Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joku puhui täällä "kehovihasta". Miksi kukaan vihaisi kehoaan?

Vierailija
13.10.2024 |

?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keho on hyvä kun se toimii normaalisti ilman mitään sivutuotteita, on ehjä ja vahva ja on tarkoituksenmukainen. Pääkopan kemiat voivat kertoa muuta.

Kyllä mua ärsytti tuhat menkat, ei niillä ole mitään virkaa. Kunhan suttaavat ja kutiavat. Hiustenlähtö on ollut pahuksen ikävää. Kolotukset ovat ihan hanurista. Vatsamakkara ei ole nätti, mutta muuten olen melko tyytyväinen. Olen nauttinut jokaisesta terveestä hetkestä, jolloin ei kutia vaan on voinut nauttia elämästä ja siitä kuinka jalat ovat vieneet erämaahan ilman polvikipuja. 

Vierailija
22/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet ettei kukaan voisi vihaisi kehoaan? Voin sanoa, että kaikilla on jokin kohta mistä eivät tykkää, oli se vaikka nenä, tissit, reidet, yms, joten miksi ei voisi olla niitä jotka eivät pidä mistään kehostaan? Anorektikot pitävät itseään lihavana vaikka olisivat luurankoja.

Inhoavatko anorektikot kroppaansa?

Mitäpä lottoat?

Kysyin tosissani. Luulin, että nauttivat vallan tunteesta, kun laihtuvat ja kaikki ovat huolissaan. 

Mistä sulle on tullut noin kummallinen käsitys? Aidosti kysyn. Anorektikot vihaavat kehoaan ja itseään. Anoreksia on yksi sisään päin kääntyneen vihan äärimmäinen muoto. Kyse ei ole vallasta vaan siitä, että vihaa itseään niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan pitänyt kehostani. Se ei johdu lihavuudesta, olen normaalipainoinen. Vartaloni on vaan todella ruma ilman vaatteita. Onneksi on vaatteet, niin asiaa ei ole tarvetta ajatella. N46. 

Vierailija
24/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi luulet ettei kukaan voisi vihaisi kehoaan? Voin sanoa, että kaikilla on jokin kohta mistä eivät tykkää, oli se vaikka nenä, tissit, reidet, yms, joten miksi ei voisi olla niitä jotka eivät pidä mistään kehostaan? Anorektikot pitävät itseään lihavana vaikka olisivat luurankoja.

Mitäpä lottoat?

Kysyin tosissani. Luulin, että nauttivat vallan tunteesta, kun laihtuvat ja kaikki ovat huolissaan. 

Mistä sulle on tullut noin kummallinen käsitys? Aidosti kysyn. Anorektikot vihaavat kehoaan ja itseään. Anoreksia on yksi sisään päin kääntyneen vihan äärimmäinen muoto. Kyse ei ole vallasta vaan siitä, että vihaa it

Ai. No mikä anoreksian sitten aiheuttaa? 

Vierailija
25/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se täytyy ymmärtää, muuten on vaikea edes kertoa.

Terapiassakin se pointti olisi se että pystyisi puhumaan täysin rehellisesti. Pahantahtoisuus ja kateus ovat ongelmia.

Se hienous on se että saa puhua, on oikeus kaikkiin tunteisiin.

Kaikkea ei tule mieltää pahaksi asiaksi tai sairaudeksi. Keskittykää olennaiseen.

Eihän tossa ole päätä eikä häntää.

Irrallisia lauseita, eikä liity otsikkoon.

Tämä oli se pointti, ette ymmärrä ja edelleenkin kehovihaa on eri syistä. Asenteesi vuoksi kukaan ei edes kertoisi sinulle, et ole turvallinen henkilö. Hyvin alentava sävy tekstissäsi.

Vierailija
26/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lla ilmeisesti on ns. Normaali kroppa, jota ei ole haukuttu lapsuudesta lähtien? Minulla ei ole.

T. Kehovihaketjun ap

Vierailija
27/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoat?

Mistä sulle on tullut noin kummallinen käsitys? Aidosti kysyn. Anorektikot vihaavat kehoaan ja itseään. Anoreksia on yksi sisään päin kääntyneen vihan äärimmäinen muoto. Kyse ei ole vallasta vaan siitä, että vihaa it

Kyllä siihen sitä vallan tunnettakin liittyy, kontrollointi tuo hyvää oloa. 

Vierailija
28/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoat?

Mistä sulle on tullut noin kummallinen käsitys? Aidosti kysyn. Anorektikot vihaavat kehoaan ja itseään. Anoreksia on yksi sisään päin kääntyneen vihan äärimmäinen muo

Psyykkiset ongelmat voivat johtaa tähän. Anorektikoilla on useasti hieman suhtautumisongelmia ja ehkä joskus hieman typeryyttä mukana, välinpitämättömyyttäkin. Sellainen normaali terve järki ei ole ihan mukana siinä toiminnassa.

Vierailija
29/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoat?

Mistä sulle on tullut noin kummallinen käsitys? Aidosti kysyn. Anorektikot vihaavat kehoaan ja itseään. Anoreksia on yksi sisään päin kääntyneen vihan äärimmäinen muo

Yleensä trauma tai kasvuympäristö. Anoreksiaan liittyy olennaisesti heikko turvallisuuden tunne. Keho ja syöminen on ainoa asia, jota voi kontrolloida täysin niin se sinällään luo turvaa. Anoreksia on tosi monisyinen sairaus ja sillä on monia alkutekijöitä. Se on psykologisesti todella monimutkainen sairaus ja taustalla on tosi laajasti asioita (mm. persoonallisuuden rakenne, ympäristö, perimä). Siksi sitä on niin vaikea hoitaa.

Vierailija
30/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vihasuhde omaan kehooni syntyi siksi, että miehet seksualisoivat kehoni. Olin 14 v. kun kommentit alkoivat. Minua ei kiinnostanut seksi siinä iässä. Nuo limaiset ulkot varmistivat, ettei se kiinnosta vieläkään.

Vierailija
31/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terapiassakin se pointti olisi se että pystyisi puhumaan täysin rehellisesti. Pahantahtoisuus ja kateus ovat ongelmia.

Kaikkea ei tule mieltää pahaksi asiaksi tai sairaudeksi. Keskittykää olennaiseen.

Tämä oli se pointti, ette ymmärrä ja edelleenkin kehovihaa on eri syistä. Asenteesi vuoksi kukaan ei edes kertoisi sinulle, et ole turvallinen henkilö. Hyvin alentava sävy tekstissäsi.

Pointti taitaa kuitenkin olla että itse kirjoitit epäselvää tekstiä, josta on useammallakin nuolista päätellen vaikea saada selvää. 

Vierailija
32/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoat?

Joo, mutta ei sitä kontrollointia käytetä muuhun kuin omaan itseensä. Ei taustalla ole huomiohakuisuus tai vallanhalu muita ihmisiä kohtaan.

Vierailija
33/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti taitaa kuitenkin olla että itse kirjoitit epäselvää tekstiä, josta on

Tarkoituksella jätin jokaisen itsensä tulkittavaksi. Olen huomannut että täällä palstalla ei kannata avata asioita koska heti lynkataan. Anorektikot taas saavat kaiken sympatian, tottakai.

Vierailija
34/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä päivänä, entistä tervettä normaalipainoista pidetään laihana ja lihavaa normaalipainoisena. Ihmiset opettelevat vihaamaan kehoaan, koska se on niin trendikästä. Samalla samat tahot naama punaisena huutavat, että hyväksy itsesi sellaisena, kuin olet ja muidenkin on hyväksyttävä.

Vierailija
35/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoat?

En voi kaikkien puolesta puhua, mutta mä olen aina teinistä asti vihannut, mutta samalla ihaillut laihaa kehoani. Löydän siitä aina epätäydellisyyksiä, mutta samalla saatan ihailla kuinka kylkiluut paistavat läpi ihosta. Sellainen kummallinen viha-rakkaussuhde. Vihaan myös siinä mielessä, että jos lihon vaikka vähänkin, tunnen, että keho on kapinoinut minua vastaan, mistä tunnen vihaa ja epäonnistumista. Muiden mielipiteet kehostani eivät niin kiinnosta. Krooninen syömishäiriöinen, kuitenkin sen verran hyvässä kunnossa, että pystyn elämään elämääni.

Vierailija
36/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoat?

Mistä sulle on tullut noin kummallinen käsitys? Aidosti kysyn. Anorektikot vihaavat kehoaan ja itseään. Anoreksia on yksi

Miten pitäisi toimia, jos nuori lakkaa syömästä?

Vierailija
37/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä lottoat?

Mistä sulle on tullut noin kummallinen käsitys? Aidosti kysyn. Anorektikot vihaavat kehoaan ja itseään. Anoreksia on yksi

Joillakin on. Ehkä jo ymmärrämme että ihmiset ovat yksilöitä.

Vierailija
38/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vihaan kehoani.

Olin lapsena lihava koulukiusattu, teininä sama. Aikuisena laihduin. Nykyisin olen normaalipainoinen. Vihaan yhä kehoani. Naamaani varsinkin.

Vierailija
39/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvalla on kaunis keho. 

Vierailija
40/60 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:lla ilmeisesti on ns. Normaali kroppa, jota ei ole haukuttu lapsuudesta lähtien? Minulla ei ole.

T. Kehovihaketjun ap

En ole koskaan kuullut kenenkään kroppaa haukuttavan. Ja olen sentään keski-ikäinen. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme seitsemän