Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tutkija käytti telkkarissa synnyttämisestä perheistämis-sanaa.

Vierailija
14.10.2024 |

Hän ei sanonut, että lapsia synnytetään, vaan niitä perheistetään. On tämä asioiden nimien muuttaminen mennyt kummaksi.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kolme lasta suunnitellulla sektiolla. En koe synnyttäneeni, valitsin sektion. Siksi perheellistyminen on oikein oiva termi.

Kyllä se sektiokin on synnyttämistä. Tulee se lapsi miten tahansa maailmaan, niin se syntyy.

Totta, minulla on kaksi perinteistä synnytystä ja yksi hätäsektio, kyllä minulla on siis alateitse ja hätäsektiolla syntyneitä lapsia. Kaikki jäivät henkiin joten ovat syntyneet ja kyllä myös sektiolla syntyneillä on syntymäpäivä, ei mikään perheellistymispäivä 

Vierailija
22/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä tuo termi kattaa sekä synnyttämisen että sektion. Ei kovin yleistajuinen termi.

Entä jos lapsi annetaan adoptioon ja perhettä ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn elämänlaadun ylläpitoprosessissa 8 tuntia päivässä, jotta meillä olisi riittävästi resursseja ylläpitää turvallista asumisyksikköä tulevalle perheellistetylle. Olemme jo resursoineet virike yksiköihin, kuten perheellistetyn makuuyksikön päälle pyörivään moduuli-yksikköön. Myös perheellistetyn hartioiden ja pään väliseen liitäntä-yksikköön laitettava elintarvikesuoja on hankittu.

Vierailija
24/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää myös muistaa, että joskus perheistämisen tuloksena on myös elämärajoitteisia lapsia.

Tarkoitatko, että syntyi kuolleena. Perheestyi kuolleena.

Vierailija
25/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enää ei puhuta kakalla käymisestä vaan wc-istuimen perseistämisestä.

Vierailija
26/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo valmistelua siihen että myös miehetkin alkavat synnyttää alatietä? Mikko perseis..perheisti lapsen, komea poika tuli!

Vierailija
27/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sana olikin perseestyi.

Vierailija
28/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enää ei puhuta kakalla käymisestä vaan wc-istuimen perseistämisestä.

Synnytin komean ruskean pythonin.

Vierailija
29/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä kaikki kehitys on yllättävän paljon suoraan sitä mistä KGBstä loikannut Yuri Besmenov varoitti länttä jo kasarilla. Perinteiset käsitteet rusikoidaan pois ja tilalle luodaan käsitteitä jotka alkavat tuntua kaikista käsittämättömiltä, niin että kohta kukaan ei tiedä mistä puhutaan ja alkaa kuvitella valkoista mustaksi.

Vierailija
30/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asioista ei enää haluta puhua niiden oikeilla nimillä.

Vuosi oli 1984, muistaakseni...

Vierailija
31/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse sain kolme lasta suunnitellulla sektiolla. En koe synnyttäneeni, valitsin sektion. Siksi perheellistyminen on oikein oiva termi.

Kyllä se sektiokin on synnyttämistä. Tulee se lapsi miten tahansa maailmaan, niin se syntyy.

Totta, minulla on kaksi perinteistä synnytystä ja yksi hätäsektio, kyllä minulla on siis alateitse ja hätäsektiolla syntyneitä lapsia. Kaikki jäivät henkiin joten ovat syntyneet ja kyllä myös sektiolla syntyneillä on syntymäpäivä, ei mikään perheellistymispäivä 

He ovat syntyneet, mutta eivät synnytetty.

Vierailija
32/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frankfurtin koulukunta, mihin kuului maailmankuuluja saksalaisfilosofeja, joilla vasemmistolainen maailmankatsomus, alkoi -30 luvulla tarkoituksellisesti hämärtää käsitteitä. Esim. viidakko sanan, sijaan alettiin suosimaan sademetsä sanaa. Viidakko tuntui vaaralliselta ja sademetsä vehreältä ja turvalliselta. Asia oli kuitenkin sama. Suomessa jatkumoa esim. siivooja-siistijä.

Frankfurtin koulukunta totesi, että taistelua ei voiteta yhdessä sukupolvessa, vaan ylisukupolvisella taistelulla saadaan asiat hämärrettyä ja päästään toivottuun tulokseen. Hämmennykseen!

Vierailija
33/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti synnyttämis sana on liian perinteisiä perhearvoja arvostava ja siten sille on keksitty uusi sana, jotta perhe instituutiona voidaan romuttaa.

Ööö....sanalla "perheistäminen" tuskin pyritään romuttamaan perhe instituutiona. 

Sillä yritetään sotkea termejä jotta voidaan sanoa että mies voi synnyttää, tai siis perheistää.

Yhäkin, sinusta siis perhe-instituutiota yritetään romuttaa käyttämällä sanaa perhe entistä enemmän? Ihanko oot vakavissas? 

Vierailija
34/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti synnyttämis sana on liian perinteisiä perhearvoja arvostava ja siten sille on keksitty uusi sana, jotta perhe instituutiona voidaan romuttaa.

Perhe-instituutio on muutenkin meemi. On siittäjä ja synnyttäjä. Vauva on kiinni synnyttäjässä 2-5 vuotta syntymästään. Kaikki muu tämän päälle on silkkaa teeskentelyä ja useimmiten valitettavasti vauvan ja naisen hyväksikäyttöä, pahoinpitelyä.

Vierailija
35/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi syntyi hätäsektiolla. Kaikki synnyttämisen kivuliaimmat vaiheet olin jo käynyt läpi, ainoastaan viimeinen ponnistus oli jäljellä. Lisäksi sain traumat hätäsektiosta. Kyllä Synnytin, isolla ässällä.

Vierailija
36/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perhe-instituutio on muutenkin meemi. On siittäjä ja synnyttäjä. Vauva on kiinni synnyttäjässä 2-5 vuotta syntymästään. Kaikki muu tämän päälle on silkkaa teeskentelyä ja useimmiten valitettavasti vauvan ja naisen hyväksikäyttöä, pahoinpitelyä.

Ihan oikeasti sä tarviit jotain apua. Et voi hyvin. Oon sanonut tän sulle jo useassa ketjussa. Traumoista pystyy parantumaan. Sun traumat ei määrittele meidän muiden todellisuutta ja kokemusmaailmaa 

Vierailija
37/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni lapsia valmistetaan ja tuotantoprosessin lopuksi se tuodaan lastaussillan kautta maailmaan.

Vierailija
38/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin järkeenkäypää. Nythän synnyttäminen ja lapsen saanti on pelkästään naisten asia.  Mies ja isä vetäytyy erilleen koko asiasta, perheeseenkin kuuluu oikeastaan äiti ja lapset ja sitten se "toi" siellä jossain taustalla jolla ei ole mitään osaa eikä arpaa perheessä.

Muistan itse vielä sen ajan kun perheet oli perheitä. Oli isä ja äiti ja siskot ja veljet.  Isällä oli oma tietty roolinsa joka ei ollut mikään ulkopulelle vetäytyvä tyyppi jota lapset tuskin tuntee.  Oma isäni oli valtavan tärkeä ja rakasti aidosti meitä lapsia ja osallistui näkyvästi perheen elämään.  Ihmettelen mikä sen on rikkonut, mies ei enää halua olla isän roolissa eikä tekemisissä perheensä kanssa?

Toki on myös niitä perheenisiä jotka ovat perheeseen sitoutuneet, mutta valtavan paljon niitä välinpitämättömiä ja sitoutumattomia tyyppejä jotka ajelehtii jotenkin elämässä.  Näissä oloisa sitten kasvaa juurettomia ajelehtivia lapsia jotka purkavat pahaa oloaan niin monin tavoin. Ei ole turvallista PERHETTÄ  ja  vastuullisia aikuisia.

Mutta hei! Kohta saamme kuulla  että "mutta kun NAISET sitä ja NAISET tätä ja naisten syy!".

Vierailija
39/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin hauska avaus.

Vaikka miten googlaisi ei pysty koko internetistä löytämään yhtäkään artikkelia, jossa sanaa "perheistäminen" käytettäisiin tarkoittamaan synnytystä.

Sanaa käytetään lastensuojelun piirissä aivan toisessa merkityksessä.

Vierailija
40/118 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemassa varmaankin irtisanoudutaan, tai pahimmassa tapauksessa irtisanotaan elämästä. Elämä-sanakin varmaan liian hapokas, joten sen sijaan käytettävä "olemassaoloaika".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme