Tutkija käytti telkkarissa synnyttämisestä perheistämis-sanaa.
Hän ei sanonut, että lapsia synnytetään, vaan niitä perheistetään. On tämä asioiden nimien muuttaminen mennyt kummaksi.
Kommentit (118)
Saisiko lähdetiedot tähän "perheistämiseen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki vaan kommentoi tähän, ihan niin kuin noin ois oikeasti sanottu missään. Mikä teitä vaivaa?
Vain tik tokkia seuraavana, et seuraa Ylen asiaohjelmia. Sen takia jäi tuo keskusteluohjelma sinulta katsomatta.
Ei mulla oo tik tokkia. Ei oo tosin telkkariakaan.
Eli missä ohjelmassa ja missä yhteydessä käytettiin sanaa perheistäminen synonyyminä synnyttämiselle?
Jos kerran oikeanlaiset sanat ei enää käy tähän hulluuteen niin korvataan synnyttäminen sitten "perheulostamisella". Oikeasti, milloin tämä ääliömäisyys loppuu?! Naisoletettuja, kohdullisia, synnyttäjiä (nyt varmaan perheistäjiä)... Tämä ei edes ole mitään kehitystä vaan mm. tietyn itäisen tahon juoniin kuuluva suunnitelma murtaa kaikki totutut rakenteet lännessä. Tämä mukamas filosofia on saatu ujutettua tietyn poliittisen suuntauksen kannattajien keskuuteen ja nämä sitten pakottavat sen kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Kuolemassa varmaankin irtisanoudutaan, tai pahimmassa tapauksessa irtisanotaan elämästä. Elämä-sanakin varmaan liian hapokas, joten sen sijaan käytettävä "olemassaoloaika".
Tai se hengitteli 85 vuotta ja lopetti hengittämästä.
Perheistymisestä kuolemaan välissä on elämä mutta pitäisikö nyt muuttaa muidenkin käsitteiden nimityksiä.
Trolli.
Googlaamalla perheestämis-sana löytyy ainoastaan kerran ja se viittaa av-palstaan ja tähän keskusteluun. Eli ap. on ihan itse keksinyt sanan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki vaan kommentoi tähän, ihan niin kuin noin ois oikeasti sanottu missään. Mikä teitä vaivaa?
Vain tik tokkia seuraavana, et seuraa Ylen asiaohjelmia. Sen takia jäi tuo keskusteluohjelma sinulta katsomatta.
Ei mulla oo tik tokkia. Ei oo tosin telkkariakaan.
Eli missä ohjelmassa ja missä yhteydessä käytettiin sanaa perheistäminen synonyyminä synnyttämiselle?
Saisko tähän vastauksen?
Olisiko sitten niin, ettei niitä enää synnytetä?
Vierailija kirjoitti:
Trolli.
Googlaamalla perheestämis-sana löytyy ainoastaan kerran ja se viittaa av-palstaan ja tähän keskusteluun. Eli ap. on ihan itse keksinyt sanan.
Vois kyllä helposti uskoa tämän, kun muistaa esim. Mäkkärin lanseeraaamaan yhdemmäisyys-käsitteen ja nykyinen omanlaisuus-höpötyksen.
Siis tää on keksitty juttu? Kun kukaan ei osaa sanoa missä ohjelmassa, milloin, ja kuka sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Trolli.
Vois kyllä helposti uskoa tämän, kun muistaa esim. Mäkkärin lanseeraaamaan yhdemmäisyys-käsitteen ja nykyinen omanlaisuus-höpötyksen.
No tää on nyt tätä persuilua, että "näin nämä asiat koetaan" ja "tämä olisi voinut olla totta".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä keskusteluohjelma? Oisko linkkiä yle areenaan, niin asian voisi tarkistaa?
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran oikeanlaiset sanat ei enää käy tähän hulluuteen niin korvataan synnyttäminen sitten "perheulostamisella". Oikeasti, milloin tämä ääliömäisyys loppuu?! Naisoletettuja, kohdullisia, synnyttäjiä (nyt varmaan perheistäjiä)... Tämä ei edes ole mitään kehitystä vaan mm. tietyn itäisen tahon juoniin kuuluva suunnitelma murtaa kaikki totutut rakenteet lännessä. Tämä mukamas filosofia on saatu ujutettua tietyn poliittisen suuntauksen kannattajien keskuuteen ja nämä sitten pakottavat sen kaikille.
Nämä lääketieteen juonet tulevat kyllä nimenomaan lännestä. Ja suunta on sama kuin eläinteollisuudessa. Katso broileri- ja lehmälaitoksia, samaan jamaan halutaan ihmiset. Naiset erotetaan vauvoista siksi, ettei naiselle herää vauvaa kohtaan luonnollinen suojeluvaisto ja rakkaus. Tämä aloitetaan jo kauan ennen raskautta, jatkuu läpi raskauden ja pitkälle sen jälkeen. Lääketeollisuus on kuin verinen puukko äidin ja lapsen välissä. Mies tietysti tukee tätä, sillä mieskin on häviäjä äidin ja lapsen rakkaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä lääketieteen juonet tulevat kyllä nimenomaan lännestä. Ja suunta on sama kuin eläinteollisuudessa. Katso broileri- ja lehmälaitoksia, samaan jamaan halutaan ihmiset. Naiset erotetaan vauvoista siksi, ettei naiselle herää vauvaa kohtaan luonnollinen suojeluvaisto ja rakkaus. Tämä aloitetaan jo kauan ennen raskautta, jatkuu läpi raskauden ja pitkälle sen jälkeen. Lä
Mies haluaa naisen seksiorjaksi parisuhteeseen, lapsiin keskittyvä nainen on miehellekin turhake. Ellei nainen kasvata lasta miehen omistukseen, käyttöön. Sama juttu lääketeollisuudessa - lapsi halutaan integroida osaksi lääketeollista bisnestä jo ennen syntymäänsä, ja siksi äidit painostetaan lääketeolliseen raskauteen ja synnytykseen. Huostalla ym. sosiaalisilla ongelmilla uhkaillaan, jos ei suostu. Ihan sama meininki kuin broileri- ja lehmälaitoksissa. Kanoilla poikaset eivät näekään emojaan, lehmillä ne revitään heti kohdusta irti tulleena. Sellaista on lännen touhu.
Vierailija kirjoitti:
Trolli.
Kirjoittaisit edes oikein. Perheistäminen sana löytyy muutamastakin dokumentista. Lisäksi suomen taivutusmuodot aiheuttaa googlelle ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti synnyttämis sana on liian perinteisiä perhearvoja arvostava ja siten sille on keksitty uusi sana, jotta perhe instituutiona voidaan romuttaa.
Ööö....sanalla "perheistäminen" tuskin pyritään romuttamaan perhe instituutiona.
Sillä yritetään sotkea termejä jotta voidaan sanoa että mies voi synnyttää, tai siis perheistää.
Det verkar vara helt normalt nuförtiden. Surfade porr och hittade "he is going to have her baby". Det såg rätt bökigt ut. Hoppas att deras "perheistäminen" går väl fast det mera såg ut som om bokstaven "h" hade bytts till bokstaven "s".
Tahallinen väärinymmärtäminen, tuo persukommentoinnin perusta, on väkevänä läsnä tässäkin keskustelussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kolme lasta suunnitellulla sektiolla. En koe synnyttäneeni, valitsin sektion. Siksi perheellistyminen on oikein oiva termi.
Lapsesi syntyi kuitenkin, eli hänen elämänsä sinun ulkopuolella alkoi silloin. Perheesi oli jo muodostunut. Sektio on synnytys jokatapauksessa.
Lopeta pas kan jauhaminen.
Anna hänen tuntea mitä tuntee, äläkä syytä sitä paskanjauhannaksi. Onhan siinä eroa synnytätkö itse vai leikkaako joku sinut. Toisessa kehosi toimii itse, toisessa lääkäri toimii puolestasi. Kivunlievitys on sitten jossain siellä rajamailla, huumattuna synnyttämistä. T. 5 lasta ilman kivunlievitystä synnyttänyt, ja pirun ylpeä siitä.
Vierailija kirjoitti:
Itse sain kolme lasta suunnitellulla sektiolla. En koe synnyttäneeni, valitsin sektion. Siksi perheellistyminen on oikein oiva termi.
Et ole siis synnyttänyt, vaan perheestänyt? Miten olisi ihan vaan "saanut lapsen/lapsia" ?