Millaista ihmistä ei hetkauta yhtään jos jotain hirveää tapahtuu ja se on uutisissa.
Suurinosa ihmisistä on järkyttyneitä, mutta entäs ne joita ei asia liikuta yhtään? Pidätkö outona?
Kommentit (64)
Minunlaistani. Hetkahdukseni ei auta kyseiseen hirveään tapaukseen mitään, mutta se pahentaa omaa oloani, millä on negatiivista vaikutusta minun mielenterveyteni lisäksi läheisiini. Siksi olen opetellut olemaan hetkahtumatta asioista, joille en voi mitään.
Ihminen joka on omasta mitättömyydestään ahdistunut.
Ihminen, jolla on omaakin elämää niin paljon, ettei ennätä uutisia lukemaan.
Yleensä ns. viileäpäiset ihmiset.
Tunnekylmät ihmiset eivät järkyty, liikutu mistään.Ns. tavallisen ihmisen mielestä tunnekylmien reaktio on järkyttävä.Mutta sille ei voi mitään,että tunnekylmiä ihmisiä on.
Maailmassa murhataan ja tapetaan päivittäin tuhansittain ihmisiä joita en tunne tai tiedä,paska juttu sinänsä mutta en minä sure tuntemattomien kuolemaa.
Minun itketti ne tunturiin kuolleet äiti ja poika. Olin juuri sillä viikolla saanut oman pikkupoikani opetettua hiihtämään, jotenkin se ohuen ohut yhteys järkytti. Sen jälkeen en muista järkyttyneni, mutta olen kyllä ollut surullinen esim Valkeakosken ra1skausmurhasta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä uutisia tulee niin hirveästi, että ei jokaisen kohdalla vaan pysty järkyttymään.
Jotkut uutiset kyllä koskettaa kovastikin, mutta kyllä noihin vaan on pakko turtua.
No just näin. Kyllä mä voin hetken olla jopa itku kurkussa herkkänä ihmisenä mutta sitten on vaan jatkettava omaa elämää eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnekylmät ihmiset eivät järkyty, liikutu mistään.Ns. tavallisen ihmisen mielestä tunnekylmien reaktio on järkyttävä.Mutta sille ei voi mitään,että tunnekylmiä ihmisiä on.
>älä tee kirjaimellisesti mitään
>joku järkyttyy siitäkin
huoh
Vierailija kirjoitti:
Esim. mua ei nyt pahemmin kiinnosta, kun oma läheinen kuoli hiljattain. Toki kurja tapaus, mutta en nyt jaksa sitäkin tässä surra.
Läheinen ja "läheinen " no ei tainnut olla kovin läheinen.
Miksi pitäisi kiinnostaa vieraiden ihmisten asiat? Heitä on maailmassa jokunen miljardi.
Olen huomannut että mulla kestää kauemmin prosessoida tälläisiä kamalia uutisia. Yleensä äitini aina tokaisee "katso nyt mitä taas tapahtunut" mä olen sillai "ok". Sitten joskus menee ehkä kuukausia tai vuosiakin kun alan googlettaa jotain asiaa ja perehtyä siihen ja joskus menettänyt yöuniakin noiden juttujen takia. Ehkä olen myös niin herkkä että ahdistaa ajatella jatkuvaa maailmassa tapahtvaa pahuutta...
Lähdet kuitenkin kaduille maalittamaan senkin ällötys. Ei kiinnosta ei.
Vierailija kirjoitti:
Sodassa nämä ääripäät erottuu selvästi. Jotkut kykenevät taisteluun, vaikka vihollinen tulee kohti, toiset taas tärisee maassa maaten, itku kurkussa ja kuset housussa, äitiä huutaen. Kummanlaisia haluaisitte etulinjaan, kun naapuri tulee rajan yli?
Mielellään ne vapisijat etulinjaan lihamyllyyn. Sodan jälkeen tarvitaan tekeviä ihmisiä, heistä ei ole jälleenrakennukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hirveitä uutisia tulee niin hirveästi, että ei jokaisen kohdalla vaan pysty järkyttymään.
Jotkut uutiset kyllä koskettaa kovastikin, mutta kyllä noihin vaan on pakko turtua.
No just näin. Kyllä mä voin hetken olla jopa itku kurkussa herkkänä ihmisenä mutta sitten on vaan jatkettava omaa elämää eteenpäin.
Kyllähän sinua sitten hetkauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Esim. mua ei nyt pahemmin kiinnosta, kun oma läheinen kuoli hiljattain. Toki kurja tapaus, mutta en nyt jaksa sitäkin tässä surra.
Läheinen ja "läheinen " no ei tainnut olla kovin läheinen.
Surun määrä ja kesto, kertoo sen minkälainen tunneside oli läheiseen. Ei esimerkiksi pelkkä sukulaisuhde.
Suurin osa ihmisistä järkyttyneitä. Tämän kommentin kuulee vain uutislukijan suusta.
Mitä tarkoittaa se, että "ei hetkauta"? Miten pitäisi reagoida?
Kuka tuo ihminen on?