Emmerdalen juhlat
Emmerdalen juhlahumua ja ensimmäisenä pikkujoulut.
Kommentit (559)
Onko kukaan lukenut Eeva Heilalan runoja?
L o i s t a v i a
Hilkka Ravilon romaaneja myös suosittelen
Mikä on lempileffasi? Tai joku niistä...
Omat Parhaat vuotemme, Hiljaiset sillat, Hevoskuiskaaja
Ja uusin: Mummola
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jo iltsikassa ja nauroin veet silmissä
Kyllä Kekkonen oli kova.
Olihan se kova. Hämmästyin miten ääni on juuri sama. Ihan kuin aito Urho Kekkonen.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan lukenut Eeva Heilalan runoja?
L o i s t a v i a
Hilkka Ravilon romaaneja myös suosittelen
Mikä on lempileffasi? Tai joku niistä...
Omat Parhaat vuotemme, Hiljaiset sillat, Hevoskuiskaaja
Ja uusin: Mummola
Olen lukenut Hiljaiset sillat kirjana ja katsonut myös leffan. Kaunis aikuisen parin rakkaustarina. Loppu oli surullinen ja haikea. Meryl Streep ja Clint Eastwood näytteli pääosat.
Eeva Heilala on nimenä tuttu eli olen joskus lukenut, mulla on kirjahyllyssä jotakin hänen runoja sisältävää eli sellainen kokoelma eri kirjoittajilta.
Mä en ole runotyttöjä ja kirjojenkin luku on viime vuosina ollut vähäistä. Kaveri suositteli äänikirjoi, mutta ei se ole kiinni kiinnostuksesta vaan ajankäytöstä. Tietty äänikirjoi vois kuunnella lenkillä ollessaan tai siivotessa, mutta en vaan ole vielä innostunu. Radio on mun äänikirja ja mä niin kaipaan Yle Puhetta.
Lempileffa vois olla Sound of Music tai joku muu ihana musikaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää oli jo iltsikassa ja nauroin veet silmissä
Kyllä Kekkonen oli kova.
Olihan se kova. Hämmästyin miten ääni on juuri sama. Ihan kuin aito Urho Kekkonen.
T e k o ä l y n kepposia -> varokaa
Lempileffojani ovat alkuperäinen vanha Star Wars trilogia, Housut Pois eli the Full Monty, Kaurismäen Calamari Union, Sergio Leonen Dollaritrilogia ja onhan niitä muitakin jotka juuri nyt eivät tule mieleen.
Huomenna Villapakkaan pentuliveilemään 😀
Nämä eivät ole tekoälyn tekosia vaan ihan oikeita eläimiä
https://m.youtube.com/@Reissukissa-Pessi
ja Pessin FB
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä kaivataan:
Teen sukan kantapään ranskalaiseen tapaan, vahvistettuna. Tuppaa jäädä reikä siihen kohtaan, missä kantalappu yhdistyy normikohtaan kavennusta tehdessä ts nilkan kohdalla. Vaikea selittää...
Mitä ohuempi lanka, sen harvempi neulos.
Nosta ylimääräinen silmukka siitä kohdasta, johon reikä meinaa tulla. Siten itse teen eikä valmiista sukasta ole kukaan ainakaan kehdannut huomauttaa, että kavennusrivejä olisi 1 liikaa. ;D
Vierailija kirjoitti:
Lempileffojani ovat alkuperäinen vanha Star Wars trilogia, Housut Pois eli the Full Monty, Kaurismäen Calamari Union, Sergio Leonen Dollaritrilogia ja onhan niitä muitakin jotka juuri nyt eivät tule mieleen.
Huomenna Villapakkaan pentuliveilemään 😀
Olen nähnyt ainakin Full Montyn, siis niin hauska! Ihan tavis äijäkööri perustaa miesten tanssiryhmän. Kaurismäki-leffat olen nähnyt kaikki. Hauskin oli Pidä huivista kiinni, Tatjana. Siinä oli hassua herttaisuutta.
Jokohan huomenna pentuja syntyy? Pidetään peukkuja!
Vierailija kirjoitti:
Risto Rasa:
"Metsän seinä on vain vihreä ovi josta valo ohjaa ystävänsä"
"Sade on lakannut, kivet alkavat kuivua, ja ruoho ja maa, kaikki kuivuu, ja puiden latvoihin muodostuu pieniä pilviä joihin hyttyset lentävät sisään"
Ihania tunnelmapaloja nämä Risto Rasan runot. Kiitos niistä!💛
Koira tulee illalla kotiin. Kun se kiertyy paikalleen ja nukahtaa,alkaa sen sydänlämpö levitä huoneisiin. -Risto Rasa-
Kuutamo. Veden partaalla istuu sammakko ja hieroo rillejä hihaan.
(Risto Rasa)
Päivä alkoi hyvin. Tilhiparvi pyrähti pihapihlajaan herkuttelemaan. Olen ihmetellytkin kun runsas marjasato ei kelpaa kenellekään. Linnut on ilo silmille. Hyvää viikonloppua ystävät🍁
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole runotyttöjä ja kirjojenkin luku on viime vuosina ollut vähäistä. Kaveri suositteli äänikirjoi, mutta ei se ole kiinni kiinnostuksesta vaan ajankäytöstä. Tietty äänikirjoi vois kuunnella lenkillä ollessaan tai siivotessa, mutta en vaan ole vielä innostunu. Radio on mun äänikirja ja mä niin kaipaan Yle Puhetta.
Musikaalit on ihania jos musiikki on hyvää ja näyttelijät myös. Kuulin joskus Jesus Christ Superstarin jostakin ja siinä oli hienoja biisejä. Andrew Lloyd Webberin säveltämä muistaakseni. Muitakin on hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä sukupolvea, joka luki oikeita kirjoja. Haettiin kirjastosta lainaksi.
Äänikirjat tuntuu vierailta. Oikeassa kirjassa on kirjan tuoksu, sivut rapisee ja kirjasta voi jatkaa koska vain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä sukupolvea, joka luki oikeita kirjoja. Haettiin kirjastosta lainaksi.
Äänikirjat tuntuu vierailta. Oikeassa kirjassa on kirjan tuoksu, sivut rapisee ja kirjasta voi jatkaa koska vain.
Sama. Kirja on Kirja, se tunne kun avaat uuden kirjan, alat lukea... tuoksu, sivun kääntö. Ja kirjanmerkki, voit jatkaa mihin jäit... juoni vie mukanaan, mieli maalaa kuvia, mielikuvitus kiirehtii juonen edelle... tai yllätyskäänteet. Kirjankannet on lumoavia. Ennen oli ihania viirukkaita, läikikkäitä kansia, milloinkahan irtokansilehdet jäi pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vinkkejä kaivataan:
Teen sukan kantapään ranskalaiseen tapaan, vahvistettuna. Tuppaa jäädä reikä siihen kohtaan, missä kantalappu yhdistyy normikohtaan kavennusta tehdessä ts nilkan kohdalla. Vaikea selittää...
Mitä ohuempi lanka, sen harvempi neulos.
Nosta ylimääräinen silmukka siitä kohdasta, johon reikä meinaa tulla. Siten itse teen eikä valmiista sukasta ole kukaan ainakaan kehdannut huomauttaa, että kavennusrivejä olisi 1 liikaa. ;D
Kiitos. Ongelma on todellakin ohuissa sukissa, paksummasta langasta onnistuu oikein
Maaria Leinosella on upeita runoja
Ja Aulikki Oksasella
Vierailija kirjoitti:
Päivä alkoi hyvin. Tilhiparvi pyrähti pihapihlajaan herkuttelemaan. Olen ihmetellytkin kun runsas marjasato ei kelpaa kenellekään. Linnut on ilo silmille. Hyvää viikonloppua ystävät🍁
Tilhiparvi on kiva harvinaisempi vieras meillä päin. Joskus näkee punatulkkujakin.
Risto Rasa:
"Metsän seinä on vain vihreä ovi josta valo ohjaa ystävänsä"
"Sade on lakannut, kivet alkavat kuivua, ja ruoho ja maa, kaikki kuivuu, ja puiden latvoihin muodostuu pieniä pilviä joihin hyttyset lentävät sisään"