Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka kuoli henkirikoksen uhrina Espoossa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010760884.html
POLIISI tutkii epäiltyä tappoa Espoon Henttaalla. IS:n tietojen mukaan henkirikos tapahtui kiinteistöllä, jossa ex-jääkiekkoilija Janne Puhakkaja hänen kumppaninsa, norjalaislääkäri Rolf Nordmo asuvat.
IS:n tietojen mukaan Nordmon epäillään ampuneen Puhakan kuoliaaksi asunnossa. Apua hälytti sivullinen. Poliisi ei vahvista asianosaisten henkilöllisyyksiä.
Kommentit (5794)
Nordmo k u s e t t i vaimoaan ja koko perhettään.
Ihmisen pitää osata hillitä itsensä.
Puhakka alkoi itse Nordmon seksikumppaniksi, vaikka Nordmo oli perheellinen mies.
Vierailija kirjoitti:
Puhakka oli aikuinen mies ja valitsi itse oman elämäntyylinsä.
Enpä usko, että heikkotahtoinen ja typerä lapsi pelaa jääkiekkoa kohtuullisen hyvin.
Vai oliko sittenkin kyse tyhmyydestä?
Läheisriippuvuus on aivokemiallinen häiriö, kuten muutkin riippuvuudet. Ei liity älyyn.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Keski-ikäinen pariskunta kuoli keskiviikkona kotitalossaan syttyneessä tulipalossa.
Iltalehden tietojen mukaan vuonna 1982 syntynyt nainen oli hakenut eroa vuonna 1976 syntyneestä miehestään vain päivää ennen tulipaloa.
Nainen oli jättänyt avioerohakemuksen Etelä-Karjalan käräjäoikeuteen tiistaina 15. lokakuuta.
Molempien hengen vaatinut tulipalo syttyi keskiviikkoiltapäivällä 16. lokakuuta. Naapuri soitti hätäkeskukseen kello 17.20. Asunnon sisältä ei soitettu hätäpuhelua.
Poliisi epäilee, että palo on tahallaan sytytetty. Tapausta tutkitaan tappona, eikä asiaan epäillä liittyvän muita ihmisiä. Avioerohakemus oli jätetty vain naisen nimissä."
Tässä taas "tavallinen" heteropariskunnan välinen tappo. Niille, jotka pitävät homosuhteita syynä kaikkeen pahaan ja näkevät ne vaarallisina.
Mä en oikeasti tajua miten m
En tiedä tästä tapauksesta. Mutta omastani erosta voin sanoa että ex ukolla on useasti ollut naama norsunvitulla kun on minua nähnyt nyt eron jälkeen.
Piti kun oltiin yhdessä ihan kynnysmattona ja oli sarjapettäjä.
Eikö jo pitäis tajuta että se hiirikin vitt u pimahtaa kun tarpeeksi kauan ärsytetään.
Joo, vaikea ymmärtää miesten logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, en tiennyt että ampuminen on tapahtunut tapetoidussa olohuoneessa, vaan että Nordmo olisi käyttänyt tässäkin suunnitelmallisuutta tainnuttamalla uhrin ja työntämällä komeroon tai muuhun pieneen ja suljettavaan kuolon kammioon, jonne taloon tulijan silmät ei osu ja joka fiksattavissa päivässä parissa. Ruumiin löytöpaikkaa ei ole aina surmapaikka. Ja viikko murhan suunnitteluaikaa mahdollista kyllä yksityiskohtien huomioinnin.
Mutta itseänikin harmittaa että työstän järkytystäni purkamalla sitä omituisiin spekulaatioiden. Anteeksi ja nyt lopetan. Poliisitutkinta selvittää ja lopulta tietää. Se saa riittää meille kaikille.
Häiritsee taas tainnutusjutuissa se, että epäilen että surmaajat luulevat aina että joku on taintunut, tajuton tai kuollut, entä jos ei ole vaan on tajuissaan. Kuten eläimille on käynyt ja joillekin uhreille. Kituuko sitten vai ei. Vai tosiaan on tainnuksissa. Tainnutus ennen tekoa vaikuttaa tosi kammottavalta myös, koska sielu ihmettelee jos on ensin elossa ja yhtäkkiä kuollut. Irti kehosta. Ei voi käsittää näitä asioita. Alkoholiko?
Omituista miksi osoite oli Norjaan, kaverin luo, vaikka asui Suomessa. Mitä salattavaa sillä?
Vierailija kirjoitti:
Puhakka alkoi itse Nordmon seksikumppaniksi, vaikka Nordmo oli perheellinen mies.
Täh? Nordmo oli sinkku, kun Jannen kanssa rupesivat.
Vierailija kirjoitti:
----
Joten oliko tässä keississä mitään kehumista?
Minä en näe siinä mitään hohdokasta enkä kunniallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä tätä, että noin nuori menetti elämänsä 😞 näyttää vielä niin symppikseltä kaikissa kuvissa! Miksei ihminen vaan ota omaa henkeään jos noin kovin ahdistaa. 30- vuotiaalla vielä kaikki ede
----
Minusta Puhakka ei näytä yhtään symppikseltä.
Kaunis on, mutta erittäin kylmän näköinen.
Myös kauniit ja kiltin näköiset voivat olla kylmiä narsiste
--
Sori, kadun viestiäni.
Mutta ärsyttää se, että Puhakka on nostettu pyhimyksen asemaan.
Jos hän olisi ollut pyhimys, hän olisi yrittänyt kääntää Nordmon pitämään huolta vaimostaan ja perheestään.
- sama
Mistä sinä tiedät, mitä hän on yrittänyt hädissään ennen loppuaan.
Vierailija kirjoitti:
Älä levitä tällaista pazkaa. Rolf tuli kaapista 2000-luvun alussa, eli kauan ennen kuin edes tapasi Jannen. Janne ei liity Nordmon ja ex-vaimon eroon yhtään mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Jännästi joka sateenkaarimamma näkee otsallaankin millainen psyko tämä norski on ja vaaran tajusi aivan varmasti ystävätkin, mutta kuitenkaan kukaan ei viitsinyt vinkata siitä uhrille vaan kaikki hehkutti kuinka ihana pari nämä on ja ihan match made in heaven vaikka ikäeroa onkin.
Kuulutko heidän lähipiiriinsä kun tiedät noin hyvin kaikkien ystävien ja sukulaisten suhtautumisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhakka oli aikuinen mies ja valitsi itse oman elämäntyylinsä.
Enpä usko, että heikkotahtoinen ja typerä lapsi pelaa jääkiekkoa kohtuullisen hyvin.
Vai oliko sittenkin kyse tyhmyydestä?
Läheisriippuvuus on aivokemiallinen häiriö, kuten muutkin riippuvuudet. Ei liity ä
----
Miksi siis Puhakan fanit eivät varoittaneet häntä?
Vai tarkoitatko, että Puhakka oli oikeasti pyhimys?
Fanit viattomia ja tyhmiä pyhimyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Omituista miksi osoite oli Norjaan, kaverin luo, vaikka asui Suomessa. Mitä salattavaa sillä?
Kävi töissä Norjassa parin viikon vuorovälein. Jäi eläkkeelle vastikään ja yritti myydä kiinteistöjään, jotta voisi asettua Suomeen vakituisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Janne Puhakan ja Rolf Nordmon piti osallistua yhdessä tv-ohjelmaan
Voutilainen ei myöskään voi kommentoida, mistä syystä paria ei nähty ohjelmassa.
He olivat mukana casting-vaiheessa, ja siinä vaiheessa ihmisiin tutustuu todella hyvin, koska jutellaan tunteja ja tunteja ihmisten kanssa. Tuotantoyhtiö kertokoot aikanaan, jos haluaa kertoa asiasta enemmän.
= jotain on sattunut, mikä on saanut tuotantotiimin perääntymään loppusuoralla.
Mahtoiko olla tempparit?
Tuskin. Ei kai nuo nyt mihinkään teiniohjelmaan lähtisi. Mutta ehkä rikkaat ja rahattomat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Nordmo oli sinkku, kun Jannen kanssa rupes
----
Oliko viisasta alkaa suhteeseen eronneen kanssa?
Ja vielä Bi: n, jos itse oli homo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä tätä, että noin nuori menetti elämänsä 😞 näyttää vielä niin symppikseltä kaikissa kuvissa! Miksei ihminen vaan ota omaa henkeään jos noin kovin ahdistaa. 30- vuotiaalla vielä kaikki ede
----
Minusta Puhakka ei näytä yhtään symppikseltä.
Kaunis on, mutta erittäin kylmän näköinen.
Myös kauniit ja kiltin näköiset voivat olla kylmiä narsiste
--
Sori, kadun viestiäni.
Mutta ärsyttää se, että Puhakka on nostettu pyhimyksen asemaan.
Jos hän olisi ollut pyhimys, hän olisi yrittänyt kääntää Nordmon pitämään huolta vaimostaan ja perheestään.
- sama
Mistä sinä tiedät, mitä hän on yrittänyt hädissään ennen
-----
Tosiaan. En kyllä tiedäkään.
Olet ihan oikeassa
Harmi että IL: n juttu oli maksumuurin takana.
Se kertoi vaietusta asiasta: homosuhteiden väkivaltaisuudesta.
Eihän tässä voi toivoa kuin elinkautista miehelle. Jannen omaisille ja läheisille suru tulee olemaan aina läsnä.
Vierailija kirjoitti:
R kääntyi homoksi 40v iässä. Ei kovin tavallista. Mitäköhän taustalla.
Oletteko te oikeasti näin tampioita vai heitättekö huulta. Rolf on BISEKSUAALI ei kääntynyt siis homoksi.
Niin se varmaan menee että kun vika on päässä niin sillä ei paljon väliä ole millaiset puitteet henkilö omaa. Ulkopuolisen silmin tuo Rolfin elämä näyttäytyy varsin hulppealta matkoineen ja retkineen, enkä hetkeäkään usko etteikö tuollaista elämää viettävä löytäisi uutta kumppania. Mutta kuten sanottu, kun vika on päässä niin mitään ei ole tehtävissä.