marrashaaveet to-su, tervetuloa typykät:))
Kommentit (47)
Lastwish: hyvältä näyttää. Mä uskoisin että tuo on nyt oikein, koska olit kuitenkin jo merkinny kohdunnapukankin olemaan avoin, ja tosiaan sulla on noin hyvä lämmönnousu. Mulla on monesti vähä vaikeempaa, ku lämmöt ei aina nouse niin kovin selkeästi mulla, en tiedä sitten tarkoittaako se heikkoa ovulaatiota tmv :( Ainakaan tässä ei olla raskaaksi tultu vaikka ajoitukset olleet kohdallaan.. Siks oonkin iloinen että tässä kierrossa on nyt selkeä lämmönnousu mullakin, jospa se enteilis hyvää..
Kohdunnapukasta täällä on juteltu. Mä yhdessä kierrossa kokeilin sitä, mut rupesin pelkään, että saan vielä jonkun tulehduksen itelleni sitä hiplates, joten se sit jäi. Sitten vaikka mulla on vain yks synnytys takana, niin tuntu että se kohdunnapukka oli aina auki. Jostain luin muuten silloin, että sen perusteella ei kyllä voisi raskautta sit ennustaa? Vain oviksen. Näin joku nettisaitti sanoi, mutta en tiedä mikä on koko totuus, tuo oli yhden saitin tietoa.
Seksielämästäki oli täällä puhetta. Meillä kans jo välillä takkus, eli alko olla niin tärppipäivien kyttäämistä. Tässä kierrossa, kun vauhtiin päästiin, niin ei kyl ollut ollenkaan takkusta. Loppukierrosta on aina tietty silti helpompaa, ku silloin ei tarvi lainkaan miettiä, että onko ajoitus nyt kohdallaa, silloin voi olla miten tykkää. Mut täs kierros onnistu meillä tuo suunnitelmallinenki touhuilu. Eli vaiks mentiin kalenteri kädes, niin ei silti ollut ollenkaan pakonomaista. Vire vaihtelee kuukaudesta toiseen ilmeisesti.
Meillä muuten välillä (ennen vauvanyritystä) oli touhut kans ihan jäissä, ei tapahtunu mitään. Muka kiire ja stressi ja nin sitä vaan etääntyki sit toisesta. Sit ku toinen ehdotteli ja toinen väsyneenä kieltäyty, niin ei kumpikaan viittiny ees ehdottaa enää. Me tehtiin sit ihan semmosia " seksisopimuksia" , ei nyt kirjallisesti mut suusitovasti kuitenkin ;) Ja ihan näin sopimusten avulla taas saatiin kaikki käyntiin. Kuulostaa tekniseltä, mut jos sopimus edellytti esim. että nyt ei voinutkaan kumpikaan kieltäytyä väsymykseen vedoten niin sit vaan touhattiinkin, ja onhan se niin että kun alkuun pääsee, nin kivaahan se on aina :) Alkuun pääseminen on vaan vähä hankalaa. Me sovittiin myös muita juttuja, jotka lähentäis, jotain 10 min hartianhieromisjuttuja tai päivänpakollinenhalihetki ;) Yhteisiä iltoja, niin että lapsi mummulaan jne jne. Bongasin noita jostain ihmissuhdeoppaista. Ne toimi meillä. Mä ainaki rakastuin uudestaan :) Se on tää yleismaailmallinen kiire ja stressi, joka paljo sotkee ihmissuhteita.
Eppuliina: lh-piikista. Joo, joillain se piikki menee nopeasti ohi ja kaks kertaa vuorokaudes testaaminen on silloin hyvä. Mulla taas voi huippu kestää kolmekin päivää... Tosin onhan niis ovistesteiskin herkkyyseroja. Kaikilla ei se hormoninmäärä nouse niin korkealle kuin toisilla, joten ehkä silloin kantsii valita herkempi ovistesti, niin varmemmin tulee ovisplussa. Itellä tulee aina se plussa, joten en ole noita herkkyyksiä seurannu. Marketin fertest-testillä esim. saan sen pari kolme päivää plussaa, en tiedä minkä herkkyyksinen tuo testi on. Personamonitorin tikuilla tulee myös 2 päivää plussaa aina.
Eikös Eppuliina se Terolut nimenomaan ole tarkoitettu otettavaksi oviksen jälkeen, eihän se ovikseen vaikuta vaan lisäprogesteroni voi auttaa raskauden alkamisessa, kiinnittymisessä ja kohdunlimakalvon vahvistamisessa. Eli ota vaan, on mun mielipide.
Tamatu: mun käsittääkseni greippimehua juomaan nimenomaan ennen ovista, se voi kuulemma lisätä sitä hedelmällistä limaa ja edesauttaa siten simppojen kulkua munasolun luo. Oviksen jälkeen en näe mitään syytä juoda greippimehua, paitsi jos tykkää siitä :) Minä kokeilin jossain kierrossa, join lasillisen päivässä, en kokenut olevan apua mutta en haittaakaan :) Ehkä annostus oli väärä tai todennäköisemmin tää on semmoinen juttu, joka ei toimi kaikilla. Ja kyllä mulla yleensä noita limoja ihan ok on, joten ehkä siitä on apua niille, joille ei limoja tahdo tulla.
(.) oviksesta 4 päivää. TUon animaatiolinkin mukaan, jonka yks päivä palstalle laitoin, munasolu olis nyt saapunu kohtuun. Olisipa se nyt hedelmöittyny ja jakautunu ym. Ihan kiva tuo linkki, ku siitä näkee päivittäin mitä nyt tapahtuu (tai voi tapahtua, jos raskautuu).
eipä tässä muuta nyt voi kuin ootella.
tärppiterveisin,
Koralli73 kp 20/n.29 dpo 4 yk7
nyt meinnaa yökkiä pakkaaminen ihan tosissaan(pakko ois ku oon su-pe töissä ja iltasin ei kyllä jaksais)mutta nyt siis surffaan täällä :)
no juonpa nyt sit omaksi iloksi sitä greippimnehua ku onkin hyvää, greipistä en tykkää ollenkaan mut toi mehu on hyvää. Muuten onkin taas vaihteeksi kaikki sekasin,pari viimistä kiertoa on olleet kananmunalimat ja aika alkukierrosta ja testien mukaan ovis ollu vasta monta päivää niitten jälkeen, ku aiemmin on limat ja ovis ollu samaan aikaan. ota näistä nyt sitten selvää.
pakkoseksin tunnetta ei meille onneksi vielä ole tullu, ja vaikken kalenterin kanssa kulkisikaan niin tiedän tasan tarkkaan ovisajankohdan,kivuista ei voi erehtyä, siinä mielessä tikuttelukin on aivan turhaa.
nyt on sitten sitä kivaa menkkamaista jomottelua ollu pari päivää, nytkin on ihan selkee tunne että just tällä minuutilla alkaa, vatsa seksin niinkuin aina ennen menkkoja ja viikkoon ei pitäs tädistä näkyä vilaustakaan. ärsyttävää. muuten on jotenkin semmonen rauhallisempi vaihe menossa tässä kuumeilussa, siis silleen ettei stressaa eikä kaikenaikaan ajattele vauvajuttuja, semmonen paniikkitunne puuttuu, KP:T on ihan tietämättömissä, on muuten kiva fiilis ku syksymmällä oli semmonen kauheen" että nyt on pakko onnistua" -fiilis. Äh, mitähän mä nyt yritän selittää....
talokuume on valtava, ku sais ton miehen ymmärtämään että kyllä semmosen lainan voi ihan hyvin ottaa, että ei tunnu missään :) se ois vaan niin meidän talo. Nyt kun paketin tilais niin jouluksi just ja just pääsis muuttamaan. siitäpä tulikin mieleen että onko täällä ketään joka on muuttanu lapsen kanssa? mie en osaa päässäni organisoida tulevaa muuttoa en sitten mitenkään, ahistaa ajatus että kumpaan asuntoon pistän ton ipanan päikkäreille, kuinka paljon aikaa se tarvii että sopeutuu nukkumaan uuteen paikkaan...varmaan turhaan stressaan mutta ku pitäs alkaa sopimaan jo aikatauluja että mihin aikaan porukkaa tulee siis JOS me saadaan se asunto perjantaina. sitä en ees halua ajatella mitä sitten jos ei saada..
nyt ois viisain jatkaa puuhastelua ku menee niin omien asioiden pohtimiseksi.
MUKAVAA VIIKONLOPPUA
Terve kaikille!
Tänään on vapaa päivä ja yritän saada tehtyä koti hommia... Jo kolmatta päivää väsyttää ihan sikana. Voisin vain olla sängyssä ja nukkua. kp18/25-26. Ovis oli ma tai ti.
Jep, mut nyt taas hommiin ja sit vois nukkua...
Kaikille hyvää loppu viikonloppua!
Minäkin pikaisesti pinoudun, tänään ollut vielä todella surkea olo. Ruoka ei maistu mutta eiköhän tämä tästä. Lapset onneksi alkaa olla paranemaan päin, esikko vielä ripuloi=(
Siinäpä oman navan kuulimiset olikin, olitte kirjoitelleet tosi paljon ja yritin äsken lukaista kaiken läpi. Jotain jäi harvaan päähäni, joten Lastwishille peukutan, lämmöt näytti lupaavalta. Ja tietty kaikille plussatuulten toivon puhaltavan!
Nyt kipitän ukon kainaloon hetkeksi kun lapset, kerrankin molemmat, nukkuu=)
Just tultiin kaupasta, ja voi hemmetti miten taas koskee tuonne oikeelle alamahaan..Siis ihan kuin menkkakipua, mut tosiaan vaan toiseen reunaan..Mitä tää on?? Ja toinen kysymys; miten pitkään voi ovis kipuilla? Mulla ku jo monena päivänä ollut sekä limoja että kipua, voiko vielä olla mahkut vai oisko ovis menny jo? Heittäkää ees arvauksia jos ei oo kokemusta..
Täällä lähes samanmoista nyt, alavatsa on kipeä, tai siis vihloo vasemmalle alavatsaan. ja nyt hieman keskellekkin :E
Saapa nähdä mitä tästä tulee lämmöt pysyy samoissa kun eilenkin.
Kuivuutta on alapäässä joko se täti tekee tuloaan tai mamselli kiukuttelee :( Simppoja on ulkoilutettu ahkerasti ja ihan omasta toiveesta ei mitään pakkopullaa ole meilläkään. <3
Lastwish kp 23/31
ps: koskahan sitä uskaltaisi testailemaan ;)
mulla ainakin oviskipuilua kestää 3päivää, kokoajan voimistuen, lopulta tulee ihan sietämätön kipu ja kävelykin on silloin vaikaa, sitä kestää muutaia tunteja ja sitten loppuu. jälkeenpäin on vielä aaltomaista kipuilua silloin tällöin, luulen että se on keltarauhasen kasvukipua. limat on yleensä ajottunu niin että kananmunalimat+kovin kipu on ajottuneet samalle päivälle. nyt 2 kiertoa menny niin että limat ollu jo monta päivää ennen oviskipuja, kivut ja tikut on kyllä menneet ihan samaa tahtia. niin ja lämmöt on nousseet sit ovispäivän jälkeen heti.
toivottavasti edes hieman auttoi.
Täällä pitkästä aikaa taas. Paljon on viestejä tullut sitten viime lukemani, joten en mitenkään muista kaikkea mitä niissä oli, mutta yritän sitten ensi kerralla perehtyä paremmin.
Jotakin gallupintynkää oli seksistä. Joo, meilläkin se on mennyt pikkasen siihen " pakkopulla" - osastolle varsinkin ovulaation aikoihin. Ei todellakaan aina huvita, mutta pakko on yrittää. Tää on tosi rasittavaa... mutta jos vauvan haluaa niin pakko on sen eteen töitä tehdä. Eipä meillä sitten ole paljoakaan spontaaniseksiä ollut sen joulukuun jälkeen kun kakkosen yritys aloitettiin. Kyllä täällä aika tavalla kalenteri kädessä mennään. Valitettavasti!
Muutenkin masentaa tosi paljon. Meillä nyt sitten 3. yrityskierto aluillansa ja mulla jo sellainen fiilis, ettei se kakkonen ikinä löydä meille. On jotenkin niin toivoton olo. En pahemmin laita toivoani tähänkään kiertoon. Ajoitus kun on ollut aiemminkin kohdillaan, joten miksi nyt muka tärppäisi. Ei vaan jaksa uskoa, että plussaan. Tekisi mieli heittää vauvahaaveet samantien romukoppaan. Kaikki tuntuu niin vaikealta tällä hetkellä. Luultavasti otan tämän kierron enemmän taustaillen.
Paljon plussia kuitenkin muille marraskuisille toivotellen!
Pikkupapu kp 5-7/30 yk 3
Huomenia vain marraskuisillekkin, nousin ylös jo nyt kun oli niin kamala vessahätä :F Lomapäivänäkään ei saa nukkua *#%@^~
No joo lämmöt huitelee näköjään tänäkin aamuna samoissa lukemissa ja kn korkealla. Toivottavasti päivästä on tuloss mukava ihan kaikille <3
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish
Lastwish kp24/32 dpo7
Tänne siis käy minunkin tieni, täti hyökkäsi viime yönä. Kierto ei onneksi ollut " kuin" 41 päivää. Jospa se alkaisi taas säännöllistymään. Tässä kierrossa ajattelin ottaa avuksi ovistestit, koska kierto on noin epäsäännöllinen, haluan varmistaa ovuloinko ylipäänsä ollenkaan.
Toivottu la olisi 25.11.
Nyt ei oikein irtoo muuta, vatsaan ja selkään särkee älyttömästi. Hauskaa päivää kaikille!!
F@iry kp 1/32-49
Tervetuloa F@iry, ikävää, että täti löysi sut. Tsemppiä tähän kiertoon!
Lastwish: hyvältä näyttää lämmöt yhä ja hieno dippikin eilisaamulle. Voisko se olla jo kiinnittymisestä..hmm hmm hmm :) Monellehan tulee noita, ja osalla se liittyy kiinnittymiseen ja osalla ei. Mulle ei tuu mokomia ollenkaan, pöh.
Mun oma käyrä tässä kierrossa ei oo ihan totta. Mä tein täs kierros niin, että laitoin ton ovusoftin käyrään mittausajaksi klo 7. Sit arkisin mittaan kello 6 ja viikonloppusin kello 8. Ja annan ohjelman muuntaa sen siihen, mitä se arvelis sen olevan oikeanan mittausaikana. Kovin latteita lukuja on tullut tuolla lailla. Hmm... sitten FF:n käyrään oon laittanu kaikki oikein, mut siinä siis on mittausaika kello 6 ja ne kello 8 luvut on kyl ihan liian korkeita, näkee selvästi.
Eli en oikein tiedä onko kumpikaan käyrä nyt kovin hyvä. No ovis niistä saatiin selville, joten se kai on pääasia. Mutta mitään muuta en käyristä tässä kierrossa uskalla tulkita.
Mukavaa sunnuntaipäivää kaikille!
Koralli73 kp 21/n.29 dpo 5 yk7
Hyvä että edes joku ymmärtää tuosta jotain sillä mulle ei oo ihan kaikki auennu esim dippi? Jos sitten on kyse kiinnittymisestä niin ainakin se sattui eilen aika ikävästi.
Jännää on ei voi muuta sanoa :) Koskahan sitä uskaltaisi alkaa testailemaan ;)
Lastwish 24/31 dpo7
dippi: tulee englannista dip, lasku. Eli tarkoittaa tuollaista selkeää lämmönlaskua yhtenä päivänä oviksen jälkeen. Joillakin se dippi on niin hurja, että lämpö laskee alkukierron lukemiin. Seuraavana aamuna lämmöt ovat taas korkealla.
Oliko sulla sitte jotain kipuja eilen? Sehän passais kuvaan.
Mutta siis noita tulee myös niissä kierroissa, missä ei raskauduta. Mutta joidenkin nettitilastojen mukaan noita dippejä tulee kuitenkin enemmän niissä kierroissa missä on tultu raskaaksi.
Eli varmaksi ei voi tietää, mutta onhan se kiva aatella, että josko josko.. :)
Testaamiseen en osaa sanoa. Jos tuo dippi oli kiinnittymisestä, niin sitten voisi jo oikein herkällä testillä (esim. Acon10) näkyä parin päivän päästä. Mutta jos kyse olikin vain satunnaisesta lämmönheittelystä vailla sen kummempaa syytä, niin sitten kannatttaa ootella testauksen kanssa, ellei halua tuhlata tikkujaan.
Mä oon viime kierrois aloittanu testauksen n. 8dpo ja se on kyl ihan turhan aikasin,mut minkäs teet, ku oli niin innokas. Nyt taidan yrittää laittaa jäitä hattuun ja ootella sinne 10dpo.
Koralli73
http://koralli.page.tl/
Omaan napaan: Eilen nukuin kahdet päikkärit. Toissa päivänä mittasin lämmön töistä tullessa ja oli 36.9 ja äsken mittasin 36.8, normaalisti on 36.5. Toivottavasti en ole tulossa sairaaksi. Viikon päästä pitäisi tätin tulla ja pari päivää on ollut alavatsassa pientä kipua. välillä toisella puolella ja sit koko alavatsassa, niin kuin olisi menkat. Pitäisi mennä töihin tänään, eikä tekisi mennä ollenkaan. Teen testin tiistai aamuna niin tiedän sen jälkeen odotella tätiä ihan rauhassa...
Ihana lukea että monet ovat plussanneet! Toivottavasti muillakin tärppää, plussatuulia+++++
Kun se täti teillekin tupsahti..
Oisin kyl toivonu että te loput ees oisitte sinne odotuspuolelle siirtyneet.
Mutta halit ja tsemppiä seuraavaan kiertoon:)
Mielenkiinnolla seuraan tuota lämpökeskustelua, itse en oo niitä mittaillut, ku meidän mittari ei oikeen toimi kunnolla, ja nuo yöt ku tulee nukuttua miten sattuu, tyttö saattaa herättää yms.
ON: Kp kai 16/30-32, eilen illalla viimeks sain miehen kellistymään. Alamahaa on nippaillu, enemmän oikeelta mut illalla tuosta keskemmältäki. Rinnat on tutusti kipeet, viime kierroissa on kans ollut, ja erehdyin sitä r-oireeks luulemaan, mut vissiin nyt kuuluu ihan normikierron oireisiin. Eipä muuta, tässä perheen kans katellaan jaksaisko alkaa siivoilemaan vähän:)
Mukavaa sunnuntain jatkoa!
Huh huh... Onhan se kiva et tulee selkee lämmönnousu oviksen jälkeen, mutta... Mulla aina tulee tämä kuumeinen olo ja hikoan yöt kuin possu!!! Yleensä kärsin valtavasta vilusta mutta nyt sitä hehkuu kuin lämpöpatteri, huh!! (Lämmöt nousi 36.4;stä 36.8:an).
F@iry: tervetuloa kimpaan, ikävä että täti tuli kylään =(. Mutta nyt tämä kiertohan on se missä kaikilla tärppää =) =)....
Lastwish: Käyrät vaan paranee sulla!! Tulee olemaan jännä viikko edessä...
Nyt hörppään aamukaffetta. Ko mu kaffehammst kolottaa ni maan pirskatist. Viättäkää ny oikeen lystikäst laskiaissunnuntait!
=) Pitkiä pellavia
lastwish: sulla vaikuttaa kaikki nyt aikas hyvälle, pietään peukkui plussan puolesta!
f@iry: tädin kyläily ei ollut kiva juttu, mutta tervetulloo joukkoomme!
milenna: oisko mahollista että ne sun kipuilut olis ovista? noilla kiertopäivillä kuulostais todennäköiseltä. ja silloinhan simpat on lähetny aika hyvään aikaan liikkeelle!
(.)koska viimeks kierto oli niin lyhyt (25pv) oon miettiny et ehkä ovuloinkin oikeesti jo kp10-11? en tiiä, mut kivuthan mul oli muniksissa selkeesti kp 15. noh, tässä kierrossa ei vielkään kunnon kipui muniksissa tuntunu, tänään ehkä jotain pientä ja nyt kp 16. hmm, en nyt yhtään tiiä mitä pitäs aatella tost oviksesta ja onko noi kivut sitä vai jotain muuta. noh, ens kierrossa hommaan kyl ovistikut koska mul ei näköjään oo hajuukaan siitä millon se on.
mitä luulette, onko niin että menkat tulee aina 14 pv oviksesta? vai voiko niitten väli olla just tollanen 10 pv? mulla on aika usein kipujen mukaan ollu niin...
tänään pitä kait vietellä taas miestä jos se ovis nyt on päällänsä... =)
nyt ulkoilemaan!
sannuska
Kiitos kannustuksesta, olette ihania <3
Kipuja oli eilen aika runsaasti muutaman tunnin ja olin jo kahden vaiheella että otanko panadolin mutten ottanut. tärähdykset ja jopa kävely oli ilkeän tuntuista. Kuinka mä ikinä maltan olla testaamatta vielä muutaman päivän x)
Tein valtavan pullataikinan, kohta leipomaan ja ukko saa hakea kermaa ja hilloa kaupasta (jännä vaan että itse en pystynyt edes aamiaista syömään :( teen join ja se oli siinä. ruoka etoo ja kahviltatuoksuvan miehen pusu teki pahaa)
Sannuska: Niin miekin luulen et ovis ois nyt tässä lähettyvillä ainakin, kummastuttaa vaan ku limat tuli jo päiviä sitten ja nyt ei enää niinkään..kipuja on kyl ollu vaihtelevasti jo useemman päivän ajan. Tänään ei oo sinne oikeelle kipuillu samalla tavalla ku aiempina päivinä..
No kaipa se nähdään miten käy, kuhan ootellaan:)
Tässä sitten pelkästään lämpöjen mukaan tehty
http://forums.ovusoft.com/chart.asp?id=lastwish