Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisiko joillekin parempi, jos Suomessakin vanhemmat järjestäisivät lapsilleen puolison? Mietitäänpä hyviä ja huonoja puolia?

Vierailija
16.10.2024 |

Tuntuu ihan hullulle, että kokemattoman nuoren pitäisi löytää loppuelämän liittoon kelpaava kumppani. Monet nykynaiset ottavat kumppanikseen kaiken maailman naistenhakkaajia ja renttuja. Sitten erotaan ja itketään, kun lapset jäivät saamatta. Myös moni mies lankeaa kaiken maailman hepatiitti-hennoihin ja sitten pettyy.

Eikö olisi viisaampaa, että yksi elämän isoimmista päätöksistä olisi kokeneempien eli lapsen vanhempien vastuulla? Vanhemmat siis sopisivat avioliitosta hyväksi havaitsemansa lapsen vanhempien kanssa. Näinhän se on monissa muissa kulttuureissa eikä se voi olla ihan huono käytäntö, koska nämä kulttuurit kukoistavat hedelmällisemmin.

Väitän, että aika moni nainen ja mies olisi onnellisempi, jos Suomessakin järjestettäisiin avioliittoja tai vanhemmilla olisi edes oikeus estää suhde lapsen löytämän kumppaniehdokkaan kanssa.

Varmasti kaikki naistenhakkaajat, rentut, hedelmättömät ja rumat vastustaisivat tällaista, koska muuten he jäisivät yksin.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kulttuureissa, missä tätä harrastetaan, ei erota. Eikä vanhempia epäkunnioiteta. Elämään suhtaudutaan velvollisuutena, eikä minään pippelinhinkkausfestivaalina, missä vain suuret nautinnot ovat arvossa"

Eli siis elämä on useimmiten kärsimystä mutta valittaa ei saa. En nyt ihan heti hahmota mikä tässä systeemissä on ihmisten kannalta niin hienoa.

"Länsi tuhoutuu pitkälti hedonismin vuoksi."

Jos tuhoutuu niin saipahan ainakin yrittää ihan itse olla onnellinen eikä tarvinnut vain uhrautua jonkun abstraktin yhteiskunnan edun takia.

Vierailija
42/45 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti olisi JOILLEKIN  parempi. On paljon ihmisiä, jotka olisivat päteviä miehiä/vaimoja mutta eivät selviydy siitä sosiaalisesta kiemurasta mitä puolison löytäminen edellyttää. Tavallaan nykyaika tekee tästä liiankin monimutkaista: ei puolison tarvitse olla jokin 1 miljoonasta juuuuuri minulle sopiva, vaan kyllä ihmiset useasti toistensa kanssa pärjäävät jos tahtoa on. Itse valittujen puolisojenkin kanssa tulee erilaisia ristiriitoja joista täytyy vaan mennä yli. Olen ehdottomasti pakotettua avioliittoa vastaan mutta entä jonkinlainen vähän kevyemmin järjestetty tai "ehdotettu" avioliitto: jos joku jossain järjestää sellaisen niin se voi sopia JOLLEKULLE aivan hyvin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sen mitä minä tiedän näitä avioliittoja hyvin ovat onnistuneet.  Kaikki on olleet sitä mieltä että mikän romantinen rakkaus ei ole kestävän suhteen pohja. Olen itsekin samaa mieltä.  Turhille kuvitelmille ja osotuksille ja silmien sulkemiselle tosiasioitten edessä ei mitään hyvää raknneta. Se näkyy jo avioerotilastoissa."

Aina kerrotaan miten meidän systeemin huonous näkyy avioerotilastoissa. En kyllä ymmärrä että miten niin näkyy? Hieman yli puolet ensimmäisistä avioliitoista kestää kuolemaan saakka. Se ei ole mitenkään huonosti systeemissä jossa jokaisella on vapaus milloin vain kävellä siitä liitosta ulos. Ja nekin jotka erovat löytävät usein sitten sen toimivamman liiton vielä myöhemmin.

Maissa joissa ei saa erota, siinä sitten olet. Enkä nyt ihan heti usko että jotenkin valtavasti yli puolet järjestetyistäkään liitoista on erityisen onnellisia.

Vierailija
44/45 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatus on siinä mielessä hyvä, että ap ei kirjoittelisi vähä-älyisiä tarinoita palstalle.

Mikäs häntä estäisi? 

Vierailija
45/45 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa nyt vaikka "ensitreffit alttarilla" ohjelmaa. Ihan asiantuntijat valitsevat ja hyvin harva pariskunta siltikään on lopulta kovin hyvä pari.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi