Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joiden puolisolle elämän tarkoitus on työnteko?

Vierailija
13.10.2024 |

Mua ei haittaa työnteko, opiskelu ja itsensä kehittäminen, mutta pikku hiljaa sitä on alkanut ymmärtämään, että puolisolle työ ja maine työpaikalla on oikeasti koko elämä, johon muun perheen, joka on selkeästi miehen elämässä toissijainen asia töihin nähden, on vaan pakko taipua. Minun ja lapsien elämä kulkee miehen töiden mukaan väkisin, vaikka yritämme elää ns. omaa elämää, mikä on sekin tragikoomista...

Minä olen se joka on aina töistä poissa lasten sairastelut, minä olen se joka kuskaa lapset niin hoitoon, harrastuksiin kuin neuvolaankin. Siksi, koska miehellä on ne työt, joista ei voi yhtään joustaa, ettei vaan mene se maine. Neuvolat yms. tiedän jo hyvissä ajoin, ja jos mies sattuukin yllättämään ja lupaamaan, että kyllä hän käyttää muksun neuvolassa, niin joka ikinen kerta tässä 4v aikana miehelle on tullut soitto työstä, eli minä joudun sitren järjestämään omat työt uusiksi lyhyellä varoitusajalla. Yhteisiä lomia ei ole, koska aina ne työt tulee väliin. Lapset ei näe isäänsä välttämättä kuin parin tunnin ajan viikossa, koska isä on aina töissä. Lapsilla on hyvä rytmi arjessa ja säännölliset uniajat, joista en enää jousta. Monet illat olen lapsia valvottanut, että isi tulee kohta kuten lupasi, mutta sitten on mennytkin monta tuntia, ennen kuin on tullut kotiin.

Kyse ei ole pelkästään lapsista, vaan kaikki kotiin liittyvät asiatkin hoidan minä. Jätin kerran laskut miehen maksettavaksi, ja vaikka hän on tosi jämpti raha-asioissa, niin unohti, koska työpuhelin pirisee aina töihin. Jos miehen vastuulle jättää kaupassa käynnin, niin hän unohtaa vähintään osan mitä olen kauppalistaan laittanut  tai sitten tulee taas niin myöhään kotiin, että muu perhe on odottanut nälissään kotona ruokatarvikkeita samalla, kun hän itse on syönyt kotimatkalla jo jotain.

Joo, tiedän itsekin vastauksen ongelmaamme, ei vaan haluaisi perhettä rikkoa... vaikka toisaalta mikä perhe se sellainena on, jossa on kaksi tyystin eri elämää. Olen ottanut asian monesti puheeksi, mutta silloinkin häntä tuntui harmittavan eniten se, että miten ero vaikuttaisi hänen työpaikkaan.

Ps. Meillä on omat rahat ja kaikki menee taloudessa 50/50, eli en elä siivellä. 

Pps. Mies on oikeasti töissä eikä ole sivusuhdetta. 

Pps. Kiitos ja anteeksi vuodatus.

Kommentit (132)

Vierailija
41/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#miesvihanäkyväksi

Vierailija
42/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset valitsevat menestyvän, voimakastahtoisen ja hyvätuloisen miehen.

Naiset valittavat kun mies tekee töitä.

Sille menestykselle on hintansa. Se on tytöt teidän oma valinta otatteko köyhän kitaranrämpyttäjän vai kovatuloisen juristin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tilataan viikon ostokset kotiinkuljetuksena ja siivooja käy joka toinen viikko. Helpottaa paljon arkea. Mies maksaa siivoojan, ja minä siivoa sitten joka toinen viikko. 

Hassua, miten vaikeaa on ymmärtää lukemaansa. Siivooja tai kotiinkuljetus ei ratkaise sitä, että ap hoitaa lapset ja arjen yksin. Ei mikään siivooja vie lapsia neuvolaan tai laita heitä joka ilta nukkumaan ja lohduta, jos satuttaa itsensä. Siivooja ei tule mukaan lomille ja vietä perheen yhteistä aikaa ap:n kanssa.

No kyllähän nuo myös osittain helpottaa arkea. Kyllä minua vatuttaisi, jos nuoki pitäisi kaiken päälle yksin tehdä. 

Vierailija
44/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työn ja perhe-elämän voi ja pystyy yhdistämään, ainakin älykkäät ihmiset.

Asiat pitää järjestää niin, että kaikki toimii.

On perheitä, joissa molemmat erikoislääkäreinä suuriss sairaaloissa.  Molemmat joutuvat päivystämään.

Sama sairaanhoitajilla, pelastusalalla, ympäri vuorokauden pyörivät tehtaat, sähkölaitokset, vesilaitokset, julkine  liikenne.

Ja toisekseen, miehet ovat aina olleet suoritus keskeisiä, työ on aina ollut miehille prioriteetti.

Miehet eivät jatkuvasti aattele ja suunnittele asioita tunteella.  Vaan järjellä.

Se että paiskii töitä mielettömät määrät perheen hyväksi,  ei ole itsekkyyttä.  

Se on huolehtimista ja perheestään välittämistä.

Aloitus on trolli.

Jos kaikki menot menevät puoliksi niin mies ei työskentele perheen hyväksi vaan itsensä hyväksi. 

Nainenhan se on järkevämpi tässäkin kuviossa. Mies tuuliviireilee ja nainen pyörittää arkea jatkuvasta epäluotettavuudesta huolimatta. 

Tokihan lapset sopeutuvat kaikkeen, siihenkin että iskästä jää jälkeen vain perintö. Vaimoparalle tilanne lienee vaikein, hän muistaa ihmisen jonka kanssa muutti yhteen ja jota ei enää ole.

Vierailija
45/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap porsit tuolle miehelle?

Tyhmäkö olet?

Taidat olla, ja mainostat asiaa tällä palstalla. 

Sinua komppaa sitten sadat muut typerykset jotka ovat tehneet samoin.

Ihana nähdä teitä noin paljon. Kertoo kaiken suomalaisista naisista.

Vierailija
46/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille menestykselle on hintansa. Se on tytöt teidän oma valinta otatteko köyhän kitaranrämpyttäjän vai kovatuloisen juristin.

Minun isäni oli "aina" töissä, pitkilläkin komennuksilla, mutta vastapainoksi aina kun hän oli kotona, hän vietti lapsiensa eli meidän kanssa aikaa, oli se sitten vesiväreillä maalaaminen, hevosilla leikkiminen, puukäsitöiden teko, saunan lämmitys.. voi olla hyvä isä, vaikka olisi köyhä ja voi olla hyvä isä, vaikka olisi aina töissä.

47/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä. Ensin halutaan niin kamalasti sitä perhe-elämää ja sitten kun siinä on se vastuu ja iso työmäärä mukana, minkä jokainen mormijärkinen ymmärtää, alkaa kamala huuto ja valitus. Kai sen jokainen tajuaa että perhe ja koti pitää huolehtia. Jos ei itsestä ole siihen niin sitten vaan jättäytyy lapsettomaksi, problem solved!

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
48/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksette wolttaa ruokaa kotiin ja käytä siivouspalveluita? Pitäisi olla rahaa tuollaisilla työmäärillä.

Niin että miehen voi antaa vielä enemmän siimaa toteuttaa vain omia halujaan ja vielä vähemmän tarvitsee sen välittää vastuusta, että kyllä se vaimo wolttaa pennuille sapuskat, ei haittaa jos käyn kaupassa vähän myöhemmin??

Vierailija
49/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun AP pitäis vaan osata asiat ja arki sujumaan.

Miehellä on työt joita pitää hoitaa.

Mutta ei susta olla tohon hommaan.

Vierailija
50/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun isäni oli "aina" töissä, pitkilläkin komennuksilla, mutta vastapainoksi aina kun hän oli kotona, hän vietti lapsiensa eli meidän kanssa aikaa, oli se sitten vesiväreillä maalaaminen, hevosilla leikkiminen, puukäsitöiden teko, saunan lämmitys.. voi olla hyvä isä, vaikka olisi köyhä ja voi olla hyvä isä, vaikka olisi aina töissä.

Ja nainen valitsee kenelle avaa jalkansa

Vierailija
51/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän vastaavan tapauksen, jossa kaikki oli äidin harteilla, koko perheen(!) ruokkiminen ja vaatteiden yms. osto ja äiti oli aina töistä pois lasten sairauksien takia. Äiti oli aina pa, mies taas sijoitteli rahojaan ja tuhlasi omiin harrastuksiin, olihan hän päässyt tekemään töitä tukka putkella. Kun tuli aika eron ja tasinkoa olisi pitänyt maksaa, miespä pisti sellaisen shown pystyyn ettei kuunaan ole sellaista älämölä kuultu, miten tuleva ex-vaimo olikin vain rahan perässä, kun vielä joutuu niin isot elaritkin lapsista, joita hän ei halunnut huolehdittavaksi, maksamaan! 4 lasta silti kelpasi tehdä.

Vierailija
52/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me tilataan viikon ostokset kotiinkuljetuksena ja siivooja käy joka toinen viikko. Helpottaa paljon arkea. Mies maksaa siivoojan, ja minä siivoa sitten joka toinen viikko. 

Hassua, miten vaikeaa on ymmärtää lukemaansa. Siivooja tai kotiinkuljetus ei ratkaise sitä, että ap hoitaa lapset ja arjen yksin. Ei mikään siivooja vie lapsia neuvolaan tai laita heitä joka ilta nukkumaan ja lohduta, jos satuttaa itsensä. Siivooja ei tule mukaan lomille ja vietä perheen yhteistä aikaa ap:n kanssa.

No kyllähän nuo myös osittain helpottaa arkea. Kyllä minua vatuttaisi, jos nuoki pitäisi kaiken päälle yksin tehdä. 

Nyt ei koko keskustelun aiheena ole siivooja tai ostopalvelut vaan se, ettei mies hoida osuuttaan perhe-elämän pyörityksessä. Kyllähän ne lapset voi hoidattaa vaikka lastenkodissa, jos ei itseään vanhemmuus kiinnosta. Mutta aloituksessa ongelma on, että ap vastaa lapsista ja arjesta yksin, ei se, että pitäisi ostaa lisää palveluja.

Vierailija
53/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä erosin ennen kuin perhettä alettiin hommata. Tajusin ettei hänestä ole perheenisäksi. Tuliko hänestä työnarkomaani vasta lasten synnyttyä? Hän on vaan todennut, että perhe-elämä ei oikeastaan kiinnosta ja mukavampi paeta sitä arkea töihin. Hänellä voi ola myös joku vosu, jonka kanssa viettää aikaa. 

Vierailija
54/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei koko keskustelun aiheena ole siivooja tai ostopalvelut vaan se, ettei mies hoida osuuttaan perhe-elämän pyörityksessä

Jos mies maksaa siivoojan niin onhan hän tavallaan sit ottanut osaa arjen pyöritykseen XD

Vierailija
55/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin ennen kuin perhettä alettiin hommata. Tajusin ettei hänestä ole perheenisäksi. Tuliko hänestä työnarkomaani vasta lasten synnyttyä? Hän on vaan todennut, että perhe-elämä ei oikeastaan kiinnosta ja mukavampi paeta sitä arkea töihin. Hänellä voi ola myös joku vosu, jonka kanssa viettää aikaa. 

Jos toteaa, ettei perhe-elämä sittenkään sovi, mikä sinänsä ois monelle varmasti ok kunhan vaan sanoisi, mutta miksi sitten kuitenkin kaiken muun hyödyn haluaa silti irti ja pitää toista löysässä hirressä? Se jos mikä on äärimmäisen itsekästä toimintaa ja valitettavan yleistä.

Vierailija
56/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Taas näitä. Ensin halutaan niin kamalasti sitä perhe-elämää ja sitten kun siinä on se vastuu ja iso työmäärä mukana, minkä jokainen mormijärkinen ymmärtää, alkaa kamala huuto ja valitus. Kai sen jokainen tajuaa että perhe ja koti pitää huolehtia. Jos ei itsestä ole siihen niin sitten vaan jättäytyy lapsettomaksi, problem solved!

Jep, nuo emakot voisivat lopettaa porsimisen ja miesten huijaamisen isäksi.

Vierailija
57/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksette wolttaa ruokaa kotiin ja käytä siivouspalveluita? Pitäisi olla rahaa tuollaisilla työmäärillä.

Niin että miehen voi antaa vielä enemmän siimaa toteuttaa vain omia halujaan ja vielä vähemmän tarvitsee sen välittää vastuusta, että kyllä se vaimo wolttaa pennuille sapuskat, ei haittaa jos käyn kaupassa vähän myöhemmin??

Mitäs se akka on tehnyt koko päivän kun mies tuo palkan taloon?

Vierailija
58/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnarkomaanille voi olla iso yllätys kun firma laittaa muutosneuvotteluissa pihalle.

Työnsä ja antaumuksensa puolesta on viimeisimpiä joka lähtee, koska on niin paljon tärkeää liiketoiminnan kannalta salaista tietoa ainoastaan hänen takanaan. On tehnyt käytännössä korvaamattoman itsestään, joka tulee aina töihin kun pomot soittaa.

ap

Tämä on juuri se harha, joka hyvällä työntekijällä voi olla. Kun ylemmässä johdossa päätetään strategiat, niin lähteä saa kuka vaan, vaikka hän on omasta mielestään korvaamaton. Korvaamattomia työntekijöitä ei ole olemassa.

Vierailija
59/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se akka on tehnyt koko päivän kun mies tuo palkan taloon?

Töitä maksaakseen puolet kaikesta.

AP, varmista että mies tekee edes ylitöitä eikä vapaaehtoisia lisätöitä  :DDD 

Vierailija
60/132 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei koko keskustelun aiheena ole siivooja tai ostopalvelut vaan se, ettei mies hoida osuuttaan perhe-elämän pyörityksessä

Kuulostaa siltä ettei äiti hoida osuuttaan työnteosta ja tulojen hankinnasta.