Lihapullat on punaista lihaa
Lihapullat kuuluu punaisen lihan kategoriaan. Samoin kuin pekoni ja salami.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihapullat on tehty suurimmaksi osaksi murskatuista broilerin luista ja niistä lihan rääppeistä, joita ei koneellisesti saada tarkasti irrotettua luista.
Oonko aina tehny lihapullat väärin kun en oo ees hoksannu ostaa noita luita ja muita vaan ainoastaa naudanjauhelihaa.
Höh? Mikset laita sun lihapulliis kardemummaa ja päälle raesokeria? Aika noloa kutsua sotkuasi joksikin, mitä se ei ole.
Onko kanelipulla tehty kanelista? Ei ole.
Vehnäpulla on tehty vehnästä joten lihapulla voi olla lihasta tehty.
Se nyt luulis olevan lihaatillekin täysin selvää, ettei pulliin kuulu liha. Ei näköjään.
LIHApulliin kuuluu liha, vehnäpulliin ei.
Onko vegaanius näivettänyt aivosi? Vai onko kauran lypsäminen tehnyt hulluksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihapullat on tehty suurimmaksi osaksi murskatuista broilerin luista ja niistä lihan rääppeistä, joita ei koneellisesti saada tarkasti irrotettua luista.
Minä kylläkin teen lihapullat naudan jauhelihasta.
Mitä jauhelihaa naudalla muka on? Se syö luonnostaan HEINÄÄ!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oonko aina tehny lihapullat väärin kun en oo ees hoksannu ostaa noita luita ja muita vaan ainoastaa naudanjauhelihaa.
Samoin minä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh? Mikset laita sun lihapulliis kardemummaa ja päälle raesokeria? Aika noloa kutsua sotkuasi joksikin, mitä se ei ole.
Onko kanelipulla tehty kanelista? Ei ole.
Vehnäpulla on tehty vehnästä joten lihapulla voi olla lihasta tehty.
Se nyt luulis olevan lihaatillekin täysin selvää, ettei pulliin kuulu liha. Ei näköjään.
Voisit kutsua lihaläskiknöödeleitäs joksikin muiksi kuin pulliksi. Pullia kun ne eivät varmasti ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kylläkin teen lihapullat naudan jauhelihasta.
Mitä jauhelihaa naudalla muka on? Se syö luonnostaan HEINÄÄ!
Katoko mulla on tollanen lihamylly mikä tekee lihasta jauhelihaa. Tuu kokeilee, laita vaikka kätes sinne.
Vegaanilla päässä napsahtanu. Lääkäri vois määrätä vaikka 170g pekonia ensihätään.
Mistä tunnistaa vegaanin? Se aiheuttaa puheillaan lihanhimoa muissa ihmisissä.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanilla päässä napsahtanu. Lääkäri vois määrätä vaikka 170g pekonia ensihätään.
En mä ole vegaani. Syön lihaa mielelläni. Mutta mun mielestä on alhaista ja väärin kutsua lihaläskiknöödeleitä pulliksi, koska ne eivät ole mitään pullia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tunnistaa vegaanin? Se aiheuttaa puheillaan lihanhimoa muissa ihmisissä.
Tämä on niin totta. Kun se kanojen rakastelija benjamiini telttaili KFC avajaisissa oli pakko tehdä grilliboksin verran kanankoipia uutisen luettuani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole vegaani. Syön lihaa mielelläni. Mutta mun mielestä on alhaista ja väärin kutsua lihaläskiknöödeleitä pulliksi, koska ne eivät ole mitään pullia.
Sano sit kaikkia pullia palloiksi jos se noin häirittee.
Ostin eilen HK'n lihapullia. Ruskeita olivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut eihän ne ole pallojakaan. Pallo on symmetrinen muoto kaikista suunnista katsottuna, lihaläskiseosknöödelit eivät sitä ole.
Eikä kyse ole edes mun kutsumisesta, vaan väärästä markkinoinnista. Kun ei ole ok kutsua kasvismassaa lihaksi, tai kasvisnakkeja kasvisnakeiksi, niin pulla-sanankin käyttöä pitäisi kunnioittaa. Pulliin ei perinteisesti todellakaan kuulu liha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut eihän ne ole pallojakaan. Pallo on symmetrinen muoto kaikista suunnista katsottuna, lihaläskiseosknöödelit eivät sitä ole.
Eikä kyse ole edes mun kutsumisesta, vaan väärästä markkinoinnista. Kun ei ole ok kutsua kasvismassaa lihaksi, tai kasvisnakkeja kasvisnakeiksi, niin pulla-sanankin käyttöä pitäisi kunnioittaa. Pulliin ei perinteisesti todellakaan kuulu liha.
Kuuluuhan, lihapulliin nimittäin. Turhaa sinä venkoilet kun tiiät itekki puhuvas paskaa.
Minäpä tein kasvispullia enkä laittanu yhtään kanelia tai sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kyse ole edes mun kutsumisesta, vaan väärästä markkinoinnista. Kun ei ole ok kutsua kasvismassaa lihaksi, tai kasvisnakkeja kasvisnakeiksi, niin pulla-sanankin käyttöä pitäisi kunnioittaa. Pulliin ei perinteisesti todellakaan kuu
Not sitten myös tofumakaronivuokaseosta voi kutsua kasvislihamakaronilaatikoksi.
Ensimmäinen ajatus lukiessani aloittajan kirjoitusta oli, että eikö tuo ole aika itsestään selvää?!?
Epäiletkö oikeasti, että Suomessa on paljonkin ihmisiä, jotka eivät tiedä, että lihapullat, pekoni ja salami ovat lihaa.
Väittäisin, että jos menet kysymään päiväkodista yli 3-vuotiaiden ryhmästä, niin 99% lapsista osaa vastata, että lihapullat on valmistettu lihasta. Ap:lle ilmeisesti uusi oivallus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kyse ole edes mun kutsumisesta, vaan väärästä markkinoinnista. Kun ei ole ok kutsua kasvismassaa lihaksi, tai kasvisnakkeja kasvisnakeiksi, niin pulla-sanankin käyttöä pitäisi k
Not sitten myös tofumakaronivuokaseosta voi kutsua kasvislihamakaronilaatikoksi.
Jos siinä on lihaa seassa niin miksipä ei
Kasvispullaresepti:
- Kasveja, kaikki käy heinästä koivun lehtiin tai tuorekurkkuun
- Hiivaa
- Sokeria
- Maitoa tai vettä
- Kananmunaa
- Kardemummaa
- Suolaa
- Rusinoita
- Voita
Liuoita hiiva nesteeseen. Lisää suola, sokeri, kasvit ja kananmunat. Vaivaa taikinaksi. Lisää voisula. Jätä kohoamaan huoneenlämpöön noin puoleksi tunniksi. Leivo taikinasta tasakokoisia pullia. Jätä kohoamaan vedottomaan, lämpöiseen paikkaan. Voitele kananmunalla. Ripottele raesokeria päälle. Paista uunin keskitasolla noin 15 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä kyse ole edes mun kutsumisesta, vaan väärästä markkinoinnista. Kun ei ole ok kutsua kasvismassaa lihaksi, tai kasvisnakkeja kasvi
Ei siinä tarvii olla lihaa, jos -pullien ei tarvii olla pullia, niin ei silloin tofuliharuoassakaan tarvii olla lihaa.
Kananmuna tehdas on yhdyssana