Myynälävarkaille ja näpistölijöille olisi jo aika saada kunnon rangaistukset
Kauppiaiden ja myhmäläpälikoiden mitta alkaa olemaaan täysi sillä myymälävarkaudet ovat lisääntyneet viimeisinä vuosina hälyyttävää tahtia ja muuttuneet aiempaa härskimmiksi, esimerkiksi nyt yritetään huijata alennuksia tuotteisiin kiinnitetyillä punalapuilla:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/048e7d63-3e77-409b-b210-013c031245b7
Kommentit (72)
Kauppojen turvajärjestelmissä voisi myös olla kehittämistä esimerkiksi rfid-teknologiaa tai ct-kuvausta hyödyntäen. Jos kaikki asiakkaat kuvattaisiin automaattisesti ennen kassalinjaa vaatteisiin kätkettyjen tuotteiden löytämiseksi niin ennen pitkää varastelu loppuisi todennäköisesti kokonaan.
Yhteiskuntapalvelua.
Esim. roskien keräys luonnosta, tietty kilo määrä. Avustaminen vanhustenhuollossa, sairaala palvelua, lumenluonti vanhuksille.
Näitä voi listat lisää.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntapalvelua.
Esim. roskien keräys luonnosta, tietty kilo määrä. Avustaminen vanhustenhuollossa, sairaala palvelua, lumenluonti vanhuksille.
Näitä voi listat lisää.
haluatko jonkun pilleristin hoitamaan vanhempaasi? voi tulla muunlaisia houkutuksia. Ne kun on yliedustettuja näpistystilastoissa, joku näyttelijä väärinpunnitsemassa lohta on sitä marginaalia.
Kun itse olin päivittäiskaupassa töissä, niin eniten varasteli oma henkilökunta.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tuntuva rangaistus olisi? Kaikkia ei voi laittaa vankilaan, koska niille ei ole tilaa, ja sakoista ne ei välitä, kun usein ovat jo varattomia ja luottotiedottomia. Joukossa voi tietysti olla jokunen hyvätuloinen kleptomaani, jolle voisi määrätä päiväsakkoja, mutta se taas kuormittaisi jo nyt ylikuormitettuja käräjäoikeuksia.
Kymmenen raipaniskua paljaille pakaroille.
AP:n olisi aika opetella kirjoittamaan.
Ihmisillä alkaa oleen nälkä, jos ne ei pysty näpistään, ne järjestäytyy ja alkaa oveliks.
Sen kaupan saa tyhjäks ja leipäjonot täyteen tuhoamalla ilmastointilaitteet, mä en usko että te pällit ymmärrätte kuinka paljon pitemmälle me rotat pystytään viemään tää kilpavarustelu.
Kiristäkää tahtia vaan, niin mekin tehdään.
Kun yhteiskunta lakkaa välittämästä ainoasta duunistaan, eli omistaan huolehtimisesta, niin siinä menee yhteiskuntarauha, tätähän te halusitte, äänestetään talousoikeistoa, te määrittelette säännöt, me rotat vaan reagoidaan pakon edessä.
Rotat voittaa aina.
Vankilaan? Vrk maksaa 230€. Ei kovin älykästä. Porttikielto? Kuinka valvot..ei toimi. Aika vaikea on mitään sellaista tehdä mikä vaikuttaisi. Tuet pois? No niin ainakin päästään anarkian ytimeen nopeasti.
Sen kun varastavat superahneilta kauppiailta, antaa mennä vaan sitä lihaa reppuun 🙂
Vierailija kirjoitti:
Sen kun varastavat superahneilta kauppiailta, antaa mennä vaan sitä lihaa reppuun 🙂
Aika voi ryhtyä itse kauppiaaksi, jos kuvittelee sen olevan pelkkää auvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika voi ryhtyä itse kauppiaaksi, jos kuvittelee sen olevan pelkkää auvoa.
Ahneus ja auvo ovat tietenkin eri asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se tuntuva rangaistus olisi? Kaikkia ei voi laittaa vankilaan, koska niille ei ole tilaa, ja sakoista ne ei välitä, kun usein ovat jo varattomia ja luottotiedottomia. Joukossa voi tietysti olla jokunen hyvätuloinen kleptomaani, jolle voisi määrätä päiväsakkoja, mutta se taas kuormittaisi jo nyt ylikuormitettuja käräjäoikeuksia.
Monien kauppiaiden ja myymäläpälliköiden toiveena on ainakin ollut elinikäinen porttikielto kauppoihin, jolloin kukaan ei enãä uskaltaisi varastaa ja näpistellä.
Veikkaan, että näitä rahattomuuttaan ja nälkäänsä näpistelijöitä tulee olemaan jatkossa aina vain enemmän. Kukapa kauppias tai myymäläpäällikkö niidenkin kaikkien naamat sitten muistaa. Pitäisikö jokaisen kaupan ottaa käyttöön sitten jokin pakollinen
Erikoinen kauppa jos ei ulos pääse ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä alkaa oleen nälkä, jos ne ei pysty näpistään, ne järjestäytyy ja alkaa oveliks.
Sen kaupan saa tyhjäks ja leipäjonot täyteen tuhoamalla ilmastointilaitteet, mä en usko että te pällit ymmärrätte kuinka paljon pitemmälle me rotat pystytään viemään tää kilpavarustelu.
Kun yhteiskunta lakkaa välittämästä ainoasta duunistaan, eli omistaan huolehtimisesta, niin siinä menee yhteiskuntarauha, tätähän te halusitte, äänestetään talousoikeistoa, te määrittelette säännöt, me rotat vaan reagoidaan pakon edessä.
Rotat voittaa aina.
Tuskin.
Virkavallan käsi on hyvin pitkä.
Vierailija kirjoitti:
Vankilaan? Vrk maksaa 230€. Ei kovin älykästä. Porttikielto? Kuinka valvot..ei toimi. Aika vaikea on mitään sellaista tehdä mikä vaikuttaisi. Tuet pois? No niin ainakin päästään anarkian ytimeen nopeasti.
Joo tuet pois niin varastelu varmasti loppuu. Kyllä varastelun lisääntyminen kertoo jo ihmisten todella suuresta hädästä jos joutuu ruokaa varastamaan.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntapalvelua.
Näitä voi listat lisää.
Sä haluat päästää varkaita käyttämään vanhuksia mahd helposti hyväks tai korvaamaan palkallisten työntekijöiden asemia?
Mä toivoisin että osaisit listata edes kaks paikkaa mitkä ei ois aivan idio0ttimaisen typeriä.
Vierailija kirjoitti:
Rotat voittaa aina.
Hurjaks on mennyt, vielä vuosi kaksi sitten olisin puhkunut, puhissut ja tuominnut moisen häpeämättömän lurjuksen jutut ja nykyään nyökyttelen ja mietin että tahtoisin kuulla lisää ja mitenkähän minäkin voisin osallistua.
Ja ihan tavallisena taviksena minä pidän itseäni, työpaikka vaan meni ja uutta ei näy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntapalvelua.
Näitä voi listat lisää.
Sä haluat päästää varkaita käyttämään vanhuksia mahd helposti hyväks tai korvaamaan palkallisten työntekijöiden asemia?
Mä toivoisin että osaisit listata edes kaks paikkaa mitkä ei ois aivan idio0ttimaisen typeriä.
Varkaat voisi velvoittaa korvaamaa työllä varastamansa tuotteet. Ja sen lisäksi ne pitäisi maksaa. Kerrasta varmaan suurin osa oppisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rotat voittaa aina.
Tuskin.
Virkavallan käsi on hyvin pitkä.
:' D
Sä olet niin haavemaailmassas ettet ole edes huomannut että suurin osa pikku-rikollisuudesta on jo de facto laillista resurssipulan takia.
Vain tyhmät ja liian rehelliset jää kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntapalvelua.
Näitä voi listat lisää.
Varkaat voisi velvoittaa korvaamaa työllä varastamansa tuotteet. Ja sen lisäksi ne pitäisi maksaa. Kerrasta varmaan suurin osa oppisi.
Janyämä varkaiden velvoittaminen korvaamaan yhteiskuntapalvelulla varastamansa tuotteet toimisi tarkalleen ottaen miten?
Vai unohditko sinä mistä me puhuttiin? Nyt on jo maanantai, pullo kii.
Jatkossa sisälle vain henkilökortilla tai passilla tai kanta-asiakaskortilla?