Mitä haluat kysyä kristityltä
Kommentit (7639)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ois kysymys. Miten niin on muka joku rakastava Taivaan Isä, jos sen rakkaus on vain ja ainoastaa ehdollista. "Rakastan sua ja otan taivaaseen, jos vain uskot sitä ja tätä ja teet noin..."
Kun tavallinen ihmisisäkin pystyy hyvin usein paljon parempaan. Rakastaa lastaan no matter what. Lapsi vihaa, isä rakastaa. Toivoo aina lapselle hyvää eikä ikimaailmassa jotain ikuista tuskaa.
Niin miten tän Jumalan rakkaus ois niin surkeaa.
Jumala on rakkaus, mutta myös oikeudenmukaisuus. Silloin rikkomukset eivät voi mennä rankaisematta.
Eli Jumala ei siis ole kaikkivaltias? Hän ei siis pysty olemaan rankaisematta rikkomuksista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Taivaaseen ei oteta mitään syntiä. Ei edes kaikkein pienintä."
Kaikkivaltiasko se siellä taas kirjoittelee!
Ei nyt sentään, mutta Kaikkivaltiaan tahtoon perehtynyt kylläkin. Esimerkiksi tuon em. kohdan voi varmistaa mm. Johanneksen Ilmestyksestä, etten kirjoittele täällä omia juttuja.
Ja mistä voin varmistaa Johanneksen Ilmestyksen paikkaansapitävyyden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen... Jos jumala loi kaiken, niin miksi se loi meidät buddhalaiset? Ja kaikki muutkin eri uskontojenharrastajat? Jos buddhalaiset kerran palaa helvetissä, niin se on sitten jumalan syy kun loi meidät. Eli jumala ei ole täydellinen. Jos olisi, niin se loisi kaikki kristityiksi. M28
Edelleen, Jumala antaa valinnan vapauden. Deal with it.
Osoita vapaa tahto, ja sen yhteensopivuus kaikkitietävyyden kanssa. Saa suorittaa.
Hyvin muotoiltu mutta pitää vielä lisätä että kuvioon pitää mahduttaa myös kaikkivaltius. Saa edelleen suorittaa.
"Mutta jotta aito rakkaus olisi mahdollista, Jumala antoi ihmiselle vapaan tahdon. Rakkautta kun ei voi pakottaa."
Ja mistäs sinä sen sitten tiedät? Koska sinä nyt vaan päätit niin?
"Ihminen valitsee itse vastaako kutsuun."
En voi vastata kutsuihin joita minulle ei ole esitetty.
"Jumala sanoo että jumalattomalla ei ole rauhaa."
Jumala on siinä tapauksessa väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla tiedossasi yhtään objektiivista syytä ajatella, että kristinusko on totta?
Onko sinulla tiedossasi yhtään ojektiivista syytä ajatella, että kuolleesta aineesta on syntynyt elämä itsestään?
On, lukuisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskotko luomiskertomukseen? .Kuinka vanha on maapallo? 6000 v?
Uskotko satusetätiedemiehiin.
En. Luotan akkreditoituneihin tiedemiehiin ja tieteelliseen metodiin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisellä on alusta asti ollut mahdollisuus valintaan. Jumala ei vie ketään väkisin Taivaaseen, eikä väkisin tuppaudu ihmisen elämään. Hyvän -ja pahantiedon puu antoi ihmiselle mahdollisuuden valita, joko kuuliaisuus Jumalalle tai tottelemattomuus.
No miksi uskovaiset sitten koittavat tuppautua väkisin toisten elämään?
Kysymys: Koska ajattelit kohdata todellisuuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei Jumala halua aivottomia seuraajia."
Miksi hän sitten kirjoitutti Raamatun niin, että vain aivoton voi uskoa siihen?
Miten niin vain aivoton?
Uskovissa on maailmassa korkeimmin koulutettuja,presidenttejäkin.
Koska se on pelkkää irrationaalista ja ristiriitaista roskaa. Uskoaakseen siihen, pitää hylätä kaikki mitä näkee, kokee, ja loogisesti voi todeta todeksi. Ainoa keino miten minusta voisi tulla uskovainen on lobotomia, tai jos jonkin onnettomuuden seurauksena taantuisin vihanneksen tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei Jumala uhkaile, Hän antaa mahdollisuuden. Sinä teet valinnan, jonka myötä tulevat seuraukset."
Eli uhkailee.
Jumala varoittaa syöksymästä kadotukseen sillä Hän haluaa pelastaa kaikki ihmiset, meillä on vain vapaa tahto tehdä minkä koemme parhaaksi.
Jos kaikkivaltias haluaa pelastaa kaikki ihmiset, silloin kaikki ihmiset pelastuvat tekivät he ihan mitä vaan. Jos kaikki eivät pelastu, niin joko Jumala ei ole kaikkivaltias, eikä kykene pelastamaan kaikkia, tai hän ei halua pelastaa kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä tarkoittaa:" Minun rauhani, sen minä annan teille.ei niinkuin maailma antaa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei Jumala halua aivottomia seuraajia."
Miksi hän sitten kirjoitutti Raamatun niin, että vain aivoton voi uskoa siihen?
Miten niin vain aivoton?
Uskovissa on maailmassa korkeimmin koulutettuja,presidenttejäkin.
Koska se on pelkkää irrationaalista ja ristiriitaista roskaa. Uskoaakseen siihen, pitää hylätä kaikki mitä näkee, kokee, ja loogisesti voi todeta todeksi. Ainoa keino miten minusta voisi tulla uskovainen on lobotomia, tai jos jonkin onnettomuuden seurauksena taantuisin vihanneksen tasolle.
Sekin auttaa, että ensin ryyppää aivonsa pehmeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et tiedä mitä tarkoittaa:" Minun rauhani, sen minä annan teille.ei niinkuin maailma antaa."
Et tiedä itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö jumala ole sen maailman kaikkivaltias? Joten se on maailma?
Miksi jumala loi malariahyttysen?
Näkikö jumala ennalta, että tulee aiheuttamaan vedenpaisumuksen?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jumala loi malariahyttysen?
Kaikki tuhohyönteiset ja -eläimet ovat sitä kehitystä joka on alkanut syntiinlankeemuksesta.Niinkuin kylmyys,kuumuus,sairaudet,kuolema.
Eikä ole, vaan jossain ensimmäisellä vuosisadalla jaa.