Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka kuoli henkirikoksen uhrina Espoossa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010760884.html
POLIISI tutkii epäiltyä tappoa Espoon Henttaalla. IS:n tietojen mukaan henkirikos tapahtui kiinteistöllä, jossa ex-jääkiekkoilija Janne Puhakkaja hänen kumppaninsa, norjalaislääkäri Rolf Nordmo asuvat.
IS:n tietojen mukaan Nordmon epäillään ampuneen Puhakan kuoliaaksi asunnossa. Apua hälytti sivullinen. Poliisi ei vahvista asianosaisten henkilöllisyyksiä.
Kommentit (5794)
Vierailija kirjoitti:
Tämän päivän IS:stä:
"Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Matti Högman kertoo Ilta-Sanomille, että surmateko tapahtui sunnuntaina iltapäivän aikana.
Nämä tapahtumat ovat tapahtuneet iltapäivän aikana, Högman sanoo."
Poliisi siis sai hälytyksen kello 20. Rolf on aika pitkään ollut ruumiin kanssa. Aikoiko hän vain odottaa, että joku tekee katoamisilmoituksen tai hälytyksen? Varmasti tiesi, että jää kiinni. Miksi ei itse soittanut?
Vai onko ollut suunnitelmissa piilottaa ruumis yön pikkutunteina?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös, että Rolf on eläinlääketieteen tohtori. Luultavasti ihan älykäs tyyppi, joten tuskin tuollaista mikään teini helposti huijaa.
Ehkä poika väsyi, joutui pyytämään vapaata seksistä eikä se sopunut maksajalle.
Mitään maksajaa ei edelleenkään ole ollut.
Pitääkö se tuommonen haulikko ladata aina laukauksen jälkeen uudelleen? Aika hullu kysymys mutta miten sitä pystyy?
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa myös, että Rolf on eläinlääketieteen tohtori. Luultavasti ihan älykäs tyyppi, joten tuskin tuollaista mikään teini helposti huijaa.
Onko hän tohtorikin?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö se tuommonen haulikko ladata aina laukauksen jälkeen uudelleen? Aika hullu kysymys mutta miten sitä pystyy?
Rolfilla ilmeisesti ollut kaksipiippuinen. Toki jos laukauksia on ollut enemmän kuin kaksi, niin sitten on täytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tapaus mutta huippukiekkoilija uhri ei ollut.
Kiitos tästä omaperäisestä havainnosta, jota ei olekaan vielä kertaakaan mainittu tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Sekä olla useita tunteja ruumiin kanssa yksin.
Yleensä tuossa tilanteessa jätetään ruumis ja lähdetään järkyttyneenä ajamaan autolla pakoon.
Ehkä hän ei järkyttynyt.
Vierailija kirjoitti:
Toiminut lääketeollisuudessa johtajana. Ei kai ihan tyhmä tyyppi oo.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä tuossa tilanteessa jätetään ruumis ja lähdetään järkyttyneenä ajamaan autolla pakoon.
Ehkä hän ei järkyttynyt.
Nähnyt niin paljon kuolemaa eläinlääkärinä, että ei tainnut olla isokaan juttu. Henkisesti tosin, lahtasi 10 vuotta rakastamansa ihmisen, vai oliko se sittenkään rakkautta? Ehkä se oli narsistista ihannoinnin tarvetta ja omistushalua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Matti Högman kertoo Ilta-Sanomille, että surmateko tapahtui sunnuntaina iltapäivän aikana.
Poliisi siis sai hälytyksen kello 20. Rolf on aika pitkään ollut ruumiin kanssa. Aikoiko hän vain odottaa, että joku tekee katoamisilmoituksen tai hälytyksen? Varmasti tiesi, että jää kiinni. Miksi ei itse soittanut?
Vai onko ollut suunnitelmissa piilottaa ruumis yön pikkutunteina?
Mä uskon tähän, piilottaa tai hävittää. Jos jotkut asiat olisi menneet toisin, tutkittaisiin nyt ehkä henkirikoksen sijaan katoamista.
Vierailija kirjoitti:
Itse en 18-vuotiaana haaveillut anaaliyhdynnästä 57-vuotiaan papan kanssa. Olenko siis hetero?
Diagnoosia tuosta ei voi tehdä, mutta varmuudella olet sairaalloisen kiinnostunut toisten sukupuolielämään kuviailusta.
Vierailija kirjoitti:
Surullinen tapaus mutta huippukiekkoilija uhri ei ollut.
Ei-ollut-huippu-jankkaajakin heräsi viidenteen jankutuspäivään.
"Hänen mukaansa lähestymistapa on kyseenalainen. Vaikka epäilty tekijä tunnustaisi teon tutkinnan alkuvaiheessa, kyseessä saattaa Kristensenin mukaan olla alkujärkytys."
" Historian saatossa on ollut useita tapauksia, joissa aluksi itsestään selvältä vaikuttanut tapaus ei olekaan totta, Kristensen muistuttaa."
" Viranomaiset eivät EU-direktiivin mukaan saa viitata epäiltyihin tai syytettyihin syyllisinä niin kauan, kun heitä ei ole tuomittu oikeudessa, Rachlew sanoo."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d89ef948-aa95-4fb1-aac9-3a53f92b97ab
Niin, ei kukaan teistä tiedä mitä siellä Henttaalla todellusuudessa on tapahtunut. Eikä esim. teon tunnustaminen merkitse että sitä että tunnustaja olisi todellisuudessa tehnyt yhtään mitään. Teosta pitää olla myös todisteet. Ei pelkkä tunnustus tai motiivi riitä. Kyllä Palmen murhankin ovat tunnustaneet tehneensä useat henkilöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Itse en 18-vuotiaana haaveillut anaaliyhdynnästä 57-vuotiaan papan kanssa. Olenko siis hetero?
Diagnoosia tuosta ei voi tehdä, mutta varmuudella olet sairaalloisen kiinnostunut toisten sukupuolielämään kuviailusta.
Ei nyt pidä alkaa meitä täällä analysoimaan. Itse naisena olen vielä noviisi näissä homo- ja lesbojutuissa, mutta täältä olen saanut roppakaupalla lisänformaatiota. Pot ja bottom oli aivan outo asia.
Miksi media mässäilee tällä, annettaisiin pojan levätä nyt rauhassa ja omaisille rauha surra. Tämäkin ketju, elää ja voi hyvin. Hyi helvata, ollaan niin niin ymmärtäväisiä.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä hän ei järkyttynyt.
Nähnyt niin paljon kuolemaa eläinlääkärinä, että ei tainnut olla isokaan juttu. Henkisesti tosin, lahtasi 10 vuotta rakastamansa ihmisen, vai oliko se sittenkään rakkautta? Ehkä se oli narsistista ihannoinnin tarvetta ja omistushalua.
Oli saanut eläinlääkärin koulutuksen, mutta ei toiminut eläinlääkärinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en 18-vuotiaana haaveillut anaaliyhdynnästä 57-vuotiaan papan kanssa. Olenko siis hetero?
Ei nyt pidä alkaa meitä täällä analysoimaan. Itse naisena olen vielä noviisi näissä homo- ja lesbojutuissa, mutta täältä olen saanut roppakaupalla lisänformaatiota. Pot ja bottom oli aivan outo asia. Miksi media mässäilee tällä, annettaisiin pojan levätä nyt rauhassa ja omaisille rauha surra. Tämäkin ketju, elää ja voi hyvin. Hyi helvata, ollaan niin niin ymmärtäväisiä. -eri
Ikävät asiat on vaiettava? Kuulostat sodanjälkeiseltä 1950-luvun Suomelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä olla useita tunteja ruumiin kanssa yksin.
1. Halusi tehdä rauhassa surutyötä (Ei jatkoon tämä vaihtoehto!)
2. Mietti kuumeisesti, miten päästä ruumiista eroon.
3. Poliisi ei ole suostunut kertomaan, kävikö Rolf muualla surmaamisen ja kello kahdeksan välillä. Näin ollen on mahdollista, että Rolf olisi käynyt esim rautakaupassa ostamassa sahan ja kirveen jne.
Kallistun vaihtoehtoon 2, joskin kolmaskin on mahdollinen.
Vierailija kirjoitti:
"Hänen mukaansa lähestymistapa on kyseenalainen. Vaikka epäilty tekijä tunnustaisi teon tutkinnan alkuvaiheessa, kyseessä saattaa Kristensenin mukaan olla alkujärkytys."
" Historian saatossa on ollut useita tapauksia, joissa aluksi itsestään selvältä vaikuttanut tapaus ei olekaan totta, Kristensen muistuttaa."
" Viranomaiset eivät EU-direktiivin mukaan saa viitata epäiltyihin tai syytettyihin syyllisinä niin kauan, kun heitä ei ole tuomittu oikeudessa, Rachlew sanoo."
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/d89ef948-aa95-4fb1-aac9-3a53f92b97ab
Niin, ei kukaan teistä tiedä mitä siellä Henttaalla todellusuudessa on tapahtunut. Eikä esim. teon tunnustaminen merkitse että sitä että tunnustaja olisi todellisuudessa tehnyt yhtään mitään. Teosta pitää olla myös todisteet. Ei pelkkä tunnustus tai motiivi riitä. Kyllä Palmen murhankin ovat tunnustaneet tehneensä useat henkilöt.
No kuule fakta on se, että Janne on kuollut. Siitä ei pääse yli eikä ympäri. Että eiköhän siinä ole jo aika suuret todisteet. Ihan oikeastiko sinulla on teoria, että joku muukin sen olisi voinut tehdä kuin puoliso, joka oli murhapaikalla, jolla oli motiivi, jolla oli ase ja joka on tunnustanut?