Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku puhui täällä "kehovihasta". Miksi kukaan vihaisi kehoaan?

Vierailija
13.10.2024 |

?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan, ja syvästi!

Alipaino aiheutti useita luunmurtumia pienestä tällistä, ja lihominen oli välttämätöntä. Normaalin rajoissa ollaan tällä hetkellä, ja elämänlaatuni on säpäleinä ja itseinho loputonta. Paino ei enää ota pudotakseen,  vaikka miten paastoaisin. Vihaan joka ainutta  neliösenttiä vastenmielisestä ruhostani. Tahdon takaisin entiseen.

Vierailija
42/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella harvalla on kaunis keho. 

Miksi vain kaunis keho olis vihaamattomuuden arvoinen? Se, että on jotenkin epäkaunis keho ei ole peruste tai oikeutus kehovihalle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä aloituksessa oli linkki kirjoitukseen vuodelta 1971. Siinä oli kummallista sanoitusta. Oli vielä käännösteksti jostain Amerikasta. 

Mieleen tuli kehoon jäänyt trauma jonka voi käsitellä. Siis näkymätön asia. Ulkonäkökompleksit on eri asia.

Kehossa on sisä ja ulkopuoli. Rentoutuksessa voit kokea, miten hengität. Siis sisäpuolen. Ulkopuolen voi aistia, miltä vaatteet tuntuu päällä. Miltä tuntuu alusta jonka päällä on. Oma paino. Toivottavasti jokainen löytää itselleen sopivan tavan sietää omaa elämäänsä ja kehoaan. Pärjätä itsensä kanssa.

Vierailija
44/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla ilmeisesti on ns. Normaali kroppa, jota ei ole haukuttu lapsuudesta lähtien? Minulla ei ole.

T. Kehovihaketjun ap

En ole koskaan kuullut kenenkään kroppaa haukuttavan. Ja olen sentään keski-ikäinen. Ap

Tässä on se syy miksi sinä et ymmärrä. 

Vierailija
45/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet ettei kukaan voisi vihaisi kehoaan? Voin sanoa, että kaikilla on jokin kohta mistä eivät tykkää, oli se vaikka nenä, tissit, reidet, yms, joten miksi ei voisi olla niitä jotka eivät pidä mistään kehostaan? Anorektikot pitävät itseään lihavana vaikka olisivat luurankoja.

Inhoavatko anorektikot kroppaansa?

Mitäpä lottoat?

Kysyin tosissani. Luulin, että nauttivat vallan tunteesta, kun laihtuvat ja kaikki ovat huolissaan. 

Mulla oli kyse vallantunteesta omaan kehooni nähden ("parhaimmillaan" 168cm/alle 30kg). Lähimmäisten huoli ei vaikuttanut asiaan muuten kuin että tiesin olevani TAAS taakka. Ja tätä herkkua sit toistakymmentä vuotta... 

Edelleenkään en löydä kropastani muuta kuin rumuuksia, mut pysyttelen hengissä kuitenkin.

Vierailija
46/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pulleat rintalihakset, karvainen rinta, leveät hartiat, hoikka, pitkät paksut vaaleat latvoista luonnonkiharat hiukset, litteähkö masu, lihaksikkaat käsivarret, lihakset näkyvät ihon alta. Naisten päät kääntyvät kun liikun kaupungilla kireässä paidassa. Joo ihan tyytyväinen ulkonäkööni olen.

Mutta työtä se on vaatinut ihan älyttömästi, kymmeniä tunteja liikuntaa viikossa. Enkä ole ulkonäön vuoksi liikkunut vaan terveyden, kaunis kroppa tulee sivutuotteena.

Vierailija
47/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla ilmeisesti on ns. Normaali kroppa, jota ei ole haukuttu lapsuudesta lähtien? Minulla ei ole.

T. Kehovihaketjun ap

En ole koskaan kuullut kenenkään kroppaa haukuttavan. Ja olen sentään keski-ikäinen. Ap

No miks täytyy olla noin umpimielinen? Jos toista kiinnostaa ymmärtää ja hän kysyy asiasta tuomitsematta, niin sitten on jotenkin suhteettoman jyrkkää vastausta. Ja mitä itse oon kokenut, niin kehoviha onnistuu varsin hyvin myös ilman, että olis tullu sen erityisemmin haukutuksi sen takia. Minusta näitä syitä voi avata ihan neutraalistikin

Vierailija
48/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaisen (vanhan) naisen syndrooma

Erityiset yhteiset nimittäjät vihaisen (vanhan) naisen oireyhtymässä erottavat sen kaikista nykyisistä vakiintuneista luokitteluista. Nämä oireet ovat jaksoittaiset provosoimattoman vihanpurkaukset, avioliitoon yhteensopimattomuus, vakavat itsemurhayritykset, alttius alkoholin ja huumeiden väärinkäytölle, sairaalloisesti suuntautunut kriittinen asenne ihmisiin ja päinvastainen pakkomielteinen tarve menestyä kaikissa pyrkimyksissä, sekä voimakas siisteyden ja täsmällisyyden tarve. Tämä jatkuva täydellisyyteen pyrkiminen on heidän tuhonsa. Hoito on parhaimmillaan lievittävää ja sitä yleensä vastustetaan. Esitämme kolme tapausta sekä heidän takiaan kärsivien miestensä seurausoireyhtymän, jotka reagoivat vihaan vahvistamalla heikkoja maskuliinisia halujaan.

Journal of American Medical Association, 'The Angry Woman Syndrome': https://jamanetwork.com/journals/jamapsychiatry/article-abstract/490382

Vierailija
49/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se sellainen keho on? Jos syyllistyn vaikka rattijuopumukseen, niin onko se silloin minun kehoni joka on kännissä? Miksi minua sitten rankaistaan siitä?

Vierailija
50/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeahan sitä on ymmärtää, jollei itse ole kokenut. Tuntuu pahalta herätä joka aamu vastenmieliseen tunteeseen siitä, että olen edelleen sidottu tähän ruhoon.

Vierailija
51/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaan, ja syvästi!

Alipaino aiheutti useita luunmurtumia pienestä tällistä, ja lihominen oli välttämätöntä. Normaalin rajoissa ollaan tällä hetkellä, ja elämänlaatuni on säpäleinä ja itseinho loputonta. Paino ei enää ota pudotakseen,  vaikka miten paastoaisin. Vihaan joka ainutta  neliösenttiä vastenmielisestä ruhostani. Tahdon takaisin entiseen.

Eli luuston terveydellä on vähemmän väliä kuin ulkonäöllä? Selvä.

Vierailija
52/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kehovihaketjun ap

No miks täytyy olla noin umpimielinen? Jos toista kiinnostaa ymmärtää ja hän kysyy asiasta tuomitsematta, niin sitten on jotenkin suhteettoman jyrkkää vastausta. Ja mitä itse oon kokenut, niin kehoviha onnistuu varsin hyvin myös ilman, että olis tullu sen erityisemmin haukutuksi sen takia. Minusta näitä syitä voi avata ihan neutraalistikin

Tuosta kommentista sai sen vaikutelman, että kun ap ei ole kuullut haukkuja, niin haukkumista ei voi olla tapahtunut kenellekään.

Vierailija
53/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Kehovihaketjun ap

Tuosta kommentista sai sen vaikutelman, että kun ap ei ole

Joku voi saada sellaisen vaikutelman, joku toinen toisenlaisen. Esimerkiksi itse tulkitsin sen niin, että kun ap ei oo koskaan kuullut toisten kroppaa haukuttavan, niin se tuskin selittäisi hänelle kehoviha-ilmiön laajuutta. Tosiaan siinä ei sanottu muuta kuin että hän ei ole kuullut muiden kehoja haukuttavan. Kaikki lisätulkinta siihen on pelkkää lisätulkintaa, kirjoitus itsessään näyttäis lähinnä toteamukselta, joka voi olla neutraali

Vierailija
54/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan äidiltäni periytynyttä kehoani. Vihaan sitä.

Vierailija
55/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan äidiltäni periytynyttä kehoani. Vihaan sitä.

Miksi?

Vierailija
56/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi vain kaunis keho olis vihaamattomuuden arvoinen? Se, että on jotenkin epäkaunis keho ei ole peruste tai oikeutus kehovihalle

Koska rumat asiat nyt vain synnyttää vihan tunteita. Minulla on aina ollut ruma keho, olen viiltänyt sitä, repinyt ihoani, olen hakannut itseäni ja monin tavoin rääkännyt itseäni koska olen vihannut sitä niin suunnattomasti, jopa yrittänyt ottaa henkeni sen vuoksi.

Vierailija
57/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kehoni ei kelpaa näin pitäisi jokaisen uskaltaa kysyä.

Kun tässähän ei useinkaan ole kyse edes ylipainosta vaan siitä ettei pysty näyttämään (nuoresta asti leikellyltä) hollywood-tähtöseltä. Kylläpä onkin häpeä!

Kyllä se aina jollekin kelpaa, mutta kelpaako sinulle se jolle se kelpaa?

Vierailija
58/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehoviha on positiivinen voima, se ajaa muutokseen ja tekemään töitä itsensä kanssa, joko kehon suhteen tai sitten jonkun muun suhteen jossa pääsee sitten eteenpäin kun kompensoi kehoaan.

Pahinta on kehopositiivisuus, eli itsetyytyväisyys ja seisahtunut luovuttamisen ja tekosyiden tila.

Vierailija
59/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varhaislapsuuden hylkäämiskokemukset johtivat arvottomuuden tunteeseen. Keho kantaa kivut ja jonain päivänä kuoleekin. Salaa haluan tuhota sen. Kunpa voisikin elää kehonsa ulkopuolella.

Vierailija
60/60 |
14.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska rumat asiat nyt vain synnyttää vihan tunteita. Minulla on aina ollut ruma keho, olen viiltänyt sitä, repinyt ihoani, olen hakannut itseäni ja monin tavoin rääkännyt itseäni koska olen vihannut sitä niin suunnattomasti, jopa yrittänyt ottaa henkeni sen vuoksi.

Mielenkiintoista. Suhtaudutko samalla tavalla myös muihin rumiin asioihin, vai miksi juuri keho saa osakseen tällaista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä