Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Lainaus:
Eli edelleen ollaan vahvasti siellä uskovaisen oman mielikuvituksen äärellä.
Taisit unohtaa perustelut tuosta viestistä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille muille kuin uskovaisille on ihan selvää että jumala kusee koko ajan asiansa ja joutuu niitä koko ajan paikkailemaan. Jos nää kaikki pieleen menneet suunnitelmat ja kohellukset (ja huonosti suunnitellut kymmenen käskyä, voi pojat miten typerä kaveri ne on keksinyt) otettaisiin pois tulisi kirjasta melkoisesti ohuempi.
Anna esimerkkejä huonoista 10 käskystä.
Ihan epäironisestiko kysyt? Jos saisit kuvitteellisesti nyt vallan julistaa koko maailmalle uudet kymmenen niin laittaisit samat? Listaa pystyy parantamaan helposti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi Jumalan kuvakseen: suvaitsematon, seksistinen, homofobinen ja väkivaltainen.
George Weinberg
Psykologi on todeksi todennut ihmisluonnon pahuuden, eikä ainakaan tuossa vaiheessa tuntenut Jumalaa. Se on onnetonta elämää. Ei mikään titteli tuo kunniaa, arvostusta ja viisautta.. Psykologit kuvittelet usein olevansa keskivertoa viisaampia, paitsi ne jotka elämänkokemuksensa myötä ovat todenneet ettei ihmisviisaus ole mitään. Ainostaan Jumalan lapsena voit saada osan Hänen viisaudestaan.
Ensin pitäisi tietysti kyetä osoittamaan tuollaisen Jumalan olemassaolo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen loi Jumalan kuvakseen: suvaitsematon, seksistinen, homofobinen ja väkivaltainen.
George Weinberg
Psykologi on todeksi todennut ihmisluonnon pahuuden, eikä ainakaan tuossa vaiheessa tuntenut Jumalaa. Se on onnetonta elämää. Ei mikään titteli tuo kunniaa, arvostusta ja viisautta.. Psykologit kuvittelet usein olevansa keskivertoa viisaampia, paitsi ne jotka elämänkokemuksensa myötä ovat todenneet ettei ihmisviisaus ole mitään. Ainostaan Jumalan lapsena voit saada osan Hänen viisaudestaan.
Raamatun perusteella vaikuttaa vain tuo jumala-kaverisikin olevan samaa maata. Koko ajan rassu tyrii ja uhoaa. Ei tule siinä kirjassa kovinkaan fiksua kuvaa tästä "kaikkivaltiaasta"
Nyt meni väärään osoitteeseen arvostelu. Uskovat todis
Ei paljoa uskovaisten "todistelut" kiinnosta kun kuka vaan voi helposti Raamattua lukemalla todeta siinä kuvatun Jumalan olevan sadistinen narsistimulkku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, mikä voidaan väittää ilman todisteita, voidaan hylätä ilman todisteita
Christopher Hitchens
Christopherilla ei ole valtaa päättää tästä.
Eipä se hänen päätös olekaan, vaan ihan normaalia logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus:
Eli edelleen ollaan vahvasti siellä uskovaisen oman mielikuvituksen äärellä.
Taisit unohtaa perustelut tuosta viestistä.
Ne oli siinä lainaamassani viestissä jo. Lista puhtaasti subjektiivisista oman mielikuvituksen tuottamista kokemuksista.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoituksissa sanotaan: Yksikään, joka häneen uskoo, ei joudu häpeään.
Ylistys Herralle
Kyllä minua ainakin hävettäisi uskoa yhtään mihinkään ilman minkäänlaisia todisteita asian puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesuksen piti sovittaa ihmiskunnan synnit kärsimyksellään ja väkivaltaisella kuolemallaan? Jumalahan siis voisi vain antaa ihmiselle synnit anteeksi, siis miksi Jeesuksen piti kärsiä meidän puolesta?
Sen takia koska Jumala on Hyvä ja Pyhä. Jumala ei voi Hyvyytensä ja Pyhyytensä vuoksi antaa syntejä anteeksi tuosta noin vain. Tarvitaan veriuhri. Ja kaiken lisäksi, tuon veriuhrin tulee olla puhdas ja synnitön.
Vaikka sanoisit Jumalalle, että voit itse uhrata itsesi syntiesi anteeksisaamiseksi, Jumala sanoisi sinulle, että et ole puhdas ja synnitön, veresi ei kelpaa. Ainoastaan Jeesuksen eli Yeshuan veri on puhdas ja synnitön, eli Jeesuksen veri on ainut veri joka kelpaa Jumalalle syntien anteeksisaamiseksi.
Jeesus tuli välimieheksi sinun ja Jumalan välille. Jeesus antoi verensä sinun puolestasi, jotta sinulla olisi vapaa pääsy Jumalan luo Jeesuksen veren sovituksen kautta. Jeesus sovitti sinut Jumalan kanssa, joka tarkoittaa sitä, että sinulla on rauha Jumalan kanssa ja Jumalan viha ei kohtaa sinua, eli saat syntisi anteeksi.
Jeesus otti Jumalan vihan päälleen sinun puolestasi. Jumalan vihaa kuvataan vihan maljana, ja Jeesus joi tuon maljan kokonaan. Meidän kaikkien ihmisten puolesta.
Tämä kaikki edellyttää sinulta sitä, että sinä hyväksyt Jeesuksen veriuhrin, ja uskot Jeesukseen. Lähesty Jumalaa, niin Hän lähestyy sinua.
Johannes 14:
Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun. Minun Isäni kodissa on monta huonetta enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan. Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen. Te tiedätte kyllä tien sinne minne minä menen.
Tuomas sanoi hänelle: Herra, emme me tiedä, minne sinä menet. Kuinka voisimme tuntea tien? Jeesus vastasi: Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani. Jos te tunnette minut, opitte tuntemaan myös minun Isäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Jeesuksen piti sovittaa ihmiskunnan synnit kärsimyksellään ja väkivaltaisella kuolemallaan? Jumalahan siis voisi vain antaa ihmiselle synnit anteeksi, siis miksi Jeesuksen piti kärsiä meidän puolesta?
Sen takia koska Jumala on Hyvä ja Pyhä. Jumala ei voi Hyvyytensä ja Pyhyytensä vuoksi antaa syntejä anteeksi tuosta noin vain. Tarvitaan veriuhri. Ja kaiken lisäksi, tuon veriuhrin tulee olla puhdas ja synnitön.
Ja minä kun olen kaikki nämä vuodet kuvitellut Jumalan olevan kaikkivaltias.
Vierailija kirjoitti:
Kieltäydyn uskomasta jumalaan, joka lähettäisi minut helvettiin vain siksi, että en usko häneen.
Bob Snuka
Helvettiin joutuu synnin takia. Jos olet synnitön, pääset taivaaseen ilman Jeesusta. Jos ihminen on tietoinen synneistään, hän on kiitollinen vapahtajasta. Usein emme ole tietoisia niistä, vaan pidämme itseämme hyvänä ihmisenä kaikista vääristä teoistamme huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille muille kuin uskovaisille on ihan selvää että jumala kusee koko ajan asiansa ja joutuu niitä koko ajan paikkailemaan. Jos nää kaikki pieleen menneet suunnitelmat ja kohellukset (ja huonosti suunnitellut kymmenen käskyä, voi pojat miten typerä kaveri ne on keksinyt) otettaisiin pois tulisi kirjasta melkoisesti ohuempi.
Ihan epäironisestiko kysyt? Jos saisit kuvitteellisesti nyt vallan julistaa koko maailmalle uudet kymmenen niin laittaisit samat? Listaa pystyy parantamaan helposti
Et antanut esimerkkiä.
Johannes 3:13-21
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat. Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minä kun olen kaikki nämä vuodet kuvitellut Jumalan olevan kaikkivaltias.
Aina löytyy uutta, vaikka kirja on muuttumaton. Sen takia just pitää uudestisyntyä, et niinku tajuu... tajuuksä?
Ja se veriuhri on nimenomaan se, mikä Jumalaa kiinnostaa. Ainoat pojat ja niiden uhraus.
-winner-
Vierailija kirjoitti:
Johannes 3:13-21
Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.
Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tek
Eli kaikkivaltias Jumala, joka olisi voinut pelastaa maailman ja ihmiskunnan ihan miten haluaa, päätti vaatia ihmisuhrin. Meillä on selvästi eri käsitys rakkaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
George Weinberg
Raamatun perusteella vaikuttaa vain tuo jumala-kaverisikin olevan samaa maata. Koko ajan rassu tyrii ja uhoaa. Ei tule siinä kirjassa kovinkaan fiksua kuvaa tästä "kaikkivaltiaasta"
Nyt me
Taidat hahmottaa oman kuvasi? Monet näkee ihan muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et antanut esimerkkiä.
Oletan että oli epäironinen kysymys ja et tosiaankaan pysty kymmentä käskyä mitenkään parantamaan. Helppoa kuin mikä. Vaihdetaan vaikka toinen käsky muotoon: "Käytä musta ihan mitä nimeä haluat (en välitä koska en ole 5-v) mutta älä herran (minun) tähden kuvittelekaan että voit omistaa toisen ihmisen. Ei orjia. Ei edes muutamaa. Ei edes pientä orjaa."
TADAA! Kymmenestä käskystä tuli kertaheitolla parempi ja olis selvitty aika monelta päänvaivalta jos oltais tiedetty parituhatta vuotta etukäteen että toisten ihmisten orjuuttaminen ei olekaan jees.
"Taidat hahmottaa oman kuvasi? Monet näkee ihan muuta."
Jos ummistaa silmänsä ja käyttää mielikuvitustaan niin voi tietysti nähdä mitä haluaa, mutta jos lukee Raamattua niin rakastava on kyllä viimeinen adjektiivi jota yksikään täyspäinen yksilö Jumalasta käyttäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
George Weinberg
Ensin pitäisi tietysti kyetä osoittamaan tuollaisen Jumalan olemassaolo.
Tämä lause on aika monta kertaa nähty täällä palstalla. Tämän hokeminen ei ole keskustelua.
Onpa hienoa, että winnerin viestit poistuu
Mitä sielua? Mitä tuomiopäivää?