Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksetaan vielä vähän matkaa. Olemme loppusuoralla. On ihmeellistä missä ajassa saamme elää. Joskus ajattelin haikeana että kunpa olisin saanut elää silloin kun Jeesus oli, jos olisin saanut elää siellä ja nähdä Jeesuksen. Mutta nythän eletään sitä aikaa jo että Jeesus tulee takaisin, kuka tietää, ehkä saan nähdä sen.
Valvokaa ja rukoilkaa.
Kiitos kannustuksesta! Kun elää ainakin toistaiseksi itsekseen, on hienoa nähdä viestejä siskoilta ja veljiltä!
Jonain päivänä koittaa se hetki, kun saamme aloittaa ikuisuuden Kristuksen kanssa.
Valvotaan ja rukoillaan
Eri. Mukavaa lukea viestiäsi. Olen iloinen, että tämä ketju on saanut pysyä halukkaiden kommentoitavaa ja tuo iloa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta meidän uskovien kesken.
Jumalan siunausta Sinulle sekä tietysti kaikille muillekin uskoville ja täälläkin valvotaan ja rukoillaan
Selittäkää, miksi kristinuskon marginaalia edustavat helluntailaislahkolaiset ja viidesläiset ovat edustamassa politiikassa ja jopa hallituksessa saakka ev.lut. kirkkoa tai kristillisiä? Siis joka kerta kun Päivi vaahtoaa jostain, niin porukka lähtee ev.lut. kirkosta pois, vaikka Päivi ei ole ev.lut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaksetaan vielä vähän matkaa. Olemme loppusuoralla. On ihmeellistä missä ajassa saamme elää. Joskus ajattelin haikeana että kunpa olisin saanut elää silloin kun Jeesus oli, jos olisin saanut elää siellä ja nähdä Jeesuksen. Mutta nythän eletään sitä aikaa jo että Jeesus tulee takaisin, kuka tietää, ehkä saan nähdä sen.
Valvokaa ja rukoilkaa.
Kiitos kannustuksesta! Kun elää ainakin toistaiseksi itsekseen, on hienoa nähdä viestejä siskoilta ja veljiltä!
Jonain päivänä koittaa se hetki, kun saamme aloittaa ikuisuuden Kristuksen kanssa.
Valvotaan ja rukoillaan
Eri. Mukavaa lukea viestiäsi. Olen iloinen, että tämä ketju on saanut pysyä halukkaiden kommentoitavaa ja tuo iloa ja yhteenkuuluvuuden tunnetta meidän uskovien kesken.
Jumalan siunausta Sinulle sekä
Iloista trollausta teille "uskovat"
Kuunteletko barokkimusiikkia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikesta päätellen uskon pitäisi olla iloinen asia, mutta monet ns. uskovaiset ovat pilanneet sen tuputtamalla liikaa omia sääntöjään ja uskomuksiaan miten uskovaisen pitäisi elää. Me kaikki ihmiset olemme erilaisia ja se pitäisi hyväksyä, mutta uskisten piireissä tahtoo olla sellaista ajattelua ja sisäsiittoisuutta että kaikkien pitäisi olla samanlaisia ja elää juuri heidän sääntöjensä mukaan joka juuri karkoittaa ihmiset.
Lahkoista onkin syytä lähteä äkkiä pois. Uskovalla on kolme isoa kirkkokuntaa, johon liittyä. Neuvoa kannattaa kysyä rukouksessa ja itsekin ottaa noiden kirkkojen toiminnasta selvää, että tietää mihin liittyä,
Luterilaisuus on yksi prorestanttinen lahko! Kurkkaappa kuinka monta lahkoa protestanttisessa kirkkokunnassa on!!
Kyllä luterilaisuus on ihan oma kirkkokunta. Lahkoja tosiaan riittää eli jokaiselle sopiva, johon liittyä.
Vierailija kirjoitti:
Koska mennään dokaa?
Taivaassa on pakko juoda viiniä, siellä se suorastaan virtaa. Kyllä sinne saakka kannattaa pitää raittiuslupaus, myös innokkaiden Jeesusten morsiamien, joita myös harhaanjohtavasti ryyppyruusuiksi kutsutaan.
Onko Jumala äärimmäinen kerrostalokyttääjä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös lopunajoille luvattukin että luopumus tulee. Eipä ole täälläkään näkynyt ketään joka etsisi Jeesusta. Suomi alkaa olla jo niin luopunut. Onneksi nyt on herätystä Iranissa ja Kiinassa. Kunpa Japaniinkin tulisi herätystä.
Mihin unohtui Tampereen aitojen uskovaisten herätys?
Tuo herätys on aivan uutta minulle ja ehkä monelle muullekin? Kukaan tuskin väheksyy sitä.
Tampereella toimii monta hihhuliporukkaa keräämässä nimenomaan hölmöiltä uskovilta rahat.
Vai sellaista toimintaa. Niitä tuleekin välttää ja kuulua kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää, miksi kristinuskon marginaalia edustavat helluntailaislahkolaiset ja viidesläiset ovat edustamassa politiikassa ja jopa hallituksessa saakka ev.lut. kirkkoa tai kristillisiä? Siis joka kerta kun Päivi vaahtoaa jostain, niin porukka lähtee ev.lut. kirkosta pois, vaikka Päivi ei ole ev.lut.
He edustavat kaikkia kristillisiä. Yleisesti ei taida olla tiedossa, että Päivi ei ole luterilainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He edustavat kaikkia kristillisiä. Yleisesti ei taida olla tiedossa, että Päivi ei ole luterilainen.
Päivi kuuluu luterilaiseen kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Asia selvä, ymmärsin kirjoituksesi väärin ja pahoittelen syvästi sitä. On hyvin vaikea toisinaan saada selville kirjoittajan perimmäistä tarkoitusta, koska emme näe toisiamme ja sanaton viestintä jää pois.
Minua tökki kirjoituksessasi, että mitätöit uskoni ja saamani Pyhän Hengen tai tällaisen kuvan sain kirjoituksestasi.
Lahkot ja herätysliikkeet ovat hyvin vanhoja nimityksiä erottamaan ne kirkosta, eivät loukkauksia. Seurakunta on minullakin yleensä käytössä. Olen sen verran vanha, että olen tottunut puhumaan lahkoista, jotka ovat kirkon ulkopuolella. Jumalalle on aivan sama, mihin uskovat kuuluvat kunhan tekevät Hänen tahtonsa.
Siunausta ja Kristuksen rauhaa sinulle
Hei, kiitos vastauksesta.
En tarkoittanut tosiaankaan mitätöidä uskoasi, olen todella pahoillani että sait sellaisen kuvan. Selkeästi sinulle on tietoa ja kokemusta Pyhästä Hengestä. Ainoastaan siitä olin eri mieltä (tai ehkä käsitin väärin?), että usko voisi olla Sanan mukaista ja elävää, pelastavaa, ilman uudesti syntymistä.
Sain itse tulla uskoon ulkomailla asuessa aikuisiällä ja edelleen täällä asuessa Suomen uskonnollinen kenttä on hieman vieras, vaikka toki pääpiirteittäin tiedän mitä siellä tapahtuu. Ns. lahkoissa voi tosiaankin tapahtuu paljon asioita, jotka eivät ole Pyhästä Hengestä ja Jumalasta lähtöisin. Näitä asioita tapahtuu kuitenkin joka paikassa. Joissain lahkoissa tähän voi olla ja on varmasti suurempi riski, osa niistäkin on kaikkea muuta paitsi Raamatullisia.
Hienoa, että epäselvyydet suoristuivat välillämme.
Siunausta ja Kristuksen rauhaa myös sinulle
Vierailija kirjoitti:
He eivät ole edustamassa mitään kirkkokuntaa eduskunnassa ,vaan tekemässä politiikkaa arvojensa pohjalta. Kaikilla muillakin on arvomaailma joka ohjaa toimintaa.
Vierailija kirjoitti:
Kumpi auttaa enemmän: Otetut lääkkeet vai Jeesus?
Jeesus tietenkin. Sellaista lääkettä ei olekaan, jolla saisi syntinsä anteeksi ja pelastuisi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmetellyt itsekin kansan epäloogisuutta, kun protestiksi Räsäselle erotaan ev.lut. kirkosta, vaikka pitäisi erota kristillisdemokraattisesta puolueesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Jokaiselle, joka kuulee tämän kirjan ennussanat, minä vakuutan: Jos joku panee niihin jotakin lisää, panee Jumala hänen kärsittävikseen ne vitsaukset, joista tässä kirjassa on kerrottu. Jos joku ottaa pois jotakin tämän ennustusten kirjan sanoista, ottaa Jumala pois hänen osallisuutensa elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kerrottu."
Ilmestys 22
No niin, sitten uskovat Raamatun jokaista sanaa vaan noudattamaan, mitään lisäämättä, mitään poisjättämättä.
Erittäin hyvä muistutus tähän väliin, vaikka pitäisi tietenkin olla päivänselvä asia kaikille uskoville.
Päivän selvä ei taida onnistua useimmille ketjun kirjoittajille.
Mihin perustat väitteesi?
Raamatussa kirjoitetaan, että Jumala loi maailman yhdessä viikossa. Onko siinä mielestäsi kyse 7 x 24h jaksosta sekunnilleen vaiko enemmän kuvainnollisesta ilmaisusta; "Jumalan viikosta"?
- Taustana se, että eräs entinen uskovainen tuökaverini lähes tulistui, kun ajattelin ääneen, ettei monikaan Raamatun kirjoituksista ole tarkoitettu ymmärrettäväksi ihmisen sekuntikellon- ja kalenterin tapaan.
Vierailija kirjoitti:
Raamatussa kirjoitetaan, että Jumala loi maailman yhdessä viikossa. Onko siinä mielestäsi kyse 7 x 24h jaksosta sekunnilleen vaiko enemmän kuvainnollisesta ilmaisusta; "Jumalan viikosta"?
- Taustana se, että eräs entinen uskovainen tuökaverini lähes tulistui, kun ajattelin ääneen, ettei monikaan Raamatun kirjoituksista ole tarkoitettu ymmärrettäväksi ihmisen sekuntikellon- ja kalenterin tapaan.
Mikä muu (monikaan)?
Jeesus sanoi: Älä koske minuun. Minä en vielä ole noussut Isän luo. Mene sinä viemään sanaa veljilleni ja sano heille, että minä nousen oman Isäni ja teidän Isänne luo, oman Jumalani ja teidän Jumalanne luo.
Ai niinkuin Putinin KGB-porukka tuntee olevansa omiensa joukossa, kun oma mies Kirill johtaa Venäjällä ortodoksikirkkoa.