Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex mieheni oli narsisti pääsin eroon

Vierailija
14.10.2024 |

Nosti aluksi korokkeelle, kohteli kuin prinsessaa. Sitten vähitellen alkoi kylmää-kuumaa -kausien vuorottelu. Päivin ja öin pommitti viesteillä ja vaati loputonta huomiota. Olin lopulta aivan uupunut univajeesta. Henkilö oli aluksi ns.liian hyvää ollakseen totta. Olo hänen lähellään oli epätavallisen tuntuista. Kaikki asiat olisi pitänyt tehdä hänen mielensä mukaan. Manipulointia ja vähättelyä sekä loukkaantuneen esittämistä. Loputtomia luontoretkiä ja retkeilyä harrasti. Kaikki päättyi hänen pettämiseensä, aloitti samaan aikaan suhteen toisen kanssa ja sama käytöskaava näytti toistuvan. Onneksi pääsin eroon, mutta vaati paljon narsistiseen käytökseen perehtymistä jotta ymmärsin kaiken mistä oli kyse.  

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kopioi tekemisiäni, sanomisiani ja jakoi mm. lempikappaleitani kakkosnaiselleen. Hänhän ei osannut tunteilla normaalisti, niin hänen täytyi käyttää minun tunteellisuuttai kakkosnaisen koukuttamiseen. Aika noloa kyllä. Toiv kakkosnainen on jo tajunnut nostaa kytkintä. 

Vierailija
42/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa Areenasta Huojuva talo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sai kiksit millaiseksi kanamunat on keitettävä, letut paistettava tai kahvi haudutettava. Sai kiksit jos kananmuna keittyi huonosti kuorittavaksi. Luennoi aiheesta, miten muna tulee keittää ja jäähdyttää hyvin kuorittavaksi. 

Aikataulu oli kellontarkka. Nukkumaan kellontarkasti ja nousu kellontarkasti. Viikonloppuaamuna loikoilu oli kauhistus. Ei mitään spontaania, ei mitään löysää, pelkkää suorittamista (olisiko löysäillyt jos olisin halunnut suorittaa). Valvotti minua joskus spektaakkelimaisilla unettomuuskohtauksillaan. 

Sovittiin että mennään kauppaan töiden jälkeen (olin valmiina tyyliin kengät jalassa). Sanoi, että mennään kohta ja meni sohvalle puhelimelle. Aloin sitten ajan kuluksi puuhaamaan jotakin. Pomppasi puuhailuni nähdessään ylös, veti takin ylle ja sanoi nyt lähdetään kauppaan. Ja tätä tapahtui usein.

Lenkillä painoi kuin hullu niin että jäin aina muutamia askeleita jälkeen. Lukuisten pe

Pikkutarkka suorittaminen tietyllä samalla tavalla sekä pikkutarkka asioista selittäminen  saattaa viitata myös neuroepätyypilliseen, aspergerpiirteisiin. Tällaisessa henkilössä voi olla myös narsistista käytöstä.

Vierailija
44/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kopioi tekemisiäni, sanomisiani ja jakoi mm. lempikappaleitani kakkosnaiselleen. Hänhän ei osannut tunteilla normaalisti, niin hänen täytyi käyttää minun tunteellisuuttai kakkosnaisen koukuttamiseen. Aika noloa kyllä. Toiv kakkosnainen on jo tajunnut nostaa kytkintä. 

Onkohan tavattu sama mies. Lempimusiikkiaan oli kaikki exänsä suosikit. Matki myös exänsä kirjoitustyyliä. Lähetti kuvia exänsä taidemaun tauluista kun huomasi, että pidin taiteesta. 

Vierailija
45/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onkohan tavattu sama mies. Lempimusiikkiaan oli kaikki exänsä suosikit. Matki myös exänsä kirjoitustyyliä. Lähetti kuvia exänsä taidemaun tauluista kun huomasi, että pidin taiteesta. 

Gustav Klimt?

Toivon ihan oikeasti että uusi nainen tajuaa lähteä. 

Vierailija
46/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin, että hän tarkoittaa mitä sanoo kun oli kotoisin pieneltä kylältä ja ns.maalaispoika. Luulo oli väärin. 

Vierailija
47/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex oli kade, kaunainen ja katkera. Myös hyvin juoruinen ja piittasi mitä muut ajattelevat. Pääpiirteenään muiden syyttely ja vastuun pakoilu. Vaikeiden asioiden välttely. Kaikki lakaistiin maton alle.

Kaikki oli vanhempien eron syytä. Ex syytä, pomon syytä jne. 

Hän oli myös itsekäs ja sairaalloisen pihi. Kaikki laskettiin sentilleen jopa kaverin kesken vaikka itse oli hyväpalkkainen. Oli innoissaan kun päästiin syömään kun kaveri tarjosi, mutta hänellä oli silmin nähden vaikeaa kun piti lopulta toisella kertaa tarjota kaverille takaisin. Hän kuitenkin oli iloinen, että pääsi "diilissä voitolle" , sillä pääsi halvemmalla ja kaveri tarjosi kalliimmalla. Hän halusi hyötyä muista muttei antaa takaisin. En itse ole koskaan kohdellut kavereita näin.

Ex oli hermostunut suorittaja ja kontrollifriikki. Hän ravasi kotona matotkin pois paikoiltaan. Kaikki tehtiin isolla tempolla. Hän oli rutiiniensa orja. 

Huh, oikein kylmät väreet menee kun ajattelee vanhoja. 

Vierailija
48/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. Itse olit narsku ja teit väkivaltaa miehellesi.

Vierailija
49/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narskut ovat nimenomaan katkeria kaikesta kaikille. Työtovereita dissataan, läheisistä puhumattakaan. Muut ovat huonompia ja itse vaan paras omasta mielestään. 

Vierailija
50/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti haluaa alistaa toisen oman tahtonsa alle ja kuvittelee toisen olevan itsensä jatke. Mikään ei kuitenkaan lopulta riitä. Ei mikään. 

Vierailija
51/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaa. Sitten kun oli väsyttänyt kohdistamalla kaiken huomioni itseensä ja rikkomalla unirytmiä, alkoi arvostelu siitä että en saa mitään aikaiseksi enkä työskentele tavoitteideni eteen. Sama huomio ja energia olisi kuitenkin pitänyt riittää hänelle samalla kun hoidan kaiken muun elämässäni, hän ei koskaan auttanut missään, välillä lupasi jotain mitä ei kuitenkaan pitänyt. Mielestään hän auttoi kannustamalla eli kiusaamalla siitä kun en saa tehtyä tarpeeksi tai oikeita asioita. Aloin pitää puoliani ja sanoin myös että tuo ei ole oikea tapa tukea ketään. Nyt kontakti on vähentynyt ja on rauhallista, varmaan pettää jo tai valitsee seuraavaa. Hänen elämä on edennyt kivasti sillä aikaa, koska on käyttänyt minun energiaa ja tukea siihen. Kuitenkaan mistään en tuskin koskaan saanut kiitosta ja arvostusta.

Vierailija
52/74 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut tahallaan väsyttävät toista parisuhteessa? Ei anneta nukkua yöllä vaan vaaditaan esim.loputtomia keskusteluita tai viestittelyä. Tai muuten herätellään keskellä yötä. Henkistä väkivaltaa tuollainen. 

Vierailija
53/74 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat eristää muista ihmisistä omaan pikku kuplaansa toisen ihmisen. Sitten on me vastaan muu maailma. 

Vierailija
54/74 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on nähtävästi kliininen psykologi taikka psykiatrian erikoislääkäri. Psyk.sh.

Vierailija
55/74 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvapalstalla jokaisen mamman ex on narsisti. Näyttää olevan paljon liikkeellä.

Vierailija
56/74 |
16.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstalla jokaisen mamman ex on narsisti. Näyttää olevan paljon liikkeellä.

Jospa kaikki mammat ovat psykologeja taikka psykiatreja. Psyk.sh.

Vierailija
57/74 |
17.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli samaa. Sitten kun oli väsyttänyt kohdistamalla kaiken huomioni itseensä ja rikkomalla unirytmiä, alkoi arvostelu siitä että en saa mitään aikaiseksi enkä työskentele tavoitteideni eteen. Sama huomio ja energia olisi kuitenkin pitänyt riittää hänelle samalla kun hoidan kaiken muun elämässäni, hän ei koskaan auttanut missään, välillä lupasi jotain mitä ei kuitenkaan pitänyt. Mielestään hän auttoi kannustamalla eli kiusaamalla siitä kun en saa tehtyä tarpeeksi tai oikeita asioita. Aloin pitää puoliani ja sanoin myös että tuo ei ole oikea tapa tukea ketään. Nyt kontakti on vähentynyt ja on rauhallista, varmaan pettää jo tai valitsee seuraavaa. Hänen elämä on edennyt kivasti sillä aikaa, koska on käyttänyt minun energiaa ja tukea siihen. Kuitenkaan mistään en tuskin koskaan saanut kiitosta ja arvostusta.

Jos on jättänyt sinut rauhaan niin todellakin on löytänyt uuden. Mutta yhteydenotto voi tulla vuosienkin päästä. Tällaiset henkilöt pitävät exiään mielikuvituksessaan eräänlaisena haaremina, kokoelmana joihin otetaan yhteyttä kun halutaan huomiota tai jotain exältä. 

Vierailija
58/74 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheaa jos on lapsia tällaisen kanssa.

Vierailija
59/74 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa Areenasta Huojuva talo.

Joo. Se on hyvä. Perustuu Maria Jotunin kirjaan. 

Vierailija
60/74 |
21.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narskut ovat nimenomaan katkeria kaikesta kaikille. Työtovereita dissataan, läheisistä puhumattakaan. Muut ovat huonompia ja itse vaan paras omasta mielestään. 

Ihan väärä diagnoosi.