Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, te muut 2. tyypin diabetekseen sairastuneet! Milloin tämä jatkuva virtsaamisen tarve oikein loppuu?

Vierailija
18.10.2024 |

Sain viime kuussa diagnoosin tästä sairaudesta. Minulle määrättiin samassa yhteydessä Metforem-niminen diabeteslääke. Olen käyttänyt sitä nyt useamman viikon ajan, mutta aina vain joutuu käymään tuon tuostakin "potalla". Jo pelkkä vesi, jota juon nykyään enimmäkseen, saa aikaan tämän. Alkaa jo hieman nyppimään. 

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin 3 kertaa koko vuorokauden aikana. Ruokavalio kohdallaan, nestettä sopivasti.

Vierailija
22/67 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä hiilihydraatit pois ruokavaliosta. Ongelma ratkaistu. Salaatti + liha vain lautaselle. Perunaa/pastaa/leipää/riisiä/sokeria ei ollenkaan.

Ja pidä ruokailujen välillä 6h tauko ettet syö yhtikäs mitään.

T. Yöpissaamisiin kyllästynyt entinen 2 tyypin diabeetikko, joka sai ketoruokavaliosta avun vaivaan

Kuulostaa muuten hyvältä mutta mulle diabeetikolle on kuuden tunnin väli liian pitkä. Tulee huono olo. Joku banaani tai vastaava riittää.

En tiennytkään, että banaani on sallittua diabeetikoille.

Vierailija
24/67 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätä hiilihydraatit pois ruokavaliosta. Ongelma ratkaistu. Salaatti + liha vain lautaselle. Perunaa/pastaa/leipää/riisiä/sokeria ei ollenkaan.

T. Yöpissaamisiin kyllästynyt entinen 2 tyypin diabeetikko, joka sai ketoruokavaliosta avun vaivaan

Kuulostaa muuten hyvältä mutta mulle diabeetikolle on kuuden tunnin väli liian pitkä. Tulee huono olo. Joku banaani tai vastaava riittää.

En tiennytkään, että banaani on sallittua diabeetikoille.

Parempi se on kuin vesimeloni, varsinkin jos banaani on vielä keltainen, se ei ole vielä imeltynyt. Vesimeloni on pahimpia hedelmiä kenelle hyvänsä, sen GI-arvo on tolkuton, suurempi kuin keitetyn perunan. Se nostaa sokerit pikavauhtia taivaisiin. Banaania ei muuten ole ikinä kielletty diabeetikoilta, minkähän laarin pohjalta sinä olet luulosi kaivellut?

Vierailija
25/67 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti kun laihdutat ja lähdet lenkille.

Vierailija
26/67 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeet eivät välttämättä auta tässä asiassa. Tämä on karu fakta.

Vierailija
27/67 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maltti on valttia.

Valtti on malttia.

Vierailija
28/67 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa onnellisia siitä, että teillä ei ole kihtiä. Siinä se on todella kivulias vaiva.

Vierailija
29/67 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se huono olo johtuu juuri niistä sokereista ja hiilareista mitä syöt. Lopeta ne, niin huono olo loppuu.

Vierailija
30/67 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai meille tule sokeria Venäjältä? Eihän?

Vierailija
31/67 |
19.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli mulle vielä isompi järkytys kun ilmoitettiin 2. tyypin diabeteksen yhteydessä että tulee lääkkeetkin. Olisin halunnut yrittää ensin itse mutta siihen ei annettu mahdollisuutta, suoraan pillerit vaan.

Vierailija
32/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesley-Anne Down.

Vierailija
33/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei!

Vierailija
34/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jatkuva virtsaamisen tarve ei välttämättä edes johdu siitä diabeteksesta, vaikka yleinen oire onkin. Ihmisellä kun voi olla päällekkäisiä vaivoja. Esimerkiksi minun äitini virtsavaivat laitettiin diabeteksen piikkiin, mutta myöhemmin selvisi, että hänellä oli krooninen tulehdus virtsateissä.

Vierailija
35/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lääkitys alkaa vaikuttamaan, yleensä uudet labrat on 3kk päästä, jätä hiilarit pois siis vähennä, yksi pala täysjyvä leipää päivässä, perunoiden, riisin pastan tilalle mm raejuustoa, salaattia. Opit kyllä mikä nostaa sokereita ja mikä ei, jokainen on erilainen.  Syö parin kolmen tunnin välein niin sokeripiikkiä ei tule. Muista juoda VETTÄ, se laskee sokereita ja liiku. Jo 20min kävely laskee sokereita. Db hoitaja ja ravintoneuvoja kertoo enemmän, pyydä päästä ravintoneuvojalle! Facebookissa on hyvä diabetesliiton pitämä ryhmä, sieltä saa ohjeita ja voi kysyä mitä vain,  ruokavinkkejäkin löytyy, vertaistuki on taattu. 

Vierailija
36/67 |
20.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

KETOA EI SUOSITELLA DIABEETIKOILLE!

Vierailija
37/67 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet diabeteslääkkeet hillitsevät ymmärtääkseni ruokahalua. Onko tämä ominaisuus lisätty niihin tarkoituksella?

Vierailija
38/67 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta nukkumaan, tänään ei syödä enää mitään. Hyvää yötä!

Vierailija
39/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi parantua, ei voi parantua, kumpi on totta? Yksi väittää yhtä ja toinen toista.

Vierailija
40/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi parantua, ei voi parantua, kumpi on totta? Yksi väittää yhtä ja toinen toista.

Voi saada sairauden remissioon, jos sairaus johtuu ylipainosta ja huonoista elintavoista. Jos on geeniperimässä, niin kuin minulla, joka olen 35v normaalipainoinen 2.tyypin diabeetikko, ei paljon laihdutus vaivaan auta kun ylipainoa ei ole. Kolmannessa sukupolvessa jo diabetes, niin se olis tullut vaikka olisi mitä tehnyt.

Karppaamista en ole kokeillut, mutta en haluakaan lopun elämääni elää pelkästään proteiinilla ja rasvalla, vaan syödä normaalisti ja monipuolisesti niissä puitteissa kuin se IBS:n ja refluksin kanssa on muutenkaan mahdollista. Kun on vatsavaivoja muutenkin, niin ei tee mieli pahentaa niitä entisestään.

Virtsaamiseen sanon, että kun on aina käynyt usein vessassa, niin eipä sitä ole tullut ajatelleeksi että varmaan diabeteksella oma osansa asiassa. Narahdin vasta raskausaikana, mutta todennäköisesti ollut jo paljon pidempään ko. sairaus, koska lounaan jälkeen iski aina ruokakooma (verensokerien noustessa) ja tosiaan vessassa olen aina käynyt usein. Se janon tunne on ainoa, josta vasta diagnoosin saamisen jälkeen kävi mielessä, että johtui varmaan sokereista ja runsas veden juominen sitten juoksutti vessassa.