Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emmerdalen juhlat

Vierailija
18.10.2024 |

Emmerdalen juhlahumua ja ensimmäisenä pikkujoulut.

Kommentit (559)

Vierailija
61/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Risto Rasa:

"Metsän seinä on vain vihreä ovi josta valo ohjaa ystävänsä"

"Sade on lakannut, kivet alkavat kuivua, ja ruoho ja maa, kaikki kuivuu, ja puiden latvoihin muodostuu pieniä pilviä joihin hyttyset lentävät sisään" 

Vierailija
62/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan lukenut Eeva Heilalan runoja?

L o i s t a v i a

Hilkka Ravilon romaaneja myös suosittelen

Mikä on lempileffasi? Tai joku niistä...

Omat Parhaat vuotemme, Hiljaiset sillat, Hevoskuiskaaja

Ja uusin: Mummola

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää oli jo iltsikassa ja nauroin veet silmissä

Kyllä Kekkonen oli kova.

Olihan se kova. Hämmästyin miten ääni on juuri sama. Ihan kuin aito Urho Kekkonen. 

Vierailija
64/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan lukenut Eeva Heilalan runoja?

L o i s t a v i a

Hilkka Ravilon romaaneja myös suosittelen

Mikä on lempileffasi? Tai joku niistä...

Omat Parhaat vuotemme, Hiljaiset sillat, Hevoskuiskaaja

Ja uusin: Mummola

Olen lukenut Hiljaiset sillat kirjana ja katsonut myös leffan. Kaunis aikuisen parin rakkaustarina. Loppu oli surullinen ja haikea. Meryl Streep ja Clint Eastwood näytteli pääosat.

Eeva Heilala on nimenä tuttu eli olen joskus lukenut, mulla on kirjahyllyssä jotakin hänen runoja sisältävää eli sellainen kokoelma eri kirjoittajilta.

Vierailija
65/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole runotyttöjä ja kirjojenkin luku on viime vuosina ollut vähäistä. Kaveri suositteli äänikirjoi, mutta ei se ole kiinni kiinnostuksesta vaan ajankäytöstä. Tietty äänikirjoi vois kuunnella lenkillä ollessaan tai siivotessa, mutta en vaan ole vielä innostunu. Radio on mun äänikirja ja mä niin kaipaan Yle Puhetta.

Lempileffa vois olla Sound of Music tai joku muu ihana musikaali. 

Vierailija
66/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää oli jo iltsikassa ja nauroin veet silmissä

Kyllä Kekkonen oli kova.

Olihan se kova. Hämmästyin miten ääni on juuri sama. Ihan kuin aito Urho Kekkonen. 

T e k o ä l y n  kepposia -> varokaa

Vierailija
67/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempileffojani ovat alkuperäinen vanha Star Wars trilogia, Housut Pois eli the Full Monty, Kaurismäen Calamari Union, Sergio Leonen Dollaritrilogia ja onhan niitä muitakin jotka juuri nyt eivät tule mieleen. 

Huomenna Villapakkaan pentuliveilemään 😀

Vierailija
68/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eivät ole tekoälyn tekosia vaan ihan oikeita eläimiä

https://m.youtube.com/@Reissukissa-Pessi

ja Pessin FB

https://www.facebook.com/reissukissapessi/?locale=fi_FI

Vierailija
69/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä kaivataan:

Teen sukan kantapään ranskalaiseen tapaan, vahvistettuna. Tuppaa jäädä reikä siihen kohtaan, missä kantalappu yhdistyy normikohtaan kavennusta tehdessä ts nilkan kohdalla. Vaikea selittää...

Mitä ohuempi lanka, sen harvempi neulos.

Nosta ylimääräinen silmukka siitä kohdasta, johon reikä meinaa tulla. Siten itse teen eikä valmiista sukasta ole kukaan ainakaan kehdannut huomauttaa, että kavennusrivejä olisi 1 liikaa. ;D

Vierailija
70/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lempileffojani ovat alkuperäinen vanha Star Wars trilogia, Housut Pois eli the Full Monty, Kaurismäen Calamari Union, Sergio Leonen Dollaritrilogia ja onhan niitä muitakin jotka juuri nyt eivät tule mieleen. 

Huomenna Villapakkaan pentuliveilemään 😀

Olen nähnyt ainakin Full Montyn, siis niin hauska! Ihan tavis äijäkööri perustaa miesten tanssiryhmän. Kaurismäki-leffat olen nähnyt kaikki. Hauskin oli Pidä huivista kiinni, Tatjana. Siinä oli hassua herttaisuutta.

Jokohan huomenna pentuja syntyy? Pidetään peukkuja!

Vierailija
71/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risto Rasa:

"Metsän seinä on vain vihreä ovi josta valo ohjaa ystävänsä"

"Sade on lakannut, kivet alkavat kuivua, ja ruoho ja maa, kaikki kuivuu, ja puiden latvoihin muodostuu pieniä pilviä joihin hyttyset lentävät sisään" 

Ihania tunnelmapaloja nämä Risto Rasan runot. Kiitos niistä!💛

Vierailija
72/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira tulee illalla kotiin. Kun se kiertyy paikalleen ja nukahtaa,alkaa sen sydänlämpö levitä huoneisiin. -Risto Rasa-

Vierailija
73/559 |
24.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuutamo. Veden partaalla istuu sammakko ja hieroo rillejä hihaan. 

(Risto Rasa) 

Vierailija
74/559 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä alkoi hyvin. Tilhiparvi pyrähti pihapihlajaan herkuttelemaan. Olen ihmetellytkin kun runsas marjasato ei kelpaa kenellekään. Linnut on ilo silmille. Hyvää viikonloppua ystävät🍁

Vierailija
75/559 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole runotyttöjä ja kirjojenkin luku on viime vuosina ollut vähäistä. Kaveri suositteli äänikirjoi, mutta ei se ole kiinni kiinnostuksesta vaan ajankäytöstä. Tietty äänikirjoi vois kuunnella lenkillä ollessaan tai siivotessa, mutta en vaan ole vielä innostunu. Radio on mun äänikirja ja mä niin kaipaan Yle Puhetta.

Musikaalit on ihania jos musiikki on hyvää ja näyttelijät myös. Kuulin joskus Jesus Christ Superstarin jostakin ja siinä oli hienoja biisejä. Andrew Lloyd Webberin säveltämä muistaakseni. Muitakin on hyviä.

Vierailija
76/559 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä sukupolvea, joka luki oikeita kirjoja. Haettiin kirjastosta lainaksi.

Äänikirjat tuntuu vierailta. Oikeassa kirjassa on kirjan tuoksu, sivut rapisee ja kirjasta voi jatkaa koska vain.

Vierailija
77/559 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä sukupolvea, joka luki oikeita kirjoja. Haettiin kirjastosta lainaksi.

Äänikirjat tuntuu vierailta. Oikeassa kirjassa on kirjan tuoksu, sivut rapisee ja kirjasta voi jatkaa koska vain.

Sama. Kirja on Kirja, se tunne kun avaat uuden kirjan, alat lukea... tuoksu, sivun kääntö. Ja kirjanmerkki, voit jatkaa mihin jäit... juoni vie mukanaan, mieli maalaa kuvia, mielikuvitus kiirehtii juonen edelle... tai yllätyskäänteet. Kirjankannet on lumoavia. Ennen oli ihania viirukkaita, läikikkäitä kansia, milloinkahan irtokansilehdet jäi pois?

Vierailija
78/559 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkkejä kaivataan:

Teen sukan kantapään ranskalaiseen tapaan, vahvistettuna. Tuppaa jäädä reikä siihen kohtaan, missä kantalappu yhdistyy normikohtaan kavennusta tehdessä ts nilkan kohdalla. Vaikea selittää...

Mitä ohuempi lanka, sen harvempi neulos.

Nosta ylimääräinen silmukka siitä kohdasta, johon reikä meinaa tulla. Siten itse teen eikä valmiista sukasta ole kukaan ainakaan kehdannut huomauttaa, että kavennusrivejä olisi 1 liikaa. ;D

Kiitos. Ongelma on todellakin ohuissa sukissa, paksummasta langasta onnistuu oikein

Vierailija
79/559 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaria Leinosella on upeita runoja

Ja Aulikki Oksasella

Vierailija
80/559 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivä alkoi hyvin. Tilhiparvi pyrähti pihapihlajaan herkuttelemaan. Olen ihmetellytkin kun runsas marjasato ei kelpaa kenellekään. Linnut on ilo silmille. Hyvää viikonloppua ystävät🍁

Tilhiparvi on kiva harvinaisempi vieras meillä päin. Joskus näkee punatulkkujakin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi