Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Hyvä se olisi tietää vastailijoiden kirkko/lahko jottei luulla kirjoituksia tavallisen luterilaisen uskovan tekstiksi vaan ymmärtäisimme taustatkin. Esim. mun täti edustaa 5. Herätysliikettä ja on aika hurja mielipiteissään, jopa pelottava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko noin tyhmiä ihmisiä olla???
Me kaikki olemme luotuja, Jumalan omia kuvia. Kysy vaikka ketjun lahkolaiselta. Mitä se kertoo Jumalasta?
-winner-
Vaikka sinä et ymmärrä Herraa, se ei tee hänestä mitään muuta kuin mitä hän on.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä se olisi tietää vastailijoiden kirkko/lahko jottei luulla kirjoituksia tavallisen luterilaisen uskovan tekstiksi vaan ymmärtäisimme taustatkin. Esim. mun täti edustaa 5. Herätysliikettä ja on aika hurja mielipiteissään, jopa pelottava.
Raamattu. Tosi uskova ei seuraa kirkon tai lahkon opetuksia jos ne eivät perustu Raamattuun. Tämä on jo aiemmin kerrottu.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä. Olisi hyvä lukijoiden tietää, että millaisen tyypin kanssa ovat tekemisissä, jotta osaa hänen sanomansa suhteuttaa siihen, mitä muuten asiasta tietä ja on vuosien varrella oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askarruttavia kysymyksiä kannattaa myös googlettaa. Olla avoin sille, että on itse saattanut ymmärtää väärin. Jos ymmärtää englantia, yksi hyvä podcast on The Bible in a year-podcast. Lyhyissä jatkoissa luetaan ensin Raamattua ja sitä seuraa kyseisen kohdan selitys. Tämä oli suuri siunaus oman uskontaipaleeni alussa kun en ymmärtänyt Raamattua - mutta halusin ymmärtää Herraa ja päästä häntä niin lähelle kuin mahdollista.
Mikä ero on selityksellä ja tulkinnalla? Kun tulkita ei saa, mutta selittää voi? Aika hyllyvältä suolta vaikuttaa.
Ja miksi muuttumatonta Jumalan sanaa pitää selittää tai tulkita? NIMENOMAAN uskovien täytyy aina selittää mikä on minkäkin asian tarkoitus. Siellähän se on mustaa valkoisella, miksi sitä pitää jotenkin selittää, että tämä nyt on vaan sellainen vertauskuva ja Jumala tarkoittaakin oikeasti tätä.
USKOKAA nyt, se on Raamatussa kaikki ihan selkeästi ;D
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vastailija on taatusti lesta, sillä hänen horinansa on samaa "Raamatulla päähän" horinaa kuin tuntemieni. Heillä on ylin tieto ja totuus, he sanelevat ja tuomitsevat, he osaavat Raamatun ulkoa ja sillä kaiken perustelevat, vaikka Raamatussakin on paljon vertauksia joita ei pitäisi sanatarkasti ottaa.
He tietävät kuinka taivaaseen mennään ja ketkä sinne pääsevät eli he itse, vaikka heidänkin syntilista on pitkä, mutta kaikkeahan saa tehdä ja olla millainen k*sipää tahansa kunhan pyytää anteeksi. He ovat niin pyhiä jotta ja me tavalliset kristityt kuin maan matosia, vaikka olisimme parempia ja hyväsydämisempiä kuin nämä hartaat uskovaiset. Minut on tuomittu helvettiin monta kertaa kun esim. en tuomitse muiden uskontojen kannattajia, sillä usko on uskon asia, ei saneltu ja määrätty.
Taivaspaikka
Maailmassa on tällä hetkellä noin 3,8 miljoonaa Jeesusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ihan samaa mieltä. Olisi hyvä lukijoiden tietää, että millaisen tyypin kanssa ovat tekemisissä, jotta osaa hänen sanomansa suhteuttaa siihen, mitä muuten asiasta tietä ja on vuosien varrella oppinut.
Täällä on monta ei-uskovaa, jotka ei tunne Raamattu edes teoriassa. Jos haluaa oppia uutta, pitää olla avoin. Mutta täällä pointtina on tällä hetkellä uskovien ja Herran pilkkaaminen.
"Jeesus todella rakastaa sinua vaikka et kovine sydämesi ymmärtäisikään häntä. Hän kuoli puolestasi, vaikka tiesi sinun pilkkaavan häntä. Hän on sinut luonut ja hän toivoo, että palaisit hänen luokseen. Vielä on aikaa."
No hän voi tulla sen siinä tapauksessa ihan itse kertomaan, jos se on hänelle niin kovin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Askarruttavia kysymyksiä kannattaa myös googlettaa. Olla avoin sille, että on itse saattanut ymmärtää väärin. Jos ymmärtää englantia, yksi hyvä podcast on The Bible in a year-podcast. Lyhyissä jatkoissa luetaan ensin Raamattua ja sitä seuraa kyseisen kohdan selitys. Tämä oli suuri siunaus oman uskontaipaleeni alussa kun en ymmärtänyt Raamattua - mutta halusin ymmärtää Herraa ja päästä häntä niin lähelle kuin mahdollista.
Mikä ero on selityksellä ja tulkinnalla? Kun tulkita ei saa, mutta selittää voi? Aika hyllyvältä suolta vaikuttaa.
Ja miksi muuttumatonta Jumalan sanaa pitää selittää tai tulkita? NIMENOMAAN uskovien täytyy aina selittää mikä on minkäkin asian tarkoitus. Siellähän se on mustaa valkoisella, miksi sitä pitää jotenkin selittää, että tämä nyt on vaan sellainen v
Eikö sinulle ole jo muuta tekemistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä voin varmistua että "The Bible in a year" podcast on jonkinlainen auktoriteetti Raamatun selittämisen suhteen, ja että heidän selitykset ovat oikein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me kaikki olemme luotuja, Jumalan omia kuvia. Kysy vaikka ketjun lahkolaiselta. Mitä se kertoo Jumalasta?
-winner-
Lopeta Jumalan pilkkaaminen
Enpä taida lopettaa.
Voitko pyytää ylläpitoa poistamaan tämän ketjun?
"Eikö sinulle ole jo muuta tekemistä?"
Ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä vastailija on taatusti lesta, sillä hänen horinansa on samaa "Raamatulla päähän" horinaa kuin tuntemieni. Heillä on ylin tieto ja totuus, he sanelevat ja tuomitsevat, he osaavat Raamatun ulkoa ja sillä kaiken perustelevat, vaikka Raamatussakin on paljon vertauksia joita ei pitäisi sanatarkasti ottaa.
He tietävät kuinka taivaaseen mennään ja ketkä sinne pääsevät eli he itse, vaikka heidänkin syntilista on pitkä, mutta kaikkeahan saa tehdä ja olla millainen k*sipää tahansa kunhan pyytää anteeksi. He ovat niin pyhiä jotta ja me tavalliset kristityt kuin maan matosia, vaikka olisimme parempia ja hyväsydämisempiä kuin nämä hartaat uskovaiset. Minut on tuomittu helvettiin monta kertaa kun esim. en tuomitse muiden uskontojen kannattajia, sillä usko on uskon asi
Maailmassa on tällä hetkellä noin 3,8 miljoonaa Jeesusta.
Ja suurimmalla osalla on väärä ihonväri, eikä se oikeakaan siten pääse Suomeen, koska kiihkokristityt.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Enpä taida lopettaa.
Erikoista.
Siitä joudut vastaamaan Herralle.
Sairasta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Voitko pyytää ylläpitoa poistamaan tämän ketjun?
No niinhän uskovaiset aina tekevät kun selitykset ja tekosyyt loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-winner-
Enpä taida lopettaa.
Erikoista.
Siitä joudut vastaamaan Herralle.
Sairasta käytöstä.
Aivan sama, voin vastailla ihan mille tahansa haluamallesi mielikuvitusolennolle heti kun joku sellainen suvaitsee tulla jotain kyselemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mistä voin varmistua että "The Bible in a year" podcast on jonkinlainen auktoriteetti Raamatun selittämisen suhteen, ja että heidän selitykset ovat oikein?
Pyhä Henki opastaa. Jos ei ole Pyhää Henkeä niin asia on haasteellisempi.
Selitykset tulevat myös katolisen kirkon papilta, joten lähtökohta voisi olla paljon huonompi.
Vähintäänkin jaksoja kuunnellessa voi huomata, että oma tulkinta ei välttämättä olekaan ainoa mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
Minä selitän naispappeuskiellon näin. Ensinnäkään mitään pappeuden käsitettä ei ollut edes olemassa tuohon aikaan. Toiseksi Paavali ei varmasti voinut kuvitella naista missään muussakaan ammatissa, jossa naisella olisi ollut jonkinlaista valtaa kertoa muille, miten asiat ovat, kuten tuomarina (ei ollut oikeuslaitostakaan, mutta jos etsitään jokin jotenkin vastaava ammatti). Semmoinen olisi ollut siinä yhteiskunnassa mahdotonta kenenkään kuvitella. Kolmanneksi Raamatusta kyllä löytyy kohtia, jossa viitataan naisiin profetoijina eli hengellisinä opettajina.
Ole hyvä. Selitys, ei tulkinta.