Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex mieheni oli narsisti pääsin eroon

Vierailija
14.10.2024 |

Nosti aluksi korokkeelle, kohteli kuin prinsessaa. Sitten vähitellen alkoi kylmää-kuumaa -kausien vuorottelu. Päivin ja öin pommitti viesteillä ja vaati loputonta huomiota. Olin lopulta aivan uupunut univajeesta. Henkilö oli aluksi ns.liian hyvää ollakseen totta. Olo hänen lähellään oli epätavallisen tuntuista. Kaikki asiat olisi pitänyt tehdä hänen mielensä mukaan. Manipulointia ja vähättelyä sekä loukkaantuneen esittämistä. Loputtomia luontoretkiä ja retkeilyä harrasti. Kaikki päättyi hänen pettämiseensä, aloitti samaan aikaan suhteen toisen kanssa ja sama käytöskaava näytti toistuvan. Onneksi pääsin eroon, mutta vaati paljon narsistiseen käytökseen perehtymistä jotta ymmärsin kaiken mistä oli kyse.  

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat itse olla se narsisti. Narsistin työkalu #1 on nimenomaan projisointi ja sumutus, jolla saa toisen käyttäytymään hullusti ja epäilemään omaa mielenterveyttään, jotta ulkopuolisten silmissä osat vaihtuisi. Hän taisi vihdoin päästä sinusta eroon.

Vierailija
62/74 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen ihmisen lähellä elämä on kuin munankuorilla kävelyä, koskaan ei tiedä mistä toinen suuttuu, kiivastuu, raivostuu. Kokoajan pitää olla varuillaan ja jännittää toisen reaktioita jos en toimi oikein hänen mielestään. 

Eli täysin normaalia suomalaisen naisen kanssa seurustellessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätit sen sian :)

Vierailija
64/74 |
22.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Näitä alussa maailman empatiakykyisimpiä ihmisiä löytyy. Avuliaita ja maailman kilteimpiä kunnes naamiot tippuu. Joko vähitellen tai kertarysäyksellä. Sinulta itseltä yritetään ottaa oma tahto pois, on vain toisen tahto. Jos tämä ei onnistu niin on marttyyrikohtauksia, mykkäkoulua, raivoamista, kaikkea mahdollista. Käyttäytyy kuin pieni lapsi joka ei saa tahtoaan läpi. 

Kuvailit juuri suomalaiselle naiselle tyypillistä käytöstä.

Vierailija
65/74 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että julkisuudessa on ryhdytty puhumaan tästä aiheesta ja ihmiset voivat vapaammin kertoa julkisesti kokemiaan pahoja asioita. Trauman käsittelyyn voi pahimmillaan mennä vuosia. 

Vierailija
66/74 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilta puuttuu empatiakyky. Toiset ihmiset ovat vain esineitä ja hyödykkeitä heille. 

Haluan korostaa tätä, koska aina luullaan, että narsistit ovat joten helppo tunnistaa, kun empatiakyky puuttuu, mutta todellisuudessa todella vaikeaa.

Narsistit voivat käyttäytyä hyvin empaattisesti ja osaa vetää oikeista naruista, vaikka oikeaa empatiaa ei ole.

Huom. Monesti vääriä ihmisiä luullaan narsistiksi, koska eivät osaa ilmaista suullisesti empatiaa tai ovat sosiaalisesti kömpelöitä. 

Narsisti on aina sosiaalisesti lahjakas, koska hänellä on tarve hyötyä muista ihmisistä.

Tiedän mistä kirjoitan, olen kokemusasiantuntija niin töiden kuin oman parisuhteen kautta. 

Vierailija
67/74 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP on nähtävästi kliininen psykologi taikka psykiatrian erikoislääkäri. Psyk.sh.

Kun on parisuhteessa ja havahtuu lopulta pettämisen kautta kaikkeen muuhun outoon käytökseen ja varsinkin tuon pettämisen seurauksena mikään ei toimi loogisesti, alkaa narsisti paljastua. Minun kokemusta epäiltiin pitkään, luin netistä paljon narsistin käytöksestä esimerkkejä ja Allin ymmärtämään miten ne näkyvät oikeassa elämässä. Tajusin lopulta miten vaimoni manipuloi ja valehtelee. Tajusin miten hän siirtää ja oli siirtänyt syyllisyyttä joillekin toiselle, tajusin valheet, tajusin kaikki pettämiset. Pitkään rakastin ja uskoin vaimoni puheet, miksi olisi pitänyt epäillä...

Kun on narsistisessa suhteessa, sitä lukee ja oppii paljon. Kukaan terapeutti ei sano, että puolisosi on narsisti vaan se pitää pääsääntöisesti itse havaita ja tunnistaa. Kukaan terapeutti ei tunnista narsistia muutaman käynnin perusteella. Uhri on se joka tuntee narsistin parhaiten ja on lopulta ymmärtänyt puolison käytöksessä outouksia. Sitten vyyhti alkaa selvitä. Narsisti rakkauspommittaa, manipuloi, kaasuvalottaa ja uhkailee tässä vaiheessa minkä ehtii, koska haluaa suojella mainettaan ja egoaan.

Kävin itse terapiassa psylogia sairaanhoitajan luona ja myös muiden. Kyllä he ensisijaisesti etsivät vikaa muualta kuin tyrkyttävät narsisitista vaihtoehtoa.

Vierailija
68/74 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narskut ovat nimenomaan katkeria kaikesta kaikille. Työtovereita dissataan, läheisistä puhumattakaan. Muut ovat huonompia ja itse vaan paras omasta mielestään. 

Ihan väärä diagnoosi.

Olen eri mieltä, narsisti voi avautua yhdelle henkilölle näin, muille hän ei paljasta katkeruutta, kateutta tai sitä miten dissaa työkavereitaan. Narsisti on ehkä enimmäkseen kateellinen muille tai muista. Yleisesti narsisiti haluaa esiintyä hyvänä ja hakee sitä hyväksyntää ympäriltään. 

Ehkä joissakin tapauksissa narsisti on voinut oppia, että dissaamalla toisia saa huomiota, mutta ne kaverit kyllä häviää tuollaisen dissaajan ympäriltä jossain vaiheessa.🤔

Toki on olemassa sellaisia perusnegatiivisia ihmisiä, jotka puhuvat tuolla tavalla, mutta se ei tee heistä narsisteja.

Olen siis narsistisessa suhteessa ja tehnyt noita havaintoja. 

Vierailija
69/74 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku poistattaa täältä hyviä kirjoituksia. Eilen tuli klo 22-23 aikaan neljä asiallista kokemuskirjoitusta, ne kaikki hävinneet. Kaikki typerät huutelut täällä kyllä pysyy... 

Vierailija
70/74 |
23.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku poistattaa täältä hyviä kirjoituksia. Eilen tuli klo 22-23 aikaan neljä asiallista kokemuskirjoitusta, ne kaikki hävinneet. Kaikki typerät huutelut täällä kyllä pysyy... 

Kirjoitin yhden näistä. Jätin mainitsematta kirjoituksessani sukupuolia, ikiä tai varman päälle yhtään mitään, mistä edes etäisesti voisi tunnistaa.

Voin vahvistaa että vain tällaisen suhteen kokenut ymmärtää mitä se on. Älä jää yksin. Vertaistukea on saatavilla.

Vierailija
71/74 |
27.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottamus ihmisten hyvyyteen ja hyväätarkoittavuuteen rikkoontuu kun kohtaa toksisen narsistisesti käyttäytyvän ihmisen. Tällaisen ihmisen jäljeen menee aikaa koota itsensä taas ehyeksi ja koittaa luottaa ihmisiin joita kohtaa jatkossa. Toisten käytöksen tarkkailusta ei ehkä koskaan pääse eroon. 

Vierailija
72/74 |
05.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsisteilta puuttuu empatiakyky. Toiset ihmiset ovat vain esineitä ja hyödykkeitä heille. 

Haluan korostaa tätä, koska aina luullaan, että narsistit ovat joten helppo tunnistaa, kun empatiakyky puuttuu, mutta todellisuudessa todella vaikeaa.

Narsistit voivat käyttäytyä hyvin empaattisesti ja osaa vetää oikeista naruista, vaikka oikeaa empatiaa ei ole.

Huom. Monesti vääriä ihmisiä luullaan narsistiksi, koska eivät osaa ilmaista suullisesti empatiaa tai ovat sosiaalisesti kömpelöitä. 

Narsisti on aina sosiaalisesti lahjakas, koska hänellä on tarve hyötyä muista ihmisistä.

Tiedän mistä kirjoitan, olen kokemusasiantuntija niin töiden kuin oman parisuhteen kautta. 

Pitääköhän tuo paikkansa? Olen miettinyt, että yksi ns. kaverini saattaisi olla sosiopaatti (ero psykopaattiin ilmeisesti mm. siinä, ettei edes yritä esittää hurmaavaa). Kyseinen henkilö on varsin toksinen, negatiivinen ja melko vihamielinen. Hänellä on tapana haukkua minua jatkuvasti vitseillä, mahdollisesti yrittää sillä pilata itsetuntoni. Vai voikohan ihminen olla tuollainen ilman mitään persoonallisuushäiriötä?

Vierailija
73/74 |
06.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisten naisten mielestä on narsisti jos ei tanssi hänen pillinsä mukaan 100%:sti

Vierailija
74/74 |
09.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten naisten mielestä on narsisti jos ei tanssi hänen pillinsä mukaan 100%:sti

Ei pidä paikkaansa.