, kun näin milloin koskessa virtaa vesi. Viittaan siihen, että kuinka moni lähtee Saariselälle jos ei aio hiihtää?

Ihan sama missä kunnossa vaikka jossain Tampereella on ladut, kun harva sinne hiihtämään lähtee. Asiaa voisi verrata siihen, että Vapriikin tai Särkänniemen tiedot näkee vain jos maksaa... =järjetöntä.

Vapriikki on maksullinen, ladut ilmaisia. Ei noita voi verrata tässä asiassa.

Vierailija
11/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin mielelläni maksaa monessa paikassa käytössä olevan VAPAAEHTOISEN latumaksun, mutta en missään tapauksessa maksa tuollaista ahnetta rahastusyritystä latutietojen katsomisesta.

Vierailija
12/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän siis kerää hotelleilta yhteiseen kassaan latujen kunnostusrahat.  Kartat ovat nyt vaan yksi tapa myös maksaa.

Tulosta kartat itse ja asu teltassa jos haluat ilmaiseksi palvelut.

Vierailija
13/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin mielelläni maksaa monessa paikassa käytössä olevan VAPAAEHTOISEN latumaksun, mutta en missään tapauksessa maksa tuollaista ahnetta rahastusyritystä latutietojen katsomisesta.

Heh.

Ole ihan vapaasti maksamatta ja hiihdä jossain huonommassa paikassa.

Vierailija
14/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nehän siis kerää hotelleilta yhteiseen kassaan latujen kunnostusrahat.  Kartat ovat nyt vaan yksi tapa myös maksaa.

Siis tuossahan on kyse latujen kunnosta kertovasta tiedosta, ei varsinaisesta kartasta.

Vierailija
15/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomesta tehty afrikkalainen kehitysmaa. Asukkaineen päivineen.

Vierailija
16/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ladut maksaa joku, ei ne ole ilmaisia, JOKU ne maksaa.

Mutta kuinka moni menee ja maksaa hotellista Saariselälle, jos rahalla saa VAIN huoneen, ei mitään muuta.

Jos haluaa vaan nukkua hotellissa, voi mennä vaikka oman kaupungin hotelliin.

Ne maksut voi sitten hotellit leipoa sisään huoneen hintaan, miksei latukarttojakin?

Vierailija
17/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis tuossahan on kyse latujen kunnosta kertovasta tiedosta, ei varsinaisesta kartasta.

Rahat kerätään yhdistykseen joka hoitaa latuja.  Rahoitusta tulee monesta suunnista. Ihan yleistä tietoa ja voittoa tuottamaton yhdistys mitä mm hotellit bonsoroi

Tämän voisi nähdä niin että kaikki hotellissa asuvat ei hiihdä joten hyvä että kulut jakaantuu niille joita palvelut kiinnostaa.

Vierailija
18/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kuinka moni menee ja maksaa hotellista Saariselälle, jos rahalla saa VAIN huoneen, ei mitään muuta.

Ne maksut voi sitten hotellit leipoa sisään huoneen hintaan, miksei latukarttojakin?

Tuntuisi loogiselta, että kunta maksaisi ne, koska hiihtäjien käyttämistä palveluista tulee verotuloja kunnan kassaan.

Vierailija
19/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varför skall de som löser in liftkort och åker slalom betala flatapellenas spår och upplysningar i priset på sina hotellrum? Skulle det inte då vara rättvisare att liftarna upp till fjället även skulle vara kostnadsfria och ingå i priset för hotellrummet eller stugan? Ett annat alternativ är det att de som väljer att susa fram på sugrör själva betalar för att använda spåren.

Vierailija
20/22 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse maksan mielelläni noita karttoja siitä että pääsen Suomen parhaimpiin hiihtomaastoihin. Ei niiden ylläpito ole ilmaista. Yksi laskettelulippu on 40 euroa, niin ei tuo kartta ole siihen nähden paha.