Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin vastauksia onko johonkin perheeseen vaikeuttanut oikeasti merkittävästi tuo että työttömyys turvan lapsikorotukset poistettiin?

Vierailija
16.10.2024 |

Onko silllä ollut merkitystä teidän talouteen?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsikorotusta ylipäätään maksettiin? Niinpä, sille oli hyvä syy. Tähdättiin lasten hyvinvointiin myös silloin, kun perheen vanhemman tulot tippuivat työttömyyden myötä.

Nyt hallituksen typeristä toimista koituu hurja lisälasku. Irvokasta näinä aikoina, kun perheinstituutiota pitäisi nimen omaan vahvistaa eikä heikentää.

Jokainen vahvistakoon itse omaa perhettään. 

Yhteiskunta tarvitsee lapsia, kyllä. Mutta ei niitä, joille vanhemmat periyttävät oman huono-osaisuutensa. 

Lapsiperheitä pitäisi tukea vain antamalla verovähennyksiä tuloveroon ja vieläpä proggressiivisesti. Silloin tuki kohdistuisi niihin lapsiperheisiin, joiden lapsista tulee yhteiskunna rakentajia. 

Työttömyys kasvaa joka päivä. Nuoret tietää ettei lapsia voi hankkia, perusturvaa ei enää ole. Ja arvot on kovat.

Vierailija
22/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsikorotusta ylipäätään maksettiin? Niinpä, sille oli hyvä syy. Tähdättiin lasten hyvinvointiin myös silloin, kun perheen vanhemman tulot tippuivat työttömyyden myötä.

Nyt hallituksen typeristä toimista koituu hurja lisälasku. Irvokasta näinä aikoina, kun perheinstituutiota pitäisi nimen omaan vahvistaa eikä heikentää.

Yhteiskunta tarvitsee lapsia, kyllä. Mutta ei niitä, joille vanhemmat periyttävät oman huono-osaisuutensa. 

Lapsiperheitä pitäisi tukea vain antamalla verovähennyksiä tuloveroon ja vieläpä proggressiivisesti. Silloin tuki kohdistuisi niihin lapsiperheisiin, joiden lapsista tulee yhteiskunna rakentajia. 

Samaa mieltä. Terveisin toimeen tulo vanhempien lapsi. Ei ollut herkkua ei .siksi lähdin 14 vuotiaana lastensuojelu laitokseen että saa edes sitä ruokaa. Laitoksessa viihdyim kun sai syödä vatsan täyteen ja ruoka ajat oli säännölliset ja sain viikkorahan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Lapsia ei kannata hankkia muistuttaa hallitus. Kun joudut työttömäksi, ja varmasti joudut niin et kykene elättämään sitä. Älä lisäänny.

Niin sen pitäisikin olla. 

Ymmärrän että teillä siellä venäjällä on toiveena ettei yksikään suomalainen lisäänny.

Vierailija
24/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys kasvaa joka päivä. Nuoret tietää ettei lapsia voi hankkia, perusturva

Eikä kellään ole nykyään jatkuvaa työuraa. Alle nelikymppisten työurat koostuu silpusta ja tukitöistä. Ei mistään kunnollisesta työurasta minkä varaan rakennetaan yhtään mitään. Ja tätä  kehitystä meidän päättäjät on ajaneet. 

Vierailija
25/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheeseen kantaa ottamatta niin kyllä näkyy ihmisten paha olo näissä keskusteluissa päivittäin.

Vierailija
26/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vaikutti, tuo raha meni varmasti melkein kaikilla suoraan kulutukseen, hyödytti yrittäjiäkin. Meillä vaikutti ainakin siten että teini ei nyt pääse autokouluun. 

Vierailija
27/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Lapsia ei kannata hankkia muistuttaa hallitus. Kun joudut työttömäksi, ja varmasti joudut niin et kykene elättämään sitä. Älä lisäänny.

Mutta nythän patistetaan lisääntymään?

Vierailija
28/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys kasvaa joka päivä. Nuoret tietää ettei lapsia voi hankkia, perusturva

Ei arvot kaikille ole kovat. Vain alimmalle suomalaiselle sosiaaliluokalle. 

Vierailija
29/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai se vaikuttaa. Olen kolmen alaikäisen lapsen yh, erosin väkivaltaisesta miehestä. Minulla on halpa omistusasunto, joten en saa esim asumistukea. Palkka on 2000e/kk käteen. Ne liiton päivärahan lapsi korotukset oli minulle iso apu, kun olin 8 kuukautta työttömänä. Minut irtisanottiin yt.ssä. 

Vierailija
30/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Nyt -250€ mutta silti pärjäämme jotenkuten kun mies on työssä käyvä. Kyllä tuo silti tuntuu.

Eli olet itse emakko rotta.

Ja sinä ällöttävän rasvainen finninaama.

Vierailija
31/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kolme lasta.

Koskaan en ajatellut asiaa siltä kantilta, että saanko niiden avulla verovähennyksiä tai tukia. 

Lähtökohtani on ollut että jos lapsia tehdään, niistä huolehditaan itse.

M42

Vierailija
32/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo sanoi että se korotus palautetaan vuoden alussa 2025, mutta valehteliko se siitä, missään ei ole juttua asiasta, ei edes KELAn sivuilla.

Vierailija
33/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai se vaikuttaa. Olen kolmen alaikäisen lapsen yh, erosin väkivaltaisesta miehestä. Minulla on halpa omistusasunto, joten en saa esim asumistukea. Palkka on 2000e/kk käteen. Ne liiton päivärahan lapsi korotukset oli minulle iso apu, kun olin 8 kuukautta työttömänä. Minut irtisanottiin yt.ssä. 

Saako asumistukea vasta sitten kun on kallis omistusasunto? Taas näitä rikkaiden metkuja, että pistää vihaksi!!! 😡🤬😡🤬😡

Vierailija
34/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta nythän patistetaan lisääntymään?

Tekemällä leikkauksia lapsiperheille ja työikäisille?

Vierailija
35/35 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiheeseen kantaa ottamatta niin kyllä näkyy ihmisten paha olo näissä keskusteluissa päivittäin.

Mutta luultavasti nämä huudattajat on niitä, joilla ainakin VIELÄ on työpaikka...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kuusi