Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

2-tyypin diabeetikot

Vierailija
13.10.2024 |

Mikä lääkitys teillä on ja paljonko otatte kyseistä ainetta ?

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko namit kokonaan pannassa?

Vierailija
42/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metforem 2 tablettia aamulla ja 2 tablettia illalla. Tabletit 500 mg 1 kpl.

Lääkärin määräämä annos siis.

Lääkärit määräävät annokset diabeetikoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metforem 2 tablettia aamulla ja 2 tablettia illalla. Tabletit 500 mg 1 kpl.

Lääkärin määräämä annos siis.

Lääkärit määräävät annokset diabeetikoille.

Lisäksi kävelen jokapäivä 12 km ja en syö sokeria, eläinrasvaa enkä lyhytkestoisia hiilareita. Vain laaturuokaa. Lääkkeiden takia olen absolutisti.

Vierailija
44/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää menee vähän asian vierestä mutta mulla todettiin yllättävien verikokeiden myötä viime viikolla kakkostyypin diabetes ja vajaan parin viikon päästä lääkäriin. Ei harmaintakaan hajua siitä mitä lääkkeitä mulle aletaan työntämään mutta sen tunnustan että olen syönyt väärin jo pitkään mutta nyt korjaan tilanteen ja alan syödä paljon salaattia ja vihanneksia ja hedelmiä ja juoda pääasiassa vettä aina kun syön ja vaikke söisikään. En halua joutua käyttämään diabeteslääkkeitä lopunikääni. Enkä varsinkaan mitään semmoista että jalat menee tms.

Kuulen rullatuolin kutsun.

Ensinnäkin rullatuoli on toimistotuoli jossa on 5 rullaa alla, tarkoitit varmaan pyörätuolia? Ja toiseksi kuinka monta diabetespotilasta tunnet ja monellako on jalkavaikeuksia niin paljon, että joutuvat käyttämään apuvälineitä? Kolmanneksi olet törkeä.

Vierailija
45/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kaikki 2 tyypin diabeetikot ole välttämättä ylipainoisia. Tunnen monta hoikkaa ja urheilullista kun, joista diabetes 2 diagnoosi ei näy päällepäin. Diabetes ryhmissä olen tavannut, siis oikeita hoikkia 2-tyypin diabeetikoita."

Jep. Tiedän normaalipainoisia 2-diabeetikkoja, joilla paastoarvot huitelevat pilvissä. Silloin lääkehoito on ainoa mahdollisuus.

Vierailija
46/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On, samoin riisi, valkea leipä, leivonnaiset, vehnäjauhot, letut, peruna,  Max. 1 kpl vrk, makaroni, kaikki eläinrasva tuotteet.

Eli hyvin laaturuokaa syödään.

Sisäfilettä ja lanttu/nauris/porkkana/kauralesepuuro jne. Kala, muna, rasvattomat maitotuotteet.

Liikuntaa 10-15 km päivässä, ei alkoholia pisaraakaan.

Sokerilääkitys päällä 2 krt vrk. Lisäksi muut liitännäislääkkeet.

Vierailija
47/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleeko kakkostyypin diabeteksen toteamisen jälkeen paljonkin lääkärissä- ja terveydenhoitajan luona käyntejä?

Vierailija
48/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea voi syödä kohtuudella. Toki jos on ahmimistaipumusta, niin triggereitä kannattaa vältellä, eikä ostaa kaapin täydeltä naposteltavaa. Pikku herkut kannattaa ottaa aterian yhteydessä tai ennen lenkille lähtöä.

Vierailija
49/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metformin 500 mg kaksi kertaa päivässä. 

Vierailija
50/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuleeko kakkostyypin diabeteksen toteamisen jälkeen paljonkin lääkärissä- ja terveydenhoitajan luona käyntejä?

Riippuu siitä, miten nopeasti homma saadaan tasapainoon ja tarvitseeko esim. ravintoneuvontaa. Jos lääkitys toimii ja sokeri pysyy viitearvojen varassa, niin kontrollilabrat ovat vuoden välein.

Vierailija
51/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvatonta maitoa ja selleriä, johan alkaa tie kohti parempaa.

Vierailija
52/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alussa on enemmänkin labrakäyntejä, kun katsotaan, miten lääkitys alkaa tehota. Diabetesta hoidetaan monesti vain puhelinajoilla, jos ei ole akuutteja liitännäisjuttuja.

Vierailija
53/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On, samoin riisi, valkea leipä, leivonnaiset, vehnäjauhot, letut, peruna,  Max. 1 kpl vrk, makaroni, kaikki eläinrasva tuotteet.

Eli hyvin laaturuokaa syödään.

Sisäfilettä ja lanttu/nauris/porkkana/kauralesepuuro jne. Kala, muna, rasvattomat maitotuotteet.

Liikuntaa 10-15 km päivässä, ei alkoholia pisaraakaan.

Sokerilääkitys päällä 2 krt vrk. Lisäksi muut liitännäislääkkeet.

Tästä listasta jäi uupumaan vielä kasvikset, salaatit, kurkut ja tomaatit. Niitä syön paljon. Hedelmät olen vaihtanut nykyisin marjoihin, puolukkaa ja karpaloita kuluu paljon. Myös mustikkaa jonkin verran. En syö vadelmia enkä mansikoita, kun ne eivät ole niin terveellisiä. Hedelmät jätin pois fruktoosi takia, koska se on vaarallista, ilmeisesti vaarallisempaa kuin sokeri olisi.

Vierailija
54/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, miten nopeasti homma saadaan tasapainoon ja tarvitseeko esim. ravintoneuvontaa. Jos lääkitys toimii ja sokeri pysyy viitearvojen varassa, niin kontrollilabrat ovat vuoden välein.

Mulla vuoden välein. Mutta asia pitää itse hoitaa, kukaan ei muistuta, että tilaappas lääkärinaika.

Vierailija
55/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lääkitys saadaan, niin kerta vuoteen labrakokeet ja käynti hoitajalla, joka kolmas vuosi lääkärissä. Näin suurinpiirtein on mennyt.

Vierailija
56/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmiä kuvataan muutaman vuoden välein, samoin jalkahoidossa on käytävä.

Vierailija
57/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä ollut hypoja?

Vierailija
58/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä joutui diabetes ryhmävalmennukseen. Pakollinen oli.

Vierailija
59/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä ollut hypoja?

Oli muutama kun olin insuliinilla radin aikaan, tableteilla ei oo ollu.

Vierailija
60/162 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvatonta maitoa ja selleriä, johan alkaa tie kohti parempaa.

Maa-artisokkaa, palsternakkaa, fenkolia, kyssäkaalia, valkokaalia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän