Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaiutinpuhelut ovat yleistyneet niin paljon?

Vierailija
18.10.2024 |

Puhelinta ei pidetä enää korvalla, vaan naaman edessä kuin voileipää ja siihen huudetaan. Puhelimen kaiutin kailottaa myös vastapuolen kommentit kaikkien iloksi. Miksi???

Tuota näki ensin jossakin ensimmäisissä Diili ym. realityissä, mutta nyt se yleistynyt häiritsevissä määrin.

Kommentit (112)

Vierailija
81/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70: Sanavalinnoista päätellen, sinun on vaikea ymmärtää että tämän asian voi hoitaa ilman ylimääräisiä kirosanoja tai äänen korottamista, mutta napakasti.

Kuulostaa samalta kuin joku neuvoisi opettajia työssään, miten kännykkä napakasti pyydetään laittamaan laukkuun ja kaikki nicopetterit tottelee heti

Eiku miten se menikään oikeassa elämässä Kuten tuossa yllä jo sanottiin, että teinit teki minkä parhaiten osaavat, pyöritteleivät vain silmiään

Vierailija
82/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsittekö, että tuo yksi kertoi elämänlaatunsa parantuneen kun laittaa itselleen vastamelukuulokkeet, ei hän ollut kaiutinpuhuja :D pointti oli, että jos muut häiriköi niin itseään voi silti auttaa, kun ei muiden tekemisiin voi hirveästi vaikuttaa. kyllä, voi sanoa ettei PITÄISI puhua kaiutinpuheluita ja puhujien KUULUISI käyttää handsfreetä, mutta todellisuus nyt on tämä mistä kaikki olemme täällä valittamassa

Ymmärsimme. Valitettavasti tämä vastamelukuulokehenkilö vain ei ymmärrä, mikä on keskustelun aihe. Hän vänkää muiden matkustajien roolista, vaikka aiheena ovat ne kaiutinpuhelun puhujat. 

Sinä et ilemisesti näytä ymmärtävän henkilön pointtia.. Se pointti oli, että jokaisen tulee huolehtia omista tavoistaan ja ottaa muut huomioon. Turha siinä on alkaa mesoaman bussissa idiootille, kun saisi vain tyhjän katseen, kun pääkopassa kyltti tyhjää tilaa vuokrattavana

eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

70: Sanavalinnoista päätellen, sinun on vaikea ymmärtää että tämän asian voi hoitaa ilman ylimääräisiä kirosanoja tai äänen korottamista, mutta napakasti.

Mitäs sitten teet, jos sinua ei totella, vaikka sanoisit napakasti? 

Vierailija
84/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsittekö, että tuo yksi kertoi elämänlaatunsa parantuneen kun laittaa itselleen vastamelukuulokkeet, ei hän ollut kaiutinpuhuja :D pointti oli, että jos muut häiriköi niin itseään voi silti auttaa, kun ei muiden tekemisiin voi hirveästi vaikuttaa. kyllä, voi sanoa ettei PITÄISI puhua kaiutinpuheluita ja puhujien KUULUISI käyttää handsfreetä, mutta todellisuus nyt on tämä mistä kaikki olemme täällä valittamassa

Ymmärsimme. Valitettavasti tämä vastamelukuulokehenkilö vain ei ymmärrä, mikä on keskustelun aihe. Hän vänkää muiden matkustajien roolista, vaikka aiheena ovat ne kaiutinpuhelun puhujat. 

Sinä et ilemisesti näytä ymmärtävän henkilön pointtia.. Se pointti oli, että jokaisen tulee huolehtia omista tavoistaan ja ottaa muut huomioon. Turha siinä on alkaa mesoaman bussissa

"Se pointti oli, että jokaisen tulee huolehtia omista tavoistaan ja ottaa muut huomioon."

Niin? Sekö on mielestäsi omista tavoista huolehtimista, että huudattaa puhelinta täysillä ja vastaus kritiikkiin on "miksi et laita kuulosuojaimia, jos häiritsee"? Tuolla tavallako sinä huomioit muut ihmiset? 

Vierailija
85/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ilemisesti näytä ymmärtävän henkilön pointtia.. Se pointti oli, että jokaisen tulee huolehtia omista tavoistaan ja ottaa muut huomioon. Turha siinä on alkaa mesoaman bussissa

Ymmärrän kyllä. Sinä vain et tajua, että JOKAINEN tarkoittaa myös niitä kaiutinpuhelun puhujia. Ei voi elää elämää niin, että minä saan tehdä mitä tahansa ja muiden pitää vain sopeutua. Eikä mikään ikinä muutu, jos lampaan vain alistuu ja istuu kuulosuojaimet päässä puuttumatta törkeään käytökseen. 

Vierailija
86/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu julkisilla paikoilla puhelimeen ollenkaan, kotona kaiutinpuhelu.

Vierailija
87/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus toisen puheen kuulee paremmin kaiuttimen kautta ja samalla voi tehdä jotain työtä kun ei tarvitse pidellä puhelinta korvalla.

Julkisella paikalla? Bussissa, kaupassa jne. ?

Vierailija
88/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on nuorten muoti. Pitää tehdä toisin kuin boomerit. Nuoret naiset puhuu voileipäpuheluita 😅

Vierailija
89/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus toisen puheen kuulee paremmin kaiuttimen kautta ja samalla voi tehdä jotain työtä kun ei tarvitse pidellä puhelinta korvalla.

Julkisella paikalla? Bussissa, kaupassa jne. ?

Kyllä mä teen hyvinkin usein töitä julkisilla paikoilla (mutta en puhu puheluita kaiuttimen kautta). Esimerkiksi matkustaessani 3 tunnin matkan asiakastapaamiseen, hyödynnän matkan käymällä läpi tapaamisen materiaaleja tms. Nykyisin tehdään niin paljon liikkuvaa työtä, ettei luulisi kenellekään olevan enää uusi tieto, että töitä voi tehdä käytännössä missä vain. 

t. eri

Vierailija
90/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa 2 vuotta asuneena aloin toimimaan japanilaiseen tapaan. En vastaa puhelimeen junassa tai kaupoissa. Ja jos julkisella paikalla vastaan, niin puhun hiljaa.

Suomiakkojen pitäisi ottaa mallia japanilaisista naisista. M28

Vierailija
91/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheluissa pitäisi olla ainostaan minuuttimaksu, niin turha lässytys loppuisi ja viesteissä olisi asiaakin. Nyt kälätetään puhelimessa huvikseen, ilman mitään järkevää asiaa.

Minusta hyvin harva puhuu enää puhelimessa vaan kaikki vain viestittelee. Aamubussissa ei kyllä kukaan koskaan ole puhelimessa. 

Ai ei vai? Valitettavan moni juuri silloin aamu seiskalta haluaa käydä koko elämäntarinansa jollekin puhelimitse. Jostain syystä nämä ovat usein ihan kantasuomalaisia. 

Menen julkisella töihin ja kaikki vain tuijottaa kännyköitään, mutta eipä kukaan puhu puhelimessa. Hyvin hiljaista on julkisessa aamuisin. 

Vierailija
92/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa 2 vuotta asuneena aloin toimimaan japanilaiseen tapaan. En vastaa puhelimeen junassa tai kaupoissa. Ja jos julkisella paikalla vastaan, niin puhun hiljaa.

Suomiakkojen pitäisi ottaa mallia japanilaisista naisista. M28

Ei tuo ole mikään japanilainen tapa. Tuo on ihan normaali tapa, joka on unohtunut 2020-luvun minäminä-ihmisiltä. Silloin, kun sinä olit vielä pikkupoikana koulunpenkillä, oli Suomessakin ihan normaalia, että bussissa ei huudatettu puhelimia ja jos vastattiin, puhuttiin hiljaa ja mahdollisimman lyhyesti. 

Vierailija
93/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puheluissa pitäisi olla ainostaan minuuttimaksu, niin turha lässytys loppuisi ja viesteissä olisi asiaakin. Nyt kälätetään puhelimessa huvikseen, ilman mitään järkevää asiaa.

Minusta hyvin harva puhuu enää puhelimessa vaan kaikki vain viestittelee. Aamubussissa ei kyllä kukaan koskaan ole puhelimessa. 

Ai ei vai? Valitettavan moni juuri silloin aamu seiskalta haluaa käydä koko elämäntarinansa jollekin puhelimitse. Jostain syystä nämä ovat usein ihan kantasuomalaisia. 

Menen julkisella töihin ja kaikki vain tuijottaa kännyköitään, mutta eipä kukaan puhu puhelimessa. Hyvin hiljaista on julkisessa aamuisin. 

Et ilmeisesti asu pk-seudulla. Täällä raikaa puhelimet vauvasta lähtien. 

Vierailija
94/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua ainakaan häiritse kenekään kaiutinpuhelut. Ihan sama asia kuin kaksi vierustoveria juttelee keskenään. 

Vierailija
95/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman! Kävellään puhelin naaman edessä ja huudetaan että mulla on  hiivatulehdus.

Ai kun kivaa.

Vierailija
96/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kulkuvälineissä tee niin, mutta minun on vaikeaa kuulla hyvin normaalista kaiuttimesta jos on yhtään taustamelua, kun sen äänenvoimakkuutta ei saa yhtä kovalle kuin "pöytäkaiuttimen". Ja en kai osaa puhua tarpeeksi kovaa tai nappikuulokkeiden mikrofoni ei ole tarpeeksi hyvä että sekään toimisi taustahälyn keskellä.

Videoita en tietenkään katso sillä tavalla, mutta puhelut muualla kuin hiljaisissa sisätiloissa on pikku pakko.

Vierailija
97/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaiutinkäyttö häiritsee. Samoin, nainen saattaa pysähtyä aivan mihin vain, yllättäen, taakseen vilkaisematta, kuten keskelle kauppakeskuksen kapeaa käytävää, vastaamaan puheluun tai soittamaan puhelua. Tai nainen voi kävellä suoran päin vastaantulevaa kun pajattaa videopuhelussa, puhelin kädessään jota pitää suoraan edessään tai napansa korkeudella.

Vierailija
98/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oikea syy. Nykypuhelimet on isolla näytöllä ja ovat painavia. Puhun aina kaiuttimeen. Eipä mulle paljoa soitella. Tietyissä paikossa pidän äänettömällä.

N 60

Vierailija
99/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hands free on tuota varten.

Oikeakätiselle auttaa sekin, että nostaa sen luurin vasemmalle korvalle. Oikealla kädellä voi tehdä ihan oikeita muistiinpanoja samanaikaisesti tai piirrellä jotakin muuta tms. Vanha lankapuhelinaika toimistotöissä opetti tuon systeemin parhaimmaksi tyyliksi.

Mä olen aina pitänyt puhelinta vasemmalla korvalla lankapuhelinajoista lähtien.

Vierailija
100/112 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin. Me muut EMME HALUA kuulla, mitä puhujat keskenään puhuvat !!!!! Vai haluatteko te niin tekevät, että me mu ut halutaan kuulla joka sana ???? Että muiden pitää kuulla, mitä juoruja puhutaan. Kuulokkeet on sitä varten ! Ei niiden tarvitse olla mitkään kalliit. Tai sitte tehkää, kuten mä: sekä puhelin JA tabletti ovat aina täysin äänettömillä. En halua, että muut kuulee, mitä itse netistä katson. Niihin saa tekstit. Esim pelien äänet ärsyttävät, pelejä voi pelata täysin äänettömällä . Ajatelkaa muitakin ! Ja äitini......vaik se o jo 81-v ja sanoo, et kuulos ei oo mitään vikaa, niin aina pitää huudattaa omaa ipadiaan/tablettiaan, kun olen siellä joka toinen viikonloppu. Se on sitä inhottavaa ja noloa salaisuuksien kartanoa. Se tulee siis televisiostakin ! Se melu kuuluu varmasti ulos asti. Käyttäisi KUULOKKEITA tai näitä kuulokojeita. Ei ne ole häpeä . Itellä ollu kummaski korvas ne jo monta vuotta, ja kuulo on nyt hyvä, ei tarvitse huudattaa kaikkea kovalla. Myös kotimaisiin ohjelmiin saa tekstit. Ei siin menetä yhtään mitään, jos ne on äänettömällä. Voi ite arvailla, mitä tapahtuu.......ja mitä pahaa siinä on, että arvailee ? Ei niin mitään. Siinähän on sitten jotakin tekemistäkin........ja se alakerran TV on ihan mahdoton ! Sekin huutaa, sitä saa toki pienemmälle, mutta sitten ei kuule yhtään mitään............edes kuulokojeilla. Kerran kokeilin. Miks tehdään sellaisii TV:itä, joita ei voi ollenkaan säätää oikein ja kunnolla esim juuri äänen voimakkuutta ? Sellaiset pitäisi kieltää lailla niiden myynti. Ja niihin pitää olla max- rajoituksia äänen kuuluvuuteen, että ei saa huudattaa niin, että se kuuluu kauas, melkein ulos asti. Max 12-13. Ja se on sanonut, että se kuulee mun kissani keräyksen kauas. Ja mä en sitä kuule, vaikka mulla on kuulokojeet. Ja, ettei se voi nukkua samas huonees mökillä meidän kans, ku se kehrää/ kuorsaa niin lujaa.......mä ite en kuule sitä öisin, jos se ei oo ihan korvan juures kehräämäs. Ei niitä öisin tarvita.