Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Kumpi auttaa enemmän: Otetut lääkkeet vai Jeesus?
En ole aloittaja, mutta onhan lääketeollisuuskin Jumalan luoma. Hän on antanut ihmisille erilaisia elämäntehtäviä, että elämä pyörii. Kutsumusammatti on yläkerrasta määrätty. Ihmisiä, jotka ovat syntyneet johonkin tehtävään, jota ei voi yksin itse harjoitella, eikä itse päättää. Ei meistä kaikista olisi fyysikoiksi, erikoislääkäreiksi, kirurgeiksi. Heillä on syntymässä saatu lahjakkuus siihen.
Kaikki eivät valitettavasti osaa kuitenkaan tulkita unia kuten Raamattukin meille opettaa.
--------------------
Mitä opettaa tästä aihealueesta?
Vierailija kirjoitti:
"Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu."
Ilmestys 22
No niin, sitten uskovat Raamatun jokaista sanaa vaan noudattamaan, mitään lisäämättä, mitään poisjättämättä.
Kysymys oli tässätapauksessa Johanneksen ilmestyskirjasta. Onko VT:ssä vastaavaa?
Vierailija kirjoitti:
1. Miksi jotkut Kristityt ei saa panna ennen avioliittoa? Mistä kielto on peräisin? Aatami ja Eeva kyllä alkoi heti hommiin, ilman mitään papin lupia.
2. Miksi Jumalan voimat ei riitä pysäyttämään Putinia ja Venäjän sotatoimia?
Kristus on ylimmäinen pappi 1
Kyllä ne riittää 2
Vierailija kirjoitti:
Onko Teräsmies, tuo avaruudesta tullut pelastajahahmo, kovempi jäbä kuin Jeesus?
Jeesus on luonut teräsmiehen luojan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Teräsmies, tuo avaruudesta tullut pelastajahahmo, kovempi jäbä kuin Jeesus?
Miten?
Jeesuksella ei ollut lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös lopunajoille luvattukin että luopumus tulee. Eipä ole täälläkään näkynyt ketään joka etsisi Jeesusta. Suomi alkaa olla jo niin luopunut. Onneksi nyt on herätystä Iranissa ja Kiinassa. Kunpa Japaniinkin tulisi herätystä.
Mihin unohtui Tampereen aitojen uskovaisten herätys?
Tuo herätys on aivan uutta minulle ja ehkä monelle muullekin? Kukaan tuskin väheksyy sitä.
Isän luota minä olen lähtenyt ja tullut tähän maailmaan, ja nyt minä jätän maailman ja menen takaisin Isän luo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Kukaan ei ole syntynyt maailmaan muutakuin Jumalan tahdosta. Jeesus on Jumalamyös. Jeesuksessa on luotu kaikki ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
Hän on luonut timantit, kullan, teräkset. Hän on ylivoimaisin.
Asia selvä, ymmärsin kirjoituksesi väärin ja pahoittelen syvästi sitä. On hyvin vaikea toisinaan saada selville kirjoittajan perimmäistä tarkoitusta, koska emme näe toisiamme ja sanaton viestintä jää pois.
Minua tökki kirjoituksessasi, että mitätöit uskoni ja saamani Pyhän Hengen tai tällaisen kuvan sain kirjoituksestasi.
Lahkot ja herätysliikkeet ovat hyvin vanhoja nimityksiä erottamaan ne kirkosta, eivät loukkauksia. Seurakunta on minullakin yleensä käytössä. Olen sen verran vanha, että olen tottunut puhumaan lahkoista, jotka ovat kirkon ulkopuolella. Jumalalle on aivan sama, mihin uskovat kuuluvat kunhan tekevät Hänen tahtonsa.
Siunausta ja Kristuksen rauhaa sinulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten?
Kukaan ei ole syntynyt maailmaan muutakuin Jumalan tahdosta. Jeesus on Jumalamyös. Jeesuksessa on luotu kaikki ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
Hän on luonut timantit, kullan, teräkset. Hän on ylivoimaisin.
Teräsmiehen otin tähän esimerkiksi, koska hänenkin modernin jumaltarunsa luojat olivat vainon takia Jenkkeihin muuttamaan joutuneita juutalaisuskoisia: Jerry Siegel ja Joe Shuster vuonna 1938.
En puhu nyt mistään meedioista ,vainajahengistä, jumalattomista.
Miten ymmärrät pyhien yhteyden, näkymättömän perille päässeiden seurakunnan.
En tarkoita että heihin yritetään ottaa yhteyttä ,mutta Jumala voi puhua asioista unienkin välityksellä.Se on Raamatullista.
************************Eri. Korjatkaa, jos olen väärässä. Katoliset ja ortodoksit rukoilevat pyhimyksiään ja katoliset Mariaa pyhimyksenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös lopunajoille luvattukin että luopumus tulee. Eipä ole täälläkään näkynyt ketään joka etsisi Jeesusta. Suomi alkaa olla jo niin luopunut. Onneksi nyt on herätystä Iranissa ja Kiinassa. Kunpa Japaniinkin tulisi herätystä.
Mihin unohtui Tampereen aitojen uskovaisten herätys?
Tuo herätys on aivan uutta minulle ja ehkä monelle muullekin? Kukaan tuskin väheksyy sitä.
Tampereella toimii monta hihhuliporukkaa keräämässä nimenomaan hölmöiltä uskovilta rahat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu."
Ilmestys 22
No niin, sitten uskovat Raamatun jokaista sanaa vaan noudattamaan, mitään lisäämättä, mitään poisjättämättä.
Erittäin hyvä muistutus tähän väliin, vaikka pitäisi tietenkin olla päivänselvä asia kaikille uskoville.
Päivän selvä ei taida onnistua useimmille ketjun kirjoittajille.
Miksi piti poistaa kysymys Aku Ankan housuista?
Sehän on ihan oleellinen kysymys. Lapset edelleenkin lukevat enemmän Aku Ankkaa kuin Raamattua.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2011/06/17/kohu-housuttomasta-aku-ankasta…
Moniko ketjun kirjoittajista kirjoittaa hoitolaitoksesta tai vankilasta ja on tullut uskoon siellä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta päätellen uskon pitäisi olla iloinen asia, mutta monet ns. uskovaiset ovat pilanneet sen tuputtamalla liikaa omia sääntöjään ja uskomuksiaan miten uskovaisen pitäisi elää. Me kaikki ihmiset olemme erilaisia ja se pitäisi hyväksyä, mutta uskisten piireissä tahtoo olla sellaista ajattelua ja sisäsiittoisuutta että kaikkien pitäisi olla samanlaisia ja elää juuri heidän sääntöjensä mukaan joka juuri karkoittaa ihmiset.
Lahkoista onkin syytä lähteä äkkiä pois. Uskovalla on kolme isoa kirkkokuntaa, johon liittyä. Neuvoa kannattaa kysyä rukouksessa ja itsekin ottaa noiden kirkkojen toiminnasta selvää, että tietää mihin liittyä,
Luterilaisuus on yksi prorestanttinen lahko! Kurkkaappa kuinka monta lahkoa protestanttisessa kirkkokunnassa on!!
Niin on, mutta on kirkkokunta myös, joten ihan pieni lahko ei ole kyseessä. Lahkoja ja herätysliikkeitä syntyy aina suuren herätyksen tullessa. Kukin käy siellä, missä tuntee olevansa omiensa joukossa ja jossa noudatetaan Raamatun Sanaa,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpi auttaa enemmän: Otetut lääkkeet vai Jeesus?
En ole aloittaja, mutta onhan lääketeollisuuskin Jumalan luoma. Hän on antanut ihmisille erilaisia elämäntehtäviä, että elämä pyörii. Kutsumusammatti on yläkerrasta määrätty. Ihmisiä, jotka ovat syntyneet johonkin tehtävään, jota ei voi yksin itse harjoitella, eikä itse päättää. Ei meistä kaikista olisi fyysikoiksi, erikoislääkäreiksi, kirurgeiksi. Heillä on syntymässä saatu lahjakkuus siihen.
Onko poistonapin raivoisa ja maaninen paukuttelu syntymässä saatu lahjakkuus vai kutsumusammatti?
Kaikista meistä kun ei ole siihenkään, kun haluttaisiin vaan jutella kristinuskosta.
Esitän kysymyksen kaikille uskoville tässä ketjussa, en vain aloittajalle: Nainen, miksi otat miehesi sukunimen mennessäsi naimisiin?
Erittäin hyvä muistutus tähän väliin, vaikka pitäisi tietenkin olla päivänselvä asia kaikille uskoville.