Ovatko sinkkunaiset oikeasti onnellisempia kuin sinkkumiehet?
Kommentit (334)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse väitän että ovat. Muuten onnelisuus on varmaan samalla tasolla mutta miehet kärsivät todennäköisemmin seksin puutteesta. Käytännössä naiset saavat aina halutessaan seksiä, kaikki miehet eivät.
Naiset eivät saa aina halutessaan. Tämä on kerrottu teille jo ainakin tuhat kertaa. Jotkut naiset eivät saa miehen kanssa koskaan ja jonkun random kahden minuutin Pertin kanssa 100% emme saa kuin traumoja.
Ymmärräthän, ettei tasosi oikeuta muuhun ja tutkimusten mukaan myös "Pertit" traumatosoituvat kanssanne.
Ihan eri asia. Kun miestä ei kiinnosta seksi naisen kanssa, se ei johdu naisen huonoudesta vaan miehessä on jotain vialla.
t. naiset
En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta en ole koskaan ollut näin onnellinen kun nyt, sinkkuna. Kaksi pitkää parisuhdetta takana, joissa molemmissa tuli lopulta onnellisuuden esteeksi valehtelu, vähättely, alkoholi ja pettäminen.
Yksinäisimmilläni olin parisuhteessa, jossa kanssani ei haluttua tehdä tai kokea mitään, sen sijaan syömisiäni ja pukeutumistani kritisoitiin ja sain arvostelua osakseni niin vanhemmuudestani kuin työstänikin (olin exääni korkeammin koulutettu ja paremmin palkattu).
Olen ollut sinkkuna lähes 10 vuotta, en tapaile ketään enkä ikinä menisi Tinderiin, minulle riittää itseni seura ja omat harrastukset. Saan vapaasti tehdä ja syödä ja harrastaa mitä haluan, en ole tilivelvollinen kenellekään. Tänäänkin, kun aurinko nousi aamulla ja keitin kahvia mietin, miten hiton onnellinen olenkaan juuri tästä hetkestä!
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät ole.
Perustelut: Naisilla on enemmän mielenterveysongelmia
Naiset hakevat helpommin apua mielenterveysongelmiin. Miehet taas jäävät monesti yksin ja pitävät asiat sisällään. Tällä se tilasto selittyy. Eli kyllä, naiset ovat onnellisempia sinkkuna.
Palstamammojen teksteistä huomaa, että ovat onnellisia, jos/kun miehillä menee huonosti.
Vierailija kirjoitti:
En voi puhua kuin omasta puolestani, mutta en ole koskaan ollut näin onnellinen kun nyt, sinkkuna. Kaksi pitkää parisuhdetta takana, joissa molemmissa tuli lopulta onnellisuuden esteeksi valehtelu, vähättely, alkoholi ja pettäminen.
Yksinäisimmilläni olin parisuhteessa, jossa kanssani ei haluttua tehdä tai kokea mitään, sen sijaan syömisiäni ja pukeutumistani kritisoitiin ja sain arvostelua osakseni niin vanhemmuudestani kuin työstänikin (olin exääni korkeammin koulutettu ja paremmin palkattu).
Olen ollut sinkkuna lähes 10 vuotta, en tapaile ketään enkä ikinä menisi Tinderiin, minulle riittää itseni seura ja omat harrastukset. Saan vapaasti tehdä ja syödä ja harrastaa mitä haluan, en ole tilivelvollinen kenellekään. Tänäänkin, kun aurinko nousi aamulla ja keitin kahvia mietin, miten hiton onnellinen olenkaan juuri tästä hetkestä!
N51
Hauska että kaikki naiset ovat aina exäänsä paremmin palkattuja kun todellisessa maailmassa se ei ole juuri koskaan tilanne.
Mutta jatkakaa toki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos naiset ovat onnellisia niin miksi todella moni käyttää pällilääkkeitä? Vai tuntevatko niiden ansiosta olonsa onnelliseksi? Naisten masennus ja mt ongelmat ovat lisääntyneet rajusti samalla kun sinkkujen määrä on lisääntynyt.
Edelleen koska naiset hakevat apua mielenterveysongelmiin toisin kuin miehet jäävät sen kanssa mieluummin yksin ja häpeävät hakea apua. Ihan samalla tavalla miesten mielenterveysongelmat kasvaneet ja lisääntyvät vielä enemmän kuin naisten. Onko se juuri siksi kun ei pärjätä ilman naista:D
Eli käyttämällä omaa logiikkaasi, naisten pälliongelmat johtuvat siitä, ettei ole miestä.
Eri
En ole eläessäni ollut parisuhteessa, joten en tiedä olisinko parisuhteessa onnelisempi. Sen tiedän, että ellen olsi muutoin onnistunut luomaan ja ylläpitämään vastavuoroisia ihmissuhteita, niin naisten kuin miesten kanssa en voisi niin hyvin kuin nyt voin. Olen liian heikko elääkseni täysin erakkona.
Mutta toki se on käynyt joitain kertoja itsetuntoni päälle kun en tiedosta, että miksi oma kohtalon on ollut elää ikisinkkuna. Ja mite moni muu tuntuu löytäneen ja kohtaavan sen mahdollsien parisuhdekumppaninsa niin paljon mutkattomammin ja helpommin.
En tietenkään väitä itseäni täydellsieksi tai virheettömäksi. Sen verran itsetuntoni on vuosien saatossa onneksi kohonnut, että tiedostan voivani elää hyvää ja antoisaa elämää sinkkuna tarvitsematta nimenomaisesti kumppania siihen. Mutta toisaalta kyllä kumppanin tulisi kuitenkin tuoda "riittävän paljon" lisäarvoa elooni, kuten mielestäni myös minun hänen eloonsa, jotta parisuhteeseen eteneminen olisi minusta mielekästä.
Toisaalta omaa sinkkuuttani selittänee paljossa se, että en jaksa tai viitsi käyttää aikaani ja energiaani kumppanin metsästämiseen. Kertooko se sitten siitä, että viihdyn "liian hyvin sinkkuna" vai siitä, että olen ni-in tasotan ja ala-arvoinen, ettei kukaan halua vastaavasti "etsiä minua" vaan ajattelee, että se on minun tehtävä, ettei joudu ainakaan myöhemmin katumaan sitä,että oli se, josta kaikki alkoi kun.....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät ole.
Naiset hakevat helpommin apua mielenterveysongelmiin. Miehet taas jäävät monesti yksin ja pitävät asiat sisällään. Tällä se tilasto selittyy. Eli kyllä, naiset ovat onnellisempia sinkkuna.
Väärin. Naiset saavat apua, miehet eivät.
Koko sosiaalitoimi on naisten hallussa, ei siellä ole palveluja miesten tarpeisiin.
No ei kuule naisetkaan saa apua tosta vaan. Nykyään ei pääse edes hammaslääkäriin.
Tottakai he ovat onnellisempia sinkkuja koska naisen sinkkuus päättyy silloin kun hän haluaa! Jörnimäänkin pääsee 24/7 365 niin mikäs siinä sinkkuna ollessa. Miehen ja naisen sinkkuus on täysin erit kaksi vastakohtaa eikä niitä voi verrata keskenään.
Kun nainen on sinkku häntä kohdellaan kuin julkkista, miehet maksaa kaiken ja kotiin toimitetaan kukkia kymmeniltä ellei sadoilta eri kosijoilta. Kyllä minäkin olisin onnellinen sinkku jos tietäisin että sinkkuus päättyy heti kun siltä sattuu tuntumaan. On aivan absoluuttinen lottovoitto olla naissukupuolen edustaja 2020-luvun Suomessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät ole.
Väärin. Naiset saavat apua, miehet eivät.
Koko sosiaalitoimi on naisten hallussa, ei siellä ole palveluja miesten tarpeisiin.
No ei kuule naisetkaan saa apua tosta vaan. Nykyään ei pääse edes hammaslääkäriin.
Kas kun pääsee. Kunhan keksit valheita.
Mitä saat tuosta irti? Hyvän mielen?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai he ovat onnellisempia sinkkuja koska naisen sinkkuus päättyy silloin kun hän haluaa! Jörnimäänkin pääsee 24/7 365 niin mikäs siinä sinkkuna ollessa. Miehen ja naisen sinkkuus on täysin erit kaksi vastakohtaa eikä niitä voi verrata keskenään.
Kun nainen on sinkku häntä kohdellaan kuin julkkista, miehet maksaa kaiken ja kotiin toimitetaan kukkia kymmeniltä ellei sadoilta eri kosijoilta. Kyllä minäkin olisin onnellinen sinkku jos tietäisin että sinkkuus päättyy heti kun siltä sattuu tuntumaan. On aivan absoluuttinen lottovoitto olla naissukupuolen edustaja 2020-luvun Suomessa!
Oho. Kun miehenä ja sinkkuna luen tuon, niin minua puistattaa....En yksinkertaisesti osaa kuvitella, että sinkkunaisten elo olsi aivan tuollaista. - Eikä oma kuvauksesi miessinkkujen osaltakaan kuvaa ainakaan omaa kokemustani. Omaa kokemustani joka on ja on ollut aina elää sinkkuna.
Mua vähän hämää tällainen vastakkainasettelu miehet vs. naiset. Toki sukupuolissa on selkeät erot ajattelun, toiminnan ja fyysisyyden osaltakin. Silti miettisin itse tätä enemmänkin persoonakohtaisesti eli riippuu ihmisestä itsestään sukupuoleen katsomatta, mikä tekee onnelliseksi. Tiedän lähipiiristä monta naista ja miestä, jotka ovat sinkkuja ja toivovat löytävänsä parisuhteen. Toisaalta tiedän myös monta naista ja miestä, jotka ovat parisuhteessa, mutta suhteessa on eri tasoisia ongelmia, eikä elo ole pelkkää vaaleanpunaista onnea. On riitoja rahasta, seksistä, omasta ajasta, on työttömyyttä, työpaineita, huolta lapsista, terveysongelmia.. Onnellisuus kumpuaa monesta eri asiasta ja omat arvot määrittää, kuinka paljon antaa painoarvoa millekin. Osa ei tarvitse parisuhdetta siihen, että voisi kokea olevansa myös onnellinen elämässään. Osa kokee onnellisuutta muista sosiaalisista suhteista ystäviin ja perheeseen, harrastuksista, työelämästä, omasta rauhasta jne. Olen 40v nainen ja avioliitossa ja meillä on lapsia. Olen seurustellut koko aikuisikäni ja voin omalta osaltani sanoa, että uskon olevani onnellisempi parisuhteessa kuin sinkkuna. Tykkään jakaa asioita puolisoni kanssa, pidän läheisyydestä, nautin aktiivisesta ja mielikuvituksellisesta seksielämästä, meidän omasta huumorista, ja tiedän että olemme toistemme tukena, jos jotain sattuu. Tuntuu turvalliselta. Samalla ymmärrän ihmisiä, jotka haluavat olla mieluummin yksin, koska voivat olla itsenäisiä ja tehdä mitä haluavat. Minulla parisuhde ei estä minua olemasta myös itsenäinen, mutta tähän tarvitaankin tervepohjainen, tasavertainen parisuhde, jossa kumpikin arvostaa toista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho. Kun miehenä ja sinkkuna luen tuon, niin minua puistattaa....En yksinkertaisesti osaa kuvitella, että sinkkunaisten elo olsi aivan tuollaista. - Eikä oma kuvauksesi miessinkkujen osaltakaan kuvaa ainakaan omaa kokemustani. Omaa kokemustani joka on ja on ollut aina elää
Ei tuo ole mahdollistakaan. Miehiä ja naisia on about sama määrä. Sillonhan ne kymmenet ja sadat miehet jonottaisi useamman naisen ovella kosimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tavalliset naiset, joita on kuitenkin se 80-90% naisista, eivät todellakaan saa mitään määrää positiivista palautetta. Ja vain harva edes saa miehen kanssa orgasmin, joten se niistä tosielämän Kokemuksistakin. Eiköhön useimpien naisten fantasiat ole nimenomaan sellaisia, joita ei oikeasti miehiltä koskaan saa."
Suomalainen nainen ei tajua, että seksin tarkoitus on tyydyttää vain omat himonsa. Lisäksi jos orgasmia on vaikea saada, se ei ole miehen vika, vaan usein kyseessä on mt-ongelma, mielialalääkkeet, hormonipillerit, ylipaino jne. Jo tuollainen perusnegatiivisuus tuhoaa kyvyn nauttia seksistä. Jokainen nainen, jonka kanssa olen sekstaillut, on saanut useita orgasmeja yhdynnän aikana, mutta toki olen seulonut seurakseni naisia, jotka ovat peruspositiivisia ilman mitään psyykenlääkityksiä, eivätkä myöskään ole napostelleet e-pillereitä.
Naiset tajuaa, että miehille seksi tosiaan on vain omien tarpeiden tyydyttämistä. Siksi naiset pitävätkin sakset kiinni. Sinä et ole ikinä nussinut, joten älä viitsi valehdella naisten orgasmeista.
En ole tosiaan nussinut, koska se on juuri sitä itsekästä omien himojen tyydyttämistä välittämättä nauttiiko nainen. Olen sekstaillut paljon ja myös rakastellut. Rakastelu antaa parhaimman nautinnon.
P.S. Arvasin, että orgasmittomuutesi on kipeä asia.
Minä ainakin olen nyt sinkkuna 100 kertaa onnellisempi kuin edellisessä suhteessa.
Tutkimusten mukaan ovat, mutta yksilöitähän me kaikki ollaan. Toiset kaipaavat sitä parisuhdetta kipeästi ja sitten, kun sitä ei löydykään, niin tuskinpa siinä kovin onnelliseksi itseään tuntee.
Minä halusin ennen kumppanin, jonka kanssa jakaa elämä. Muutaman vuoden deittailtuani totesin, että olen mieluummin yksin kuin kestän enempää sitä jaskaa. Nyt olen elänyt onnellisena sinkkuna 8 vuotta. En enää mieti parisuhdetta, koska nykyajan deittimarkkinat on niin myrkylliset, että en ole valmis maksamaan sitä hintaa.
Keskityn tekemään omasta elämästä niin hyvää kuin ikinä pystyn. Siihen sentään voin itse vaikuttaa, toisiin ihmisiin tai heidän käytökseen en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät ole.
Palstamammojen teksteistä huomaa, että ovat onnellisia, jos/kun miehillä menee huonosti.
Minä en ainakaan vaivaa päätäni sillä miten miehillä menee. Olen ollut 7 vuotta sinkku ja tämä oma rauha ja vapaus on ihanaa. Kukaan ei ole nälvimässä, haukkumassa ja laskemassa itsetuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan ovat, mutta yksilöitähän me kaikki ollaan. Toiset kaipaavat sitä parisuhdetta kipeästi ja sitten, kun sitä ei löydykään, niin tuskinpa siinä kovin onnelliseksi itseään tuntee.
Minä halusin ennen kumppanin, jonka kanssa jakaa elämä. Muutaman vuoden deittailtuani totesin, että olen mieluummin yksin kuin kestän enempää sitä jaskaa. Nyt olen elänyt onnellisena sinkkuna 8 vuotta. En enää mieti parisuhdetta, koska nykyajan deittimarkkinat on niin myrkylliset, että en ole valmis maksamaan sitä hintaa.
Keskityn tekemään omasta elämästä niin hyvää kuin ikinä pystyn. Siihen sentään voin itse vaikuttaa, toisiin ihmisiin tai heidän käytökseen en.
Paitsi etteivät ole.
Vierailija kirjoitti:
Tehän kitisette jo siitä jos pitäisi treffeillä maksaa naisen kahvi. Niin että kuka noita kukkia sitten lähettelee kotiin ja miehet muka maksaa kaiken? 😂
Miksi sinkkujen tyytyväisyys elämään aiheuttaa näin voimakkaita tunteita?
On surullista, jos joku kaipaisi kumppania rinnalleen, mutta ei syystä tai toisesta ole löytänyt sitä oikeaa. siitä on kuitenkin turha syyttää ketään, etenkään niitä joilla on elämä mallillaan myös ilman kumppania.
Pariutuminen on luonnollinen tarve, ja halu pariutua on täysin ymmärrettävää. Mutta kaikilla ei silti tätä tarvetta ole (tai vaikka olisikin, tarve ei ole välttämättä niin suuri, että elämän onnellisuus olisi siitä kiinni). Elämä voi olla varsin mielekästä ja antoisaa myös vaikka ei ruksisikaan kaikkia sosiaalisten normien bokseja.
Elämäntilanne myös vaihtelee, moni on onnellinen sinkkuna pitkän parisuhteen jälkeen, kun voi vihdoinkin keskittyä itseen ja omaan hyvinvointiin. Joillain tämä on jonkin aikaa kestävä vaihe, jonka jälkeen kumppanin kaipuu nostaa hiljalleen taas päätään. Ne jotka eivät syystä tai toisesta kaipaa kumppania elämäänsä, eivät ole ns "pariutumismarkkinoilla", joten heidän haukkumisensa ei hyödytä ketään.
Omassa lähipiirissäni olen huomannut, että naisille sinkkuelämä on mielekkäämpää yksinkertaisesti siksi, että parisuhde ei ole heidän ainoa läheinen ihmissuhteensa, vaan myös ystävyyssuhteisiin panostetaan syvällisellä tavalla. Sosiaalista tukea, henkilökohtaisten asioiden jakamista ja murheiden purkamista varten on luotettavia, vakaita ystävyyssuhteita. Miehillä usein puoliso taas on ainoa henkilö, jonka kanssa voi puhua henkilökohtaisistakin asioista. Miesten ystävyyssuhteet edelleen tuntuvat perustuvan enimmäkseen yhteiseen tekemiseen ja rempseään bro-henkeen johon heikkouden tai emotiaalisen tuen tarve ei sovi. Ne miehet, joilla on läheisiä ystävyyssuhteita, tuntuvat elävän mielekästä elämää sinkkunakin, kun taas ne joilla tällaisia ystäviä ei ole, vaikuttavat vaipuvan masennukseen ja aidosti kärsivän yksinäisyydestä. Ikävä kyllä aitojen ystävyyssuhteiden luominen aikuisena on vaikeampaa kuin romanttisen partnerin löytäminen.