Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksei työttömät tajua että jos ei saa omaa koulutusta vastaavaa työtä niin sitten haetaan muita töitä?

Vierailija
14.10.2024 |

Työ kuin työ niin haet sitä mitä osaat. Kyllä jokainen osaa haravoida lehtiä tai jakaa postia. Minäkin olen tehnyt kaikkea mahdollista vaikka kävin vaan puupuolen amiksessa.

Kommentit (381)

Vierailija
41/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkee hyvin, että mikään ei kelpaa olen itsekin tehnyt töitä aloilla, jotka ei vastaa koulutustani

toisille vain ei kelpaa mikään..

Vierailija
42/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen katsonut työpaikkailmoituksia. On turussakin tuhansia työpaikkoja mihin normaali työntekijä amiksen käynyt voisi tehdä niitä töitä. Miksei ne työpaikat täyty koskaan. Ei tarvii olla mikään insinööri  perus duunarihommissa.

Mutta entä jos on se insinööri tms. tai ihan toiselta alalta, eikä normaali työntekijä amiksen käynyt? Ei oteta eikä voi yhtäkkiä muuttua normaaliksi amiksen käyneeksi työntekijäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut postilla, pesulassa ja eri tehtaissa, kun en valmistumisen jälkeen saanut oman alan töitä. Olin silloin n. 30v ja fyysisesti hyvässä kunnossa. Ei noissakaan töissä kuka tahansa pärjää.

Vierailija
44/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
45/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkkaisitko insinöörin sairaanhoitajaksi tai teurastajan siistijäksi?

Yksi ongelma on, että yli 50 vuotias työtön insinööri on yleensä aika hidas siivoamaan.

Ei enää pärjää nuorille. Toisaalta ei vanhoillekaan, jos rutiinit puuttuvat. Usein vanhat ammattilaiset on hyviä, kun on ollut aikaa oppia oikeat rutiinit.

Ei siivous ole avaruustiedettä, jota ei voi oppia 50 vuotias. Kyllä sen tehokkaan siivouksen oppii vanhempikin. Kyse on sekä siitä, ettei nämä yli 50-v insinöörit halua enää siivota tai työnantaja ei usko motia löytyvän.

Siis ei kukaan siivousfirma palkkaa jos et osaa heti käyttää vaikka sitä vahauskonetta, ihan vaan yhtenä esimerkkinä, ei niillä ole aikaa opettaa kun ei ole mitään ylimääräisiä ty

Jos siivousfirma ei kouluta, niin kai sitten löytyy jostain koulutus siihen minne mennä ensiksi? Vai mistä se firma roudaa valmiita osaajia?

Vierailija
46/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap ole enää pesemässä Kokoomuksen vessoja kuten vielä viime viikolla?

Vierailija
47/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei työnantajat tajua, että sitä voi palkata töihin työntekijän, joka ei osaa työtehtävää, koska ei ole saanut kyseiseen ammattiin mitään koulutusta. Mitä väliä! Kunhan maksaa hyvän palkan. 

Ei voi ymmärtää!

Vierailija
48/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota. Posti vähentää varmaan taas kohta jakelua, kun lopettavat ne mainosten jaot. Joulusesonkiin hakee muutama tuhat per työpiste.

Missä vielä haravoidaan lehtiä, muualla, kuin pihatalkoissa. (Kerätään leikkurilla jos ei ole kiirehommia tai silputaan keväällä nurmikon mukana)

Eikö se oman ammatin suoja ole ollut vuosikymmeniä vain 3 kk jonka jälkeen pitää hakea muidenkin alojen töitä.

Luuliko aloittaja et työttömät ei hakisi postin duuneja tms. Hakee ne.

Ja luuliko ap. Ettei muut työttömät ois tehny vaikka ja mitä töitä.

Vierailija
49/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi ongelma on, että yli 50 vuotias työtön insinööri on yleensä aika hidas siivoamaan.

Ei enää pärjää nuorille. Toisaalta ei vanhoillekaan, jos rutiinit puuttuvat. Usein vanhat ammattilaiset on hyviä, kun on ollut aikaa oppia oikeat rutiinit.

Ei siivous ole avaruustiedettä, jota ei voi oppia 50 vuotias. Kyllä sen tehokkaan siivouksen oppii vanhempikin. Kyse on sekä siitä, ettei nämä yli 50-v insinöörit halua enää siivota tai työnantaja ei usko motia löytyvän.

En ole insinööri, mutta yli 50-vuotias akateeminen kylläkin. Jouduin hakemaan vähän hemmetin moneen paikkaan, että ensimmäinen siivousfirma otti edes haastatteluun. Aiemmat nähtävästi päättivät multa kysymättä, että ei mua oikeasti kiinnosta tai kunto ei kestä. Lopulta sain osa-aikaisen paikan, ja sehän on just sitä mitä halusinkin. 

Vierailija
50/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ne ottaisi töihin ihmisen jolla ei ole alan koulutusta, kun on koulutettujakin saatavilla vaikka kuinka.

Vierailija
51/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut vain ja ainoastaan muiden alojen töitä, koska omalla alallani ei ole ollenkaan avoimia työpaikkoja.

Lopputulos: nolla kutsua haastatteluun, nolla vastausta hakemuksiin.

Vierailija
52/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikka roskien kerääjäksi tai postinjakajaksi jos ei oman alan töitä saa

Vierailija
53/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tota. Posti vähentää varmaan taas kohta jakelua, kun lopettavat ne mainosten jaot. Joulusesonkiin hakee muutama tuhat per työpiste.

Missä vielä haravoidaan lehtiä, muualla, kuin pihatalkoissa. (Kerätään leikkurilla jos ei ole kiirehommia tai silputaan keväällä nurmikon mukana)

Eikö se oman ammatin suoja ole ollut vuosikymmeniä vain 3 kk jonka jälkeen pitää hakea muidenkin alojen töitä.

Luuliko aloittaja et työttömät ei hakisi postin duuneja tms. Hakee ne.

Ja luuliko ap. Ettei muut työttömät ois tehny vaikka ja mitä töitä.

Eiköhän niissä työttömissä ole kaikkien alojen ihmisiä. Työtön kiinteistönhoidon ammattilainen hakee niitä avoimia haravointihommia. Työtön siivooja etsii siivoustyötä ja insinööri toimistotyötä tehtaasta.

Vierailija
54/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitalinko haluat, ap?

Vierailija
55/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niihin muihin hommiin hakee sadottain niiden hommien koulutuksen hankkineita, joilla työkokemusta alalta. Kukaan muu noihin hommiin ei tule rekrytoiduksi. Eivät siis vaan mene muihin hommiin.

Minäkin olen oman alan avoimien työpaikkojen puutteessa hakenut kaikenlaista muutakin, joissa ei ole edellytyksenä jokin nimenomainen pätevyys (eli en esim. mitään sosiaalityöntekijän tai sairaanhoitajan paikkaa hae). Niihin on sitten ollut yleensä jotain 100-200 hakijaa, niin arvaapa vain olenko mihinkään jatkokierrokselle haussa päässyt. Ja on niihin aina joku valittu, että eivät ne ainakaan ole mitään jatkuvasti avoimina roikkuvia, kun ei "hakijoissa ollut ketään sopivaa".

Vierailija
56/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut maisterina suorittavan tason töitä, joita olisin normaalin perehdyttämisen jälkeen osannut tehdä. Ei edes haastatteluun.

Lähdin opiskelemaan uutta alaa, ammattiin, jossa on jatkuva työvoimapula. Vaikka olen menestynyt opinnoissa hyvin, oli palkaton työharjoittelupaikkakin "kiven alla".

Vierailija
57/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitään roskienkerääjän ammattia ei ole olemassakaan. 

Vierailija
58/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei monellakaan ole, että koulutus pätee vain yhteen yksittäiseen työhön. Työnantajien mielestä näin toki on. Korkeakoulut eivät ole ammattikouluja.

59/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on melkein kaikkien vaikeaa saada uutta työpaikkaa, jos on tällä hetkellä työtön.

Vierailija
60/381 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja maksat palkankin?