Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei työttömät tajua että jos ei saa omaa koulutusta vastaavaa työtä niin sitten haetaan muita töitä?

Vierailija
14.10.2024 |

Työ kuin työ niin haet sitä mitä osaat. Kyllä jokainen osaa haravoida lehtiä tai jakaa postia. Minäkin olen tehnyt kaikkea mahdollista vaikka kävin vaan puupuolen amiksessa.

Kommentit (381)

Vierailija
81/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun koulutettu työtön hakee muun kuin oman alan töitä, niin työhaastattelussa kuitenkin kysytään aikooko hän hakea oman alan töitä. Mitä siinä voi vastata? Sanooko työtön, että tietenkin haen niitä koko ajan vai valehteleeko hän, että ei kun tämä työ on just sitä mitä haluan tehdä. Vaikka työtön haluaisi oikeasti tehdä niitä hommia, haastattelija ei kuitenkaan usko, kun aikaisemmatkin työntekijät ovat lähteneet heti, kun oman alan työ on tullut tarjolle.

Juuri näin. Mulla on aiemmin sairaanhoitajan koulutus ja niitäkin töitä voisin tehdä henkeni pitimiksi. En kuitenkaan halua, joten haen varmasti kaikkia uuden alan töitä mitä löydän. Ja tämän tajuaa myös työnantajat.

Vierailija
82/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko haki Alkon myyjäksi. Hakemuksia tuli liki tuhat!! Yksi sai paikan. 

Turhaan se sinne haki. Olisi vaan mennyt sinne töihin kuten täällä aina kehoitetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut maisterina suorittavan tason töitä, joita olisin normaalin perehdyttämisen jälkeen osannut tehdä. Ei edes haastatteluun.

Lähdin opiskelemaan uutta alaa, ammattiin, jossa on jatkuva työvoimapula. Vaikka olen menestynyt opinnoissa hyvin, oli palkaton työharjoittelupaikkakin "kiven alla".

Sun ei tarvi haastattelussa ilmoittaa sitä maisterin koulutusta Ilmoita se siinä vaiheessa, kun aletaan maksaa palkkaa tutkinnon mukaan.

Vierailija
84/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisitko insinöörin sairaanhoitajaksi tai teurastajan siistijäksi?

Mikä estää sitä insinööriä kouluttautumasta hoitsuksi jos taidot ja tiedot eivät enää riitä edelliselle alalle?

No olisiko se että ei katsota soveltuvaksi alalle? Ei niihin kouluihinkaan tuosta vaan mennä.

Itse alalla jolle ei myöskään tulla ilman koulutusta tai lupia vaikka kuinka joku haluaisi. Ja jos jollain ne luvat on vanhentuneet niin ei työnantajat palkkaa sellaista jolle pitäisi aluksi maksaa usean päivän koulutukset. Näin voi käydä jos teet välillä muitakin hommia kuin oman alan niin menee sitten luvat vanhaksi.

Ai niin mutta eikös sitä pitänyt tehdä kaikkea muutakin kuin oman alan hommia ja sitten kun niitä tekee ei pääse enää edes niihin oman alan hommiin. 

Vierailija
85/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on idiootti. Itse esim olen hakenut töitä vaikka miltä "tasolta", mutta olen kuulemma liian ylikoulutettu!

Vierailija
86/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut työpaikkailmoituksia. On turussakin tuhansia työpaikkoja mihin normaali työntekijä amiksen käynyt voisi tehdä niitä töitä. Miksei ne työpaikat täyty koskaan. Ei tarvii olla mikään insinööri  perus duunarihommissa.

Tuhansia? Reilu 600 näytti olevan ja jos olisit tarkemmin niitä katsellut, olisit huomannut että se yksi ja sama paikka on haettavana usean eri rekryfirman kautta. Kun 1 yritys hakee 1 tekijää 5 eri vuokrafirman kautta ei tarkoita että paikkoja on tarjolla silloin 5. Tämä luo virheellisen kuvan todellisten avoimien paikkojen määrästä.

Vierailija
87/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut maisterina suorittavan tason töitä, joita olisin normaalin perehdyttämisen jälkeen osannut tehdä. Ei edes haastatteluun.

Lähdin opiskelemaan uutta alaa, ammattiin, jossa on jatkuva työvoimapula. Vaikka olen menestynyt opinnoissa hyvin, oli palkaton työharjoittelupaikkakin "kiven alla".

Sun ei tarvi haastattelussa ilmoittaa sitä maisterin koulutusta Ilmoita se siinä vaiheessa, kun aletaan maksaa palkkaa tutkinnon mukaan.

Minun ei tarvitse sanoa haastattelussa yhtään mitään, jos minua ei kutsuta haastatteluun. Myöskään työhakemuksessa en maisterin tutkintoani mainitse. Jos pitää lähettää koko työ- ja opiskeluhistorian kattava CV, siinä se kyllä näkyy. Ja jos hakee vaikkapa kemistinä laborantin tehtäviin, ja kaikki alan työkokemus on yliopistolta, ei sitä voi jättää mainitsematta.

Vierailija
88/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisko haki Alkon myyjäksi. Hakemuksia tuli liki tuhat!! Yksi sai paikan. 

Ne muut 999 hakijaa valitsivat väärän alan ;)

T. Noheva kapitalistisetä, joka valitsi sen oikean alan.

Vierailija
89/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on idiootti. Itse esim olen hakenut töitä vaikka miltä "tasolta", mutta olen kuulemma liian ylikoulutettu!

Tee niin kuin minä: Opiskele duunariammatti ja hae viimeisimmällä koulutuksella ja työ(harjoittelu)kokemuksella.

Vierailija
90/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekatyömies joten kaikkea teen ja rahaa tulee ja jos ette tiedä niin matkalla oppii lisää.Joku vaan opiskelee ja jatkaa samaa paskaa vuosikausia on sitten muka viisas,velkaa helvetisti,mulla sitä ei ole euroakaan.

Vierailija
91/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut työpaikkailmoituksia. On turussakin tuhansia työpaikkoja mihin normaali työntekijä amiksen käynyt voisi tehdä niitä töitä. Miksei ne työpaikat täyty koskaan. Ei tarvii olla mikään insinööri  perus duunarihommissa.

Onko ne rekryfirman välittämiä paikkoja? Jos on, ongelma on siinä, ettei hakemukset täsmää 100% sen kanssa, mitä työpaikkailmoituksessa lukee, jolloin rekryfirma hylkää ne kaikki. Työnantajalle asti ei mene yhtään hakemusta, vakka hakijoita olisi satoja.

Vierailija
92/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Töihin mennään ensin harjoittelemaan ja sitten saa palkkatöitä kun näytät mitä osaat.

Kiva, mä menenkin harjoittelemaan kirurgin hommia.-siistijä

Vierailija
93/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työtön keksii tekosyitä aina miksei voi ottaa töitä vastaan. tuet pois heti vaan jos ei työ kelpaa.

Mulle tyrkytettiin kuorma-autonkuljettajan töitä, mulla ei ole ajokorttia.

Vierailija
94/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

2009:stä asti hakenut töitä oman koulutuksen ulkopuolelta. Jostain kumman syystä, niistä hauista tuli nolla vastausta, ja oman alan työpaikoista ehkä yhteen kuudesta tuli vastaus. Nekin jos muistan oikein, niin valtio ja kunnat vastasivat, ykstyisomisteiset firmat ei ollenkaan.

Vierailija
95/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse sanoa haastattelussa yhtään mitään, jos minua ei kutsuta haastatteluun. Myöskään työhakemuksessa en maisterin tutkintoani mainitse. Jos pitää lähettää koko työ- ja opiskeluhistorian kattava CV, siinä se kyllä näkyy. Ja jos hakee vaikkapa kemistinä laborantin tehtäviin, ja kaikki alan työkokemus on yliopistolta, ei sitä voi jättää mainitsematt

Silti oppineisuus tulee tavalla tai toisella jossain vaiheessa ilmi.

Vierailija
96/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että hakee muita töitä ei tarkoita automaattista työllistymistä, todennäköisempää nykyään on ettei työtä saakkaan.

Vierailija
97/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisitko insinöörin sairaanhoitajaksi tai teurastajan siistijäksi?

Yksi ongelma on, että yli 50 vuotias työtön insinööri on yleensä aika hidas siivoamaan.

Ei enää pärjää nuorille. Toisaalta ei vanhoillekaan, jos rutiinit puuttuvat. Usein vanhat ammattilaiset on hyviä, kun on ollut aikaa oppia oikeat rutiinit.

Ei siivous ole avaruustiedettä, jota ei voi oppia 50 vuotias. Kyllä sen tehokkaan siivouksen oppii vanhempikin. Kyse on sekä siitä, ettei nämä yli 50-v insinöörit halua enää siivota tai työnantaja ei usko motia löytyvän.

Siivoustyö on nykyisin viimeisen päälle kilpailutettu ala. Kokonaisen päivän työt ahdetaan muutamaan tuntiin, joiden aikana pitää tehdä monen ihmisen työt. Ja sinä uskot viisikymppisten pärjäävän siinä.  Monet paljon nuoremmat eivät nykyään jaksa kovin kauan edes kevyessä sisätyössä, koska  myös siellä on stressi päällä ja työnantaja hengittää niskaan. Mikset ole nopeampi ja tehokkaampi, tänne on kyllä tulossa uutta porukkaa pilvin pimein, kunhan saadaan joku nykyinen lähtemään (savustettua) pois. Koskaan ei olla tyytyväisiä yksittäisen työntekijän työsuorituksiin. Aina on huomauttamista ja mikään ei riitä.  Aivan mahdoton yhtälö.

Vierailija
98/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinua hiertää noin paljon se mitä muut tekee tai on tekemättä? 

Vierailija
99/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuossa ohi ajavia rekkoja ,kuinka tärkeitä ovatkaan nämä rekka miehet ja naiset ,nostan hattua ja kumarran.

Vierailija
100/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit kysytään siitä viiden vuoden aukosta cvssä...