Miksi kaiutinpuhelut ovat yleistyneet niin paljon?
Puhelinta ei pidetä enää korvalla, vaan naaman edessä kuin voileipää ja siihen huudetaan. Puhelimen kaiutin kailottaa myös vastapuolen kommentit kaikkien iloksi. Miksi???
Tuota näki ensin jossakin ensimmäisissä Diili ym. realityissä, mutta nyt se yleistynyt häiritsevissä määrin.
Kommentit (112)
Vierailija kirjoitti:
Tässä oikea syy. Nykypuhelimet on isolla näytöllä ja ovat painavia. Puhun aina kaiuttimeen. Eipä mulle paljoa soitella. Tietyissä paikossa pidän äänettömällä.
N 60
Eivät ole painavaa nähneetkään. Painavia puhelimet olivat noin 40v sitten
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaiutinkäyttö häiritsee. Samoin, nainen saattaa pysähtyä aivan mihin vain, yllättäen, taakseen vilkaisematta, kuten keskelle kauppakeskuksen kapeaa käytävää, vastaamaan puheluun tai soittamaan puhelua. Tai nainen voi kävellä suoran päin vastaantulevaa kun pajattaa videopuhelussa, puhelin kädessään jota pitää suoraan edessään tai napansa korkeudella.
Naamalla pidetyssä puhelimessa on yleensä käynnissä tuo videopuhelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä oikea syy. Nykypuhelimet on isolla näytöllä ja ovat painavia. Puhun aina kaiuttimeen. Eipä mulle paljoa soitella. Tietyissä paikossa pidän äänettömällä.
N 60
Eivät ole painavaa nähneetkään. Painavia puhelimet olivat noin 40v sitten
Silloin olin 20-vuotias. En todellakaan viitsi kannatella kännykkää kun kaiutinpuhelu on niin mukava.
Minulla on käsissä heikkoutta, johtuu kolarissa saamasta niskavammasta ja en pysty kauaa pitämään kättä ylhäällä ja puhelinta korvalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus toisen puheen kuulee paremmin kaiuttimen kautta ja samalla voi tehdä jotain työtä kun ei tarvitse pidellä puhelinta korvalla.
Jos on kotona tai muuten sellaisessa paikassa, missä ei ole sivullisia kuulemassa, on OK käyttää kaiutinta. Mutta julkisilla paikoilla on kohteliasta hoitaa puhelut niin, etten ne häiritse muita.
No vastapuolena haluisin kyllä tietää, jos laittaisi minut kaiuttimelle. Sanoisin, että soitan uudelleen paremmalla ajalla
Toivottavasti olet puhelinmyyjä? Olethan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puheluissa pitäisi olla ainostaan minuuttimaksu, niin turha lässytys loppuisi ja viesteissä olisi asiaakin. Nyt kälätetään puhelimessa huvikseen, ilman mitään järkevää asiaa.
Minusta hyvin harva puhuu enää puhelimessa vaan kaikki vain viestittelee. Aamubussissa ei kyllä kukaan koskaan ole puhelimessa.
Ai ei vai? Valitettavan moni juuri silloin aamu seiskalta haluaa käydä koko elämäntarinansa jollekin puhelimitse. Jostain syystä nämä ovat usein ihan kantasuomalaisia.
Menen julkisella töihin ja kaikki vain tuijottaa kännyköitään, mutta eipä kukaan puhu puhelimessa. Hyvin hiljaista on julkisessa aamuisin.
Sama kokemus, mutta meillä päin porukka vetää hirsiä bussissa. Iltapäivästä paluuliikenteessä sitten vähän toisenlainen meininki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 60
Painavia? :D Luulisi sinun ikäisen ihmisen muistavan ajan, jolloin puhelin saattoi painaa useita kiloja.
Oli siinä välikausi jolloin puhelimet olivat pienempiä ja keveämpiä kuin nykyiset älypuhelimet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N 60
Painavia? :D Luulisi sinun ikäisen ihmisen muistavan ajan, jolloin puhelin saattoi painaa useita kiloja.
Oli siinä välikausi jolloin puhelimet olivat pienempiä ja keveämpiä kuin nykyiset älypuhelimet.
Saa niitä Doroja nykyisinkin, jos se siitä on on kiinni.
Ulkomaalaistaustaiset ihmiset kaikista eniten tekee noita kaiutin puheluita.
Ärsyttää pitää luuria korvalla, käytän kuulokkeita. Ärsyttää myös bussissa kun jotkut kailottaa puheluaan kaiuttimesta.