Emmerdalen juhlat
Emmerdalen juhlahumua ja ensimmäisenä pikkujoulut.
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiljaista on. Pitäisikö sittenkin kirjoitella varsinaisessa Emmerdalen ketjussa myös satunnaisia ohiksia silläkin uhalla että jotkut neitinillinalliot polkee jalkaa?
Ei! En taho sinne nillitystä ohiksista, yritetää vielä täällä:
Kerrohan mieluisin joululaulusi :}
Ja ei niin mieluisa :{
Itsellä :} Sylvian Joululaulu, varalla Taas kaikki kauniit muistot ja yks aivan ihana uusi: Tänä Jouluna toiv8n aikaa
:{ en osaa sanoa, perinteiset kaikki on alkanu miellyttää vuosien myötä
Mun suosikki joululauluista on Kari Tapion Joulun tarina. Tulee aina mummu mieleen, vielä näin 5-kymppisenäkin! Hän oli meillä se joulun "siunaaja".
Mun joulu loppuu Loppiaisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla. Aloitan joulun eka adventilta, lisäilen sit koristeita, kynttilöitä, lyhtyjä ulos oon nyt jo laittanu, kun on ja aikaseen hämärtyvät illat. Kausivaloja vois jo laitella ulos, valkoisia. Värillisistä en tykkää.
Ekat piparkakut syötiin jo reilu viikko sitten lauantaina, kun oli juhlat.
No. Nyt on jo joulupäivän verran kommentteja, 25 siis
Onko kokkaustaitoisia paikalla? Haluaisin tehdä pakasteseitistä jotain muutakin kuin kalakeittoa, vaikka se hyvää onkin. Hyviä ohjeita? 🐟
Vierailija kirjoitti:
Onko kokkaustaitoisia paikalla? Haluaisin tehdä pakasteseitistä jotain muutakin kuin kalakeittoa, vaikka se hyvää onkin. Hyviä ohjeita? 🐟
Minä olen sulattanut, ja leivittänyt kuten tuoreenkin kalan, ja paistanut voissa. Hyvää tulee! Jos en viitsi leivitellä niin puolijäisenä siivuiksi ja pannulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos kuusi ei ihan hirmuisesti varise niin meillä se viedään pois vasta Nuuttina. Usein kyllä kuusi kestääkin sinne asti kun suosimme pihtoja, joiden neulaset eivät varise niin helposti kuin tavallisen kuusen.
Syöttekö ekan kerran jouluruokaa vasta aattona vai jo aiemmin? Mitä pitää ehdottomasti löytyä joulupöydästä ja mistä olette vuosien varrella luopuneet?
Meillä ehdottomasti kinkku, kaikki laatikot ja livekala (sitä ei tosin syö muut kuin minä ja mieheni). Jälkiruuasta olen luopunut kun kukaan ei jaksa sitä syödä! Keitellään sitten myöhemmin kahvit ja glögit joulutorttujen kera.
Vierailija kirjoitti:
Uunivuokaan kalat, jotain nestettä + sipulia, suolaa ja juustokastike päälle... naminam
Perunasiivut kypsyy samassa
Vierailija kirjoitti:
Ostatko joulukalenterin itsellesi tai lapsillesi?
Jos, niin suklaa vai muu?
En osta itselleni, mutta lapsenlapsille annan rahaa kalenteriin. Ostavat sitten mieleisen kun niitä on nykyään vaikka minkälaisia ja -hintaisia.
Jouluaaton pöydässä mun lautasella: keitetty peruna, karjalanpaistia, jauhenlihamakaronilaatikkoa, puolukkasurvosta, punajuuriparjuurisalaattia, jotain kalaa.
Karjalanpiirakan päällä siivu kinkkua ja kotisinappia.
Juomana Karjala-keskiolut
Jälkkärinä luumurahka
Iltasella suklaata, piparjakkuja, joulutorttuja, kahvia
Ensin väännetään kellot ja juhlitaan kekri
Meillä ei ole kuusta, koristellaan huusholli joukuisaksi muuten. Joskus on pihaan tuotu kuudi ja valaistu se.
Mikä on Sinun vanhin joulukuusenkoristeesi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen keskustelu tää on?
Tämä on lisäketju Miksi Emmerdamessa? ketjuun. Siellä ei haluttu juhlia pikkujouluja yms, joku avasi uuden sitä varten...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen keskustelu tää on?
Tämä on lisäketju Miksi Emmerdamessa? ketjuun. Siellä ei haluttu juhlia pikkujouluja yms, joku avasi uuden sitä varten...
Ja ohi aiheen-kommenteista nillitettiin siellä myös (miksiköhän???)
Mikä on ollut ensimmäinen joululahja, minkä muistat?
Milloin meni jiulupukkiusko rikki?
Kirjoittaako myös ap täällä vai avasiko keskustelun vain ei-niin-tiukkanutturaiset häätääkseen Emmen keskustelysta?
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittaako myös ap täällä vai avasiko keskustelun vain ei-niin-tiukkanutturaiset häätääkseen Emmen keskustelysta?
Enpä tiedä, hiljaiselta täällä vaikuttaa..
Vierailija kirjoitti:
Juu, olen muutaman kommentin kirjoittanut tänne. Ei minua kyllä olisi haitannut rönsyily siellä "pää"ketjussakaan.
Minä tykkään Tontusta (Pakkasyö on ja leiskuen. Pohja loimujaan viskoo. Kansaa kartanon hiljaisen. Yö sydän untaan kiskoo. Ääneti kuu käy kulkuaan.. 🎶).
Aion ostaa kuvakalenterin, sellaisen oikein perinteisen. Viime vuonna oli Fazerin iso suklaakalenteri. Kosmetiikkakalenteri olisi kiva, mutta ovat pirskatin kalliita ja luultavasti niissä on liikaa sellaisia tuotteita joita en kuitenkaan käyttäisi. Juustokalenteri olisi mahtava 😋