Ex-huippukiekkoilija Janne Puhakka kuoli henkirikoksen uhrina Espoossa
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010760884.html
POLIISI tutkii epäiltyä tappoa Espoon Henttaalla. IS:n tietojen mukaan henkirikos tapahtui kiinteistöllä, jossa ex-jääkiekkoilija Janne Puhakkaja hänen kumppaninsa, norjalaislääkäri Rolf Nordmo asuvat.
IS:n tietojen mukaan Nordmon epäillään ampuneen Puhakan kuoliaaksi asunnossa. Apua hälytti sivullinen. Poliisi ei vahvista asianosaisten henkilöllisyyksiä.
Kommentit (5794)
Vierailija kirjoitti:
Oliko uhrilla isä ja äiti lapsena ja nuorena ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis narsisti vanha ukko saalisti nuoren itselleen elämänkokemuksella ja taidolla. Nää saalistajat oli sitten kohde mies tahi nainen osaa manipuloida uhrin sekä eristää muista ilman että edes itse huomaa. Jossain vaiheessa haluaa alkaa elää omaa elämää omine haluineen, mutta tää äijä teki perinteiset. Jos mä en sua saa niin ei saa muutkaan.
Nyt katuu on niin sorry sorry ja järkyttynyt nyh nyyh. En usko. Haluaa vaan pienempää tuomiota. Törkeä tyyppi.
Eiköhän Jannekin saanut jotain haluamaansa tästä suhteesta, jos se kestihän 10 vuotta?
Fakta on, että Janne on rakastanut tätä ihmistä. Tiktokissa ihmetellyt, miten onkaan niin onnekas. Sitten tajunnut, ettei ehkä ole sittenkään erityisen onnekas ja lopputulos on tämä. Hiton surullis
Tämä on nähty useammassa suhteessa, että jos dominantin (miehen) ura menee mönkään niin tukeutuu usein puolisoonsa ja se voi olla tälle tavalla tai toisella hengenvaarallista. Aina ei ammuta, joskus kateus ja viha tuhoavat elämän muuten, mies ottaa naisen elämän ja harrastukset "valtaansa", nainen tuhoutuu. Romahtava mies on merkittävästi vaarallisempi kuin mies, vaikka mies itsessäänkin on jo vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko uhrilla isä ja äiti lapsena ja nuorena ?
Oli. Uhrin vanhemmat on elossa. Eronneet jossain vaiheessa, mutta molemmat läsnä uhrin elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusikymppiset lääkärit on ihmiskunnan pelottavin ja vaarallisin ryhmä.
Vielä on muutama vuosi tuohon ikään. Lääkärinä mietin että pitäisikö kouluttautua johonkin toiseen ammattiin kuten rekkakuskiksi kun kaksi mieslääkäriä on syyllistynyt henkirikokseen viime aikoina.
Ootko ihan oikea lääkäri? Tuskin oikeasti tuommoista mietit kuitenkaan?
Siis heti aamusta täällä sekopäät taas röörijuttuineen rienaamassa. Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa pelkäät enemmän metsässä? Karhua vai norjalaista homoa.
norjalaista homokarhua
Tässäkin taas vain näkee ettei parisuhteista ole kuin riesaa, kontrollointia, mustasukkaisuutta, hulluutta, ajanhukkaa ja pahimmassa tapauksessa pääsee hengestä ja se vain jonkun toisen ihmisen vuoksi joka sekoaa.
Sinkkuna 13 vuotta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän omasta kokemuksestani, miten julman kovan vihantunteen voi kokea sisimmässään ja mieleen tulvahtaa yllättäin halu tappaa tuo intohimon ja ihastuksen kohde, joka on onnistunut totaalisesti valloittamaan sydämesi, mutta josta sinun on luovuttava. Intohimon kohde voi olla esim. valmiiksi varattu tai sitten löytänyt jonkun uuden.
Pointtini on tässä hylätyksi tulleen / yksin jääneen vihantuntemuksissa. Ne ylittävät järjenkin äänen. Viha vaan tulee. Huonossa tapauksessa käy näin onnettomasti, kun jätetyllä on esim. ampumaharrastus, mikä mahdollistaa teon.
Homous, ikäero tms. ei ole oleellista.
Mitä helvettiä. Ihastuu varattuun ja haluaa tappaa tämän. Tuo on kyllä ihan sairautta eikä mitään intohimoa. Päivä päivältä tulee vastenmielisempi olo kaikista näista intohimokkaista sankareista
Ei pitäisi tuohon tyyliin yksinkertaistaa asioita, varsinkaan, kun ei tiedä yksityiskohtia ja puhutaan vain yleisellä tasolla.
Voisit myös samalla kieltää varattuja ihmisiä ihastumasta ulkopuolisiin - ja etenkään näyttämään ihastumistaan.
Muistan Itse vuosia sitten, miten vihainen olin exälleni. Itse kävin vain lukion ja en jatkanut opiskelua. Exäni jatkoi ja opiskeli korkealle. Itse menin töihin. Vaikka olenkin nainen, niin maksoin suurimmaksi osaksi kaiken, kun olin töissä. Ajattelin jotenkin lapsellisesti, että sitten, kun exäni valmistuu ja menee töihin, niin vastavuoroisesti hän taas maksaa kaikesta ja itse pääsen helpommalla. Kun valmistui, niin lähes heti jätti minut ja alkoi seurustelemaan uuden kanssa. Olin niin pettynyt ja katkera. Kyllä kävi kaikkea mielessä pahoja tunteita. Nyt on asiani kuitenkin hyvin vuosia myöhemmin. Meni kauan ennen kuin luotin keneenkään. Nyt on hyvä suhde ja talouskin on kunnossa.
From: janne puhakka
To: Todd J. Diamond, Jon Wärn
Sent: Sunday, November 2, 2014 3:37 AM
Subject: Hello !
Kuten kaikki tiedämme, kausi olisi voinut alkaa paremmin
sekä minulla itselläni että joukkueella. Mutta ennen kuin
palaan jääkiekkoon, haluan kertoa teille eräästä toisesta
asiasta. Toivon, että tämä jää meidän välillemme.
Haluan kuitenkin ehdottomasti, että te olette tietoisia täl-
laisista asioista, koska toivon, että teillä on kaikki avaimet
auttaa minua pelaajana
Se, mitä haluan kertoa teille tässä meilissä on, että olen vii-
me kesän aikana viimeinkin hyväksynyt itseni sellaisena
kuin olen. Olen hyväksynyt olevani homo. Asiasta tietää
vain perheeni ja nyt te.
Periaatteessa se ei ole ongelma, mutta jääkiekkoilija mi-
nussa on usein hieman hukassa, kun erilaiset kysymykset
pyörivät päässäni. (Voinko jatkaa uraani, hyväksyvätkö ih-
miset (mukaan lukien te) minut ja niin edelleen). Varsinkin
täällä Chicoutimissa elämä on aika usein monotonista ja
rajoitettua sen jälkeen, kun palasin nuorten maajoukkue-
turnauksesta Lake Placidista ja siksi minulla on ollut entis-
tä enemmän aikaa ajatella asioita.
Elämän tylsyys ja pienet ongelmat seuran kanssa (viisumi,
pankki, varusteet) ovat saattaneet minut tähän pisteeseen,
jossa oikeasti tunnen tarvetta keskustella jonkun kanssa.
En tiedä, onko tällä asialla jotain tekemistä heikkojen peli-
esitysteni kanssa, mutta totta kai se on minullekin uusi asia
ja saattaa jarruttaa kehitystäni. Minulla ei ole täällä ketään
keskustelukumppania, joten elän omassa kuplassani, yritän
olla positiivinen ja tehdä jäällä parhaani, mutta juuri nyt
tuntuu, että isken vain päätäni seinään.
Eilen kerroin Jonille, että haluaisin vaihtaa maisemaa, kos-
ka se antaisi minulle jotain muuta ajateltavaa. En tiedä,
onko se mikään ratkaisu ja tiedän, että en voi juosta kar-
kuun tätä ongelmaa muuttamalla uuteen kaupunkiin tai
maahan. Jääkiekko on kuitenkin samaa. Oma tilanteeni
pelaajana ei vain ole eduksi minulle eikä joukkueelle.
Päätin, että olen tästä asiasta avoin teidän suuntaanne
ja odotan mielenkiinnolla ajatuksianne kaikesta. Janne
Puhakka
JANNE , KANADA
13
Date: Mon, 3 Nov 2014 08:59
From: Ilkka Larva
To: janne puhakka
Moro:
Hyvä että kerroit. Maisemanvaihdos tekisi varmasti hyvää.
Toinen asia on se, että pitäs funtsia pidemmän tähtäimen
plääni mikä on sun policy asian suhteen.
Itse olen periaatteessa julkisia kaapista astumisia vastaan,
koska se ei ole mielestäni automaattisesti julkinen asia. Jo-
kaisella on oikeus olla ihan mitä haluaa eikä asia kuulu
muille. En minäkään kailota heterouttani julkisesti niin
miksi toisinpäin pitäisi?
Et ole ainoa kiekkomaailmassa ja olen itse pelännyt sitä
että joku tekee jotain hölmöä kun ei osaa käsitellä asiaa
itsensä kanssa.
Soittele/meilaile jos haluat puida keissiä.
Jortsu ottaa 5 pelaajaa WJC training campille, sun pitäs
olla tikissä kuukauden kuluttua jos haluat kisoihin.
i
Vierailija kirjoitti:
Kumpaa pelkäät enemmän metsässä? Karhua vai norjalaista homoa.
Tässä tapauksessa norjalaisen homoa. Sen eksä on elossa. Ei todennäköisesti aiheuta vaaraa naisille.
Sydän itkee joka kerta kun näen Jannen kuvan mediassa.
Vierailija kirjoitti:
From: janne puhakka
To: Todd J. Diamond, Jon Wärn
Sent: Sunday, November 2, 2014 3:37 AM
Subject: Hello !Kuten kaikki tiedämme, kausi olisi voinut alkaa paremmin
sekä minulla itselläni että joukkueella. Mutta ennen kuin
palaan jääkiekkoon, haluan kertoa teille eräästä toisesta
asiasta. Toivon, että tämä jää meidän välillemme.Haluan kuitenkin ehdottomasti, että te olette tietoisia täl-
laisista asioista, koska toivon, että teillä on kaikki avaimet
auttaa minua pelaajanaSe, mitä haluan kertoa teille tässä meilissä on, että olen vii-
me kesän aikana viimeinkin hyväksynyt itseni sellaisena
kuin olen. Olen hyväksynyt olevani homo. Asiasta tietää
vain perheeni ja nyt te.Periaatteessa se ei ole ongelma, mutta jääkiekkoilija mi-
nussa on usein hieman hukassa, kun erilaiset kysymykset
pyörivät päässäni. (Voinko jatkaa ura
Niin fiksusti kirjoittanut jo tuolloin 2014. Harmi että kaikki saamansa vastaukset eivät olleet niin fiksuja.
Mä olen sitä mieltä, että jääkiekko lajina rappeutuisi, jos siellä homot tai homojoukkueet menisivät matseissa. Alkaisi varmaan olla sellaista, että syötettäisiin lähinnä vaan omalle perskaverille ja ketjut muiden kanssa ei toimisi.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju antaa mielenkiintoisen, surullisen ja myös pelottavan muotokuvan itsestään epävarman suomalaisen miehen (pojan) homofobiasta. Samaan aikaan valtava inho ja mielenkiinto homomiehiä ja heidän seksitapojaan kohtaan. Ja kuvitelma, että ihmisessä ei ole mitään muuta kuin seksuaalinen suuntautuminen. Hmmm.
Kukaan ei ole kysellyt heidän seksielämästään mitään yksityiskohtia. Tämä henkilö itse tyrkytti homouttaan ja ratsasti sillä julkkikseksi - aika omituista olisi että se onkin nyt sitten yhtäkkiä kielletty puheenaihe?
Ja homofobia on yhtä aiheellista miehille kuin heteronaisille pelätä miehiä: olemme heille saaliita, seksivälineitä. Jos lesbonaiset saalistaisivat ja häpäisisivät naisia samanlaisella intensiteetillä kuin miehet tekevät toisilleen, minäkin olisin homofoobinen ja pelkäisin (ertiyisesti vanhempia) lesbonaisia
Vierailija kirjoitti:
oliko nää homoja?
Tää alkaa nyt olla jo aika vanha vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sitä mieltä, että jääkiekko lajina rappeutuisi, jos siellä homot tai homojoukkueet menisivät matseissa. Alkaisi varmaan olla sellaista, että syötettäisiin lähinnä vaan omalle perskaverille ja ketjut muiden kanssa ei toimisi.
Oletko ihan oikeasti noin tyhmä vai teeskenteletkö?
Janne olis varmasti saanut paremman kumppanin kuin norski ja myös olisi ansainnut sellaisen. Rolf oli heidän tavatessaan jo yli 50 ja Janne alle 20. Manipuloinut sen minkä kerkes ihan taatusti.
ON näitä homo/peto (on irti)