Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit tässä tilanteessa?

Vierailija
14.10.2024 |

Tiedän, että erästä henkilöä on huijattu jo pitkään. Se ei ole mikään rikosasia, mutta minulla olisi moraalinen velvollisuus kertoa hänelle totuus ja olen pitkään halunnut tehdä niin. MUTTA olen saanut tietää asian työni kautta ja olen sen vuoksi vaitiolovelvollinen asiasta. Jos kertoisin tälle henkilölle totuuden, saisin potkut työstäni, eikä minun olisi helppo löytää uutta työpaikkaa. En myöskään tulisi rahallisesti toimeen työttömänä, syistä jotka jätän tässä kertomatta kun eivät ole itse asian kannalta oleellisia. Voisin tietysti pyytää, että henkilö ei kertoisi työnantajalleni että olen juorunnut, mutta en todellakaan ole varma siitä, että hän kunnioittaisi toivettani. Todennäköisesti hän olisi vihainen minulle, kun olen jo vuosia salannut asian. Ottaisin siis valtavan henkilökohtaisen riskin, jos auttaisin tätä avun tarpeessa olevaa henkilöä.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä voi olla huijaus joka ei ole rikos

VitaePro? 🤔

Vierailija
22/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö avioliitossa pettämiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia lapsia on huijattu, että heille ei ole kerrottu kuka on heidän oikea isänsä.  Kun tieto asiasta tulee vasta aikuisena, on varsin huijattu olo.

Vierailija
24/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko olla, että kyseessä aviopari, jossa toinen pimittää rahoja ja omaisuutta toiselta. Tällainenkin tapaus on ollut, että mies tienasi hyvin ja vaimo kelan pienillä tuilla. Mies valitteli rahan puutetta ja samaan aikaan laittoi säästöön rahaa ja patisti vaimoaan hakemaan ruoka-avusta ruokaa perheelle. Siis perheelle, ei pelkään rouvalle itselleen, vaan myös miehelle ja perheen yhteisille lapsille. MIestä ei yhtään haitannut että rouva kävi hakemassa ilmaisruokaa, vaikka moni tiesi miehen tienaavan ihan hyvin.

Vierailija
25/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos laitat nimettömänä asiat ja todisteet. Ja kerro jotain salaa, ilman että se yhdistettäisi sinuun. Niin huijaus ei voi siten jatkua enää kun on tiedot hänellä.

Tuossa on se ongelma, että asiasta ei ilmeisesti tiedä kukaan muu ulkopuolinen. Joten jos joku kertoisi asian nimettömänä, siitä olisi helppo arvata, että se ei voinut olla kukaan muu kuin minä.

Olisi kyllä jännä tietää ammattisi, mutta sitähän et tässä tietenkään kerro. Et varmasti ole ammattikuntasi ainoa edustaja, eli jos epäily kohdistuisi johonkin ryhmään, ei suoraan sinuun?

Periaatteessa on mahdollista, että joku toinen "ammattikunnan edustaja" joutuisi epäillyksi, mutta en oikein tiedä tarkkaan siitä. He eivät ole tämän asian suhteen ihan samassa roolissa kuin minä.

On myös olemassa joku henkilö, joka on ollut tässä minun hommassani ennen minua, ja joka tietää tästä asiasta. Hän ei enää ole työnantajani palveluksessa lainkaan. En tiedä kuka hän on.

Ap

Vierailija
26/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka vakavia seurauksia tuolle henkilölle on siitä, että häntä on huijattu? Muuttuisiko hänen tilanteensa olennaisesti, jos hän saisi tietää huijauksesta?

Kyllä se minusta aika olennaisesti muuttuisi. Tosin pelkään, että pahimmassa tapauksessa hän saattaisi tehdä vaikka itsemurhan, jos saisi tietää totuuden. Toisaalta se saattaisi olla positiivinen "uusi alku" sitten kun pääsisi ensijärkytyksen yli ja voisi jatkaa elämäänsä totuudenmukaiselta pohjalta. Vaikea sanoa.

Ap

Luuletko että kukaan muukaan haluaa ottaa kantaa asiaan, jos laitat vaakakuppeihin elämäsi ja toisen henkilön kuoleman? Höh hoijaa...

Ei tuossa minusta laitettu vaakakuppiin kenenkään kuolemaa.

Vierailija
27/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luopuisi toimeentulostani sen takia, että joku muu saisi tietää totuuden jostakin asiasta.

Vierailija
28/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö avioliitossa pettämiseen?

Ei liity.

Ap

Vierailija
29/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

no mitä haittaa tälle huijatulle on? miten se elämä muuttuu?

Vierailija
30/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos saat potkut ja asiakkaasi tekee itsarin, niin miten meni niin kuin omasta mielestä.

Vierailija
31/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko itsemurhan vaaraa ollenkaan, jos et kerro?

Vierailija
32/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se ihminen saada totuuden selville jotenkin muuten.

Vierailija
33/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli elää onnellista elämää, joka voisi mennä palasiksi jos kertoisit totuuden? 

Vierailija
34/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha?

Sairaus?

Vierailija
35/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli työnantajasi/pomosi huijaa tätä tuttavaasi, ja sinä saat potkut, jos kerrot huijatulle, kuinka asianlaita on?

Vierailija
36/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä on. Mutta sellaisen asian todennäköisyyttä on aina vaikea arvioida, jos aikaisempia yrityksiä ei ole.

Ap

Vierailija
37/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tässä ollut tarkoitus vastata ap:n kysymykseen eikä esittää ap:lle kysymyksiä?

Itse en varmaan kertoisi, jos olisin vaitiolovelvollinen. Jos kyse olisi jostain hyvin vakavasta, kuten murhan suunnittelusta, olisi asia eri.

Vierailija
38/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että saisi selville, jos ei itse osaa kyseenalaistaa asiaa ja lakata uskomasta siihen.

Ap

Vierailija
39/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli elää onnellista elämää, joka voisi mennä palasiksi jos kertoisit totuuden? 

Ei ole kovin onnellista.

Ap

Vierailija
40/44 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli työnantajasi/pomosi huijaa tätä tuttavaasi, ja sinä saat potkut, jos kerrot huijatulle, kuinka asianlaita on?

Ei, vaan yksi asiakkaani huijaa toista asiakastani.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän