Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako minun muuttaa takaisin Suomeen pian 40 vuoden jälkeen?

Vierailija
13.10.2024 |

Muutin Ranskaan opiskelemaan 1988 ja sillä tiellä olen vieläkin. Olen asunut Ranskassa, Sveitsissä ja Kaakkois-Aasiassa. Nyt Asun fifty-fifty Englannissa ja Ranskassa. Kolme aikuista lasta edellisestä liitosta ja nyt uusi mies. Olen 56.

Minulla on oma yritys, jota pystyn johtamaan kauempaakin. Tai siirrän sen pojalleni.

Kannattaako muuttaa Suomen esim pitämään eläimiä? Hevoset, ponit lampaat ym on rakkaita.

Kommentit (63)

Vierailija
41/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata! Olen itse ollut ulkosuomalainen vasta reilun vuosikymmenen mutta en näe itseäni palaamassa suomeen koskaan. En kestä sitä ilmastoa, en halua elää holhousyhteiskunnassa enkä halua maksaa veroja oleskelijoiden ylläpitämiseksi.

Vierailija
42/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa voi kokea myös sellaista hyvää mitä tällä palstalla ei ymmärretä. Itsekin olen ollut poissa mutta palannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä palaa. Harmittaa, että palasin Yhdysvalloista takaisin tänne. Suomi on kauniimpi muistoissa ja lomilla. Arki on yhtä persup*skaa nykyään. Välillä tuntuu, että asun täysin väärään suuntaan menevässä maassa. Parempi pistää täällä pää pensaaseen ja hautautua omiin juttuihin ihan vaan. 

N 56 

Tuossa isässä kannatta miettiä esim. terveydenhoitoa. Tosin kuin monet tällä palstalla kuvittelevat, on se Suomessa huomattavasti laadukkaamppa kuin keskimäärin Yhdysvalloissa. Lääkkeetkin 5-10 kertaa halvempia.

Toki Yhdysvalloista löytyy ykkösluokan hoitoa ja vakuutukset korvaavat, mutteivät sentään kaikkea ja systeemi on kaiken kaikkiaan monimutkainen. Vanhainkodin tapaiset ovat kalliita ja ne joutuu kustantamaan itse, kunnes kaikki varallisuutesi on mennyttä jollet sitten aikanaan osannut hankkia tätäkin varten kallista vakuutusta mikä tosin lukitsee sinut Yhdysvaltoihin loppuiäksesi. Myöhemmällä iällä kielten osaaminenkin voi alkaa takkuilemaan, niin ettet osaa enää asioida tai ymmärtää muuten kuin suomeksi. Toki mistäpä sitä tietää miten huono Suomen terveydenhoidosta vielä saadaan tulevina vuosina, kun jo nyt keskustellaan eutanasiasta vanhustenhoidon ratkaisuna.

Vierailija
44/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkästään näitä kommentteja lukemalla ymmärtänet, että ei kannata.

Vierailija
45/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan voi tietää, mistä pidät tai kuinka syvät juuresi ovat Suomeen. Jos ei ole tunnesiteitä Suomeen, niin harva pitää Suomen pitkästä talvesta, joka on pimeä ja kylmä.

Vierailija
46/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita listaa itsellesi, mitä asioita kaipaat Suomessa

Listaa asioita, mitä pidät Ranskassa ja nykyisessä elämäntyylissäsi.

Listaa asioita, mitkä ei ole niin hyvin nykyisessä elämässäsi.

Listaa asioita, jotka haluat korjata nykyisessä elämässäsi

Listaa asioita, mitkä Suomeen muuton uskot korjaavan

Vierailija
47/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko vielä miksi lähdit? Niinpä, ilmasto.

Tavallaan.  Ilman pilluu oli syyni lähteä.

Vierailija
48/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tulet tänne tekemään töitä ja maksamaan veroja, niin olet tervetullut takaisin. Loisijoita on kyllä jo tarpeeksi.

Mitä tarkoitat loisijoilla? Siis ettei tee töitä? Mulla on tietty vielä yritys, mutta myös huomattava omaisuus.

Menetät sen omaisuutesi valtiolle täällä.

Vierailija
49/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen pitämään eläimiä? Minä pitäisin eläimiä siellä, missä on vähän leudommat talvet. 

Vierailija
50/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitäs tälle uudelle miehelle ajattelit tehdä? 

Vierailija
51/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
52/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus näitä kannattako sitä ja tätä kannattaisi määritellä vähän tarkemmin. Kannattaako taloudellisesti vai millä tavalla??????

Vierailija
53/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata! Olen itse ollut ulkosuomalainen vasta reilun vuosikymmenen mutta en näe itseäni palaamassa suomeen koskaan. En kestä sitä ilmastoa, en halua elää holhousyhteiskunnassa enkä halua maksaa veroja oleskelijoiden ylläpitämiseksi.

Verottomasti elät siis missä? Kuka maksaa siellä hoitosi?

Vierailija
54/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomeen pitämään eläimiä? Minä pitäisin eläimiä siellä, missä on vähän leudommat talvet. 

Bingo. Suomi ei ole eläimille välttämättä kiva talvella tai kylmään aikaan. Kesällä paarmoja, ei ehkä tuule joka paikassa kuten voisi odottaa.

Vierailija
55/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen ollut yhtä kauan pois (huom. ei vielä 40v.), ja en kyllä aio tulla takaisin. ihmiset on lähtökohtaisesti kiukkuisia, kateellisia ja moukkia, ehkä poikkeuksena kaverit ja sukulaiset. en tiedä, mikä näitä vaivaa. jää noille leveysasteille, joihin olet tottunut.

Vierailija
56/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa lienee edelleen käsittääkseni toimiva julkinen terveydenhuolto? Suomessa ei, siis jos sinulla ei ole reilusti rahaa kassassa. Siis todella reilusti. Suomessa kuolet vaivoihisi rivakasti. Valitse siitä.

Ranskassa on kyllä hyvät palvelut. Mutta niinhän on Suomessakin ja kaikki on ilmaista, mitä Ranskassa ja etenkin Britanniassa ei ole. Kävin juuri lääkärissä Lontoossa hoitamassa murrettuani käteni ja se maksoi fysiatri ja lastoitukset mukana lähes 500 !!! Siis 500 puntaa kadesta lääkärissäkäynnistä, ja sairaanhoitajalla kaksi kertaa ja fysiatrilla kuusi kertaa käynnistä! Ajatelkaa!

Mitäpä luulet että tuo maksaisi suomessa?

Ensin maksaisit sen vähintään 300-500e yksityiselle jotta saat käden tutkittua ja hoidettua. Vaihtoehtoisesti voit toki mennä jonottamaan päivystykseen 24-48 tunniksi. Lääkärin käynti maksaa sen jotain 30e jos sinne edes pääsee. Eli 2x30e tai yksityisen 300-500e.

Fysioterapia käynti maksaa luokkaa 50-70e kerta, eli 6xkeskimäärin 60e yht 360e.

Vähimmilläänkin hinta Suomessa olisi samaa luokkaa noin 420 euroa, ja lähemmäs tonnin jos et halua jonottaa tai jos julkisella eivät haluaisi hoitaa (murtumia ei nykyään monesti hoideta). 

Vierailija
57/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko vielä miksi lähdit? Niinpä, ilmasto.

Tavallaan.  Ilman pilluu oli syyni lähteä.

Nyt sulla on itellä semmonen?

Vierailija
58/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuohon voi antaa yksiselitteistä vastausta. Mutta jos aiot pitää eläimiä, tarvitset jonkinlaisen maatilan etkä voi muuttaa kaupunkiin. Yritä löytää maapaikka Etelä-Suomesta, Turku-Tampere-Helsinki-kolmion sisältä, niin ehkä sopeudut parhaiten. Ilmastokin tietysti on eteläosassa maata leudompi, mutta etenkin siksi, että muualla tuskin katsotaan hyvällä maailmankansalaisia. 

Vierailija
59/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ei missään nimessä kannata.

mutta tietty mitä haet vielä elämältäsi?

Nyt juuri nyt kun suuret ikäluokat alkaa kuolla ja nuoret bilettää 40- vuotiaiksi, on paljon maatiloja ja tiluksia melko halvalla myynnissä verrattaessa 80-luvun aikaan. Tai nihin tahansa sen jälkeiseen aikaan.

100 tonnilla saa hienoja paikkoja, jos ei tarvii ihan stadin vierestä olla. Saattaa jopa joku kyläkin olla lähellä joiden juntti-ihmisten kanssa on helpompi tulla toimeen, morjenstelee vaan kaikille ja hymyilee.

mut ihan siitä mitä haluaa

verot yms.kiristyneet mut jos varaa niin ei niin väliä. Mitä tulee ihmisiin niin pikkukunnissakin alkaa olla ko värisuorat täynnä. Saattaa joukossa olla joku mukavakin, ainskin niin kauan kun on mukava

voihan täältäkin välillä piipahtaa muualle jos kyllästyy, varsinkin jos on rahaa

Vierailija
60/63 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl jotkut eläimet viihtyy viileässä paremmin, laamat, vuohet, vuonohepat, vetokoirat, huskyt ei ne tarvii kun tlc. Eläinsuoja tietty. 

Mut jos pittää sit jotain etelän eläimii nii vaatii enemmän. Lehmätkin tarvi aikanaan navetan, niiden uloste kyl lämmitti ihmeen paljon koko navettaa, et usein ei ollu ku karjakeittiös valkee. Jotkut ylämaan karja tms. kestää jonkun verran kylmää. Mut kuten mitä hakee.

verrattuna euroopan maihin ni ihmisii ei täällä ole kun kasvukeskuksissa ja maalla on enemmän tilaa

sääli sinällään et tääl rapistuu upeita tiloja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi