Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, te muut 2. tyypin diabetekseen sairastuneet! Milloin tämä jatkuva virtsaamisen tarve oikein loppuu?

Vierailija
18.10.2024 |

Sain viime kuussa diagnoosin tästä sairaudesta. Minulle määrättiin samassa yhteydessä Metforem-niminen diabeteslääke. Olen käyttänyt sitä nyt useamman viikon ajan, mutta aina vain joutuu käymään tuon tuostakin "potalla". Jo pelkkä vesi, jota juon nykyään enimmäkseen, saa aikaan tämän. Alkaa jo hieman nyppimään. 

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi varmaan laihduttaa normaalipainoon.

Vierailija
62/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pissille. Heippa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen maksa tuottaa hiilihydraatteja, eikä ihmisen tarvitse syödä 5 kertaa päivässä. 

Vhh ja pätkäpaasto pudottaa painoa ja verensokeria. 

Kannattaa kokeilla ennen kuin alkaa vetämään lääkkeitä. 

Vierailija
64/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jatkuva virtsaamisen tarve ei välttämättä edes johdu siitä diabeteksesta, vaikka yleinen oire onkin. Ihmisellä kun voi olla päällekkäisiä vaivoja. Esimerkiksi minun äitini virtsavaivat laitettiin diabeteksen piikkiin, mutta myöhemmin selvisi, että hänellä oli krooninen tulehdus virtsateissä.

Itselleni syyksi todettiin vaihrevuoret ja heittelehtivä kilpiruhasen vajaatoiminta. Juomisrytmini on myös väärä. Saatan olla koko päivän juomatta mitään ja sitten illalla juon 2 litraa tuosta vaan. 

Vierailija
65/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli mulle vielä isompi järkytys kun ilmoitettiin 2. tyypin diabeteksen yhteydessä että tulee lääkkeetkin. Olisin halunnut yrittää ensin itse mutta siihen ei annettu mahdollisuutta, suoraan pillerit vaan.

Tuliko toi diabetes niin äkkiä ettet jo  sitä ennen ehtinyt yrittää muita keinoja esim liikunnan lisäämista, laihtumista ja terveellistä ravintoa?

En ole tuo kyseinen kommentoija, mutta en minä ainakaan ennen diagnoosia voinut lisätä liikuntaa tai laihduttaa. Olen nytkin varsin hoikka, ja liikkunut olen aina melkoisesti. Mistään makeasta en pidä, että siitäkään ei voi karsia. Aika terveellinen ruokavaliokin minulla on.

Vierailija
66/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lopu. Vielä jos käy niin "onnekkaasti" että määrätään jardiance metforminin lisäksi niin sitten vasta saakin ravata pissalla. Jardiance poistaa sokeria virtsan mukana. 

Minä en ainakaan ravaa, enkä ole koskaan ravannut. Juuri tuo mainitsemasi lääke on lisänä. Sokerit on nyt varsin alhaisella tasolla. Minulle ainakin sanottiin jo apteekissa, että ensimmäisen viikon saattaa juoksuttaa vessassa, sitten tasoittuu.

Vierailija
67/67 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lopu. Vielä jos käy niin "onnekkaasti" että määrätään jardiance metforminin lisäksi niin sitten vasta saakin ravata pissalla. Jardiance poistaa sokeria virtsan mukana. 

Minä en ainakaan ravaa, enkä ole koskaan ravannut. Juuri tuo mainitsemasi lääke on lisänä. Sokerit on nyt varsin alhaisella tasolla. Minulle ainakin sanottiin jo apteekissa, että ensimmäisen viikon saattaa juoksuttaa vessassa, sitten tasoittuu.

Minulla meni kyllä alkuaikoina vatsa kuralle tuosta lääkkeestä.