Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako minun muuttaa takaisin Suomeen pian 40 vuoden jälkeen?

Vierailija
13.10.2024 |

Muutin Ranskaan opiskelemaan 1988 ja sillä tiellä olen vieläkin. Olen asunut Ranskassa, Sveitsissä ja Kaakkois-Aasiassa. Nyt Asun fifty-fifty Englannissa ja Ranskassa. Kolme aikuista lasta edellisestä liitosta ja nyt uusi mies. Olen 56.

Minulla on oma yritys, jota pystyn johtamaan kauempaakin. Tai siirrän sen pojalleni.

Kannattaako muuttaa Suomen esim pitämään eläimiä? Hevoset, ponit lampaat ym on rakkaita.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan itse tiedät paremmin vastauksen tuohon kysymykseen.

Vierailija
2/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulet tänne tekemään töitä ja maksamaan veroja, niin olet tervetullut takaisin. Loisijoita on kyllä jo tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Hallitus on täällä pilaamassa kaiken ja pian suomalaiset haluaa turvapaikanhakijoiksi vaikkapa Ranskaan.

Vierailija
4/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan itse tiedät paremmin vastauksen tuohon kysymykseen.

En tiedä. Mulla ei ole mitään käsitystä missä Suomi menee vuonna 2024. En ole juurikasn käynyt entisessä kotimaassa. En ole enää Suomen kansalainenkaan ollut 25 vuoteen.

Vierailija
5/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet tänne tekemään töitä ja maksamaan veroja, niin olet tervetullut takaisin. Loisijoita on kyllä jo tarpeeksi.

Mitä tarkoitat loisijoilla? Siis ettei tee töitä? Mulla on tietty vielä yritys, mutta myös huomattava omaisuus.

Vierailija
6/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeät just nauttimaan leikattua työttömyysturvaa.

Vierailija
7/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Hallitus on täällä pilaamassa kaiken ja pian suomalaiset haluaa turvapaikanhakijoiksi vaikkapa Ranskaan.

Ihanko totta? Eikö Suomi ole Euroopan rikkaampia maita?

Vierailija
8/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko vielä miksi lähdit? Niinpä, ilmasto.

Vierailija
9/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerkeät just nauttimaan leikattua työttömyysturvaa.

En ole työtön, niin mitä tarkoitat?

Vierailija
10/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa lienee edelleen käsittääkseni toimiva julkinen terveydenhuolto? Suomessa ei, siis jos sinulla ei ole reilusti rahaa kassassa. Siis todella reilusti. Suomessa kuolet vaivoihisi rivakasti. Valitse siitä.

Vierailija
11/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on sellainen meininki ettei saa mainita asuneensa ulkomailla tai ihmiset välittömästi ajattelee, että olet joku lesoilija. 

Vierailija
12/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuvittelet jonkun pystyvän neuvomaan? Varsinkin tällä palstalla, jossa Suomen absoluuttisesti tyhmin 1% kokoontuu?

Vierailija
13/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata!  Itse olen asunut Euroopassa reilun 30 vuotta eikä minua saa takaisin Suomeen asumaan kirveelläkään.

Ei se kuule ole todellakaan se sama  maa josta lähdit,  täysin vieras ja vihamielinen se on.  

Itse  olen pitänyt tapanani käydä kerran vuodessa entisellä kotipaikkakunnalla mutta asumaan minua ei sinne saisi.

Vierailija
14/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. No tule vaikka kokeilu käynnille ja haistele tunnelmaa.Jos olet suomen medioita lukenut ja sitä kautta yrittänyt muodostaa käsitystä niin jätä ne nyt vaan ihan omaan arvoonsa.Antaa ihan vääristyneen kuvan.Ihan hyvä täällä on olla. En nyt ehkä pääkaupunkiseutua suosittelisi.

Vierailija
15/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi= n eekeröity

Toisin kuin Ranska ja Englanti, kuten varmaan tiedätkin.

Vierailija
16/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko vielä miksi lähdit? Niinpä, ilmasto.

Joo varmaan se oli 19-vuotiaalle minulle tärkeä. Samoin oli Ranskan kieli, kulttuuri ja historia. Mutta sen jälkeen on tullut uusia maita asioita ja ihmisiä. Olisiko nyt Suomen aika?

Vierailija
17/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata.

Vierailija
18/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tulla käymään ja viipyä muutama kuukausi, saat kosketuksen tämän päivän elämään Suomessa.

Vierailija
19/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä palaa. Harmittaa, että palasin Yhdysvalloista takaisin tänne. Suomi on kauniimpi muistoissa ja lomilla. Arki on yhtä persup*skaa nykyään. Välillä tuntuu, että asun täysin väärään suuntaan menevässä maassa. Parempi pistää täällä pää pensaaseen ja hautautua omiin juttuihin ihan vaan. 

N 56 

Vierailija
20/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on sairaiden ja laiskojen paratiisi, joten sinun ei kannata muuttaa Suomeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän