Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aamuyöllä valvovat

Vierailija
17.10.2024 |

Mitä teette, kun heräätte aamuyöllä? Itse vaan yritän nukkua, joskus selaan hetken puhelinta, että saan ajatukset katkeamaan. Onko hyviä keinoja, miten nukahtaa nopeasti uudelleen? Raskasta valvoa aina aamuyöllä pari tuntia ja sitten kun kello soi, on uni parhaimmillaan. Joka päivä väsyttää. 

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon kahvia, teen suunnitelmia ja hoidan sähköisesti asioita, opiskelen kieliä duolingolla ja katson TV sarjoja. Herään joka aamu viimeistään neljältä enkä jaksa stressata saako unta enää niin nousen vaan ylös ja puuhailen. 

Vierailija
22/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivokas masturbointi rentouttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nousen ylös ja istun olohuoneessa hetken aikaa, ihmettelen maailmaa. Saatan istua noin puoli tuntia jonka jälkeen alkaa yleensä väsyttää ja menen takaisin nukkumaan. Istun pimeässä sillä jos sytytän valot virkistyn lisää.

Vierailija
24/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko stressiä?

Tukkonen nenä herättää aamuyöstä kun alkaa REM uni ja hapen tarve sekä hengitys vilkastuu.

Vierailija
25/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen sitä että jos uni ei tule, etsin mahdollisimman mukavan asennon, rentoutan lihakset ja suljen silmät. Ei mikään rentoutusharjoitus sinänsä, mutta pointtina on että ainakin keho saa levätä jos mieli ei saakaan. Usein se unikin kuitenkin tulee myös.

Jos mahdollista, kannattaa myös ottaa kylkiasento oikealle kyljelle. Vasen aivopuolisko saa enempi verta vasemmalla kyljellä maatessa ja vasen aivopuolisko on se rationaalisen ajattelun puoli. Toki jos heräsi painajaisesta niin ei kannata samaa asentoa ottaa kuitenkaan.

Vierailija
26/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nukkumiset on 05-13. Ei mitään syytä miks oisin hereillä tolla välillä. Vapaillakaan. Netistä useimmiten NHL:ää pari peliä katsellessa yö menee. Niin töissä kuin kotona.

Vierailija
27/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos herään yöllä, enkä saa unta, niin nousen ylös ja keitän pienen annoksen kaurapuuroa jonka syön maidolla ja sen jälkeen nukahdan uudelleen,

Vierailija
28/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun aamuyön valvomiset helpottui pillereillä. Olikin paha pms, joka niillä tasottui. Muuten en olisi hormoneja edes halunnut, mutta tuntuivat paremmalta vaihtoehdolta kuin nukahtamislääkkeet ja itse asiassa mielikin on tasoittunut niillä. Voiko olla hormonaalista? 

Vierailija
29/29 |
18.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että jo iltapäiväkahvi vie unta huonommaksi. Eli jos juot kahvia, niin kokeile juoda vaan aamulla.

Kofeiinin puoliintumisaika on 4-6 tuntia. Eli 4-6 tunnin kuluttua viimeisestä kupista on kofeiinia vielä puolet jäljellä.

Iltapäiväkahvista klo 14 siis on jäljellä vielä jäljellä 25% klo 22.