Muita, joiden puolisolle elämän tarkoitus on työnteko?
Mua ei haittaa työnteko, opiskelu ja itsensä kehittäminen, mutta pikku hiljaa sitä on alkanut ymmärtämään, että puolisolle työ ja maine työpaikalla on oikeasti koko elämä, johon muun perheen, joka on selkeästi miehen elämässä toissijainen asia töihin nähden, on vaan pakko taipua. Minun ja lapsien elämä kulkee miehen töiden mukaan väkisin, vaikka yritämme elää ns. omaa elämää, mikä on sekin tragikoomista...
Minä olen se joka on aina töistä poissa lasten sairastelut, minä olen se joka kuskaa lapset niin hoitoon, harrastuksiin kuin neuvolaankin. Siksi, koska miehellä on ne työt, joista ei voi yhtään joustaa, ettei vaan mene se maine. Neuvolat yms. tiedän jo hyvissä ajoin, ja jos mies sattuukin yllättämään ja lupaamaan, että kyllä hän käyttää muksun neuvolassa, niin joka ikinen kerta tässä 4v aikana miehelle on tullut soitto työstä, eli minä joudun sitren järjestämään omat työt uusiksi lyhyellä varoitusajalla. Yhteisiä lomia ei ole, koska aina ne työt tulee väliin. Lapset ei näe isäänsä välttämättä kuin parin tunnin ajan viikossa, koska isä on aina töissä. Lapsilla on hyvä rytmi arjessa ja säännölliset uniajat, joista en enää jousta. Monet illat olen lapsia valvottanut, että isi tulee kohta kuten lupasi, mutta sitten on mennytkin monta tuntia, ennen kuin on tullut kotiin.
Kyse ei ole pelkästään lapsista, vaan kaikki kotiin liittyvät asiatkin hoidan minä. Jätin kerran laskut miehen maksettavaksi, ja vaikka hän on tosi jämpti raha-asioissa, niin unohti, koska työpuhelin pirisee aina töihin. Jos miehen vastuulle jättää kaupassa käynnin, niin hän unohtaa vähintään osan mitä olen kauppalistaan laittanut tai sitten tulee taas niin myöhään kotiin, että muu perhe on odottanut nälissään kotona ruokatarvikkeita samalla, kun hän itse on syönyt kotimatkalla jo jotain.
Joo, tiedän itsekin vastauksen ongelmaamme, ei vaan haluaisi perhettä rikkoa... vaikka toisaalta mikä perhe se sellainena on, jossa on kaksi tyystin eri elämää. Olen ottanut asian monesti puheeksi, mutta silloinkin häntä tuntui harmittavan eniten se, että miten ero vaikuttaisi hänen työpaikkaan.
Ps. Meillä on omat rahat ja kaikki menee taloudessa 50/50, eli en elä siivellä.
Pps. Mies on oikeasti töissä eikä ole sivusuhdetta.
Pps. Kiitos ja anteeksi vuodatus.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Työn ja perhe-elämän voi ja pystyy yhdistämään, ainakin älykkäät ihmiset.
Asiat pitää järjestää niin, että kaikki toimii.
On perheitä, joissa molemmat erikoislääkäreinä suuriss sairaaloissa. Molemmat joutuvat päivystämään.
Sama sairaanhoitajilla, pelastusalalla, ympäri vuorokauden pyörivät tehtaat, sähkölaitokset, vesilaitokset, julkine liikenne.
Ja toisekseen, miehet ovat aina olleet suoritus keskeisiä, työ on aina ollut miehille prioriteetti.
Miehet eivät jatkuvasti aattele ja suunnittele asioita tunteella. Vaan järjellä.
Se että paiskii töitä mielettömät määrät perheen hyväksi, ei ole itsekkyyttä.
Se on huolehtimista ja perheestään välittämistä.Aloitus on trolli.
Kyllä se on nimenomaan itsekkyyttä että perheellinen tekee mielettömät määrät töitä. Jos hankkii perheen, on miehelläkin vastuu osallistua perheen elämään ja auttaa perheen ja kodin hoidossa. Luoda edes jonkinlainen suhde lapsiinsa ja kasvattaa heitä. On naurettavaa väittää että työnarkomaani tekee töitä elättääkseen perheensä. Usein heille ei edes makseta yhtään enempää rahaa näistä ympäripyöreistä päivistä. He tekevät niitä vain päteäkseen ja pönkittääkseen omaa asemaansa. Usein he eivät ole niitä parhaita tai tehokkaimpia tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset valitsevat menestyvän, voimakastahtoisen ja hyvätuloisen miehen.
Naiset valittavat kun mies tekee töitä.
Sille menestykselle on hintansa. Se on tytöt teidän oma valinta otatteko köyhän kitaranrämpyttäjän vai kovatuloisen juristin.
Ei se läheskään aina näin mene. Mieheni on hyvätuloinen ja johtavassa asemassa oleva DI. Silti hän tekee töitä pääasiassa 8-16.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette wolttaa ruokaa kotiin ja käytä siivouspalveluita? Pitäisi olla rahaa tuollaisilla työmäärillä.
Niin että miehen voi antaa vielä enemmän siimaa toteuttaa vain omia halujaan ja vielä vähemmän tarvitsee sen välittää vastuusta, että kyllä se vaimo wolttaa pennuille sapuskat, ei haittaa jos käyn kaupassa vähän myöhemmin??
Mitäs se akka on tehnyt koko päivän kun mies tuo palkan taloon?
AP käy myös töissä ja he maksavat kaiken puoliksi eli mies ei todellakaan tuo yhtään enempää rahaa taloon. Mies on ilmeisesti vain niin surkea työssänsä että hänellä menee töidensä tekemiseen paljon enemmän aikaa kuin muilla. Ehkä hän sen takia pelkää asemansa puolesta töissä.
Mutta onhan hyvä, että miehellä on se työ ja työ on aika tosi tärkeä olla kun kaikki on niin kallista. En valittaisi, kun mieskin kantaa oman osansa, rahana. Mutta jos työ on tosiaan miehellä tuo, että siitä ei voi joustaa tai saattaa joutua lähtemään? Niin jos ap:n työstä on mahdollista joustaa, niin sitten joustaa sieltä? Perhehän on yhteinen yritys. Mutta jos tuo ei käy, niin onko ero ratkaisu? Aina ei voi saada kaikkea.
Jos minun mieheni suurin huoli mahdollisessa erossa olisi miten se vaikuttaa hänen työhönsä niin järjestäisin hänelle välittömästi mahdollisuuden ottaa siitä selvää. Aivan uskomattoman itsekäs ja tunnekylmä tyyppi. Sääliksi käy lapsia. Mahtaa heistä tuntua kamalalta kun isä ei heistä välitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille menestykselle on hintansa. Se on tytöt teidän oma valinta otatteko köyhän kitaranrämpyttäjän vai kovatuloisen juristin.
Ei se läheskään aina näin mene. Mieheni on hyvätuloinen ja johtavassa asemassa oleva DI. Silti hän tekee töitä pääasiassa 8-16.
On totta, että vakiintuneissa yrityksissä voi johtotehtävissäkin tehdä töitä 8-16. Kuitenkaan kaikissa tehtävissä näin ei voi tehdä. Jos Steve Jobs olisi tehnyt töitä vain 8 tuntia päivässä, meillä ei olisi iPhonea. Suomessa tuottavuus on nyt alhainen, eikä uusia innovaatioita juuri ole tehty. Tämä on osittain tasa-arvoajattelun syytä. Kun sekä miesten että naisten on lopetettava työnsä klo 16 ehtiäkseen päiväkotiin klo 17, tämä estää sellaisen työhön uppoutuminen mitä uusilta innovaatioilta vaaditaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli van miehen onnellisuudella väliä? Ei yhtään tule mieleen että entä lasten onnellisuus?
Tuskin mies on lopulta kovinkaan onnellinen. Tällä hetkellä työtilanne kohottaa hänen omanarvontuntoaan, mutta miten käy, kun ei enää jaksakaan olla koko ajan saatavilla. Jonkun vuoden tuota työrumbaa jaksaa, mutta ei pitemmän päälle.
Siis mies käyttää kaikki vapaatkin omiin hommiin, reissuihin kavereiden kanssa taikka toisiin töihin, on siis muutamakin kaverin perustama firma joissa "harrastuksena" käy jelppimässä. Tätä on jatkunut jo vuosia, ennen lapsiakin, mutta ennen lapsia hänellä oli paljon enemmän vapaata, joka käytettiin yhdessä. Kysyin, että lapsienko takia ei näy enää herraa kotona, niin kielsi ehdottomasti sen olevan syy ja sanoi, että lapset on maailman tärkeimmät, mutta työkin on hälle niin iso elämä... noh, joo.
Se, miksi nyt heräsin tähän miehen selkeään itsekkyyteen ja meidän arvostuksen puutteeseen (mitä mielestäni kauppalistan ignooraminen, välinpitämättömyys lapsien syömisistä, heidän hoitoon/neuvolaan kuskaamisista yms. osoittaa), niin minulla on tulossa todella massiivinen leikkaus x päivänä. Olen miestä muistuttanut vuoden ajan tästä ja merkannut kalentereihin, että mies joutuu hoitamaan lapset ja kodin ihan oikeasti, koska minä en vain kykene sen leikkauksen takia. Joo joo, aina kuului muistutuksiin, kunnes nyt yks kaks 3kk ennen leikkausta sanoi, että ei varmaan voi hoitaa lapsia, koska on töitä siellä ja täällä, ei hän kehtaa kieltäyty niistä töistä ?! Nyt sitten MINÄ joudun etsimään meille ulkopuolista apua 2-3 viikoksi, jotta herra saa käydä töissä!
ap
Mies voisi etsiä lapsille sen hoitopaikan/hoitajan, jos ei sen verran kerkeä hoitamaan omia lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksette wolttaa ruokaa kotiin ja käytä siivouspalveluita? Pitäisi olla rahaa tuollaisilla työmäärillä.
No ei meillä nyt niin paljoa sotkua tule, että siivoojaa tarvitsee edes lisää aikaa arkee antamaan, eikä se tai wolttauskaan taida saada työhullua miestä olemaan enemmän kotona edes lapsiensa kanssa.
Ap
Kai jokainen asunto on perussiivottava tietyllä syklillä. Tai siitä tulee läävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että vakiintuneissa yrityksissä voi johtotehtävissäkin tehdä töitä 8-16. Kuitenkaan kaikissa tehtävissä näin ei voi tehdä. Jos Steve Jobs olisi tehnyt töitä vain 8 tuntia päivässä, meillä ei olisi iPhonea. Suomessa tuottavuus on nyt alhainen, eikä uusia innovaatioita juuri ole tehty. Tämä on osittain tasa-arvoajattelun syytä. Kun sekä miesten että naisten on lopetettava työnsä klo 16 ehtiäks
Jos työ on elämän tärkein asia, niin sitten pitää pysyä sinkkuna eikä missään nimessä missään vaiheessa hankkia lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei meillä nyt niin paljoa sotkua tule, että siivoojaa tarvitsee edes lisää aikaa arkee antamaan, eikä se tai wolttauskaan taida saada työhullua miestä olemaan enemmän kotona edes lapsiensa kanssa.
Ap
Kai jokainen asunto on perussiivottava tietyllä syklillä. Tai siitä tulee läävä.
Lapset osaa siivota jälkensä ja minä käytän 10min joka päivä siivoamiseen, joten pysyy tarpeellinen taso yllä ilman erityistä puunaamista ja huhkimista eikä silti kuole siivoamisen työmäärään.
Ap
"Pysyttelee niin pskassa duunissa ettei sieltä saa vapaatakaan yhtään-mikä tietysti on naisen mielestä miehen eikä duunipaikan vika."
Missä työssä työntekijä saa vapaata aina halutessaan ilman mutinoita ja vieläpä palkallisena? Kerro ihmeessä, haen sinne heti töihin.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos miehellä oikeasti on sellainen työpaikka, että kesken päivää kotiin siivoamaan/lapsenhoitoon lähtemällä tulee potkut?
Missä työssä saa potkut siitä, että siivoaa tai hoitaa lapsiaan työpäivän jälkeen ja viikkovapailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On totta, että vakiintuneissa yrityksissä voi johtotehtävissäkin tehdä töitä 8-16. Kuitenkaan kaikissa tehtävissä näin ei voi tehdä. Jos Steve Jobs olisi tehnyt töitä vain 8 tuntia päivässä, meillä ei olisi iPhonea. Suomessa tuottavuus on nyt alhainen, eikä uusia innovaatioita juuri ole tehty. Tämä on osittain tasa-arvoajattelun syytä. Kun sekä miesten että naisten on lopetettava työnsä klo 16 ehtiäks
Höpö höpö. Ei uudet innovaatiot tarkoita pitkiä työpäiviä. Se on ennemminkin niin ettei kukaan jaksa innovoida rättiväsyneenä. Sen tietää tyhmäkin että yli 10 tunnin työpäivän jälkeen on tuottavuus jo lähellä nollaa. Tasa-arvo ennemminkin lisää innovaatioita kun ei tarvitse olla munia innovoidakseen, vaan naisetkin voivat sitä tehdä. Harmi vain että tasa-arvo ei ole tällä saralla riittävän pitkällä kun naisten innovaatioita ei oteta niin vakavasti eikä ne saa samalla tavalla rahoitusta kuin miesten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mies käyttää kaikki vapaatkin omiin hommiin, reissuihin kavereiden kanssa taikka toisiin töihin, on siis muutamakin kaverin perustama firma joissa "harrastuksena" käy jelppimässä. Tätä on jatkunut jo vuosia, ennen lapsiakin, mutta ennen lapsia hänellä oli paljon enemmän vapaata, joka käytettiin yhdessä. Kysyin, että lapsienko takia ei näy enää herraa kotona, niin kielsi ehdottomasti sen olevan syy ja sanoi, että lapset on maailman tärkeimmät, mutta työkin on hälle niin iso elämä... noh, joo.
Se, miksi nyt heräsin tähän miehen selkeään itsekkyyteen ja meidän arvostuksen puutteeseen (mitä mielestäni kauppalistan ignooraminen, välinpitämättömyys lapsien syömisistä, heidän hoitoon/neuvolaan kuskaamisista yms. osoittaa), niin minulla on tulossa todella massiivinen leikkaus x päivänä. Olen miestä muistuttanut vuoden ajan tästä ja merkannut kalentereihin, että mies joutuu hoitamaan lapset ja kodin ihan oikeasti, koska minä en vain kykene sen leikkauksen takia. Joo joo, aina kuului muistutuksiin, kunnes nyt yks kaks 3kk ennen leikkausta sanoi, että ei varmaan voi hoitaa lapsia, koska on töitä siellä ja täällä, ei hän kehtaa kieltäyty niistä töistä ?! Nyt sitten MINÄ joudun etsimään meille ulkopuolista apua 2-3 viikoksi, jotta herra saa käydä töissä!
Ei voi olla totta. Miehesi on joko narsisti tai psykopaatti. Hän ei selvästi tunne mitään sinua tai lapsia kohtaan. Sinuna keskustelisin miehen kanssa ja sanoisin että haluat puhua siitä mitä tapahtuu jos sinä kuolet leikkauspöydälle tai tulee komplikaatio ja joudut jäämään sairaalaan pitkäksi aikaa. Miten lasten asiat järjestyy näissä tapauksissa. Luultavasti keskustelun jälkeen toteat koko kaamean totuuden. Siihen voit ainakin luottaa että jos sairastut vakavasti ja pidempiaikaisesti ei miehesi tule ikinä tukemaan ja auttamaan sinua millään tavalla. Luultavasti hän vain valittaisi palvelun puutteesta. Luulen että eropäätöksesi kypsyy viimeistään leikkauksen jälkeen kun huomaat miten käy.
Aion ratkaista miehen pitkät päivät sillä, että kiellän tekemästä töitä klo 17 jälkeen ja viikonloppuisin. Ei kiinnosta rahallinen menetys ollenkaan. Hän omaa ylitsevuotavan vastuuntunnon ja kokee olevansa kaikille vastuussa, jopa hänen omat vanhempansa työllistävät valtavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi vttu näitä oman elämänsä Steve Jobseja 😅
Ei haittaa laisinkaan, että maailma ei saa uutta I Phonea, mutta lapsia haittaa jos heillä ei ole toista vanhempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli van miehen onnellisuudella väliä? Ei yhtään tule mieleen että entä lasten onnellisuus?
Tuskin mies on lopulta kovinkaan onnellinen. Tällä hetkellä työtilanne kohottaa hänen omanarvontuntoaan, mutta miten käy, kun ei enää jaksakaan olla koko ajan saatavilla. Jonkun vuoden tuota työrumbaa jaksaa, mutta ei pitemmän päälle.
Siis mies käyttää kaikki vapaatkin omiin hommiin, reissuihin kavereiden kanssa taikka toisiin töihin, on siis muutamakin kaverin perustama firma joissa "harrastuksena" käy jelppimässä. Tätä on jatkunut jo vuosia, ennen lapsiakin, mutta ennen lapsia hänellä oli paljon enemmän vapaata, joka käytettiin yhdessä. Kysyin, että lapsienko takia ei näy enää herraa kotona, niin kielsi ehdottomasti sen olevan syy ja sanoi, että lapset on maailman tärkeimmät, mutta työkin on hälle ni
Älä etsi ennen kuin saat allekirjoituksen eropapereihin. Mies on hylkäämässä sekä sut että lapset. Sun on helpompi valmistautua tulevaan, jos toimit kuin yh ja järkkäät itsesi vanhempien ja lapset sukulaisten hoitoon sen sijaan, että yrittäisit taas selvitä kaikesta yksin. Älä yritä selvitä. Elä tuo hylkääminen näkyväksi, kerro mikä sun tilanne oikeasti on, pyydä apua. Äläkä todellakaan hoida lapsia kun olet itse toipilaana. Sulle jää pahimmillaan kivut loppuelämäksesi kannettavaksi, taas yhtenä muistutuksena siitä miten mies on pettänyt sinut.
No siis käytännössähän mies rakastaa nyt pomoaan enemmän kuin lapsiaan, ja huolehtii pomonsa (työ)tarpeista eikä lastensa tarpeista.
Jos se kävelee kuin ankka, vaakkuu kuin ankka ja näyttää ankalle, se on ankka. Kannattaa uskoa, mitä mies näyttää nyt.