Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluat kysyä kristityltä

Vierailija
15.10.2024 |

Vastaan omien mielipiteideni mukaan 

Kommentit (7639)

Vierailija
5641/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö teot pinnistää ja ponnistaa vai virtaavatko ne ikäänkuin sydämestä 

Minä olen viinipuu ja te olette oksat.

Hyvät teot ja lähimmäisen rakkaus sekä hyvin kohtelu tulee tosiaan sydämestä. Pyhä Henki ei päästä sinne mitään syntiä tai saastaisuutta. Myös he, jotka ovat uskossa toistaiseksi ilman Pyhää Henkeä haluavat kanssakulkijoille pelkkää hyvää vaikka itse joutuu pilkan ja väheksynnän kohteiksi. He ovat kestäviä Kristuksessa.

Vierailija
5642/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla sukulainen jolta oli kuollut mies, en muista tarkemmin mutta oli kaloista kysymys  yli 100v. sitten.

Rouva ei tiennyt mitä piti tehdä ja rukoili apua.Unessa hänen kuollut miehensä tuli tarkkaan opettamaan miten toimia.

Pitikö hakea avain jostain paikasta tms.

Kaikki selvisi hyvin ohjeilla.  Mitä saastaisia henkiä?

Juuri tällainen tietämättömyys johtaa sidoksiin pimeyden kanssa. En tiedä mitä termiä suomeksi käytetään, mutta englanniksi familiar spirits. Eli pimeyden puolen henki tekeytyy edesmenneeksi ihmiseksi. Vuorovaikutus voi olla näennäisesti viatonta ja juuri unessa tapahtuvaa, jolloin ihminen on puolustuskyvytön. Herätessä suositellaan luonnollisesti rukousta siitä, että Herra suojelisi. Toivottavasti kyse ei ollut pimeyden hengistä, mutta aika varovainen olisikin ottaen huomioon mitä Sanassa sanotaan. Ihminen ymmärtää henkimaailman asioista hyvin vähän ja ei usein tajuakaan kuinka vakavista asioista on kyse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5643/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvät teot ja lähimmäisen rakkaus sekä hyvin kohtelu tulee tosiaan sydämestä. Pyhä Henki ei päästä sinne mitään syntiä tai saastaisuutta. Myös he, jotka ovat uskossa toistaiseksi ilman Pyhää Henkeä haluavat kanssakulkijoille pelkkää hyvää vaikka itse joutuu pilkan ja väheksynnän kohteiksi. He ovat kestäviä Kristuksessa.

Miten voi olla uskossa ilman Pyhää Henkeä? Uskonlahjan saadessa on nimenomaan kyse Pyhän Hengen saamisesta.

Vierailija
5644/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei taida oikein tykätä siitä, että ihmiset ovat tiedonjanoisia. Kyllä hän tasan tarkkaan tiesi silloin kun paratiisissa oli ja loi aatamin ja eevan ja hyvän ja pahan tiedon puun, että ihminen tulee syömään siitä ja haluaa lisää tietoa, mutta sitä ei Jumala sallinut vaan suuttui, miksiköhän?

Syy on selitetty Raamatussa. En nyt ala sieltä kopioimaan pitkää tekstiä. Löydät sen kyllä itsekin.

Vierailija
5645/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun hyvyytesi ja rakkautesi ympäröi minutkaikkina elämäni päivinä, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Psalmi 23:6

Vierailija
5646/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän asti olen luullut, että uskovaiset eivät saa käydä edes elokuvissa, puhumattakaan kaljan juomisesta tai tupakanpoltosta.

Sinä sekoitat eri lahkojen sääntöjä.  Luterilaisilla ei ole muita sääntöjä elämässään kuin yrittää parhaansa elää Raamatun opetusten mukaan. Erehtyminen on inhimillistä ja sitä tulee rukouksessa pyytää anteeksi ja katua aidosti ja jättää toistamatta niin sen saa anteeksi,

Vierailija
5647/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

4. Mooseksen kirja 6:24-26

Mitä ylipäätään tarkoittaa siunaaminen?

Hyvän toivottamista ja myös muuta hyvää toisen elämään.

Buddhan siunausta sinulle.

Trolli ilmiannettu

Siinä tapauksessa kaikki kristittyjen siunaukset ovat myös trolleja muunuskoisia ja uskonnottomia kohtaan. Etkö huomaa tätä? Buddhan siunaus on myös hyvän toivottamista ja muuta hyvää toisen elämään.

Vierailija
5648/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhä Henki opettaa ja antaa viisautta josta ihminen ei osaa edes haaveilla. Ei kannata luottaa omaan ajatteluun - erityisesti ennen ylhäältä uudesti syntymistä. 

Vierailija
5649/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua,Herra kirkastakoon sinulle kasvonsa ja olkoon sinulle armollinen. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

Trolli ilmiannettu

Siinä tapauksessa kaikki kristittyjen siunaukset ovat myös trolleja muunuskoisia ja uskonnottomia kohtaan. Etkö huomaa tätä? Buddhan siunaus on myös hyvän toivottamista ja muuta hyvää toisen elämään.

Kannattaa palaata alkeisiin ja alkaa opetella käytöstapoja - tässä ei lähtökohtaisesti sinun kohdalla ole muusta kyse.

Sitten kun normaalit käytöstavat on hallussa, voit alkaa rukoilla suurempaa viisautta Herralta asian suhteen. Sinulle on jo useammasti kommentoitu hyvin selväsanaisesti mitä saastaisten henkien toivotusten jakaminen tarkoittaa - palaa lukemaan nämä viestit ajatuksen kanssa. En tiedä onko siitä kuitenkaan hyötyä. Toivottavasti on. Ehkä olet vielä teini, joka ei ole oppinut käytöstapoja ja jonka aivot eivät ole vielä kokonaan kehittyneet? On siis ymmärrettävää jos et tiedä ja ymmärrä kaikkea ja tekee mieli trollata. Jos et ole teini, niin on aika sivistää itseään. Keskusteluun kristinuskon asioista ei kannata tulla toivottelemaan Saatanan toivotuksia. Löydät varmasti toisen ketjun missä ne ovat tervetulleita.

Nyt siis järki käteen. Kristityt ovat tottuneet epäuskoisten ja Saatanan lapsien heihin kohdistamaansa pilkkaamiseen, joten sitä jatkamalla tuhlaat vain omaa aikaasi. Kaikki hyvä tulee Jumalasta - joten jos haluat toivottaa jotain hyvää voit toivottaa Jumalan siunausta. Muussa tapauksessa vaihda keskustelua. Trollaukset tullaan poistamaan jatkossakin - mutta jatka toki niitäkin jos hyvältä tuntuu. Niistä ei ole sinulle kuitenkaan mitään hyötyä.

Vierailija
5650/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Raamatussa sanotaan, että usko Jeesukseen riittää, mutta toisaalta siellä myös sanotaan, että usko ilman tekoja on kuollut. Mitä ihmeen tekoja sitten vielä vaaditaan jos kerran pelkkä usko riittää - vai eikö se riitäkkään? Siellä myös sanotaan, että yksinkertaisetkin sen ymmärtävät - jaa minkä? Oleko minä sitten jotenkin vammainen tyhmä tai mikä kaksinkertainen kun en vaan ymmärrä. Voisiko joku vääntää ihan rautalangasta tämän.

Jumalan perheeseen kuulumiseen edellytys on usko. Alat tekemään hyviä tekoja uskon seurauksena.

Voiko sitä tehdä hyviä tekoja ihan omassa hiljaisessa uskossa, onko pakko kuulua johonkin seurakuntaan ja olla siellä ihmisten pilkattavana jos on introvertti eikä ole niin hallelujaa-tyyppi. 

Ilmeisesti sinulla on vain lahkoista kokemusta. Sikäli kuin tiedän niistä siellä pitää huutaa, pomppia ja kaatuilla lattialle muka Pyhän Hengen läsnäolosta johtuen. Itse en uskalla edes kokeilla noita lahkoja, koska kun ihminen kaatuu sekavana lattialle, mikä tai kuka vartioi ettei pahat henget pääse sinne ihmisen ollessa avuton ja puolustuskyvytön?

Luterilaisessa jumalanpalveluksessa on oma kaavansa, jota noudatetaan ja jos ei hoksaa nousta seisaalleen, pappi neuvoo ystävällisesti hieman kohottaen käsiään vaakatasoon. Ketään siellä ei nolata tai vaadita olemaan tietynlainen, että kelpaa. Sinne ovat tervetulleita ihan kaikki ja saa istua omassa rauhassa keskittymässä jumalanpalvelukseen.

Suosittelen sinua käymään luterilaisessa jumalanpalveluksessa. Ohjelman loputtua monet jäävät kirkkokahveille, joka on hyvin vanha perinne, mutta ei toki pakollinen. Kukaan ei ihmettele tai katso pitkään, jos lähdet pois heti jumalanpalveluksen loputtua. Ai niin ja kolehti on vapaaehtoista. Puistat vaan päätäsi kolehdin kerääjälle ja hän siirtyy eteenpäin katsomatta sinua mitenkään pahasti tai kummeksuen.

Introvertin unelma eikö totta?

Vierailija
5651/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli ilmiannettu

Nyt ei logiikka toimi tässä viestissä. Kristinusko ei ole yksi uskonto muiden joukossa, se on totuus tästä elämästä. Totuuteen perustuvien siunauksien toivottaminen ei ole trollausta ketään kohtaan. Buddhan siunaus on Saatanan siunaus - sinä et selkeästi ole syntynyt uudesti ja ymmärrä henkimaailman lainalaisuuksia.

Vierailija
5652/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta päätellen uskon pitäisi olla iloinen asia, mutta monet ns. uskovaiset ovat pilanneet sen tuputtamalla liikaa omia sääntöjään ja uskomuksiaan miten uskovaisen pitäisi elää. Me kaikki ihmiset olemme erilaisia ja se pitäisi hyväksyä, mutta uskisten piireissä tahtoo olla  sellaista ajattelua ja sisäsiittoisuutta että kaikkien pitäisi olla samanlaisia ja elää juuri heidän sääntöjensä mukaan joka juuri karkoittaa ihmiset. 

Lahkoista onkin syytä lähteä äkkiä pois. Uskovalla on kolme isoa kirkkokuntaa, johon liittyä. Neuvoa kannattaa kysyä rukouksessa ja itsekin ottaa noiden kirkkojen toiminnasta selvää, että tietää mihin liittyä,

Vierailija
5653/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla uskossa ilman Pyhää Henkeä? Uskonlahjan saadessa on nimenomaan kyse Pyhän Hengen saamisesta.

Aivan hyvin voi olla uskossa vaikka lapsuudesta lähtien, mutta Pyhän Hengen saaminen on niin järisyttävä kokemus, että se selvästi poikkeaa tasaisen rauhallisesta uskosta. Kaikille ei lahjoiteta Pyhää Henkeä. Toiset sitten ehkä saavat Hänet heti, mitä epäilen. Uskonelämä poikkeaa entisestä huomattavasti Pyhän Hengen saatuaan eli se on ylhäältä uudestisyntyminen. Lahkot opettavat, että uskoontulo on sama kuin Pyhän Hengen saaminen, mutta se ei ole ihan noin yksinkertaista.

Vierailija
5654/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan hyvin voi olla u

Okei, kiitos vastauksesta. Itse luotan Raamattuun, Herran Sanaan. Ja tässä tapauksessa mainitsemasi lahkot (?) noudattavat Herran totuutta. Ihmisillä saa toki olla asiasta omia mielipiteitä jos ei halua olla lähellä Herraa. Usko on elävää vasta uudesti syntymisen myötä.

Lapsena, tai aikuisenakin, voi uskoa pään tasolla mihin vain. Se ei tee uskosta sitä mitä Herra tarkoittaa uskolla. Asia on siis hyvin yksinkertainen ja vakava. Tuo mitä kirjoitat ei pidä paikkaansa ja voi vaarantaa jonkun pelastuksen - moni jakaa saman näkemyksen kanssasi ja luulee olevansa pelastunut, vaikka todellisuudessa ei ole. 

Jeesus vastasi:

Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. Mikä on syntynyt lihasta, on lihaa, mikä on syntynyt Hengestä, on henkeä. Älä kummeksu sitä, että sanoin sinulle: Teidän täytyy syntyä uudesti. Tuuli puhaltaa missä tahtoo. Sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee. Samoin on jokaisen Hengestä syntyneen laita.

Johannes 3:5-8

Vierailija
5655/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla uskossa ilman Pyhää Henkeä? Uskonlahjan saadessa on nimenomaan kyse Pyhän Hengen saamise

Mua mietityttää tuo Pyhän Hengen kaste. En ole kokenut sellaista uudestisyntymistä. Jos ei ole Pyhää Henkeä ihmisellä niin eihän silloin pääse seurakunnan mukana ylös ennen 7 vuoden vaivanaikaa.

Tässä on mun mielestä ihan hyvää pohdintaa Pyhästä Hengestä.

Vierailija
5656/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi olla uskossa ilman Pyhää Henkeä? Uskonlahj

Kaikenlaisia uskomuksia on liikkeellä, Raamatussa ei puhuta mitään seitsemän vuoden vaivanajasta siihen liittyen, että sellaisen jälkeen pääsisi Taivaaseen ilman Pyhää Henkeä (Johannes 3:5-8). Eli roskakoriin tuo uskomus saman tien ja Raamattu käteen sekä rukoilemaan Herraa.

Vierailija
5657/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisi olla sukulainen jolta oli kuollut mies, en muista tarkemmin mutta oli kaloista kysymys  yli 100v. sitten.

Rouva ei tiennyt mitä piti tehdä ja rukoili apua.Unessa hänen kuollut miehensä tuli tarkkaan opettamaan miten toimia.

Juuri tällainen tietämättömyys johtaa sidoksiin pimeyden kanssa. En tiedä mitä termiä suomeksi käytetään, mutta englanniksi familiar spirits. Eli pimeyden puolen henki tekeytyy edesmenneeksi ihmiseksi. Vuorovaikutus voi olla näennäisesti viatonta ja juuri unessa tapahtuvaa, jolloin ihminen on puolustuskyvytön. Herätessä suositellaan luonnollisesti rukousta siitä, että Herra suojelisi. Toivottavasti kyse ei ollut pimeyden hengistä, mutta aika varovainen olisikin ottaen huomioon mitä Sanassa sanotaa

En puhu nyt mistään meedioista ,vainajahengistä, jumalattomista.

Miten ymmärrät pyhien yhteyden, näkymättömän perille päässeiden seurakunnan.

En tarkoita että heihin yritetään ottaa yhteyttä ,mutta Jumala voi puhua asioista unienkin välityksellä.Se on Raamatullista.

Vierailija
5658/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tällainen tietämättömyys johtaa sidoksiin pimeyden kanssa. En tiedä mitä termiä suomeksi käytetään, mutta englanniksi familiar spirits. Eli pimeyden puolen henki tekeytyy edesmenneeksi ihmiseksi. Vuorovaikutus voi olla näennäisesti viatonta ja juuri unessa tapahtuvaa, jolloin ihminen on puolustuskyvytön. Herätessä suositellaan luonnollisesti rukousta siitä, että Herra suojelisi. Toivottavasti kyse ei ollut pimeyden hengistä, mutta aika varov

Se, että Herra puhuu unien välityksellä on toki Raamatullista. Kaikki unet ei kuitenkaan luonnollisestikaan ole tällaisia. 

Pyhien yhteyteen liittyen olen hyvin varovainen. Tiedän moni ihmisiä, jotka rukoilevat pyhiä ja ainakin näiden ihmisten uskontaival näyttää hyvin haastavalta. Tuo kokemus, Raamattu ja omat aiemmat kokemukset henkimaailmasta ovat johtaneet siihen, että pysyn aiheesta kaukana. Jeesus ei kehottanut rukoilemaan pyhiä. Tai rukoilemaan sitä, että he rukoilisivat puolestasi. Sanassa sanotaan selkeästi, että Jeesus Kristus on ainoa välittäjä ihmisen Jumalan välillä.

Pahoittelut mahdollisesta epäselvästä tai erilaisesta termien käytöstä, olen lukenut Raamattua pääosin englanniksi joten käyttämäni suomenkieliset termit ei ole aina täysin samat kuin suomenkielisissä Raamatuissa, vaikka asia on sama.

Vierailija
5659/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki tätä päivää. Siskoni on kokenut että isä ei ole huomioinut  häntä. 

Näen unen jossa menin siskon kanssa tilaisuuteen jossa oli paljon ihmisiä . 

Joukossa oli 1 valkopukuinen, hän oli edesmennyt isämme. Isä tuli siskon viereen istumaan . 

Kerroin tämän siskolle ,mielestäni siinä oli sanoma.

Vierailija
5660/7639 |
10.11.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki tätä päivää. Siskoni on kokenut että isä ei ole huomioinut  häntä. 

Näen unen jossa menin siskon kanssa tilaisuuteen jossa oli paljon ihmisiä . 

Joukossa oli 1 valkopukuinen, hän oli edesmennyt isämme. Isä tuli siskon viereen istumaan . 

Kerroin tämän siskolle ,mielestäni siinä oli sanoma.

Tai sitten ei. Ihmisen mieli kehittelee unia kaikesta elämän aikana tapahtuneesta.

Siskon kannattaa rukoilla Herraa, jotta Hän voisi parantaa mahdolliset haavat suhteensä maalliseen isään. Kaikki hyvä tulee Herrasta. Hän kehottaa pitämään katseensa Hänessä, syystäkin.

Ketju on lukittu.