Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka kuoli henkirikoksen uhrina Espoossa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010760884.html
POLIISI tutkii epäiltyä tappoa Espoon Henttaalla. IS:n tietojen mukaan henkirikos tapahtui kiinteistöllä, jossa ex-jääkiekkoilija Janne Puhakkaja hänen kumppaninsa, norjalaislääkäri Rolf Nordmo asuvat.
IS:n tietojen mukaan Nordmon epäillään ampuneen Puhakan kuoliaaksi asunnossa. Apua hälytti sivullinen. Poliisi ei vahvista asianosaisten henkilöllisyyksiä.
Kommentit (5794)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kyllähän kun julkisesti ilmoittaa olevansa homo tuo varmasti lisää kysyntää ja tarjontaa parisuhteiden suhteen
Aivan selvästi, mutta eiköhän läheiset, pelikaverit ja tämä "rakastettu" sen tienneet? Heti kuvan nähdessään asiantilan huomaa, mitä väliä?
Miksi kirja ja ulostulo "luonnollisesta" asiasta?
Entä jos mummo 70 v seukkaa 18 vuotiaan tytön kanssa, kadulla pusutellen. Se ei kuulu kenellekään, vai kuuluuko?
Miksi sinun mielestä alunperin tuli pride marssit? Siksi koska homous voi johtaa syrjintään, homofobisiin asenteisiin ja tarpeeseen peitellä sitä mitä on. Jopa luokitukseen sairautena historian valossa. Lätkämaailma voi olla homofobinen. Ehkä tulevaisuudessa ei tarvikaan ottaa asiaa esille vaan jokainen voi helpommin olla mitä on.
Jumalauta mitä juttuja taas. Petolliset on peliä. Siinä lähtökohtaisesti todennäköisesti jokainen haluaa voittaa. Olen ihan hyvä ihminen ja kaikenlisäksi paska valehtelemaan, mutta kyllä nyt sellaisessa pelissä olisin valmis muille petollisille kääntämään selkäni. Se ei muuttaisi sitä faktaa, että olen ihan hyvä, empaattinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihan tärkeää vaikuttamistyötä Janne teki koska homofobia elää, se näkyy tässä ketjussakin.
Ketju oli hyvä aluksi, kun ihmeteltiin että mikäs kaveri tämä rollaattori on ja mikä motiivi. Sitten tulivat homotrollaajat ja -uhriutujat. Eivät eroa millään tavalla näistä some-hybriksen rakentelijoista. Homokeskustelu myös hiljentää yhden mahdollisen motiivin murhaan: mitä jos Janne ei tosiaan ollutkaan homo, vaan yritti itsekin vaan rakentaa clouttia hyppäämällä homojääkiekkoilijan rooliin. Tällaista vaihtoehtoa ei voi edes pohtia, koska homouhriutujat ovat heti ölisemässä että ehdottomasti oli homo, epäkunnioittavaa uhria kohtaan, vaikka nähdään että muutkin rakentelevat clouttia valheellisin perustein. Miksei Jannekin? Tekeekö murhatuksi tuleminen hänestä puhtaan, pyhän, poistaa kaikki hänen mahdolliset syntinsä ja väärintekonsa? Kaike
"mitä jos Janne ei tosiaan ollutkaan homo, vaan yritti itsekin vaan rakentaa clouttia hyppäämällä homojääkiekkoilijan rooliin"
Siis väität että Janne ei ollut homo mutta kampanjoi asiasta, kirjoitti kirjan kipuilustaan ja oli kymmenen vuotta parisuhteessa miehen kanssa? Oletko tosissasi 😂
Ja vaikka Janne olisi ollut vaikka bi tai myöhemmällä iällä tuntenut itsensä vaikka heteroksi (aika epätodennäköistä homoksi identifioituneelta), hänen sanomisillaan ja kokemisillaan oli merkitys.
Vaikka joku henkilö olisi moraaliton, petturi parisuhteessa tai muuta hän ei ansaitse tulla lahdatuksi metsästysaseella. Ja tässä en viittaa siihen että Janne olisi. Täällä vaan jotkut kääntää jatkuvasti tätä siihen että Jannessa oli jotain epäilyttävää.
Tämä murha pyörii päässäni liikaa, en voi hyvin. Täytyy lopettaa uutisten lukeminen ja palstailu hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä murha pyörii päässäni liikaa, en voi hyvin. Täytyy lopettaa uutisten lukeminen ja palstailu hetkeksi.
Mulla tää koskettaa siksi koska tunsin ihmisen joka kuoli perhesurmassa ja tää on triggeri. Jo silloin mietin että mitä sen perhesurmaajan sairassa päässä liikkui miksi kukaan toimii noin julmasti?
Muistan kunnioittaneeni Jannea kuinka rohkeasti puhui asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli Jumalan tahto! Emme enää voi valitettavasti sille mitään...
Homot joutuu yleensä synneistä maksamaan kovan hinnan Jumalan edessä.
Mitäköhän Jumala tykkää, kun käyt hänen puolesta tuomitsemassa väkivallan uhria? Sunko duuni se on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jumalauta mitä juttuja taas. Petolliset on peliä. Siinä lähtökohtaisesti todennäköisesti jokainen haluaa voittaa. Olen ihan hyvä ihminen ja kaikenlisäksi paska valehtelemaan, mutta kyllä nyt sellaisessa pelissä olisin valmis muille petollisille kääntämään selkäni. Se ei muuttaisi sitä faktaa, että olen ihan hyvä, empaattinen ihminen.
Niinhän kaikki itsestään haluavat ajatella. Varmaan nuo some-cloutin keräilijätkin saattavat olla ihan "aidosti järkyttyneitä", ihan niinkuin suhteessa oli ihan "aitoa rakkautta"kin. Minä en usko, että uhri oli pyhimys.
Kuka meistä on pyhimys tai" synnitön" ? Mikä olisi viitannut siihen että Janne olisi ollut paha ihminen sinun mielestäsi? Ohjelma jossa idea on juonitella?
Ja kyse on henkirikoksesta. Mikään ei tee tätä ymmärrettävämmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Sama. En kestä tätä uhrin pilkkaamista. Surettaa hänen puolesta ihan hirveästi, mitä on viime hetkinään joutunut kokemaan. Miten yksin on ollut ja miten järkyttävällä tavalla joutui lähtemään. Läheisten tuskasta puhumattakaan.
Mä vaan toivon että Janne ei ois kärsiny kovasti siinä lopussa, ampumisessa, vaan että heti lähteny taju pois
Nämä homojen saamasta sympatiasta kateelliset ovat niin epätoivoisia, että ilmeisesti vakavissaan kuvittelevat jonkun esittävän kymmenen vuotta homoa saadakseen jotain "etuja". Täytyy olla asiat todella kurjasti, jos on kateellinen homoille, jotka kuitenkin tänäkin päivänä ovat pilkan kohteena. Tämä ketju on todiste, miten surkeassa tilassa homojen asema edelleen on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.lansivayla.fi/paikalliset/7987339
Onpa kuvottava ilmiö. Kolumnissa paljastetaan pari läpimätää some-vaikuttajaa, jotka ovat ilmeisesti yrittäneet esittää Jannen hyvääkin ystävää saadakseen itselleen glooriaa ja seuraajia. Hyi hitto.
Tämmösiäkin ihmisiä löytyy siis. Toisen kuolemaan astinlautana omaan somejulkisuuteen. Miten ihmiset on näin kylmiä?
Somessa tuntuu kaikki olevan sallittua jotta saa seuraajia, julkisuutta ja lisää rahaa. Totuuttakaan ei tarvitse olla. Kaikki spekulaatiot menee omiin fääreihin siellä, ihmiset janoaa kokemuksia vaikka kyse ei olisi enää totuudesta. Hankin huvikseen tiktokin nähdäkseni mitä se on ja poistin sen. Jotenkin tuntuu että elämä on parempaa ilman sitä.
Huvitti yksi video jossa joku tyttö alkoi riisua vaatteitaan julkisesti vähentäen paljastavaan mekkoon ja kuvasi kuinka kaikki katsoivat kuinka hottis hän on. Minulle tuli lähinnä huvittunut olo, siis cmon. Siis se tietynlainen huomion janoaminen menee jo ihan överille tasolle. Siitä ilmentymiä on juuri nämä "tunsin kuolleen" tyypit somevideoineen.
Vierailija kirjoitti:
Mä vaan toivon että Janne ei ois kärsiny kovasti siinä lopussa, ampumisessa, vaan että heti lähteny taju pois
Mua ahdistaa juuri ajatus tästä että Janne on tajunnut millaisen käärmeen kanssa on ollut ja että mitä on olleet loppumetrit. Toivottavasti se on ollut nopeaa ohi. En voi kuvitella traagisempaa tilannetta kuin että kauan rakas ihminen tekee näin. Onhan tällainen toiminta ihan poikkeuksellista. Näin ei vain tehdä. Tulee vaan mieleen että ei sellainen ihminen joka oikeasti kykenee rakastamaan ja rakkauteen tee näin. Oikea rakkaus sulkee pois jopa oman egon ja omat haaveet ja tavoitteet ja toivoo toiselle parempaa vaikka suhde päättyisi
Vierailija kirjoitti:
Esko Eerikäinen pääsi myös kertomaan suru-uutisen.
Kuolleen kasvattiveljen äiti: Esko Eerikäisen käytös järkytti koko sukua
Esko Eerikäisen surupurkaus kasvattiveljen kuolemasta on suututtanut sukulaiset.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toimi, mutta kyllä on paskaa tuo ylempi artikkeli Norjasta. Kyllä se teidän ukko nyt vaan tämän murhan teki ja on siihen ainoa syypää. Siitä ei tarvitse eikä siitä saa vaieta.
Norjalaiskääkkä murhasi. Mitä nuo norjalaiset oikein vikuroivat? Murhaaja on murhaaja, vaikka voissa paistaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän eläinlääkäri/ metsästäjä osaa nämä hommat.
Kun on kykenevä murhaamaan pitkäaikaisen kumppaninsa niin eiköhän pikemmin ole pitänyt huolen ettei lähtö ollut nopea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän eläinlääkäri/ metsästäjä osaa nämä hommat.
No ei selkeästi, jos pitää ampua useampi laukaus.
Tapasin ihmisen, jonka kanssa halusin seurustella.
Tapasin Rolfin.
Kanadan ranskankielisessä Quebecin provinssissa sijait-
sevassa Chicoutimissa on marraskuussa pimeää puoli kym-
meneltä illalla. Istuin isäntäperheen talon kellarihuoneessa
ja luin sähköpostin vielä kerran läpi.
Kirjoitin viestin englanniksi, koska kahdesta vastaanot-
tajasta toinen, Todd Diamond, oli agenttini Pohjois-Ameri-
kassa. Toinen, suomalainen Jon Wärn, oli Toddia melkein
puolet nuorempi ja minulle läheisempi, mutta koska Todd
oli pääagentti, viestin sisältö kosketti häntäkin.
Jätin kolmannen agenttini, Ilkka Larvan, pois viestiket-
justa, siitä yksinkertaisesta syystä, että en uskaltanut lait-
taa meiliä hänelle. Ile oli minulle hieman vaikeammin
lähestyttävä kuin Todd ja varsinkin Jon, joka auttaa Ilkkaa
Suomessa ja on ollut paljon tekemisissä nuorten pelaajien
kanssa.
Meilin aihe oli huoleton Hello!, joka ei varmasti an-
tanut Toddille ja Jonille mitään varoitusta siitä, mitä var-
sinaisessa sähköpostissa sanoin. Eikä osviittaa antanut
ensimmäinen virkekään, vaikka se ei yhtä huoleton ollut-
kaan kuin tervehdykseni otsikkorivillä.
Televisiossa oli tässä eräänä iltana kolme asiantuntijaa jotka ovat työnsä puolesta olleet pitkään tekemisissä tämän kaltaisten asioiden kanssa. Yllättävää oli, että jokainen heistä oli sitä mieltä että ennen kumppanin surmaamista liitossa on yleensä riitoja/ikäviä välikohtauksia. Niistä osalliset eivät yleensä puhu, Jannekin halusi näyttää että menee ihan kivasti. Ja varmaankin näin olikin pääasiassa. Mutta onko mitään liittoa jossa ei välillä riideltäisi? Milloin enemmän, milloin vähemmän. Eli jos on ollut riitoja, niin nyt kävi niin että Norjan kaveri loukkaantui pahanpäiväisesti kun Janne erosi. Toivottavasti rangaistus norjalaiselle on kovin mahdollinen. Eli koskaan emme tiedä mikä on ihmisten parisuhteiden tila.
Vierailija kirjoitti:
Millainen 18-vuotias haluaa anaaliyhdyntään 57-vuotiaan papan kanssa?
Mielestäni ei mitenkään normaalia.
Ei ole normaalia kuvitella toisten sèksiasentoja ja jankuttaa omista estoistaan keskustelupalstoilla.
Tämmösiäkin ihmisiä löytyy siis. Toisen kuolemaan astinlautana omaan somejulkisuuteen. Miten ihmiset on näin kylmiä?