Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-tyypin diabeetikot

Vierailija
13.10.2024 |

Mikä lääkitys teillä on ja paljonko otatte kyseistä ainetta ?

Kommentit (162)

Vierailija
61/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metformiini 2 päivässä ja Jardiance 1 päivässä. Oli vielä tämän lisäksi Ozempic mutta kun tuli ne saatavuus ongelmat niin lopetin sen.

Vierailija
62/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silmiä kuvataan muutaman vuoden välein, samoin jalkahoidossa on käytävä.

Eeg säännöllisesti. Tai mikä lie sen nimi. Sydänlätkät ja piuhat ja mittaus. Ei satu se tutkimus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metformiini 2 päivässä ja Jardiance 1 päivässä. Oli vielä tämän lisäksi Ozempic mutta kun tuli ne saatavuus ongelmat niin lopetin sen.

Mikä tuo jardiance on? Mulla on vain metforemit.

Vierailija
64/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuo jardiance on? Mulla on vain metforemit.

Lääke, joka poistaa sokeria virtsan kautta.

Vierailija
65/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä vaiheessa ja minkä takia tuo jardiance tulee kuvioihin?

Tutulla tuli se keskipäiväksi. Ennen oli pelkät metforemit aamu ja ilta.

Onko joku aamu paasto arvo, jonka jälkeen saa sen jardiancen? Vai millä perusteella se laitetaan.

Vierailija
66/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kakkostyypin diabeteksen toteamisen jälkeen paljonkin lääkärissä- ja terveydenhoitajan luona käyntejä?

Aluksi kutsuivat säännöllisesti pari kertaa vuodessa. Lahti kun antoi Harjun terveyden hoitaa sairaat niin loppui se kuin seinään. En ole diabeteslääkäriä/hoitajaa nähnyt varmaan viiteen vuoteen.

Vierailija
67/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku aamu paasto arvo, jonka jälkeen saa sen jardiancen? Vai millä perusteella se laitetaan.

Mulla on siis vaan.metforemit, mutta aamupaasto on noussut ja nykyisin 6,8 ja se pitkä, on noussut kanssa 30 arvosta nyt on 41.

Niin tuleeko jardian kohta kuvioihin?

Vierailija
68/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sen tarkemmin mutta mä sain sen kun paasto-arvo oli jotain 7,6 ja metformiini käytössä.

Vierailija
69/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metformiinia 500 mg iltaisin. Pystyin puolittamaan annoksen ja jättämään Jardiancen pois laihdutettuani 25 kg. Vielä ehkä 5 kg pois ja voinen jättää lääkityksen, kun arvot ovat jo lähellä normaalia.

Vierailija
70/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kakkostyypin diabeteksen toteamisen jälkeen paljonkin lääkärissä- ja terveydenhoitajan luona käyntejä?

Aluksi kutsuivat säännöllisesti pari kertaa vuodessa. Lahti kun antoi Harjun terveyden hoitaa sairaat niin loppui se kuin seinään. En ole diabeteslääkäriä/hoitajaa nähnyt varmaan viiteen vuoteen.

Ota yhteyttä terveyskeskukseen ja pyydä aika. Itse pitää toimia.

Vierailija
71/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka uusii sun reseptisi. Mulle tulee sitä kautta kutsu, jos en oo älynny muuten. Keski-Suomi.

Vierailija
72/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sen tarkemmin mutta mä sain sen kun paasto-arvo oli jotain 7,6 ja metformiini käytössä.

Kiitos. Mulla on metforemit olleet jo kauan käytössä ja nyt paastoarvo oli noussut 6,8. Ennen on pysynyt alempana metforemilla. Seuraava labrakoe vuoden kuluttua.

Kiitos tiedosta ja ihanaa tulevaa viikkoa.

Vierailija
73/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Mulla on metforemit olleet jo kauan käytössä ja nyt paastoarvo oli noussut 6,8. Ennen on pysynyt alempana metforemilla. Seuraava labrakoe vuoden kuluttua.

Kiitos tiedosta ja ihanaa tulevaa viikkoa.

Kiitos samoin.

Vierailija
74/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metforem 1g tabletti aamuin ja illoin. Minulla oli paastoverikoe arvojen yli useamman kerran ja sen jälkeen tehtiin sokerirasitustesti ja lääkitykseen siirryin. Hassua se, että pitkät sokerit oli viitearvoissaan. Tämä sama lääkitys nyt ollut siitä asti kun diabetes todettiin ja arvot pysyneet hyvinä (olisiko noin 7 vuotta).

Itse käyn kerran vuodessa verikokeissa, lähete terveysasemalta ilman käyntiä. Olisiko ollut kerran lääkärikäynti koko aikana.

Vierailija
75/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännä, että itse en ole päässyt kertaakaan silmien kuvaukseen enkä jalkahoidossa. Ts. yhtäkään käyntiä ei ole ollut hoitajakäyntiä. Helsingissä asun ja lääkitys ollut noin 7 vuotta.

Vierailija
76/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on jännä, että itse en ole päässyt kertaakaan silmien kuvaukseen enkä jalkahoidossa. Ts. yhtäkään käyntiä ei ole ollut hoitajakäyntiä. Helsingissä asun ja lääkitys ollut noin 7 vuotta.

Itse pitää olla vissiin aktiivinen. Mulle in aina määrätty uudet labrat vuoden päähän kun oon käynyt terveyskeskuksessa. Ja sittemmin oonkin aina muistuttanut niistä hoitajaa. Paitsi viimeksi unohtui, niin tuli kutsu, kun yritin uusia reseptiä. Varmaan käytännöt vaihtelee eri sairaanhoitopiireissä.

Vierailija
77/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin luopua monista jutuista mutta viinasta en luovu - en ainakaan kokonaan.

Vierailija
78/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä terveyskeskukseen ja pyydä aika. Itse pitää toimia.

Joooa joo. Aluksi pari kertaa koetin niin aina valittelivat jotain. Oli kiire tai jotain, ei aikoja. Pitäköön tunkkinsa.

Vierailija
79/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä siirtyivät kontrollit työterveydestä pois julkiselle korona-aikaan, neljään vuoteen ei ole kontrollia ollut, reseptit on uusittu pariin kertaan pyynnöllä.

Vierailija
80/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toujeo-insuliinia 20 yksikköä. Pitäis käyttää ateriainsuliiniakin, mutta kun sokereiden mittaileminen on jäänyt vähemmälle, niin sitä ei ole hankalan elämäntilanteen takia nyt tähän rinnalle patistettu. Kunhan tilanne tasaantuu, tarkoitus olisi kai vaihtaa metformiiniin, kun omaakin insuliinintuotantoa on olemassa.

2-tyypin diabeetikoille ei saisi koskaan määrätä insuliinia, sillä heillä tosiaan omaa insuliinituotantoa, niin kauan kun sitä ei anneta ulkoa. Vaihda oitis myös lääkäriä!

Minulla on insuliini käytössä, koska käytin sitä raskausaikana (alkoi raskausdiabeteksenä) ja en imetysaikana halunnut käyttää metformiinia, joka erittyy äidinmaitoon. Siksi insuliini. Alunperinhän sain 1. tyypin diabeteksestä diagnoosin, kunnes tajusivat, että

Ei tietenkään kaikki 2tyypin diabeetikot ole ylipainoisia. Eihän se sairaus johdu ylipainosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän