Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Todistusjankkaaja = uusi pappishullu?
Uskotko Raamattuun kokonaisuudessaan kirjaimellisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Jumala on kaikkia muita väkevämpi niin miksei ole saanut aikaiseksi paholaisen eliminoimista?
Jatkokysymys: eikö itse asiassa haluakaan?
Siksi koska vielä ei ole sen aika. Ilmestyskirjassa on lisää aiheesta.
eri.
Miksi piti ollenkaan luoda moinen?
Miltä tuntuu uskoa kaksi tuhatta vuotta vanhojen bikameraalisten erämaa-asukkien sienitripin innoittamaa tekstiä ja pitää sitä absoluuttisena vankkumattomana totuteena olemassolosta?
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon on asioita joita tiede ei ole pystynyt selittämään ja jättävät kysymyksen, että onko sittenkin olemassa jokin luoja ja kaiken suunnittelija.
Ei ne kyllä sellaista kysymystä jätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun Jumala on kaikkia muita väkevämpi niin miksei ole saanut aikaiseksi paholaisen eliminoimista?
eri.
Et siis tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri.
Ei sitä tietääkseni ole missään selostettu että miksi. Mut sillai se nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri.
Et siis tiedä.
Mikäs tuossa oli epäselvää? Vielä ei ole maailmanlopun aika, jolloin paholainen heitetään tuliseen järveen. Maailmanlopun ajankohtaa en tietenkään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri.
Et siis tiedä.
Mikäs tuossa oli epäselvää? Vielä ei ole maailmanlopun aika, jolloin paholainen heitetään tuliseen järveen. Maailmanlopun ajankohtaa en tietenkään tiedä.
Aina kun kysymykseen vastataan kehottamalla katsomaan Raamatusta, on kyseessä tilanne, jossa vastaaja ei itsekään ole asiaa sisäistänyt eikä niin ollen kykene sitä muillekaan selittämään. Vastaaja elää tilassa, jossa luulee tietävänsä mutta ei kuitenkaan osaa muuta sanoa kuin että "jotenkin silleen, katso Raamatusta" tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eri.
Ei sitä tietääkseni ole missään selostettu että miksi. Mut sillai se nyt on.
On kuitenkin selostettu että Jumala on kaikkivaltias, kaikkitietävä ja tahtoo pelkkää hyvää. Miten siihen paholaisen luominen stemmaa?
Minkä takia Israelin sotatoimia tukeva mielenilmaus (joka oli täällä Suomessa) koostui pelkästään kristityistä ihmisistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on mielipiteesi maapallon luomisen tarkoituksesta ja miten suhtaudut *maailmallisuuteen*? Miten teet jaon *maailmallisen* ja *hengellisen* väiillä, kun maailmassa on kuitenkin pakko elää.
Eka kysymys on tärkein, vastaa edes siihen.
Maailma oli luotu alkujaan hyväksi, ihminen lankesi ja joutui ulos paratiisista. Jeesus on tie uudelleen Jumalan yhteyteen.
Ap
Miksi jumala istutti paratiisiin pahan tiedon puun, kun kaikkitietävyyksissään tiesi kuinka tulee käymään?
Miksi Jeesuksen piti sovittaa ihmiskunnan synnit kärsimyksellään ja väkivaltaisella kuolemallaan? Jumalahan siis voisi vain antaa ihmiselle synnit anteeksi, siis miksi Jeesuksen piti kärsiä meidän puolesta?
Miten Jeesus oli Jumalan poika kun kuitenkin Joosef ja Maria olivat hänen vanhempansa?
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesuksen piti sovittaa ihmiskunnan synnit kärsimyksellään ja väkivaltaisella kuolemallaan? Jumalahan siis voisi vain antaa ihmiselle synnit anteeksi, siis miksi Jeesuksen piti kärsiä meidän puolesta?
Ohis. Ei Jumalan luo voi mennä mitään epäpyhää. Saatanan luona saat rypeä synnissä niin paljon kuin ikinä jaksat, ja enemmänkin. Mutta et ole vapaa. Olet orjuudessa. Riippuvuudet antavat siitä vähän esimakua. Maistiaisia saa täällä.
Vierailija kirjoitti:
Uskon Raamattuun, mutta sitä pitäisi osata tulkita oikein
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ja lukea oikein. Esim. Paavalin kirjeet ovat minun käsittääkseni kirjoitettu jo uskoville siis seurakunnalle
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miksi sitä pitää tulkita? Miksi sitä ei ole kirjoitettu yksiselitteisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis. Ei Jumalan luo voi mennä mitään epäpyhää. Saatanan luona saat rypeä synnissä niin paljon kuin ikinä jaksat, ja enemmänkin. Mutta et ole vapaa. Olet orjuudessa. Riippuvuudet antavat siitä vähän esimakua. Maistiaisia saa täällä.
Vastasitkohan väärään kysymykseen?
Todistusjankkaaja mä tein sulle ihan oman ketjun, mene sinne todistusjankkaamaan.