HS listasi etunimet joita kukaan ei halua antaa lapselleen
Naisten nimiä, joita ei annettu vuonna 2023 etunimeksi kertaakaan
Eija
Merja
Pirjo
Päivi
Riitta
Ritva
Seija
Sirkka
Sirpa
Tarja
Kommentit (242)
Vierailija kirjoitti:
Miesten nimiä, joita ei annettu vuonna 2023 etunimeksi kertaakaan
Jari
Jorma
Jouni
Jyrki
Kari
Kimmo
Markku
Tero
Yrjö
Tunnen monia yllä olevan nimistä mistä ja tulee jo pelkistä nimistä huono olo.
Onneksi eteenkin poikien nimet ovat kansainvälisempiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos sun olisi ihan pakko valita näistä nimet sun tytölle ja pojalle, niin mitkä ottaisit?
Eija ja Jouni olisivat minun valintani.
Eufrosyne taitaa myös olla nykyään melko harvineinen. Eräs sekopää ystäväni vaihtoi aikoinaan nimekseen Maire-Eufrosyne, en tiedä onko jo tullut järkiinsä.
Nämä nimet ovat juuri sen ikäisten nimiä, joiden lapset ovat nyt lisääntymisiässä. Tulevat taas muotiin, kun aikanaan nämä syntyvät lapset tekevät lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS listasi etunimet joita kukaan ei halua antaa lapselleen.
Ei siinä niin sanottu, vaan että vuonna 2023 niitä ei annettu yhdellekään lapselle.
Okei. "Kukaan ei halunnut antaa lapselleen 2023." Happy now? (Jotenkin veikkaan ettei niitä kyllä anneta tänäkään vuonna)
Mä tunnen naisten listasta jokaisen nimisen henkilön ja miesten listasta kolme jäi uupumaan :D
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HS listasi etunimet joita kukaan ei halua antaa lapselleen.
Ei siinä niin sanottu, vaan että vuonna 2023 niitä ei annettu yhdellekään lapselle.
Okei. "Kukaan ei halunnut antaa lapselleen 2023." Happy now? (Jotenkin veikkaan ettei niitä kyllä anneta tänäkään vuonna)
Mistä sinä tiedät vaikka joku halusikin, mutta toinen vanhempi vaati että annetaan nimeksi sittenkin Eeli eikä Jorma.
Suurin osa noista ei yllätä, mutta jotkut sellaiset nimet yllättävät jonkin verran, jotka ovat aika neutraaleja eikä mihinkään tiettyyn sukupolveen erityisen vahvasti sidottuja. Esimerkiksi tiedän sekä 40-, 60-, 70- että 80-luvulla syntyneet Tarjat; 30-, 50-, 70-, 80- ja 90-luvulla syntyneet Markut; 60-, 80-, 90- ja 2000-luvulla syntyneet Terot; ja niin edelleen.
Ei sillä, että odottaisin Tarjojen ja Markkujen olevan nykyään mitään suosittuja nimiä, mutta se yllättää, että ne ovat noin inhokkinimiä, koska ne on sellaisia neutraaleja perusnimiä. Vähän niinkuin jotkin Leenat ja Tommit. Niitä on "aina" ollut.
Harmi
Tarja on ihan kiva kansainvälinen nimi. Väännös Dariasta joka tarkoittaa mahtavaa. Kuka ei haluaisi mahtavaa tytärtä.
Päivi sopii nätisti suomalaiselle tytölle
Merja on suomalainen muinaisnimi ja sillä on historiallista arvoa
Kari on kansainvälinen ja helppo
Jari on kanssa ihan helppo ja mukava nimi
Jouni on komea ja miehekäs nimi. Jotain perinteistä siinä on myös.
Vierailija kirjoitti:
No ne on aika vanhoillisia nimiä, ei mikään ihme että enää ei anneta.
Tuntuu jotenki tosi oudolta jos jonkun pienen vauvan nimi on Jorma tai Päivi, ei se vaa oo enää tätä päivää
Voi luoja kun joku voi olla tyhmä. Nykyvanhemmat nimeää lapsensa isoisovanhempien nimillä. Ne ne vasta onkin tuoreita nimiä.
Jorma-nimen saisi ottaa vasta kolmekymppisenä ja vapaaehtoisesti, ei pieni poikavauva voi olla Jorma, Jorma on keski-ikäinen vinettomies joka elää sillan tai veneen alla !
Muutama jopa yllättävä kyllä listalla. Esimerkiksi Jari nyt ei ole mikään negatiivisia mielleyhtymiä herättävä nimi. Kuvittelisi että esimerkiksi joku jalkapalloperhe olisi Litmasen mukaan yhden pojan nimennyt taas tänäkin vuonna. :) Naisten nimistä Eija taas on todella samantyylinen kuin nämä nykyisin muodikkaat Ainot ja Eevit, mutta kaiketi mielletään liian täti-ikäisten nimeksi nykyisin.
Suvussa oli Yrjö ja Jorma jotka olivat aivan ihania ihmisiä, mutta en silti poikaani nimeäisi heidän mukaansa.
Ylivoimaisesti paskimmat naiset mitä maa päällään kantaa ovat nimeltään Anne, Sari, Satu ja Johanna. M57
Yrjö- on iso oksennus ja Pirjo- pikku oksennus!
Jokaisella ajalla on omat nimensä ja omat juttunsa, noi nimet edustaa vanhaa maailmaa. Ne oli viel tosi yleisiä ennen, mä tunnen noista nimistä melkein jokaisen oikeessa elämässä ja mä oon 30v, mua vanhempia ihmisiä reilusti
Nyt mennää tätä päivää
Tuleeko noi takas joskus? Ei. Tilalle tulee uusia kokoajan.
Onko joku antanu pojan nimeksi vielä "Pekka" siis aivan kamala ja juntti nimi.
Onko yhtään 70-vuotiasta Noelia tai Miloa, entä 11-vuotiasta Jormaa tai Perttiä? Moniakin!
Tai Pirkko 3v ja Olivia 70v.
Sinä joka vaihdat IIPEETÄSI ja alanuolitat mun kommenttia kuinka noi nimet ei oo enää tätä päivää ja ylänuolitat noita omias että ne "tulee takas" vielä
Tarkotus ei ollu loukata ketään sanomalla että noi nimet ei vaan sovi enää tähän päivään.
Se on vaan totuus. Sä voit lopettaa sen toimintas :D
Tee ite lapsi ja anna sen nimeks yrjö, katotaa joutuuko lapsi kiusattavaks?