Konservatiivikristillisyys kiehtoo nyt nuoria miehiä
Viime vuosien aikana tehdyt tutkimukset osoittavat, että nuoret suomalaismiehet ovat uskonnollisempia kuin samanikäiset naiset. Viime vuonna julkaistusta kaupunkiseurakuntien empatia- ja tunnettuuskyselystä selviää, että 42 prosenttia 1824-vuotiaista miehistä arvioi kirkon arvojen vastaavan heidän omia arvojaan, kun naisista näin arvioi 26 prosenttia.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/konservatiivikristillisyys-kiehtoo-…
Aika erikoinen muutos, mihin tämä mahtaa liittyä?
Kommentit (462)
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit vihaa kristittyjä mutta rakastaa naisia alistavaa ja silpovaa islamia.
Tai siis tällaista tykkäät hokea kuin aivoton.
Nuorilla miehillä menee henkisesti ja fyysisesti (liikalihavuus) huonosti. Opiskelut ja työtkin huonommin kuin nuorilla naisilla.
Ihan älyttömän hienoa että ovat löytäneet kristinuskon. Hyvä homma lut. kirkollekkin, saavat kai sunnuntaina salit taas täyteen. Kirkko on myös hyvä paikka miehille että saavat keskusteluapua ja tukea. Kirkko voi myös integroida miehiä takaisin yhteiskuntaan hyväntekeväisyyden, partion ym toiminnan kautta. Miespappejakin ja kirkon muun toiminnan tekijöitä saadaan nyt taas koulutettua.
Maksavat varmasti kirkollisveroa, sekin hyvä kirkolle. Loistavaa!
hahaa... en ole presu, olen vanha kristitty nainen ilman uhoa, kaivaten rauhaa ja hyviä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä, että uskonnolliset huumori- ja antiwokesivustot (esim. Babylon Bee) osaavat meemit taitavammin, kuin iloton ja autoritäärinen ateistivasemmisto. Ei olisi uskonut vielä 2000-luvun alussa.
No sinä osasit naurattaa kommentillasi 🤣
Konservatiivinen huumori on ollut aina sitä huonointa, vain wokellus uhkaa mennä huonommaksi.
Vapaa kaikille nauraminen parasta. Varsinkin hihhuleiden mollaaminen.
Mutta muslimeita kannustan ja toivon heidän valloittavan suomen.
-sama
Ootko sekopää kuten kristityt?
Ei kannata kannustaa näitä satuhahmojen uskojia.
Vihervasemmisto ajaa islamia Suomeen.
Muitaki vaihtoehtoja on kuin nuo persuvihertäjät.
Vierailija kirjoitti:
"Nimeä 2010-luvulta alkaen yksikin sitcom missä päähenkilömies on tuollainen fyysinen miesten mies."
Sitcomien päähenkilöt eivät ole mikään suuri samaistumisen kohde. He ovat hauskoja mutta usein vähän reppanoita.
Samaistuttavat hehmot populaarikulttuurissa ovat räppärit, urheilijat, toimintaelokuvien tähdet jne.
"Andrew Tate on sinusta siis valtavirtaa ja populaarikulttuuria? Minun nähdäkseni hänet on bannattu käytännössä joka alustalla ja häntä haukutaan vaikka kuinka."
Hän on yksi osa sitä ja ihan kiistatta hyvin seurattu ainakin ennen ihan viimeisiä käänteitä.
"Ei incelit ja MGTOW aja pojat on poikia-ajattelua eikä fyysisyyttä tai minkäänlaista perinteistä maskuliinisuutta. Päinvastoin, väittävät että miehet eivät voi parantaa itseään."
Eivät he myöskään aja mitään sivistyneen ja kouluttautuvan miehen mallia. Ja se oli se pointti. Sellai
Koulutetut miehet eivät ole kouluttamattomia parempia. Duunari alkkis pätkii naista nyrkillä, koulutettu silpoo veitsellä ja mutiloi kemikaalilla. Jumala ei luonu naista avioon miehen kanssa ollenkaan. Jeesuskin neuvoi, että parempi pysytellä erossa.
"Eikös Tucker Carlson oo valtavirran koominen hahmo joka ajaa machoilua kuten pallien ruskettamista muiden konservatiivimiesten katsoessa vierestä?
Fox news on yhtä parodiaa vaikka Tucker saikin kenkää"
Feministinen puolue on vasemmistolainen ja usein vaaliliitossa Vasemmistoliiton kanssa. Heidän puuhahenkilönsä Jardin ajoi fanaattisesti suurmoskeijahanketta Suomeen, vaikka rahoituskuviot juonsivat juurensa pakotteiden alaisiin terojärjestöihin. Hanke kaatui tuohon rahoitukseen, ei siihen että vihervasemmisto ei tukenut sitä.
Toki voit kiistää ja näyttää että suurmoskeijahanketta ei ajettukaan ja keksin koko jutun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihervassarit vihaa kristittyjä mutta rakastaa naisia alistavaa ja silpovaa islamia.
Tottakai. Näin vihervassarina pommittaisin Lähi-Idän asuinkelvottomaksi. Siinä teille Lähi-Idän ratkaisu.
Israel tekee sitä samaa pyhä kirja kainalossa ja hävittäjien kanssa.
Ainahan nuoret painivat vastavirtaan. Nyt kun joka puolelta tuutataan liberaaliutta, vieraita uskontoja ja kaiken suvaitsemista, niin tottakai vastaliike on kristillinen konservatismi.
Itse olen ateisti, mutta ryntään kyllä kirkkoon takaisin saman tien, jos vaikuttaa siltä että siten saan oman lapsen omien joukkoon. Mun lasta en uhraa huivipääinkluusioon. Katsotaan mikä on väestötilanne kun koulun aloitus lähenee.
Vierailija kirjoitti:
Ainahan nuoret painivat vastavirtaan. Nyt kun joka puolelta tuutataan liberaaliutta, vieraita uskontoja ja kaiken suvaitsemista, niin tottakai vastaliike on kristillinen konservatismi.
Itse olen ateisti, mutta ryntään kyllä kirkkoon takaisin saman tien, jos vaikuttaa siltä että siten saan oman lapsen omien joukkoon. Mun lasta en uhraa huivipääinkluusioon. Katsotaan mikä on väestötilanne kun koulun aloitus lähenee.
Tai sitten voit olla se tolkun ihminen kun sanoo että nämä on kaikki huuhaata ja lasten leikkejä aikuisten suorittamina. Mitä uskonnot onkin. Mitään jumalaa ei ole. Kasvakaa aikuisiksi ja ottakaa vastuu. Sen sijaan että nojaa johonkin mielikuvitusolentoon mieluummin kysyy miksi on moraaliton, epäeettinen , ihmisiä vihaava nahjus. Kysymys mihin uskovaisilta ei tunnu saavan mitään vastausta.
Vierailija kirjoitti:
"Nimeä 2010-luvulta alkaen yksikin sitcom missä päähenkilömies on tuollainen fyysinen miesten mies."
Sitcomien päähenkilöt eivät ole mikään suuri samaistumisen kohde. He ovat hauskoja mutta usein vähän reppanoita.
Samaistuttavat hehmot populaarikulttuurissa ovat räppärit, urheilijat, toimintaelokuvien tähdet jne.
"Andrew Tate on sinusta siis valtavirtaa ja populaarikulttuuria? Minun nähdäkseni hänet on bannattu käytännössä joka alustalla ja häntä haukutaan vaikka kuinka."
Hän on yksi osa sitä ja ihan kiistatta hyvin seurattu ainakin ennen ihan viimeisiä käänteitä.
"Ei incelit ja MGTOW aja pojat on poikia-ajattelua eikä fyysisyyttä tai minkäänlaista perinteistä maskuliinisuutta. Päinvastoin, väittävät että miehet eivät voi parantaa itseään."
Eivät he myöskään aja mitään sivistyneen ja kouluttautuvan miehen mallia. Ja se oli se pointti. Sellai
En puhu samaistumisen kohteesta vaan otan kantaa sinun itsesi esille nostamiin asioihin: Valtavirtaan ja populaarikulttuuriin. Minä osoitin että kumpaankaan ei kuulu väittämäsi miehen malli. Sinulta odotan vieläkin vastausta.
Voit toki tunnustaa että sinulla ei ole valtavirrasta eikä populaarikulttuurista yhtäkään esimerkkiä antaa mikä tukisi väitettäsi. Älä vaihda aihetta, itse aloit puhumaan valtavirrasta ja populaarikulttuurista. Osoita että niihin kuuluu mainitsemasi miehen malli. Jos sinulla ei ole esittää noita esimerkkejä valtavirrasta ja populaarikulttuurista, niin sitten niitä ei ole olemassa ja sinä olet yksinkertaisesti keksinyt koko jutun.
Minä olen oman kantani todistanut ihan esimerkein ja kertomalla että Andrew Tate, johon sinä vetosit, ei ole vantavirtaa eikä populaarikulttuuria vaan on bannattu valtavirrasta ja marginalisoitu täysin.
Älä väistä, vaan puhutaan siitä mitä sinä itse nostit esille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Näin vihervassarina pommittaisin Lähi-Idän asuinkelvottomaksi. Siinä teille Lähi-Idän ratkaisu.
Israel tekee sitä samaa pyhä kirja kainalossa ja hävittäjien kanssa.
Minä kannata 0 maan ratkaisua. Pommitetaan molemmat puolet
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan konservatiivikristillisyys, tuo kiristillisyyden julmin ilmiasu, kiehtoo vain äärikonservatiiveja ja inceleitä.
Normaalinuoret mittivät paljon elämänkatsomusasioita ja kilvoittevat paljon, mutta eivät päädy konservatiivikristityiksi.
Jokainen islamiin kääntynyt kantasuomalainen on vihervasemmistolainen.
Jokainen.
"Koulutetut miehet eivät ole kouluttamattomia parempia. "
Siitä ei ollutkaan kyse vaan siitä miksi miehet kouluttautuvat nykyään vähemmän kuin naiset.
"Ei aja. Keksi lisää satuja."
Feministinen puolue on vasemmistolainen ja usein vaaliliitossa Vasemmistoliiton kanssa. Heidän puuhahenkilönsä Jardin ajoi fanaattisesti suurmoskeijahanketta Suomeen, vaikka rahoituskuviot juonsivat juurensa pakotteiden alaisiin terojärjestöihin. Hanke kaatui tuohon rahoitukseen, ei siihen että vihervasemmisto ei tukenut sitä.
Toki voit kiistää ja näyttää että suurmoskeijahanketta ei ajettukaan ja keksin koko jutun.
"En puhu samaistumisen kohteesta vaan otan kantaa sinun itsesi esille nostamiin asioihin: Valtavirtaan ja populaarikulttuuriin. Minä osoitin että kumpaankaan ei kuulu väittämäsi miehen malli. Sinulta odotan vieläkin vastausta."
Minä taas puhuin nimenomaan samaistumisen kohteista. Ja kerroin jo viimeksi että sellaisia ovat mm. räppärit, urheilijat ja toimintaelokuvien tähdet. Miksi nämä eivät sinulle kelpaa esimerkeiksi?
"Älä väistä, vaan puhutaan siitä mitä sinä itse nostit esille."
Koko väittelymme alkoi siitä että sanoin että julkisuudessa ei ole positiivisiä samaistuttavia malleja kouluttautuneista ja sivistyneistä miehistä. Ja se on käsittääkseni tullut tässä todistetuksi koska sinäkään et osaa sellaisia nimetä.
Ja koska sellaista ei ole niin ainoa joka sellaisen voi antaa on pojan oma isä ja lähipiiri. Ne ovatkin ratkaisevia pojan elämässä.
"Naiset kouluttautuvat aloille jotka on keksitty vain sen takia että naiset voivat kouluttautua niihin."
Niinkuin opettajat, sairaanhoitajat jne.? Nuo täysin tarpeettomat suojatyöpaikat...
Nyt kun täällä moni on kauhistellut sitä, miten raamatullisiin periaatteisiin nojaava mies on psykopaatista seuraava, olisi varmaan hyvä pitää pieni oppitunti siitä, että mitä Raamattu aviomieheltä velvoittaa.
Tässä muutamia esimerkkejä:
Alistukaa toistenne tahtoon, Kristusta totellen. Vaimot, suostukaa miehenne tahtoon niin kuin Herran tahtoon, sillä mies on vaimonsa pää, niin kuin Kristus on seurakunnan pää; onhan hän seurakunnan, oman ruumiinsa, pelastaja. Niin kuin seurakunta alistuu Kristuksen tahtoon, niin myös vaimon tulee kaikessa alistua miehensä tahtoon. Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä. Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa, omaa ruumistaan, jonka jäseniä me olemme. Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi. Tämä on suuri salaisuus; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. Mutta se koskee myös kaikkia teitä: jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään.
- Kirje efesolaisille 5:21-33 FB92
Miehen tehtävä on siis rakastaa vaimoaan Kristuksen lailla. Eli oltava valmis uhraamaan oma henkensä vaimonsa puolesta. Sekä miehen että naisen on alistuttava toistensa tahtoon. Naiselta taas pyydetään miehen kunnioittamista ja hänen tahtoon suostumista. Jos otetaan huomioon se, että miehen tulee lähtökohtaisesti olla Kristuksen veroinen vaimonsa rakastamisessa, on ajatus miehen kunnioittamisesta ja hänen tahtonsa seuraamisesta varsin looginen juttu.
Miehet, rakastakaa vaimoanne, älkää kohdelko häntä tylysti.
- Kirje kolossalaisille 3:19 FB92
Jumalan mies ei siis ole ilkeä tyranni vaimoaan kohtaan, vaan lempeä ja kärsivällinen.
Rakkaudesta Raamatussa sanotaan seuraavaa:
Rakkaus on kärsivällinen, rakkaus on lempeä. Rakkaus ei kadehdi, ei kersku, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee totuuden voittaessa. Kaiken se kestää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
- Ensimmäinen kirje korinttilaisille 13:4-7 FB92
Kun Raamattu kehottaa miestään rakastamaan vaimoaan, se tarkoittaa kaikkea tätä: kärsivällisyyttä, lempeyttä, hyvää käytöstä, nöyryyttä, epäitsekkyyttä, kestävyyttä, uskoa, toivoa ja kykyä kärsiä toisen puolesta. Rakastava mies ei ole mustasukkainen tai kateellinen, eikä muistele menneitä tai katkeroidu.
Jatkoa edelliseen viestiin:
Kristittynä uskovana sinkkunaisena voin vielä tähän loppuun todeta, että koskaan en ole kokenut itseäni yhtä arvokkaaksi, kuin uskovia kristittyjä miehiä tapaillessani. Voidaan puhua avioliitosta, lapsista ja yhteisen elämän kannalta oikeasti tärkeistä ja ratkaisevista asioista avoimesti ja rehellisesti ilman, että mies pelästyy. Yksilläkään treffeillä ei ole tarvinnut jännittää, että odottaako mies, että tarjottu lounas tai aktiviteetti maksetaan takaisin fyysisellä läheisyydellä. Vuorovaikutus ja toiselle tarjotut mukavuudet ja kohteliaisuudet ovat aidosti pyyteettömiä. Koska esiaviollista seksiä ei harrasteta, voit olla varma, että miestä kiinnostaa aidosti seurasi sinun itsesi takia.
Suosittelen ihan kaikkia naisia täällä kääntymään Jeesuksen Kristuksen puoleen ja pyytämään uskon lahjaa sekä uskovaa Jeesukselle kuulumista aviomiestä. Niitä ei ole paljon tarjolla, mutta vain yksi riittää. Itsekin vielä odotan omaani, mutta ne muutamat joita olen tavannut ovat olleet sellaisia timantteja, että oksat pois, vaikka eivät olleetkaan minua varten.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret miehet ovat fiksuja ja tervehenkisiä. Olen iloinen heistä!
t äiti 51-v
Sairaita ovat, eivätkä todellakaan tervehenkisiä. T. isä 50-v
Nimenomaan konservatiivikristillisyys, tuo kiristillisyyden julmin ilmiasu, kiehtoo vain äärikonservatiiveja ja inceleitä.
Normaalinuoret mittivät paljon elämänkatsomusasioita ja kilvoittevat paljon, mutta eivät päädy konservatiivikristityiksi.